Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
Tokyo Game Show 2004

TEKKEN 5 - GRYWALNY NA TGS

Na wystawie zaprezentowano najnowszego Tekkena wreszcie w grywalnej wersji. Do dyspozycji było 20 postaci, jednak Namco zapowiedziało, że to nie wszyscy - będzie więcej. W każdym razie 17 fighterów powraca: Jin, Kazuya, Lee, Lei, Paul, Law, Julia, Christie, Marduk, Jack-5, Nina, King, Hwoarang, Steve, Bryan, Xiaoyu, Yoshimitsu. Była też trójka nowych: Raven, Feng, oraz Asuka, znane już od kilku miesięcy. Dotychczas znane postacie nie przynoszą ze sobą większych nowości. Są jednak nieco starsze niż w poprzedniej części.

Co jednak zmieniło się w rozgrywce? Przede wszystkim dochodzi specjalny system kart pozwalający na dowolną zmianę wybranego zawodnika. Będzie to na zasadzie znanej z Virtua Fighter - im więcej będziemy grać, tym więcej elementów do zmiany w ubiorze naszej postaci będzie się odkrywało. Wygląda na to, że będzie można zmienić wybraną postać nie do poznania, przez co każdy będzie mógł stworzyć unikalny wizerunek swojego ulubionego wojownika. Będą też specjalne rankingi graczy, jednak na razie zapowiadane są tylko w Japonii. Gra powraca też do tradycji serii. Zmiany zastosowane w "czwórce" nie wszystkim przypadły do gustu. Od razu znalazło to swoje odwzorowanie w T5 - znikają różnice w wysokościach aren - prawdopodobnie wszystkie będą płaskie. Jasne, w poprzedniej części było to bardziej realistyczne, ale często tylko denerwowało, bo nie wchodziły ciosy, które wchodzić powinny. Wśród aren część będzie zupełnie nieograniczona (np. jak w T3, czy TTT), a część będzie posiadała ściany, które trzeba będzie nauczyć się wykorzystywać. Dotychczas mówiono o śmierci Heihachiego - nikomu jednak nie bardzo chciało się w to wierzyć. Spekulacje znalazły swoje potwierdzenie - na zaprezentowanym intrze do japońskiej wersji automatu, widać starca pod koniec. Jest więc już więcej niż prawdopodobne, że Heniek powróci i w tej części, prawdopodobnie jako postać odkryta po jakimś czasie. Automatowa wersja T5 ma zadebiutować już za niecały miesiąc, tymczasem na wersję domową będziemy musieli poczekać do I kwartału 2005 roku (bardzo prawdopodobne, że na konsolach Tekken 5 ukaże się pod koniec marca, tradycyjnie już dla tej serii). Co ciekawe cały czas nie ogłoszono na jaką platformę wyjdzie, ale pewniakiem wydaje się być PS2. [Ski]


OKAMI - NOWA GRA CAPCOMU [PS2]

Capcom zaprezentował nową grę bazującą na japońskiej mitologii. Niestety, tylko w formie trailera, ale i tak jest to tytuł na który warto zwrócić uwagę. Nietypowo gracz wciela się w rolę wilka, który jest ziemską formą Amaterasu - jednego z bogów słońca (a raczej bogiń, bo Amaterasu to kobieta). Musi ocalić ludzi od potworów, które rozpanoszyły się wszędzie i zamieniają ziemię na planetę bez wyrazu, czarno-białą. Gra po raz pierwszy została zaprezentowana w kwietniu tego roku, kiedy Clover Studios (dev. - oddział Capcomu) zapowiedziało na swojej stronie nową, innowacyjną grę na PS2. Do tej pory o Okami było cicho, jednak to co zostało zaprezentowane na wystawie, pozwala wiązać spore nadzieje z tym tytułem.

Dla wszystkich, którzy nie bardzo jeszcze kojarzą przypominam, że Clover Studios to autorzy serii Viewtidul Joe, co od razu zostało odzwierciedlone także w Okami - powraca charakterystyczny sposób przedstawienia grafiki znany ze wspomnianej pozycji. Wszystko jest w rysunkowym stylu, pięknie animowane i w 60 fps'ach. Okami wygląda tak, jakby było namalowane ręcznie, a w ruchu przypomina połączenie Viewtiful Joe z Zelda: Wind Waker. Krótko mówiąc - jak nic, co do tej pory się ukazało. System także jest dość innowacyjny - poruszamy się wilkiem z widoku TPP, eksplorując ogromne krainy. Na początku Amaterasu jest słaba, jednak jej moc rośnie wraz z liczbą ludzi, która zaczyna w nią wierzyć. By przekonać innych do siebie trzeba oczywiście wykonywać narzucane przez nich questy. W praktyce działa to świetnie i gra z czasem przypomina nawet trochę RPG'a. W Japonii Okami zostało zapowiedziane na 2005 rok (brak dokładnej daty) na PS2. Na razie nie mówi się nic o konwersjach na rynek USA, czy Europy, ale jest to bardzo prawdopodobne biorąc pod uwagę innowacyjność i atrakcyjność tego tytułu. Warto Okami zapamiętać. [Ski]


BERSERK - GRYWALNE DEMO [PS2]

Nie ulega wątpliwości, że znany serial/film anime w Japonii pod tym samym tytułem ma rzesze fanów. Tak można wnioskować po tym, jak trudno dopchać się jest do stanowisk z grywalnymi demami tego tytułu. W każdym razie dla nas, Europejczyków, nie jest to jednak nic nadzwyczajnego. Mamy do czynienia z kolejną "siekaniną" w której główny bohater z wielkim mieczem wycina hordy przeciwników. System jest prosty w obsłudze i sprowadza się w zasadzie do mashowania przycisków, jednak zaawansowane techniki także się znajdą (np. kontry).

Całość sprawia na początku bardzo dobre wrażenie - Guts, czyli główny bohater, wycina z gracją kolejne zastępy oponentów, krew leje się na wszystkie strony (bardzo ładne efekty cięć - miecz przechodzi jak przez ciasto, co wywołuje świetne wrażenie), wszystko ładnie pracuje w 60 klatkach... Tyle tylko, że już po kilku minutach przychodzi znużenie, bo ciągle mamy do czynienia tutaj z tym samym. Myślę jednak, że Sammy (dev.) nie poprzestanie na zwykłej sieczce i dorzuci jakiś tryb fabularny, bo inaczej będzie tej grze ciężko poza Japonią. Na razie denerwować mogły japońskie odchyły - tak na oko dziesięcioletni dzieciak wyzywający głównego bohatera na pojedynek krzyczący grubym głosem od razu wywołał uśmiech na mojej twarzy :). Była możliwa też do rozegrania potyczka z bossem. Po załatwieniu go okazało się, że to dopiero początek, bo przemienił się w coś tak na oko 20 razy większego od głównego bohatera:). W Japonii premierę wyznaczono na 7 października tego roku, a więc już za chwilę. [Mac]


SEGA SUPERSTARS - GRYWALNE NA TGS [PS2]

Sega Superstars to tytuł bardzo podobny do EyeToy: Play, czyli zestaw mini-gier z wykorzystaniem kamerki. Różnica polega na tym, że SS bazuje na najbardziej znanych tytułach Segi. Na TGS można było zagrać w kilka gierek, a prezentowana wersja była ukończona w 70% według zapewnień developera. Do sprawdzenia były mini-gierki na podstawie takich serii jak Virtua Fighter, Space Channel 5, Samba de Amigo, House of the Dead, Sonic the Hedgehog, oraz Puyo Pop.

Teraz może opis kilku z nich... Gierka bazująca na Virtua Fighter bardzo przypomina boks znany z EyeToy: Play. Tutaj jako przeciwnika wybieramy którąś z postaci z serii VF i stajemy z nią do walki. Różnica polega na tym, że w Sega Superstars widać całą naszą postać, więc można wyprowadzać ciosy również nogami. Na górze ekranu widnieją paski energii i wygrywa ten, kto wykończy przeciwnika szybciej. Można też oczywiście blokować krzyżując ręce. Mini-gierka bazująca na Space-Channel to wariacja na temat gierek muzycznych znanych z ET:P. Trzeba powtarzać ruchy za Ulalą stojącą na środku, trafiając w odpowiednie sfery w rogach ekranu. Sambo de Amigo jest bardzo podobna, ale nie wymaga takiego wyczucia rytmu. W House of the Dead będziesz wybijać setki zombiaków wyskakujących z różnych części ekranu (podobne do Kung-Fu znanego z ET:P), a w Sonic the Hedgehog pokierujesz niebieskim jeżem biegnącym w wielkim tunelu. Ruszając rękoma nakazujesz Sonicowi przebiegnięcie w odpowiednim kierunku, a chodzi oczywiście o wyzbieranie jak największej ilości pierścieni. Ogólnie rzecz biorąc Sega Superstars oferuje podobne doświadczenie i grywalność co EyeToy: Play. Graficznie jest oczywiście w porządku, jednak na wodotryski nie ma co czekać. Jeśli komuś mało po produkcie Sony, SS powinna go usatysfakcjonować. Ale żadnych rewolucji nie należy się spodziewać. Gra ma zostać wydana w listopadzie tego roku. [Ski]

Strona artykułu: [1]  [2]  [3]  [4]  [5]

UID: 4887
Okładka/art:
Tytuł:
Tokyo Game Show 2004
Developer: -
Gatunek: -
Data wydania:
EUR:
USA:
JAP:
Poziom trudności:
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!