Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
Daedalus R12 – emulator Nintendo 64 na PSP PSP
Emulator Nintendo 64 tworzony był niemal od początków sceny PSP. Problem w tym, że wcześniej praktycznie nie dało się na nim grać – jakość emulacji, jej prędkość oraz funkcjonalność programu pozostawiały wiele do życzenia. Miło mi więc napisać, że najnowsza wersja Daedalusa jest już w miarę grywalna. Wprawdzie nie obsługuje wszystkich gier z 64-ki (raczej tylko wybrane tytuły), ale lepsze to niż nic.

Daedalus R12 działa oczywiście na sofcie 1.50 oraz na wszystkich innych, które są w stanie go emulować (np. 3.xx OE). Instalacja jest dziecinnie prosta. Po ściągnięciu archiwum i jego wypakowaniu, znajdziecie dwa foldery: Daedalus oraz Daedalus%. Należy je skopiować do katalogu PSP/GAME w 1.50 lub do PSP/GAME150 w 3.xx OE. Oprócz tego musicie zdobyć jakoś jeszcze romy gier, które należy umieścić w katalogu roms w folderze Daedalus.

Jak wygląda obsługa gier w wersji R12? Przede wszystkim ograniczyć musicie się do największych hitów – oczywistym jest, że autor skupił się na poprawnej emulacji najbardziej znanych hitów. Potwierdzić mogę, że działają całkiem sprawnie m.in. Super Mario 64 (15-25 fpsów), Mario Kart 64 (ok. 20 fpsów), czy Lylat Wars 64 (czyli europejska wersja Star Fox 64 – ok. 15 fpsów). Nie jest to oczywiście rewelacja, bo grać trzeba bez dźwięku, żeby w miarę to chodziło, ale dla fanów i tak nie będzie to chyba przeszkodą (tym bardziej, że w większości pozycji na N64 oprawa muzyczna nie należy do wybitnych).



Omówienia wymaga jeszcze menu Daedlusa oraz ustawienie niektórych opcji. Po uruchomieniu programu ujrzycie listę gier, które wrzuciliście do katalogu roms. Warto jednak wcisnąć „L”, dzięki czemu przejdziecie do Global Settings. Polecam pierwszą opcję (Display Framerate) ustawić na Yes – dzięki temu będziecie cały czas widzieli ile dana gra wyciąga klatek na sekundę. W Viewport Size można ustawić jeszcze wielkość okna, w którym będą wyświetlane gry. Zostawcie Full Size, bo nie wpływa to w żaden sposób na szybkość emulacji. Pozostałych ustawień radzę nie ruszać. Po wciśnięciu „R” znowu znajdziecie się przy wyborze gier. Włączcie którąś z nich i po jej uruchomieniu wciśnijcie SELECT i potem Edit Preferences. Poniżej podaję chyba najlepsze ustawienia, które najlepiej nadają się do praktycznie wszystkich gier:

  • Texture Update Check – Disabled (włączone bardzo spowalnia emulator)
  • Frameskip – 1 (tutaj można w zasadzie eksperymentować, jednak oprócz dwóch innych wartości – Disabled oraz 2 – reszta nie nadaje się do gry)
  • Limit Framerate – Yes (warto mieć włączone, bo inaczej na niektórych planszach będziecie mieli zbyt wiele klatek na sekundę)
  • Dynamic Recompilation – Enabled (jeśli tylko gra tę opcję obsługuje to warto)
  • Audio – Disabled (włączanie / wyłączanie muzyki – tu wedle uznania, ale włączenie to z reguły ok. 5-7 fpsów mniej)
  • Adjust Frequency – Diasabled (ta opcja dostępna jest tylko jeśli włączycie Audio – musi być na Disabled, bo inaczej bardzo spowalnia emulator)
  • Controler – Default (ustawienie rozłożenia przycisków)

Na koniec trzeba zatwierdzić wszystko wciskając Confirm Settings.



Warto sprawdzić Daedalusa? Moim zdaniem zdecydowanie tak. Nie jest wprawdzie jeszcze idealny, ale kto wie, czy jeszcze się nie rozwinie. Jego twórca na październik zapowiadał wersję R13 (która jeszcze się nie pojawiła w momencie pisania tego tekstu), więc bądźmy dobrej myśli.

Program możecie pobrać z naszego downloadu.

Jeśli interesuje Was sprawa emulatorów na PSP, zdecydowanie powinniście sprawdzić także dwie dwa poniższe teksty:

[Baron Ski]

Strona artykułu: [1]        

UID: 5369
Okładka/art:
Tytuł:
Daedalus R12 – emulator Nintendo 64 na PSP
Developer: -
Gatunek: -
Data wydania:
EUR:
USA:
JAP:
Poziom trudności:
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!