Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
Tokyo Game Show 2004

METAL GEAR: ACID W GRYWALNEJ FORMIE [PSP]

O tym, że MG:A będzie karcianką było wiadomo już dawno. Teraz jednak dzięki TGS ludzie mogli zobaczyć go w akcji i przetestować grywalne demo. Był tyko jeden problem - wszystko było w japońskich "krzaczkach" i trudno było się połapać co jest do czego :). Po pierwsze trzeba było przejść krótki trening i porozmawiać przez Codec z kimś o pseudonimie 'Roger' - to prawdopodobnie dowódca Snake'a w tej części (nie wiadomo, gdyż wszystko zasłaniały "krzaczki").



Jak wygląda gra? MG:A rozgrywa się w systemie turowym. Podczas swojej tury można poruszyć się, albo zaatakować. Gdy Snake ma się poruszyć na ekran wskakuje "szachownica", która ukazuje pola na danej powierzchni ("kwadraciki"). To, ile "kwadratów" nasz bohater będzie mógł przejść zależy od posiadanych kart. Na każdą turę przypada 5 różnych kart (prawdopodobnie są dolosowywane co turę). Każda z nich ma coś innego na wierzchu. Dla przykładu karta z wizerunkiem Famasa umożliwi nam oczywiście strzelanie z tej broni. Na końcu każdej tury można zdecydować się, jak Snake ma ją zakończyć. Można np. przykucnąć, albo przylgnąć do ściany, by być mniej widocznym podczas tury przeciwników. Krótko mówiąc jeśli opanujesz już część "karcianki", zrobi się z tego normalny Metal Gear, tyle, że rozgrywany w systemie turowym.



Tak samo można zakradać się od tyłu, tak samo włączany jest alarm po wykryciu głównego bohatera, można też normalnie obracać kamerą. Wszystko bardzo klimatem i designem przypomina Metal Gear Solid na PSX'a - podobne tekstury, podobna baza, podobnie wyglądający Snake i oponenci. A propo wizualiów... Gra wygląda bardzo ładnie, jednak nie można tu mówić o poziomie np. MGS2 z Playstation 2. Jeśli ktoś wierzył w takie bajki, muszę go rozczarować.



MG:A wygląda raczej jak solidnie podciągnięty MGS z PSX'a. Jedno jest pewne - to najlepiej wyglądający Metal na handheldach i co do tego nikt nie ma wątpliwości. Ah, scenki przerywnikowe będą prawdopodobnie w postaci statycznych zdjęć w stylu anime z tekstem na dole. Mimo wszystko jest to bardzo ładne i klimatyczne. I jeszcze jedno - dostaniemy (co widać na ostatnim screenie) także inną grywalną postać. Szkoda tylko, że premiera planowana jest dopiero na I kwartał 2004. [Mazaq]


SEGA RALLY 2005 - GRYWALNE DEMO NA TGS [PS2]


Jedną z gier, których bardzo byliśmy ciekawi podczas tegorocznego TGS była nowa Sega Rally, która miała być zaprezentowana po raz pierwszy w grywalnej formie. Tak też się stało - demko oferowało dwa samochody (Subaru Impreza i Citroen Xara) oraz dwa rajdy - po 4 odcinki w każdym. Tak jak się wcześniej domyślałem, screeny którymi wcześniej nas karmiono pochodziły ze znanej jeszcze z "jedynki" kultowej trasy, która także znajdzie się w SR2005, oczywiście w podciągniętej graficznie wersji (patrz pierwszy screen obok). Gra powraca klimatycznie do poprzednich części. Znowu będziemy mieć do czynienia z czystym arcade'em. Cele, jakie stawiają autorzy także są bardzo podobne do tych z prequeli. Na rajdzie zawierającym 4 trasy startowało się z 15'tej pozycji i trzeba było na tyle dobrze jechać, by mieścić się w limitach czasowych, oraz po drodze wyprzedzać wolno jadących przeciwników, znajdujących się w dość dużych odległościach od siebie.



Czyli tak jak w poprzednich częściach - poprawiając swoją pozycję na kolejnych trasach, trzeba jechać na tyle dobrze, by na ostatniej mieć szansę na pierwsze miejsce. Tak więc załóżmy w pierwszej trasie trzeba wskoczyć przynajmniej na 11'tą pozycję, w drugiej na 7'mą itd. (na każdej kolejnej trasie startuje się z tej pozycji, na której dojechało się w poprzednim odcinku), by na koniec mieć szansę odnieść sukces. Rozgrywka tego typu pachnie bardzo oldschoolem i jak na dzisiejsze czasy jest, łagodnie mówiąc, nieświeża. Dobrze by więc było, żeby w grze znalazły się też jakieś inne tryby, inaczej ciężko będzie zbierać jej wysokie noty w prasie. W grze znajdą się też na pewno Toyota Celica oraz Lancia Stratos, które można było mijać podczas wyścigu.



Inne samochody nie zostały na razie potwierdzone. Nieznana jest póki co data premiery, ale szczerze mówiąc wolałbym, żeby autorzy porządnie wzięli się za ten tytuł i opracowali przede wszystkim więcej tras, samochodów i trybów. Dawno już minęły czasy, gdy wystarczały 3 samochody i 4 trasy w jednym trybie. Teraz wszyscy stawiają na rozbudowanie. Jeśli chodzi o grafikę, to nie trzeba się martwić. Wszystko wygląda bardzo dobrze i pędzi w 60 klatkach. Na razie jednak gra jako całość lekko rozczarowuje. Musi być bardziej rozbudowana, inaczej wyjdzie nic nie wnoszący tytuł o którym bardzo szybko zapomnimy. [Ski]


MEGAMAN X8 - GRYWALNE DEMO [PS2]

Znany w Japonii jako Rockman, w Europie zaś Megaman doczekał się już ósmej (!) części, która prezentowana była w grywalnej formie podczas wystawy. Więcej tego samego - tak to można podsumować i w zasadzie zakończyć relację ;). Oprócz klasycznych scrollowanych w prawo poziomów platformowych znajdą się też levele w innym stylu. Jednym z nich jest strzelanina obserwowana z widoku TPP, jaka była grywalna na TGS (2,5D, tzn. poruszamy się w trójwymiarowym środowisku po z góry ustalonej ścieżce). Nie jest to żadna nowość (takie etapy występowały już w poprzedniej części), tutaj jednak można sterować pojazdem. Przed załadowaniem poziomu trzeba wybrać dwie spośród trzech dostępnych (przynajmniej w tym demie) postaci: X, Zero oraz Axl.



Każda z nich ma trochę inne umiejętności i jest lepsza w czymś innym od pozostałych. Dla przykładu X jest szybszy i mocniejszy w posługiwaniu się katanką, za to Zero ma atak specjalny, który obejmuje większą ilość przeciwników. Oczywiście na końcu każdego poziomu czeka do rozwalenia boss. W każdym razie miejmy nadzieję, że w grze znajdzie się więcej nietypowych poziomów, bo formuła "platformówki w prawo" w poprzednich Megamanach zdążyła się już chyba wszystkim przejeść. Data premiery "ósemki" została wyznaczona na listopad tego roku. [Mac]


NANO BREAKER - GRYWALNE NA TGS [PS2]

Nano Breaker to nowy projekt od Koji'ego Igarashi (Konami) - człowieka odpowiedzialny za kultową w pewnych kręgach Castlevanię. W NB głównym bohaterem jest wojownik-cyborg Jake Warren noszący tradycyjnie już wielki miecz. Jak nietrudno się domyślić, czeka nas kolejna siekanina na podstawie niezbyt wyszukanej fabuły. Otóż parszywe nanomaszyny zamieniają mieszkańców pewnej wyspy w przebrzydłe mechaniczne potwory, a zadaniem Jake'a będzie powstrzymać opponentów i uchronić świat przed zagładą. Cóż za wciągająca historia :/.



Akcję obserwujemy z widoku TPP, a gra to typowy "hack-and-slash". Autorzy obiecują jednak, że zasady nie będą tak proste jak rysują się w głowie każdego z nas. Przygotowują kilka rodzajów combosów (w poziomie, w pionie, juggle itd), które zresztą będzie można rozbudowywać zbierając w trakcie gry specjalne kolorowe chipy. W grze dostępnych będzie też kilka rodzajów broni (młot, topór, etc.), oraz ataki specjalne. Na końcu każdego poziomu czekać zaś będzie na nas wielki boss, na którego trzeba będzie znaleźć sposób. Gra ma być też bardzo krwawa i brutalna.



Oprawa graficzna jest niezła, ale daleko tutaj do wodotrysków. Widoczność zasłania mgła, i nie wiem czy to tylko klimat prezentowanego poziomu, czy będzie tak na wszystkich etapach zawartych w grze (oby nie!). Czy to wszystko jest wystarczająco przekonujące? Cóż, moim zdaniem - nie. Ale ostateczny werdykt wydamy na wiosnę 2005, kiedy to Nano Breaker ma zostać wydany. [Ski]

TGS 2004 NEWS

Front Mission Online na PC i PS2
Square-Enix zapowiedziało w formie trailera nową część FM na PC i PS2. O dziwo nie jest to już strategia turowa, a raczej gra akcji z widoku TPP (choć istnieje też możliwość przełączenia się na FPP). Data premiery nie jest znana.

Fatal Frame 2 na Xbox'a
FF2, doskonały horror z PS2 z duchami w rolach głównych (9.1/10 w OGM) zostanie przeniesiony także na Xbox'a. Fatal Frame 2: Director's Cut zawierało będzie dodatki: 'Survival Mode', gdzie trzeba będzie jak najdłużej przetrwać w obecności pojawiających się najmocniejszych duchów; dodatkowe kostiumy, szkice, jedno nowe zakończenie. Premiera na przełomie października/listopada.

Death by Degrees od Namco

DBD, czyli chodzone mordobicie z Niną Williams (z Tekkena) w roli głównej prezentowane było w grywalnej formie, jednak nowości w stosunku do dema z E3 było niewiele. W sumie jedyną wartą do odnotowania jest sekcja w które główna bohaterka łapie za snajperkę i wykańcza oddalonych opponentów. Premiera została obecnie ustalona na luty 2005.

MP3 na PSP

Sony potwierdziło, że Playstation Portable oprócz odtwarzania filmów i gier, będzie obsługiwało muzykę w formacie mp3. Cały czas niejasna pozostaje jednak wystarczalność baterii - na ile starczą podczas słuchania piosenek?

Strona artykułu: [1]  [2]  [3]  [4]  [5]

UID: 4904
Okładka/art:
Tytuł:
Tokyo Game Show 2004
Developer: -
Gatunek: -
Data wydania:
EUR:
USA:
JAP:
Poziom trudności:
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!