Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
E3 2004 PlayStation 2XboxGameCubePSPDSPC

Electronic Entertainment Expo. Największe coroczne targi gier video na świecie. Miejsce: Los Angeles. Data: 12-14 maja 2004. Po tych dniach będziemy wiedzieć wszystko. Bo o ile do tej pory wydawcy mogli trzymać swoje największe działa w tajemnicy, tak podczas E3 nikt nie zamierza już czekać. Zaprezentowane zostanie praktycznie wszystko, w co grać będziemy przez najbliższe miesiące. MGS3, Killzone, Tekken 5, GT4, Fable, Halo 2, Metroid Prime 2, Zelda: Wind Waker 2, Half-Life 2... To są jedne z gier na które wszyscy czekają najbardziej. Smutne jest tylko to, że zdecydowana większość z nich to sequele. Miejmy nadzieję, że podczas samych E3 zobaczymy więcej całkowicie nowych produkcji... OGM jak co roku przygotowuje dla was relację z tej imprezy. Bądźcie w kontakcie!

 

It begins!
Wystawa jeszcze na dobre się nie rozpoczęła, a już zaczęło się dziać! A wszystko przez konferencje ją poprzedzające...


Nintendo pokazuje DS-a
Nintendo uchyliło wreszcie rąbka tajemnicy i po prawej możecie zobaczyć pierwszy screen przedstawiający Nintendo DS, nową konsolę przenośną japońskiego giganta z dwoma ekranikami. Daje się zauważyć dwie rzeczy - prosty (czy aby nie za bardzo?), oldschoolowy design oraz trójwymiarową grafikę w Mario Kart prezentowanym na obrazku. Rozwiana została więc jedna kwestia - Nintendo chce wkroczyć raczej w 3D i konkurować na tym polu z PSP Sony. Sęk w tym, że screen jest niewyraźny i na dobrą sprawę nie wiadomo tak naprawdę co te nowe Mario Kart sobą reprezentuje... Plotki mówią jednak o mocy porównywalnej z N64, ale patrzcie na to raczej na razie przez palce...


Pokazana została też przykładowa współpraca pomiędzy dwoma ekranikami - górny pokazuje właściwą grę, podczas gdy dolny mapę trasy oraz pozycje poszczególnych graczy. I na tym ma się ta współpraca m.in. opierać. Ciekawostką jest to, że dolny ekranik będzie wrażliwy na dotyk i prawdopodobnie będziemy wybierać w nim opcje wskazując je palcem. Będą dwa sloty na cardridge - jeden będzie służył do gier starszych (bo DS ma być przecież kompatybilny z GBA), drugi do najnowszych, przygotowanych specjalnie na ten system. Konsolka będzie wykorzystywała też technologię Bluetooth, więc multiplayer będzie na pewno oparty na najprostszych, bezkabelkowych rozwiązaniach. Ważną informacją jest też cena - będzie się ona kształtować w granicach 150$, co jest sumą blisko dwa razy mniejszą od planowanej ceny PSP. [Ski]




Sony obniża cenę PS2 - oficjalnie
Wreszcie możemy to powiedzieć z całą pewnością: PS2 tanieje. Od teraz oficjalna cena czarnej konsoli wynosi 149$. Na to kiedy obniżka wprowadzona zostanie w życie, Sony odpowiada: natychmiast. Czekamy na ruchy Sony Poland... [Ski]



PSP - pierwsze detale
Prototypowy design PSP, który Sony zaprezentowało kilka miesięcy temu okazał się być bardzo zbliżony do finalnego. Gdzieś obok macie screeny. Wymiary: 170mm na 74mm na 23mm. Waga: 260 gramów. Jak widać konsolka ma świetny, futurystyczny kształt, jest lekka i dość mała. Na szczęście zrezygnowano z budzącego kontrowersje d-pada znanego z wersji prototypowej - teraz przypomina to wszystko bardzo dual shocka... A teraz przetrzyjcie oczy ze zdumienia, przeżegnajcie się i włączcie 4 screen. Gran Turismo 4 na PSP! I to w oprawie niczym z PS2!


Niewiarygodne, niewiarygodne, aż wierzyć się nie chce! Cóż, zdjęcia pochodzą bezpośrednio od Sony, więc o jakimś niewybrednym żarcie raczej nie może być mowy! PSP ma mieć wysuwalną klapę do której będzie się wkładało płytki UMD z grami (czyli podobnie jak w PS2). Na razie planowana jest tylko wersja czarna PSP, jednak bardzo możliwe, że pojawi się jakaś seria limitowana także w innych kolorach. Kilka suchych danych? dyski UMD o pojemności 1,8GB (!), 32MB RAM oraz 4DRAM + port USB2.0. Na PSP będzie można oglądać także filmy. W tym przypadku jednak czas działania baterii znacznie się skróci i będzie wynosił ok. 2,5 godziny (w przypadku gier - 10h). Sony potwierdziło także listę tytułów, które na 100% pojawią się na PSP. Nie wiadomo czy jest to lista startowa, jednak wymienione pozycje wydają się być pewniakami: Hot Shots Golf, Death Jr., Ape Escape, Wipeout, F1 game, Frogger-style game, ATV game, Ice Hockey, Spider-Man 2, Rebirth of Medievil, Dynasty Warriors, Ridge Racer, Tony Hawk.


Sony zapowiedziało już wypuszczenie wielu urządzeń peryferyjnych do PSP. Na pewno będą to kamera USB, klawiatura, stojak (?), specjalny headset, ładowarka baterii oraz pokrowiec. Premiera w Japonii jest zaplanowana na końcówkę tego roku. Sony chce do wyżej wymienionych tytułów dorzucić co najmniej kilka innych, m.in.: NBA Street, NFL Street, Tiger Woods i NFS: Underground. Europa i Ameryka będą musiały poczekać do pierwszego kwartału 2005 na premierę PSP. [Ski]

 

Konferencja Sony
Jak co roku trzech największych gigantów zorganizowało swoje konferencje. Największe stosiko miało oczywiście Sony. Głównym tematem było oczywiście PSP. To na nie firma kłądzie największy nacisk w tym roku. Kaz Hirai (SCEA President) rozpoczął od małej refleksji na temat tego co stało się przez ostatnią dekadę. To właśnie ok. 10 lat temu na rynek weszła platforma, która zrewolucjonizowała gry video. Mowa tu oczywiście o Playstation. Jednocześnie nadmienił, że Sony zrobi wszystko, aby nie zmarnować niebywałego sukcesu tej marki i obiecywał świetlaną przyszłość przed produktami Playstation.


Dalej oficjalnie potwierdzono to, o czym już wszyscy wiemy - oficjalna cena PS2 spada do 149$. To niejako odpowiedź na ruch Microsoftu, który kilka tygodni temu obniżył cenę Xbox'a do tego pułapu i zanotował znaczny przyrost sprzedanych egzemplarzy swojej konsoli. Zakończyło się przechwałkami na temat przewagi PS2 odpowiednio nad Xbox'em i GCN. Następnie potwierdzono daty premier największych tegorocznych potencjalnych hitów na PS2. Gran Turismo 4 - listopad 2004, Killzone - listopad 2004, The Getaway Black Monday (wcześniej jako The Getaway 2) - zima 2004, Metal Gear Solid 3 - zima 2004, God of War - pierwszy kwartał 2005. Kaz napomknął też, że ten rok będzie rokiem platformówek - Jak 3, Ratchet & Clank 3 i Sly 2 wydatnie się do tego przyczynią. Potwierdził też to, czego mogliśmy się spodziewać: GTA: San Andreas będzie exclusive na PS2. Pytanie tylko - przez ile miesięcy... Przechodząc do tematu gier online SCEA PResident przyznał, że Microsoft radzi sobie na tym polu świetnie. Jednocześnie jednak motywuje to Sony do jeszcze większych i lepszych działań w tej sprawie. Killzone, MGS3 (to potwierdzone), Burnout 3 oraz Ratchet & Clank 3 to tytuły, które jego zdaniem pociągną temat online w tym roku na PS2. Podkreślił też, że R&C3 jest pierwszym w historii platformerem online. No i wspomnienie oczywiście o EyeToy'u - Sony zamierza kontynuować wspieranie tego rewolucyjnego gadżetu przez najbliższe lata. Ted Price (szef Insomniac - dev. R&C3) powiedział, że R&C3 to tak naprawdę dwie gry w jednej - ogromna gra dla jednego gracza, jak i wspaniały, bardzo rozbudowany tryb online. Następnie zaprezentowano PSP, o którym możecie przeczytać w akapicie wyżej. Kaz dodał, że konsolka jest celowana głównie w ludzi 18-34 letnich.


Potwierdzono, że będzie można na niej oglądać filmy i słuchać muzykę. W ramach testu pokazano Spidermana 2 (film) na ekranie PSP - wszystko chodziło gładko i sprawnie a ludzie nie mogli wyjść ze zdumienia... Odsłonięto pełną specyfikację nowej konsolki - macie ją na czwartm screenie obok. Zaprezentowano też nowy trailer z Final Fantasy VII: Advent Children - właśnie na PSP. Premiera tego filmu ma mieć miejsce jeszcze pod koniec tego roku w Japonii, w Europie - w pierwszym kwartale 2005. Na koniec Masa Chatani (SCEI's Chief Technology Officer) potwierdził, że Cell, mający wg plotek być podstawą Playstation 3 ma się jak najlepiej, jest potężny, a szczegóły na jego temat powinniśmy poznać w czwartym kwartale tego roku... [Ski]



Konferencja Microsoftu
Konferencja przebiegała pod dyktando supportu dla obecnej generacji Xbox'a. Nie obeszło się oczywiście bez zachwalania XNA - nowej platformy developerskiej Microsoftu, oraz jednej zaskakującej informacji: EA będzie wspierało Xbox Live! Oznacza to koniec monopolu Sony na gry online od EA właśnie. Konferencja rozpoczęła się dość nietypowo, bo od prezentacji trailerów największych hitów tego roku na Xbox'a. Były to: Unreal Championship 2, Shrek 2, Full Spectrum Warrior, MechAssault 2: Lone Wolf, Conker: Live and Reloaded, Fable oraz Star Wars: Republic Commando. Nasze wrażenia przedstawimy niebawem.



Tymczasem wróćmy do konferencji. J Allard, który ją prowadził, rozpoczął od refleksji na temat Xbox'a - niby jest to ciągle ta sama konsola a developerzy są w stanie wyciskać z niej coraz więcej i więcej. Różnica pomiędzy tytułami startowymi i obecnymi jest bardzo duża. Allard potwierdził oczywiście dalsze wsparcie Microsoftu pod kątem online. Jednocześnie nie obyło się bez podkreślenia, że to właśnie Xbox jest obecnie liderem w temacie gier online. Xbox Live! będzie cały czas rozbudowywane. Microsoft, wzorem zapowiedzianego przez Sony EyeToy: Chat umożliwi ludziom komunikację wizualną, tzw. video chat. W omawianiu tego wszystkiego Allardowi pomagała... Jenny McCarthy - gwiazda porno :). "Następnym logicznym krokiem po zapoznaniu się z nową koleżanką taką jak Jenny McCarthy jest jej zobaczenie na własne oczy" - wyjaśniał prowadzący... Następną nową rzeczą w Xbox Live! będzie system nazwany Xbox Live Arcade. Ma on umożliwić ściąganie klasycznych gier. Swoje poparcie zapowiedziały już m.in.: Namco, Atari i Tecmo. Jest to świetny pomysł, aczkolwiek wszyscy wiemy co można obecnie wyprawiać na przerobionym Xbox'ie, więc nie wzbudza to większych ekscytacji. Przynajmniej w Polsce :). Następnie zaczęły się rozważania na temat XNA - nowej platformy developerskiej Microsoftu.



Allard zaprezentował też nowe tech-demo zatytułowane Crash Reloaded. Prezentowało ono crash-test podobny do tego, który mogliśmy oglądać 6 tygodni temu z Game Developers Conference. Tym razem jednak zderzyły się dwa samochody. I ponownie - wizualizacja uszkodzeń stoi na absolutnie najwyższym poziomie. Jednak otoczenie jest biedne i pozostawia wiele do życzenia. Choć wiadomo, że nie o nie tutaj tak naprawdę chodzi... NAstępnie zaczęły się szersze prezentacje najbardziej oczekiwanych gier: Halo 2, DOA: Ultimate, Jade Empire, Doom 3... O nich napiszemy Wam już niebawem. Teraz chciałbym jednak wspomnieć o jednej rzeczy. Doom 3 na Xbox'a na razie nie spełnia pokładanych w nim nadziei. Trailer jest tak naprawdę nijaki, zdecydowanie mniej efektowny niż ten pokazywany rok temu z wersji blaszakowej. Poza tym w kilku momentach animacja wyraźnie na nim zwalniała... Wszystko wypada zrzucić na bardzo wczesną wersję, jednak małe rozczarowanie pozostaje... W końcu na scenę wszedł Robbie Bach i zaczęła się dyskusja na temat strategii Microsoftu. "Chcemy robić przede wszystkim dobre gry. I robimy je od czterech lat. [...] Ze zdobytym doświadczeniem jesteśmy gotowi wkroczyć w nową generację". Finalnie na scenę wkroczyć przedstawiciel EA - Dom Mattrick, wraz z kilkoma gwiazdami (m.in. Muhammad Ali) by obwieścić, że Electronic Arts zamierza wspierać system Xbox Live!. Z zapowiedzianych tytułów online od EA wyłaniają się sportowe serie: FIFA Soccer, NHL Hockey, NBA Live i NFL Football. Konferencja skończyła się informacją, że Perfect Dark Zero będzie jednym z tytułów startowych Xbox'a 2. Cóż... [Ski]


Konferencja Nintendo
Po tej konferencji wszyscy oczekiwali jednego - potwierdzenia pozostania na rynku gier video przez Nintendo. Ostatnie dni przed E3 huczały od plotek na temat wycofania się japońskiego giganta z rynku gier video i zajęcia się, podobnie jak Sega, robieniem gier na inne systemy oraz produkcją konsol przenośnych. Na szczęście plotki są tylko plotkami - Nintendo ma się dobrze i zapowiada największe killery na końcówkę tego roku. Prezentuje także Nintendo DS - nową konsolkę przenośną o której mogliście przeczytać powyżej... Konferencję rozpoczął Reggie Fils-Aime (Nintendo of America's executive vice president and marketing).



Zaczęło się od przedstawienia największych hitów tego roku. Wg Nintendo będą to Metroid Prime 2, Star Fox 2 oraz Resident Evil 4. Po ich prezentacji przyszedł czas na rozważania dot. sytuacji Gamecube na rynku. "GCN kosztuje 99$ i daje to nam sporą przewagę cenową nad konkurencją. Z tytułami, które ukażą się w tym roku myślę, że jesteśmy dobrze przygotowani do walki". Następnie głos przejął George Harrison, który nie omieszkał pochwalić wyników sprzedaży GCN'a w ostatnim czasie.



"Na przełomie roku 2003 przemysł gier zanotował ogólny spadek sprzedaży. Nintendo jednak zanotowało 21%'owy zysk w ostatnim kwartale 2003 oraz 7% w pierwszym kwartale 2004. Bez Nintendo nie byłoby postępu". Japoński gigant dał też do zrozumienia, że nie boi się PSP Sony. Już GBA przewyższa pod paroma względami PSP wg Nintendo - m.in. dłuższą żywotnością baterii (to było do uniknięcia), wieloma eksluzywnymi tytułami (cóż, PSP na pewno również ich nie zabraknie) oraz podobno lepiej leży w dłoni (przekonamy się jak zagramy, ale to także pole do dyskusji). Zaprezentowano wreszcie Nintendo DS o którym mogliście już przeczytać kilka akapitów wyżej. "Zawsze chcemy wprowadzać coś nowego. DS nie zmieni tylko firmy Nintendo, on zmieni cały przemysł gier". Prezentowanym tytułem było "Super Mario 64 x 4", które wywołało zdecydowanie pozytywne opinie na sali. W końcu na scenę wkroczył Satoru Iwata (President of Nintendo), który zaczął rozważania na temat konsol nowej generacji i miejsca w tym wszystkim, które zajmie Nintendo. Wiadomo - wszyscy oczekiwali jasnej deklaracji - czy firma wchodzi w następną generację, czy kończy swoją przygodę ze sprzętem na GCN. "Pracujemy ciężko by stworzyć rewolucję w świecie gier. Prace nad tym są już w zaawansowanej fazie. Kiedy zobaczysz to, będziesz podekscytowany, gdyż zobaczysz rewolucję, jaka nie dokonała się już od bardzo długiego czasu". Cóż, miejmy nadzieję, że Iwata nie rzuca słów na wiatr... Kiedy już wszyscy myśleli, że konferencja dobiega końca na ekrany wszedł filmik, który był sporym zaskoczeniem... W końcu w oparach dymu wyłonił się nie kto inny jak sam Miyamoto z tarczą i mieczem w stylu Linka. Oto nadciąga nowa Zelda na GCN!



Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że będzie to Zelda w normalnym stylu, nie cartoonowym jak w 'Wind Waker'. Seria wraca do korzeni, realistycznego stylu grafiki. Trzeba jednak podkreślić jedno - to nie jest Wind Waker 2! Konferencję zakończyło zdanie: "Mamy nadzieję, że pokazaliśmy wam, że nastała nowa era dla Nintendo". [Ski]

Strona artykułu: [1]  [2]  [3]  [4]  [5]

UID: 5705
Okładka/art:
Tytuł:
E3 2004
Developer: -
Gatunek: -
Data wydania:
EUR:
USA:
JAP:
Poziom trudności:
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!