Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
Pro Evolution Soccer - poradnik opis szkoła gry PlayStation 2

Pro Evolution Soccer to bardzo rozbudowana i trudna pozycja. Jeśli swą przygodę z serią zacząłeś właśnie od PES, czeka Cię wiele godzin nauki. Postaram się trochę Ci w tym pomóc. Poradnik podzieliłem na trzy główne części, by łatwiej się było po nim poruszać i żeby nie ciągnął się w nieskończoność. Opis będzie kontynuowany w kolejnych wydaniach kącika sportowego 'ISS Rulesss' (dział 'Hot Themes'). A teraz już poradnik

txt. : Baron Ski

------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Poradnik jest oczywiście całkowicie bezpłatny. Jeśli jednak okazał się dla Ciebie użyteczny, kliknij proszę jedną z reklam widocznych na pasku po prawej stronie. Docenisz w ten sposób wiele godzin pracy autora, a przy okazji dołożysz kilka groszy (dosłownie!) na utrzymanie i rozwój strony. Dziękuję.
------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

PRAKTYCZNE PORADY

Bieganie
W Pro Evolution Soccer występują aż 4 (a właściwie 5 - z normalnym chodzeniem) biegów. Ich odpowiednie używanie to klucz do sukcesu. Jednak jakie biegi stosować w różnych sytuacjach ?
Bardzo ważny jest bieg z L2. Przede wszystkim w wielu przypadkach pozawala opanować piłkę. Często się zdarza, że zawodnikowi, który musi wyjść do piłki (np. do podania), ta często odskakuje. Gdy przytrzymasz L2, będzie się to zdarzać dużo rzadziej. To samo, jeśli piłka jest przy linii bocznej boiska. Biegnąc normalnie, piłka często odskakuje, jednak z L2, opanujesz ją bez większych problemów. W ogóle polecam poruszać się po całym boisku i rozgrywać piłkę, trzymając L2. Wiadomo jednak, że trzymając L2 nie możesz wykonywać normalnych zagrań (patrz klawiszologia), więc jeśli chcesz coś zrobić, puść na chwilę L2. L1 polecam tylko wtedy, gdy atakuje Cię kilku przeciwników na raz, a nie masz już czasu, żeby podać. Gdy przytrzymasz L1, Twój zawodnik będzie się poruszał bardzo wolno, toteż nie opłaca go się stosować w normalnych sytuacjach. Tylko wtedy, gdy podbiega do Ciebie więcej niż jeden zawodnik przeciwnika.

R1 - najszybszy bieg z wszystkich. Gdy tylko masz wolne miejsce przed sobą, stosuj bieg z R1 - inaczej wracający obrońcy, bez problemu Cię dogonią.

R2 - bieg wolniejszy, dobry w środku pola, kiedy nie masz miejsca na użycie R1, a chcesz poruszać się szybciej niż normalnie.



Strzelanie
Zostało o wiele bardziej utrudnione niż w poprzednich częściach. Dużo częściej zawodnicy nie trafiają w bramkę, także bramkarzom zdarza się dużo częściej wyjąć sytuacje "sam na sam" (i dobrze, bo w poprzedniej części strzelenie bramki w sytuacji jeden na jednego, było właściwie formalnością). Przede wszystkim, najważniejsze jest to, by piłkarz strzelał swoją mocniejszą nogą. Jednym z pierwszych współczynników u zawodników, jest Foot. R - to zawodnik prawonożny, L - lepiej strzela z lewej nogi, B - doskonale operuje dwoma nogami. Jest to bardzo ważne, gdyż czasami strzelając ze "słabszej" nogi, wychodzą takie kiksy, że można złapać się za głowę (choć oczywiście nie zawsze).

W sytuacjach pod polem karnym (i na nim) najlepiej sprawdzają się płaskie strzały po ziemi (lekko naciągnięty pasek siły). Choć nie zawsze - nie ma tu prostej recepty na strzelenie bramki. Po wciśnięciu kwadratu (strzał), masz jeszcze ułamek sekundy, by wcisnąć kierunek i posłać piłkę w dany róg bramki. W większości przypadków najefektywniejsze są strzały w "długi" róg. Choć zdarza się, że i te puszczone w "krótki", wejdą. Wszystko zależy od wyjścia bramkarza. W sytuacji "sam na sam", można spróbować także położyć bramkarza (kwadrat~X - patrz klawiszologia) zwodem, lub też go przelobować (kwadrat~R1 - mały lobik nad kładącym się bramkarzem, L1+kwadrat - duży lob, nad wychodzącym daleko goalkeeperem; patrz klawiszologia), jednak jest to dużo trudniejsze niż w poprzednich częściach. Poza tym, radzę nie bawić się w podchodzenie jak najbliżej bramki, tylko strzelać mniej więcej z linii pola karnego, gdyż im bliżej bramkarza, tym większa szansa, że niespodziewanie do Ciebie dobiegnie i bez trudu obroni strzał. Po strzale można też spróbować lekko podkręcić piłkę, wciskając lewo, lub prawo.



Strzelanie z rzutów wolnych

Są dużo trudniejsze i żeby wykonywać je w miarę dobrze i celnie, potrzeba długiego treningu. Inna sprawa, że nawet perfekcyjne wykonanie wolnego nie daje gwarancji strzelenia gola. W ogóle strzelenie bramki ze stałego fragmentu gry jest bardzo trudne i bardzo rzadko się udaje. Strzały da się podkręcać ! wystarczy po wciśnięciu kwadrat, przytrzymać kierunek (lewo lub prawo). Jest kilka sposobów na strzelania z wolnego :

dół + kwadrat - lekki strzał ze wsteczną rotacją. Najdokładniejszy, ale i najwolniejszy. Opłaca się go wykonywać tylko 16 - 24 metra (choć im dalej, tym mniejsza szansa na trafienie). Z dalszej odległości takie strzały są bez problemu wyłapywane przez bramkarza.

Kwadrat - zwykły strzał. Najlepiej go wykonywać 22-30 metra. Dobrze by było, żebyś zwracał także uwagę na lepszą nogę u danego zawodnika. Jeśli chcesz strzelać w lewy róg, dobrze by było, gdyby strzelał zawodnik prawo-nożny (i na odwrót).

góra + kwadrat (minimalna siła) - próba strzału pod murem. W PES, tak jak w prawdziwym meczu jest szansa, że piłka przeleci pod wyskakującym murem ! Oczywiście musisz mieć dużo szczęścia - niektórzy zawodnicy wyskakują, inni nie. Takiego strzału można próbować raczej tylko 16-20 metra - dalej bramkarz złapie piłkę. Aby wykonać to zagranie, trzymaj górę i leciutko muśnij kwadrat.

góra + kwadrat (duża siła) - bardzo mocny strzał (wybieraj zawodnika z dużym współczynnikiem power). To zagranie opłaca się wykonywać właściwie tylko z ponad 30 metrów. Raczej trudno posłać taką piłkę nad murem. Polecam raczej ustawić się tak, by posłać piłkę koło muru o maksymalnie ją podkręcać (obowiązkowo duży współczynnik curving u zawodnika).

Do wykonywania rzutów wolnych zawodnik przede wszystkim mieć duży współczynnik FK Acc. (Celność z rzutów wolnych). Dobrze by było, gdyby miał także świetne Accuracy (ogólna celność strzału), Curving (podkręcanie). W zależności od odległości, dobrze jest zwracać także uwagę na współczynnik Power (siła strzału). Im bliżej bramki, tym siła strzału powinna być mniejsza. 16-25 metra dobrze by było, żeby zawodnik miał power 60-80 punktów. 25 metrów i wyżej - piłkarz powinien mieć 80 - 99 punktów za power.

Strona artykułu: [1]  [2]  [3]    

UID: 124434
Okładka/art:
Tytuł:
Pro Evolution Soccer
Developer: Konami Tokyo
Gatunek: sportowa
Data wydania:
EUR:
USA:
JAP:
Poziom trudności:
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!