Tak jak w poprzedniej części, programiści z Neversoft umieścili w "dwójce" wiele sekretów. Oprócz ukrytych miejsc są jeszcze transfery. To właśnie nimi zajmiemy się w tym opisie. Grę oczywiście należy przechodzić wielokrotnie - odkrywają się dodatkowe bonusy, opcje a nawet nowe skateparki. Jednak to zebranie wszystkich transferów jest najtrudniejsze. Nie spotkałem jeszcze opisu, który by jasno wyjaśniał gdzie położone są wszystkie transfery. Jak się tu nie zdenerwować, kiedy w opisie jest napisane "Chwilowo nie wiem, gdzie jest ten transfer :)". Nie wiem co ma oznaczać te ":)" na końcu, ale na pewno śmieszne to nie jest. W innym przypadku spotkałem się z opisem, który był bardzo niedokładny, celowo wprowadzał gracza w błąd, miał poprzekręcane nazwy itd. Autor pewnie starał się zostawić jak najwięcej znaczników. Ale jak ma się czuć gracz, który chce zaliczyć wszystkie transfery, a przez takiego kretyna nigdy mu się to nie uda. Myślę, że ten opis jest wyczerpujący i nie będzie problemu ze znalezieniem miejsca, na którym trzeba wykonać dany transfer (problem może być najwyżej z wykonaniem, ale to już zależy od zręczności gracza). Dlatego też opis ten kieruję dla absolutnych maniaków, hardcoreowców itp. Chcesz rozwalić tą grę na 100 % ?!? Lepiej trafić nie mogłeś ! Jeśli jednak niezbyt sobie radzisz z normalną grą, nie radzę zabierać się za odkrywanie wszystkich transferów. Opis powstał przy grze w THPS2 na PSX, ale oczywiście do wersji komputerowej także pasuje. To tyle w sprawach organizacyjnych. Na początek sekrety, a potem transfery. Zdecydowałem podzielić opis na podstrony, gdyż jest bardzo długi i ciągnąłby się w nieskończoność.
txt. : Baron Ski
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Poradnik jest oczywiście całkowicie bezpłatny. Jeśli jednak okazał się dla Ciebie użyteczny, kliknij proszę jedną z reklam widocznych na pasku po prawej stronie. Docenisz w ten sposób wiele godzin pracy autora, a przy okazji dołożysz kilka groszy (dosłownie!) na utrzymanie i rozwój strony. Dziękuję. |
------------------------------------------------------------------------------------------------------
- - - = SEKRETY = - - -
FILMY ZE SKATERAMI
Przejdź grę danym skaterem, zdobywając trzy złote medale w zawodach, a będziesz mół obejrzeć jego sekwencję FMV. Dodatkowo za pierwszym razem odkrywa się filmik "Bails" prezentujący upadki.
CHEATS
Im więcej razy przechodzisz grę, tym więcej bonusów się odkrywa. Wszystko jest zależne od tego, jakim zawodnikiem przechodzisz grę. Proponuję zacząć od Tonego i potem dalej kolejni w prawo. A oto bonusy jakie można odkryć (pierwszy odkrywa się po przejściu gry 2 razy) :
Skip to restart (można wybierać różne miejsca startu), Kid Mode (dzieciaki), Perfect Balance (idealny balans - przydaje się przy odkrywaniu transferów, ale do rekordów radzę go nie używać, no chyba że ktoś jest lamą ;), Always Specjal (bardzo przydatne - pasek specjala jest zawsze pełny i nie trzeba go bez przerwy uzupełniać po upadkach - radzę włączyć do wszystkiego), Stud, Weight (możesz "odchudzić" i pogrubić skatera), Wireframe (siatka zamist otkesturowanych obiektów), Slow-nic (zwolnione tempo), Big Head (wodogłowie), Sim Mode, Smooth, Moon physics (nieska grawitacja), Disco Mode, Level Flip (wszystko na odwrót).
DODATKOWE POSTACIE
Oficer Dick
Skończ grę jeden raz, a odkryjesz tą postać.
Spiderman
Ukończ grę stworzonym przez siebie skaterem.
McSqueeb
Ukończ grę Tonym a dostaniesz trzeci strój - Tonego z lat 80'tych (on naprawdę tak wyglądał !).
Private Carrera
Zbierz wszystkie transfery.
DODATKOWE ETAPY
Chopper Drop
Zdobądź 3 złote medale każdym zawodnikiem (może być oprócz Private Carrera'y).
Skate Heaven
Ukończ grę wszystkimi zawodnikami (może być oprócz Private Carrera'y).
- - - = TRANSFERY = - - -
Na początek kilka zasad i wyjaśnień. Activision w TH2 umieściło dużo więcej transferów niż w części pierwszej. Zebranie wszystkich do prostych zadań nie należy. Jeśli jeszcze nie jesteś dobry w te klocki, to nawet się do tego nie zabieraj, dobrze Ci radzę. Do odkrycia czeka naprawdę wiele ciekawych rzeczy. Przypomnę teraz kilka rzeczy, chociaż właściwie zabierając się za kończenie tej gry na 100 % powinieneś już o wszystkim wiedzieć :), ale to tak na wszelki wypadek.
Manual - jazda na tylnej lub przedniej części deski. Pozwala bardzo przedłużać komba, jest też wymagany do zaliczenia niektórych transferów. Wykonuje się go : wyskocz i wciśnij góra, dół (drugi sposób - dół, góra :). Po zrobieniu musisz utrzymywać równowagę, tak jakbyś grindował, tylko że wciskając odpowiednio górę lub dół, by zielona kreska znajdowała się jak najbliżej środka.
Grind - przejechanie po krawędzi, rurce itp.
Wallride - tak jak można grindować po rurkach, można też krótko pojechać po pionowej ścianie. Musisz tylko podjechać do niej pod odpowiednim kątem, wyskoczyć i wcisnąć przycisk odpowiedzialny za grind. I Ważne ! - Wallridując można jeszcze wyskoczyć. Dzięki temu można się dostać wyżej - przydaje się to do niektórych zadań.
Lip - złapanie się lub ustanie na krawędzi. Wykonuje się poprzez wciśnięcie w odpowiednim momencie (na chwilę przed złapaniem krawędzi) klawisza odpowiedzialny za grindowanie (na PSX-trójkąt) + jakiś kierunek (ale nie skos). Choć sam trójkąt też może być. Na pewno udało Ci się już to zrobić, choćby przez przypadek. Polecam poćwiczyć na jakimś quarterpipe, czy innej krawędzi - ta umiejętność będzie później wymagana.
Half-pipe - dosłownie : pół rury, czyli rynna wybijająca pionowo w górę. W pierwszej planszy - Hangarze half-pipe znajduje się zaraz na początku, gdy zjedziesz na dół, jest przed Tobą.
Quarter-pipe (inaczej po prostu quarter) - to połowa half-pipe. Także wybija pionowo do góry.
Kicker - przeważnie mała skocznia, która nie jest zadarta do góry.
A teraz już same transfery.
HANGAR
Air Gaps----------------------------------------------
Rollin Gap
Gdy zjedziesz na samym początku na dół, do hangaru, zatrzymaj się i obróć o 180 stopni. Po obu stronach od wejścia masz dwa quarterpipy ("Wybitki"). Musisz wybijając się z jednej strony wylądować na drugiej.
Chopper Hop
Przeskocz przez szybę na drugą stronę hangaru
Halfpipe Grind
Gdy zjeżdżasz na samym początku, widzisz przed sobą halfpipe (czyli "rynnę"). Na niej zawieszone są rurki. Przegrinduj na jednej z nich od początku do końca.
Flyin High
Gdy przegrindujesz po śmigle, przy ścianie na halfpipe, otworzy Ci się ukryte pomieszczenie. Musisz, będąc tam, przeskoczyć nad wejściem z jednego quarterpipe na drugi.
Its Cold Up Here
Gdy przegrindujesz po helikopterze otworzy się ukryte pomieszczenie (była tam ukryta kaseta). Wyskocz tam z quarterpipu wysoko a dostaniesz ten transfer.
Halfpipe Hangtime
Gdy zaczynasz masz przed sobą halfpipe. Przeskocz nad nim.
Skycrane Hangtime
Przeskocz nad helikopterem.
Air over the door
Gdy nie przegrindujesz jeszcze po helikopterze, wjazdu do ukrytej sekcji blokują pomarańczowe "drzwi". Teraz popatrz na quarterpipe przed nimi - jest pomarańczowy. Ale po jego obu stronach są czarne quartery - musisz przeskoczyć z jednego czarnego na drugi.
Grind Gaps---------------------------------------------
Rail-guided Missile
Najpierw jedź za samolot - znajduje się tam murek do grindowania. Ale na razie go zostaw. Teraz interesuje nas murek na którym stoi szyba. Grindując po nim, musisz zeskoczyć niżej na murek koło samolotu.
Raildrop
Zaczynając udaj się ZA halfpipe. Teraz popatrz na czarny quarterpipe przed sobą, w miejsce, gdzie są jakieś niebieskie i białe graffiti. Zaraz nad nim znajduje się krótka rurka. Grindując po niej musisz zeskoczyć na krawędź quarterpipu (oczywiście też grind).
Lil Light Chopper
Musisz wybijając się z halfpipu, wskoczyć na którąś z bocznych białych lamp u góry (no i grind ofkoz). Polecam skakanie trochę na ukos - w innym wypadku albo nie dolecisz, albo polecisz za daleko.
Big Light Chopper
Na początek pozbądź się helikoptera. Musisz teraz wskoczyć na białą środkową lampę u góry.
Light Corner
Najpierw musisz z wybijając się z halfpipu dostać się na którąś z bocznych lamp (tak jak w Lil Light Chopper. Następnie przegrindować ją do końca, przeskoczyć na drugą, znajdującą się zaraz za szybą (także po niej przegrindować), a następnie na trzecią zwieszoną prostopadle do pozostałych.
Manual Gaps-------------------------------------------
Instrument Landing
Przeskocz nad samolotem i spadnij na manuala.
Lip Gaps------------------------------------------------
High Steppin'
Chwyć się rurki znajdującej się wysoko nad czarnymi quarterpipami w pomieszczeniu z halfpipe.
One halfpipe lip
Chwyć się jednej z krawędzi halfpipu.
The other halfpipe lip
Chwyć się drugiej krawędzi halfpipu.
Wind Tunnel Back Wall
Gdy otworzysz ukryte pomieszczenie (grindując po śmigle przy halfpipe) złap się krawędzi pipu na wprost od wejścia.
Up Wind Lip
Jesteśmy ciągle w tym samym pomieszczeniu. Złap się krawędzi quarterpipu po lewej stronie od wejścia (wyskakiwałeś z niego wykonując Flyin High).
Down wind lip
A teraz złap się krawędzi quarteru po prawej stronie od wejścia.