Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 13925
Ilość wiadomości: 8295
Ilość artykułów: 1797
Poznań Game Arena 2016 & Warsaw Games Week 2016 - wideo-relacja z imprez | Przedstawiamy Wam wideo-relację z dwóch najważniejszych tegorocznych imprez growych. Sprawdźcie koniecznie.
Uncharted 4: Kres Złodzieja - recenzja [PS4] Murawany kandydat do tytułu "Gry Roku 2016"? Sprawdźcie w naszej wideo-recenzji.
Castlevania: Symphony of the Night - Strefa Retro [PSone, Sega Saturn] Kiedyś niedoceniona, a po latach uznana za jedną z najlepszych produkcji 32-bitowej ery. Czy słusznie?
Nintendo Wii - poradnik kolekcjonera | W kolejnym "Poradniku kolekcjonera" gościmy Nintendo Wii. Kompletny poradnik opisujący Wam który model konsoli wybrać i jakimi akcesoriami warto się zainteresować.
PES 2017 - recenzja [PS4, Xbox One] Czy tegoroczna edycja Pro Evolution Soccer wróciła wreszcie w pełni na właœciwe tory? Sprawdźcie w naszej wideo-recenzji.
Game Boy Advance - poradnik kolekcjonera | Który model konsoli jest najlepszy? Jakich gier szukać? Na te i inne pytania dotyczące GBA odpowiadamy w kolejnym poradniku.
PlayStation 4 PRO - recenzja [PS4] Przed Wami szczegółowy test PS4 PRO - najnowszej konsoli Sony. Warto kupić? Czy warto przesiąść się ze starej PS4? I jak moc PS4 Pro przekłada się na gry?
PlayStation 4 PRO - unboxing | Rozpakowanie nowiutkiego zestawu z PS4 PRO (konsola debiutowała w naszym kraju 10 listopada). Zobaczcie jak prezentuje się sprzęt (wg Sony) dla "profesjonalnych" (?) graczy...
Motorstorm: Pacific Rift - recenzja PlayStation 3

Z perspektywy czasu wiem, że pierwszą część Motorstorm oceniliśmy trochę za nisko. Zgadza się, miała swoje wady, ale i tak była najlepszym tytułem startowym dla PlayStation 3, niesamowicie grywalnym i żywotnym – w online był mocny praktycznie do teraz, czyli do premiery drugiej części. „Jedynka” wyznaczyła pewne standardy, jednak M2:PR ma już dużo trudniejsze zadanie – na rynku kilka tygodni wcześniej pojawił się rewelacyjny Pure, który niesamowicie wysoko postawił poprzeczkę. W zakończeniu recenzji tamtego tytułu obiecaliśmy Wam, że przy okazji drugiego Motorstorma porównamy oba tytuły i postaramy się odpowiedzieć Wam na pytanie, który z nich jest lepszy. Gotowi? Startujemy.

Porównań nie da się uniknąć. Już intro, co mnie trochę zdziwiło, posiada dokładnie ten sam utwór w tle – trochę śmiesznie ogląda się te dwie produkcje po sobie, gdy wstawka początkowa powoduje wrażenie deja vu. Ciekawe kto od kogo ściągnął... Mimo wszystko chciałbym podkreślić, że intro w Motorstorm: Pacific Rift jest rewelacyjne, odpalone na dobrych głośnikach powoduje, że ciary przechodzą po plecach. Kamera prezentuje nam zróżnicowane sekcje ogromnej wyspy z lotu ptaka – jest dżungla, skały, jest lawa i fale rozbijające się przy brzegu. Muzyka buduje napięcie, świetnie dobrany narrator podsyca nas jeszcze bardziej... Śmigłowce i statki dowożą pojazdy, które zaraz będą mogły stanąć do walki na dzikich trasach. „Stage is set... Welcome to Motorstorm!” i włącza się dynamiczny podkład z urywkami z gry właściwej. Powiem jedno – tak dopracowane intro niesamowicie nakręca na dalszą zabawę i szkoda, że w obecnych czasach rzadko mamy do czynienia z tak imponującymi wstawkami.



Pacific Rift ma dużo trudniejsze zadanie niż część pierwsza. „Jedynka” była czymś nowym, świeżym, pokazującym na co stać PlayStation 3. Sequel smakuje dużo bardziej przewidywalnie, ale też sprawia wrażenie jakby troszkę mniej dopracowanego. Chodzi mi tu zwłaszcza o oprawę graficzną, która nie robi już takiego wrażenia jak prekursor. Nie oszukujmy się, Pure pod tym względem wyznaczył nowy standard i druga część Motorstorm niestety nie dorównała mu. Nie twierdzę naturalnie, że wygląda brzydko, bo to absolutnie nieprawda, ale odpalając te dwie pozycje po sobie widać różnicę. Specjalnie nałapałem dla Was masę screenów z Pacific Rift, żebyście mogli sami to ocenić. Powiem tak – o ile w Pure każda trasa wprost wypalała oczy swoją jakością, to drugi Motorstorm ma lepsze i gorsze momenty. Niektóre tory, zwłaszcza te „wulkaniczne”, po prostu wieją pustkami i szarzyzną. Chciałoby się po prostu większej ilości detali, a tutaj trafiają się odcinki, które wyglądają niczym z jakiegoś tytułu z PlayStation 2. Zwróćcie choćby uwagę na poniższe zdjęcie oraz więcej fotek w galerii – wcale nie wygląda to zniewalająco na dużym telewizorze Full HD (a właśnie na takim testowałem grę). Przyczepić można się też do tekstur – wiele nich pozostawia trochę do życzenia. Oczywiście zdarzają się również lokacje, które urzekają swoim klimatem i wykonaniem, ale na 16 dostępnych tras przynajmniej 1/3 lekko rozczarowuje. Owszem, często można zobaczyć przed sobą ogromne przestrzenie, a przy wyskokach na kilkaset metrów w dół wszystko widać (nic się nie dorysowuje) – pytanie tylko, co tak naprawdę tam widać. Skały, wodę... Oczekiwałem mimo wszystko trochę więcej od wewnętrznego studia developerskiego Sony. Panowie z Evolution Studios po raz kolejny powinni wyznaczyć standard jakości, a tymczasem nie dorównali zespołowi Black Rock Studio, który stworzył Pure jednocześnie na trzy platformy (PS3, Xbox 360, PC). Powtarzam jeszcze raz – Motorstorm: Pacific Rift wygląda świetnie, ale można było spodziewać się czegoś jeszcze lepszego. Chciałbym też podkreślić jeden szczegół: w Pure wszystkie trasy są bajkowe, powiedziałbym „rajskie”, tymczasem M2:PR jest dużo bardziej stonowany, więcej tu kolorów w odcieniu szarości. To także wpływa na odbiór całej produkcji.



Zostawmy już jednak oprawę graficzną i przejdźmy do najważniejszego. Pierwszy Motorstorm zaproponował kilka ciekawych rozwiązań. Jednym z nich była deformacja terenu – samochody zostawiały ślady, rzeźbiły wgłębienia, z którymi musieli sobie radzić dalsi oponenci w stawce (pomysł ten rozwinęła potem next-genowa Sega Rally). Ogólnie rzecz biorąc nacisk był położony na jazdę w błocie. W „dwójce” nie jest to już tak odczuwalne. Ciekawie wymyślono też pasek boosta, którego można było używać w odwrotny sposób niż w innych racerach – korzystaliśmy do woli, a raczej do momentu przegrzania silnika (wówczas należało trochę odczekać i ostudzić maszynę). W Pacific Rift patent ten powraca, ale twórcy dodali wodę. Na trasach można spotkać kałuże, a nawet małe zbiorniki wodne, które naturalnie lekko spowalniają pojazd (a przy okazji opłukują go z brudu). Co jednak ważne, warto z tego korzystać, bowiem szybciej schładza się w wodzie silnik, więc można bardziej eksploatować pasek boosta. Warto jeszcze dodać, że przez niektóre większe zbiorniki są w stanie przejeżdżać tylko największe pojazdy, więc trzeba mieć się na baczności. Oprócz wody spotkacie się też tutaj z ogniem, zwłaszcza na trasach w pobliżu lawy. W bardzo łatwy sposób można tu podgrzać silnik i używanie wówczas boosta mija się z celem, bo pasek napełnia się w błyskawicznym tempie.



Podczas sesji z „jedynką” szybko doszło do mnie, że czegoś jej brakowało – jeszcze większych możliwości w walce z konkurentami. Nie chodzi mi tu wcale o to, by wyposażać nagle pojazdy w bronie, ale już atak typu „melee” byłby bardzo wskazany. Autorzy najwyraźniej wysłuchali moich modlitw, bowiem w Pacific Rift da się już atakować przeciwników. Wystarczy wcisnąć L1 lub R1 będąc obok jakiegoś rywala (odpowiednio z lewej lub z prawej strony), by przywalić w niego bokiem i tym samym wytrącić z rytmu (motocykliści oczywiście okładają się pięściami). Możecie mi wierzyć, że to bardzo duża zmiana w porównaniu z pierwszą częścią, bowiem dużo łatwiej jest teraz zepchnąć oponenta jadącego na skraju przepaści. Zwłaszcza w wyścigach online’owych wszyscy okładają się aż miło. Trzeba jednak pamiętać, że atak „melee” podgrzewa nieco silnik, więc czasami nie będziecie w stanie zaatakować rywali.



Różnice pomiędzy pojazdami do wyboru są jeszcze bardziej widoczne niż w pierwszej części. Do podstawowego repertuaru (motory, ATV,  buggy, samochody rajdowe, mini-ciężarówki, mudpluggery, duże ciężarówki) doszedł jeszcze jeden typ wehikułu – potężne monster trucki. Najwolniejsze, ale i najpotężniejsze maszyny sieją istny popłoch podczas wyścigu, mogą rozjeżdżać pozostałych uczestników. Oczywiście jazda nimi po wąskich, krętych odcinkach nie jest najlepszym pomysłem, ale kluczem w Motorstorm jest właśnie to, by jak najlepiej poznać trasy. Wózki zostały scharakteryzowane kilkoma parametrami, które pozwolą Wam zorientować się w czym dany pojazd jest dobry, a w czym będzie radził sobie słabiej – to dobry dodatek, bo w pierwszej części musieliśmy sami zgadywać i wszystko wychodziło w praniu dopiero po wielu godzinach gry. Na pewno każdy znajdzie coś dla siebie.



Design tras jest świetny, z pewnymi wyjątkami. W sumie ścigać można się na szesnastu torach, czyli lokacji jest dużo więcej niż w części pierwszej. Jest tu jednak pewien haczyk – o ile trasy w „jedynce” były z reguły długie, tak tutaj w zdecydowanej większości spokojnie wystarczają dwie minuty na pokonanie jednego okrążenia. To sprawia, że dużo szybciej poznacie wszystkie tory na pamięć i nie będą one miały przed Wami tajemnic. Autorzy naturalnie nie oduczyli się projektowania świetnych miejscówek. Wszystko zostało stworzone w ten sposób, by  każdy z pojazdów mógł znaleźć optymalną dla siebie drogę. Niektóre odnogi zarezerwowane są wyłącznie dla monster-trucków, niektóre skróty z kolei są dostępne wyłącznie dla małych pojazdów (inne rozbiją się). Fajne jest też to, że wybrane sekcje są ryzykowne same w sobie – do celu można dojechać nimi najszybciej, ale i bardzo łatwo w nich o wypadek.

Strona artykułu: [1]  [2]      
Dodaj komentarz
do tego artykułu
Komentarzy: 28
Twój kod:
(Przepisz w odpowiednie pole)
Nick*:
E-mail:
Kod*:
Treść*:
* - pola wymagane.
elementone1
poniedziałek, 01 grudzień 2008r.
[komentarz usunięty przez moderację - narusza regulamin serwisu.]
melon
poniedziałek, 01 grudzień 2008r.
Ja i pure i Motorstorm 2 oceniłbym na 9. Obie mam i przy obu świetnie się bawię. Więcej takich gier poproszę!!
Darek
poniedziałek, 01 grudzień 2008r.
Fanboy PS3 nie jest w stanie pojąć że M2 nie powalił na kolana ojojoj. Do redakcji gratuluje dobrej recenzji. dobrze że ktoś wreszcie rzetelnie ocenił grę a nie dawał oceny za sam tytuł. Dla porównania oceny na największych portalach: IGN (M2: 8.3/10, Pure: 8.6/10), GAMESPOT (M2: 8.0/10, Pure 8.0/10). Jakoś nie widać żeby M2 był lepiej oceniany panie (dzieciaku) elementone1.
Pastor
poniedziałek, 01 grudzień 2008r.
Powiem tak może pech chciał że zagrałem w MMotorsotmr 2 na trasie ze skałami (wszędzie szaro) ale grafika była tam bardzo słaba. Porównując do pure w którego grałem demo to nie ma porównania, pure wygrywa. Mówię jednak że nie jestem obiektywny bo widziałem tylko po jednej trasie z każdego tytułu. Grywalnościowo jednak oba tytuły podobały mi się, chętnie bym je kupił (gdyby zostało mi trochę sianka na co obecnie się nie zanosi;D)
Bigos
wtorek, 02 grudzień 2008r.
Co jak co, ale Pure ma jedynie ładniejsze tekstury. Cała reszta w MS2 miażdży Pure. Pisze tutaj tylko o oprawie bo gameplayowo Pure może jedynie polizać pięty MS2.
Darek
wtorek, 02 grudzień 2008r.
Bigos nie zgodze sie z tobą. W czym motorstorm 2 jest taki miażdżący? przewidywalni przeciwnicy (w pure moim zdaniem lepsi), połowa tras słaba (w pure może ze dwie słabsze, reszta rządzi), brak systemu tricków (w pure jest)... No i w czym ta gra tak rządzi?
binio
wtorek, 02 grudzień 2008r.
bo jest na przereklamowanej ps3 i tyle. Ogólnie to nic nie znaczący ot taki tytułek nie nazwałbym jej nawet mianem drugiej części a jedynie dodatkiem. Do pure ma bardzo daleko pod każdym względem a gameplayem jeszcze dalej (Dobra recka widać że fachowe podejście)
binio
czwartek, 04 grudzień 2008r.
No i to mi się podoba :) szkoda że taka społeczność tu nabywa no ale so się dziwić jak onlygames to jeden z nielicznych profesjonalnych serwisów o grach prowadzony przez graczy dla graczy
Darek
środa, 03 grudzień 2008r.
Z systemem tricków chodzi mi o to że przynajmniej jest podczas przejazdu co robić oprócz samego jechania, a co masz w MS? Co najwyżej rozpychanie się i to tyle. Przez to w Pure rozgrywka wymaga od Ciebie trochę więcej niż tylko trzymania R2 i skręcania. Grafa w MS jest lepsza? Buhaha! Bigos Ty już naprawdę bronisz swojego exclusiva bo trzeba mieć klapki na oczach żeby nie widzieć prawdy. Nie przecze że niektóre trasy w MS2 wyglądają pieknie ale niektore po prostu śmiesznie brzydko. Podoba ci się ta trasach gdzie sie jeździ w jakichś kamieniołomach i jest taka stacja meteorologiczna na górze? Przeciez to brzydota że hej. Tekst o tym że Pure jest ładniejsze na Ps3 to też przejaw fanboystwa. Sorry ale mam ten tytuł na X360 a w demo grałem na PS3 i nie widzę ŻADNEJ różnicy. Tego typu teksty są dla mnie zabawne bo aż czuć że żal ci dupe ściska że exclusiv dla ps3 nie jest już takim mocnym exclusivem;]. A jeszcze co do rozbudowania tras to sądze że oba tytuły mają również dopracowane i rozbudowane trasy.
Moderator
środa, 03 grudzień 2008r.
Przykre, że po raz kolejny skończyło się na pyskówce pt. \"PS3 vs X360\". Nie umiecie dyskutować kulturalnie, a raczej kulturalnie i na temat? Jutro większość powyższych postów zostanie skasowana, nie będziemy pozwalać na tego typu wymiany zdań (naruszają one regulamin serwisu).
royal
środa, 03 grudzień 2008r.
I dlatego Lewy mozemy powiedziec ze to pismo jest w miare obiektywne. Moglibyscie zauwazyc ze oni tam uwazaja X\'a za lepsza konsloe troche obiektywnosci.. a do czego mial porownac? na Xa ni ma motorstorma wogole to dlatego dostje lepsze oceny pure w tej wersji.. i tyle a tak naprawde srednia jest tak bardzo podobna ze nie warto sie na ten temat przekrzykiwac.... prawda jest taka ze na ps3 sa 3 gry tego typu motorstorm motorstorm 2 i własnie pure i wszystkie zajefajne i bardzo dobre, a na ixa tylko jeden pure i tyle
royal
środa, 03 grudzień 2008r.
ps wniski nasuwaja sie same
Lewy
czwartek, 04 grudzień 2008r.
Wnioski są takie, że exclusive sony (motorstorm właśnie) stracił trochę na wartości, ponieważ ukazał się Pure na platformę konkurencji. Takie jest przynajmniej moje zdanie. Oczywiście nie uważam MS2 za grę słabą, co to to nie. Śmieszą mnie tylko teksty w stylu \"MS2 miażdży Pure\", to jest po prostu śmieszne:).
royal
czwartek, 04 grudzień 2008r.
Oj nie nie wnioski sa takie ze posiadacze ps3 maja 3 bardzo dobre gry o podobnej tematyce a na xa jest tylko jedna
Lewy
czwartek, 04 grudzień 2008r.
LOL no i widzisz, mówisz głosem fana/posiadacza PS3. Nie wiem może śpisz na kasie, ale ja na przykład i tak bym mógł sobie pozwolić na jedną grę tego typu pod koniec tego roku, bo po co mi dwie zbliżone tytuły, wole sobie kupić coś zupełnie innego do tego, np. Gears of War 2 albo Dead Space. Powiem ci tak wnioski są takie, że o ile do tej pory posiadacze Xboxów mogli zazdrościć PS3 Motorstorma (bo to naprawdę dobry tytuł, zwłaszcza jedynka) to już teraz nie mają czego zazdrościć. Ukazała się świetna jakościowo produkcja i na X360 i na PC (mowa o Pure oczywiscie), która w zupełności wystarczy wszystkim fanom ekstremalnego ścigania.
royal
czwartek, 04 grudzień 2008r.
Lewy różnimy się tym że ja niczego niezazdroszcze drygiej osobie... ja lubie tego typu gry i to jest zajebiste ze sa az 3 na mojej konsoli... dead space przeszwdłem juz i nie wiem czymm sie tak podniecasz po prostu kolejna bardzo dobra gra no i przede wszystkim nie exclusive.. :P nie wiem co ci wystarczy najwidoczniej nie grałes w motorstorma, bo ten tytuł ma cos w sobie ze po zagraniu jednego wyscigu krzyczy graj dalej ;()
Moderator
czwartek, 04 grudzień 2008r.
Temat już po czystce. Po pierwsze - dyskutujemy na temat. Po drugie - nie obrażamy się nawzajem. Dotyczy to zwłaszcza pana Bigosa, który pluje jadem w kierunku innych użytkowników. Wszystkie posty niezgodne z regulaminem będą kasowane, więc darujcie sobie takie przekrzykiwanie się jak do tej pory. EDIT: Bigos, Ty naprawdę nie umiesz czytać ze zrozumieniem. Dziwisz się, że twój post o FC2 został skasowany? A co on ma wspólnego z tematem? Daruj sobie pokazywanie jak to PS3 jest lepsza, od tego są tematy na forum pt. "PS3 vs Xbox 360". Tutaj jest dyskusja o M:PR. Poza tym niemal każdy Twój post pełny był obelg, a takie komentarze są w pierwszej kolejności do kasacji. Jeśli masz tak dalej komentować, to rzeczywiście dziękujemy, możesz już (jak sam napisałeś) uciekać stąd.
Bigos
piątek, 05 grudzień 2008r.
HaHaHa, znowu usuneli mój post. Widać prawda koli w oczy. Moderacja brawo za faworyzowanie marki Microsoft.
binio
piątek, 05 grudzień 2008r.
No i to mi się podoba :) szkoda że taka społeczność tu nabywa no ale so się dziwić jak onlygames to jeden z nielicznych profesjonalnych serwisów o grach prowadzony przez graczy dla graczy. Nikt tu nie faworyzuje marki to są obiektywne opinie a że prawda o twojej ps3rip nie wygląda różowo to już inna historia. Poco tyle obiecywali
royal
piątek, 05 grudzień 2008r.
odpusc faszysto!
Bigos
niedziela, 07 grudzień 2008r.
PS3 rip? Jakbyś nie widział to PS3 w tym samym okresie bytowania na rynku (ten sam przedział czasu) sprzedaje się lepiej od X0. Sprawdź wyniki sprzedaży na przestrzeni czasu od premiery PS3. Killzone 2 wygląda lepiej niż render. Skąd wiec twierdzenie że Sony obiecywało ale nie dotrzymało słowa?
gronek
wtorek, 09 grudzień 2008r.
kłócił się z ludźmi co nie posiadają ps3 i pure to dla nich majstersztyk nie będę tylko napisze swoje zdanie pod względem grywalności i rozgrywki online oba motorstormy są DLA MNIE o kilometry lepsze niz pure pure jakoś większych problemów z ukończeniem mi nie sprawiło a pierwszy motorstorm.... drugiego dopiero co kupiłem ale poziom trudnosic rosnie podobnie jak w pierwszym do dzis lubie z kilkoma osobami poznanymi na psonline pograc w pierwszego motorstorma, takiuej grywalności pure mi nie dał (pograłem i sprzedałem)
koosa
piątek, 12 grudzień 2008r.
Dla mnie Motorstorm jest lepszy od Pure. W pure triki mi przeszkadzają, rywalizacja z przeciwnikami nie jest tak zaciekła, jak w MS, trasy w ms są zdecydowanie ciekawsze, no i w pure są tylko quady, za którymi nie przepadam. A grafika podoba mi się w obu tytułach. Jak dla mnie MS2 9/10, Pure 7/10
Wartownik
sobota, 13 grudzień 2008r.
Obie grupy (fanboye PS3, faboye microsoftu) jak zwykle przesadzają. Dostaliśmy dwa genialne tytuły, dla mnie oba na 9/10 i trudno mi wyłonić zwycięzcę (gram i w to i w to). A tymczasem fanboye ps3 umniejszają pure nazywając go grą co najwyżej na 7/10 natomiast fanboye ps3 umniejszają motorstormowi mówiąc że nie jest to już mocny exclusive. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia?
voyanek
czwartek, 25 grudzień 2008r.
[komentarz usunięty przez moderację]
Bobek
czwartek, 01 październik 2009r.
Rewelacyjna ścigawka,dawno się tak dobrze nie bawiłem.Ocena 9.2
IFfUrLVjzYM
piątek, 19 kwiecień 2013r.
Noithng I could say would give you undue credit for this story.
pr79c
środa, 06 listopad 2013r.
rubix cube shop Motorstorm: Pacific Rift - recenzja | Onlygames.pl magic cube puzzle schlange anleitung http://cube4you.com

UID: 6119
Okładka/art:
Tytuł:
Motorstorm: Pacific Rift
Developer: Evolution Studios
Gatunek: wyścigi
Data wydania:
EUR: 07/11/08
USA: 28/10/08
JAP: 20/11/08
Poziom trudności:
średni (3/5)
8.9/10
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą byćw całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!