Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
Pro Evolution Soccer - poradnik opis szkoła gry PlayStation 2

KLAWISZOLOGIA, RUCHY SPECJALNE


Zawodnik z piłką


X- podanie po ziemi. Gdy piłka toczy się już po podaniu, wychodź następnym piłkarzem w jej kierunku (bez R1). Dzięki temu wyprzedzisz obrońcę. W obronie, gdy przeciwnik ma piłkę - X to próba odebrania mu jej. Jest to automatyczna obrona - trzymając X, Twój zawodnik będzie biegł w kierunku przeciwnika, próbując odebrać mu piłkę. Jest to najlepszy sposób na jej odebranie. Nie można jednak trzymać X bez przerwy. Wystarczy, że Twój przeciwnik zrobi dobrze zwód i Twój obrońca zostanie w tyle. Można też trzymać R1+X, wtedy Twój zawodnik będzie biegł i próbował odebrać przeciwnikowi piłkę. Używaj jednak tego rzadko, tylko wtedy gdy musisz, gdyż jest bardzo proste do wyminięcia przez doświadczonego gracza.

kwadrat - strzał. Jego siła zależy od tego, jak długo przytrzymasz kwadrat. Pasek siły pojawia się nad nazwiskiem piłkarza (dół ekranu). Strzałami można (i trzeba !) kierować. Po naciśnięciu przycisku, masz jeszcze ułamek sekundy by wcisnąć jakiś kierunek. Np. jeśli atakujesz na prawo i chcesz posłać piłkę w lewy róg, po wciśnięciu kwadratu, wciskasz góra+prawo itd. Bez kierowania, zawodnik strzela przeważnie prosto w bramkarza. W obronie, gdy posiadasz piłkę - kwadrat, to wybicie piłki (czasem korzystniejsze niż ładowanie kółka - kwadratem jest szybciej. W obronie, gdy przeciwnik ma piłkę - kwadrat to próba podwojenia. Czasem warto to stosować. Np. biegniesz jednym piłkarzem trzymając X i wciskasz kwadrat, przywołując drugiego do pomocy. Stosuj jednak to zagranie z rozwagą.

trójkąt - podanie na dojście (dobiegnięcie). Popularne "wypuszczenie zawodnika w uliczkę". Tak jak w przypadku strzałów, i tym zagraniem można kierować. Uwaga - podanie na dojście można także wykonywać prawą gałką analogową - wtedy jego siła i kierunek zależy tylko od gracza. W wielu przypadkach jest to przydatne, gdyż zwykłe podanie na dojście trójkątem, często jest niedokładne. W obronie, gdy przeciwnik posiada piłkę - trójkąt to wyjście bramkarzem.

kółko - podanie górą. Jego siła zależy od tego, jak długo przytrzymasz kółko. Pasek siły pojawia się nad nazwiskiem piłkarza. W obrębie pola karnego przeciwnika - automatyczna, wysoka "wrzutka" (nie trzeba podaniem kierować i mierzyć siły), idealna na strzał głową. W obronie gdy masz piłkę - kołko to wybicie piłki górą. Gdy jesteś jeszcze na swoim polu karnym, wybicie jest automatyczne, gdy wyjdziesz poza swoje pole karne - musisz naładować pasek siły. W obronie, gdy przeciwnik ma piłkę - kółko to wślizg.

kółko, kółko - tylko w obrębie pola karnego przeciwnika - automatyczna, szybka, średniej wysokości "wrzutka", doskonała na woleja, czy też "szczupaka".

kółko, kółko, kółko - tylko w obrębie pola karnego przeciwnika - automatyczna, bardzo szybka "wrzutka" tuż nad ziemią.

R1 - bardzo szybki bieg (sprint). Zawodnik bardzo szybko biega, ale trudno go opanować. Ten rodzaj biegu jest bardzo podobny do tego znanego z ISS Evolution 1 na PSX'a.

R2 - szybki bieg. Zawodnik lepiej panuje nad piłką, ale nadal jest "niestabilny". Ten rodzaj biegu jest podobny do tego znanego z ISS Evolution 2 na PSX'a. Gdy biegnąc z R2, wciśniesz kierunek prostopadły do biegu, zawodnik wykona prosty zwód (odejście w daną stronę). Trzymając R2, możesz wykonywać tylko podania (X i trójkąt). Nie możesz w tym biegu strzelać, ani podawać górą (jeśli chcesz to zrobić, puść na chwilę R2. Dlaczego ? R2+kwadrat i R2+kółko to przesuwanie zawodników po boisku (patrz dalsza część klawiszologi).

R2 + kwadrat - przesuwanie zawodników w lewą stronę. Gdy atakujesz na prawo, jest to przesuwanie się całej drużyny, bardziej w stronę obrony.

R2 + kółko - przesuwanie zawodników w prawą stronę. Gdy atakujesz na prawo, jest to przesuwanie się całej drużyny, bardziej na atak.

L1 - bardzo wolny drybling/osłanianie piłki. Zawodnik porusza się bardzo wolno, ale najlepiej panuje nad piłką i trudno mu ją odebrać. Jeśli chcesz wykonać któreś z zagrań opisanych powyżej (strzał, podanie itd.), musisz puścić na chwilę L1. Inaczej wykonasz któreś z zagrań opisanych poniżej. L1 w obronie, gdy przeciwnik ma piłkę - L1 to zmiana zawodnika.

L1 + kwadrat - strzał wysokim lobem. Stosuj wtedy, gdy widzisz, że bramkarz wychodzi do Ciebie (np. w sytuacji "sam na sam"). Siła tego strzału zależy od tego, jak długo przytrzymasz kwadrat.

L1 + trójkąt - podanie na dojście (dobiegnięcie) górą. Przydatne do rozrzucania piłki na skrzydła. Często pozwala na przerzucanie piłki nad obrońcami.

L1 + kółko - podanie górą na pole karne.

L1 + X - popularne one-two, czyli zagranie z klepki. Jeśli piłka nie doleci jeszcze do adresata możesz wykonać jedno z pozostałych zagrań opisanych powyżej (strzał, podanie itp.).

L2 - dość wolny, choć szybszy niż z L1, drybling. Zawodnik porusza się wolniej niż normalnie, dobrze panuje nad piłką. Dobrze jest wciskać L2 zaraz przed przyjęciem piłki (np. po podaniu). Dzięki temu zawodnikowi nie będzie tak często odskakiwać piłka przy przyjęciu. Na pewno nie raz Ci się zdarzyło, że przyjmując piłkę przed krańcem boiska, ta Wam odskoczyła na metry i wybiegłeś z nią za linię. Polecam biec do niej z R1, a potem będąc przed samą piłką, wciśnij L2 - dzięki temu piłka nie odskoczy. Trzymając L2, nie możesz wykonywać żadnych innych zagrań (strzał podanie itd.). Działają tylko podania na dojście wykonywane prawą gałką. By wykonać jakieś inne zagranie, musisz puścić na chwilę L2.

L2 + któryś z przycisków (kwadrat lub kółko lub trójkąt albo X) - uruchamianie wybranej strategii, wybranej wcześniej przed meczem w menu 'Formattion Settings'.



Zagrania specjalne


L1, L1 - Twój zawodnik wykonuje popularną "przekładankę", czyli przekładanie nóg nad piłką. Teraz wciśnięcie któregoś kierunku powoduje odejście piłkarza w tą stronę. Jest to bardzo efektowny zwód, który trudno wykonać, ale gdy się uda, daje wielką satysfakcję!

L2, L2 - krótsza wersja przekładanki. Jest bardzo szybka i dużo krótsza wersja zwodu, który opisywałem powyżej.

kwadrat ~ X- czyli kwadrat i zaraz po nim (dosłownie w ułamku sekundy, prawie jak wciśnięcie razem). Jest to markowanie strzału. Jest to przydatne do mylenia obrońców. Czasami uda się też "położyć" nim bramkarza, czy też samych obrońców.

kwadrat ~ R1 - czyli kwadrat i w ułamku sekundy po nim (niemal jakbyś wciskał na raz), R1. Jest to lekki, niski lob, doskonały do przerzucenia piłki nad rzucającym Ci się pod nogi bramkarzem.

R2 po strzale - kasowanie go. Czasami zdarza się, że zawczasu wciskasz kwadrat, jednak dostrzegasz, że nic z tego nie będzie. Wciskasz wtedy R2 i grasz dalej.

Podczas biegu wciśnięcie dwa razy strzałkę w kierunku w którym biegniesz - dalsze wypuszczenie sobie piłki. Raczej nieprzydatne. Wykonuj tylko na skrzydłach, kiedy masz pewność, że przed Tobą nikogo nie ma.



Zagrania gdy piłka jest w powietrzu


X - podanie głową. Wciskając X, trzymaj też kierunek w jakim chcesz podać piłkę.
kwadrat - o obronie jest to silniejsze, dalsze i do przodu podanie głową. W ataku jest to strzał (przeważnie głową). Gdy piłka jest w powietrzu, poruszaj się zawodnikiem, by wyjść na jak najlepszą pozycję, po czym wciskaj kwadrat, by próbować uderzyć. Kwadratem można wykonać także "szczupaka", woleja, "nożyce", przewrotkę i wiele innych ekwilibrystycznych zagrań. Wszystko zależy tylko od ustawienia zawodnika względem piłki.

Strona artykułu: [1]  [2]  [3]    

UID: 124406
Okładka/art:
Tytuł:
Pro Evolution Soccer
Developer: Konami Tokyo
Gatunek: sportowa
Data wydania:
EUR:
USA:
JAP:
Poziom trudności:
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!