Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 13925
Ilość wiadomości: 8295
Ilość artykułów: 1797
Poznań Game Arena 2016 & Warsaw Games Week 2016 - wideo-relacja z imprez | Przedstawiamy Wam wideo-relację z dwóch najważniejszych tegorocznych imprez growych. Sprawdźcie koniecznie.
Uncharted 4: Kres Złodzieja - recenzja [PS4] Murawany kandydat do tytułu "Gry Roku 2016"? Sprawdźcie w naszej wideo-recenzji.
Castlevania: Symphony of the Night - Strefa Retro [PSone, Sega Saturn] Kiedyś niedoceniona, a po latach uznana za jedną z najlepszych produkcji 32-bitowej ery. Czy słusznie?
Nintendo Wii - poradnik kolekcjonera | W kolejnym "Poradniku kolekcjonera" gościmy Nintendo Wii. Kompletny poradnik opisujący Wam który model konsoli wybrać i jakimi akcesoriami warto się zainteresować.
PES 2017 - recenzja [PS4, Xbox One] Czy tegoroczna edycja Pro Evolution Soccer wróciła wreszcie w pełni na właœciwe tory? Sprawdźcie w naszej wideo-recenzji.
Game Boy Advance - poradnik kolekcjonera | Który model konsoli jest najlepszy? Jakich gier szukać? Na te i inne pytania dotyczące GBA odpowiadamy w kolejnym poradniku.
PlayStation 4 PRO - recenzja [PS4] Przed Wami szczegółowy test PS4 PRO - najnowszej konsoli Sony. Warto kupić? Czy warto przesiąść się ze starej PS4? I jak moc PS4 Pro przekłada się na gry?
PlayStation 4 PRO - unboxing | Rozpakowanie nowiutkiego zestawu z PS4 PRO (konsola debiutowała w naszym kraju 10 listopada). Zobaczcie jak prezentuje się sprzęt (wg Sony) dla "profesjonalnych" (?) graczy...
Dead Space - recenzja PlayStation 3Xbox 360PC

Electronic Arts to koncern, który jeszcze kilka lat temu był uważany za czołową wytwórnię "taśmociągów". Need for Speed, sportowe serie od EA Sports, gry na znanych licencjach - z tym byli przede wszystkim kojarzeni "Elektronicy". Lata wydawana sequelów nie poszły na marne. Dzisiaj to jeden z największych wydawców na świecie, który ma wystarczająco dużo pieniędzy, by inwestować w nowe marki. W obecnych czasach, gdy giganci wolą wałkować sprawdzone tytuły (zbyt wiele można bowiem stracić), tym bardziej postawa ludzie z EA jest godna przyklaśnięcia. Wcześniej dostaliśmy udane Army of Two, teraz ukazał się Dead Space, a już w kolejce czeka Mirror's Edge - jest w czym wybierać spośród nowych IP.

Dead Space był (a w zasadzie jest) ważny zwłaszcza dlatego, że survival-horrorów na obecnych platformach mamy jak na lekarstwo. Na kolejne części sprawdzonych serii (Resident Evil, Silent Hill ) musimy poczekać niestety do przyszłego roku, choć już teraz w sumie wiadomo czego się po nich spodziewać. Powiew świeżości w tym gatunku był jak najbardziej potrzebny, bo chociaż fajne jest to, że w przypadku wspomnianych wcześniej sag znamy tło wydarzeń, bohaterów czy mechanikę, to jednak zawsze kompletne nowości intrygują najbardziej.



Najnowsze dzieło studia EA Redwood Shore rozgrywa się w dalekiej przyszłości. Ludzkość wyczerpała już naturalne bogactwa na Ziemi, więc wysłano w przestrzeń kosmiczną statek USG Ishimura, którego załoga miała za zadanie wydobywać minerały na obcych planetach. Coś najwidoczniej poszło nie tak jak oczekiwano, bo z personelem wydobywczego statku stracono jakąkolwiek łączność. Na miejsce zostaje wysłany mały zespół mający zbadać co też się tam stało - jednym z członków pięcioosobowej grupy jest Isaac Clare, główny bohater Dead Space. Nie jest to bynajmniej osoba odpowiedzialna za "mokrą robotę", zaopatrzona w wyrzutnię rakiet i pięćdziesiąt granatów w kieszeni. Wcielamy się tak naprawdę w inżyniera, który został wysłany z misją naprawy łączności, ale szybko okazuje się, że nie jest to jedyny jego cel. Na USG Ishimura przebywa też bardzo bliska Isaacowi kobieta, która jeszcze przed utratą łączności przesłała mu niepokojące komunikaty.



Zespół ratowniczy dociera do celu, choć nie bez kłopotów - Isaac wraz ze swoimi towarzyszami ledwo uchodzi z życiem, a statek którym przylecieli rozbija się na pokładzie wielkiego USG Ishimura. Od teraz więc nie tylko muszą sprawdzić co się stało, ale i znaleźć sposób na wydostanie się z tego monstrum... Bardzo szybko okazuje się, że zastane lokacje nie przypominają sielankowych klimatów. Większość systemów wysiadła, a po kilkusetosobowej załodze ani śladu. W kilka minut po przybyciu zespół Isaaca zostaje zaatakowany przez Nekromorfy - kreatury z piekła rodem, które wycinają część grupy. Z życiem oprócz głównego bohatera uchodzą jeszcze dwie osoby: panna Kendra oraz dowódca Hammond, który zdaje się wiedzieć trochę więcej o całej sytuacji niż pozostali. Ocalała trójka zostaje rozdzielona i odtąd trzeba działać na własną rękę (oczywiście współpracując z kompanami).



Mało który shooter w klimatach sci-fi jest w stanie wywołać taką atmosferę jak Dead Space. Tutaj od samego początku trzeba walczyć o życie i w praktyce poznawać cały system sterowania. Isaac z inżyniera szybko musi się przekwalifikować, bo inaczej nie dałby sobie rady na USG Ishimura, gdzie każdy kąt może kryć w sobie niebezpieczeństwo. Trzeba jednak przyznać, że uzbrojenie nie przypomina innych strzelanin - w większości mamy tu do czynienia z narzędziami wykorzystywanymi do wydobywania minerałów, które główny bohater wykorzystuje do ćwiartowania wrogich stworzeń. Muszę podkreślić jedno: Dead Space to bardzo brutalna gra, jedna z najbardziej brutalnych w ostatnich latach. Odcinanie kończyn, głowy, fontanny krwi czy przecinanie na pół to tutaj chleb powszedni, więc wszystkie wrażliwe osoby na tym punkcie powinny wziąć to pod uwagę. Szczególnie masakrycznie wyglądają sceny śmierci głównego bohatera, gdy gracz nie podoła i maszkary dobierają się do bezbronnego Isaaca.



Klimat świetnie budują wnętrza statku, po którym się poruszamy. Każde pomieszczenie zostało wykonane z dbałością o szczegóły - jest mrocznie, ale przy tym szczegółowo i złowieszczo. Dead Space nie jest może koszmarem w stylu F.E.A.R. (moim zdaniem chyba najstraszniejszy horror, w jaki grałem, zaraz za pierwszymi częściami Silent Hill ), ale jak najbardziej straszy. Zastosowano sztuczki rodem z Resident Evil, gdzie nagle coś z hukiem wskakuje przed głównego bohatera - nie sposób nie podskoczyć na fotelu. O ile jednak w serii od Capcom tego typu momentów było na całą grę może kilkanaście, tak w tworze od EA Redwood Shore jeden poziom ma ich więcej niż cały RE. Choć często można się spodziewać, że za chwilę zaatakuje Isaaca jakaś kreatura (słychać podejrzane odgłosy), to właśnie sam moment ukazania się bestii najbardziej podbija akcję serca.

Strona artykułu: [1]  [2]  [3]  [4]  
Dodaj komentarz
do tego artykułu
Komentarzy: 51
Twój kod:
(Przepisz w odpowiednie pole)
Nick*:
E-mail:
Kod*:
Treść*:
* - pola wymagane.
Piotrek
niedziela, 02 listopad 2008r.
Jeszcze nie grałem ale mam przeczucie graniczące z pewnością że gra jest świetna:). Jak tylko zdobędę mamonę to na pewno o niej nie zapomne:)
Marlon
niedziela, 02 listopad 2008r.
Ja zamówiłem sobie w piątek, mam nadzieje że jutro dojdzie:D.
Mareczek
niedziela, 02 listopad 2008r.
Niesamowita jest ta zgodność graczy i recenzentów wobec tej gry. Też bym dał 9/10. Gra jest świetna pod każdym względem i nawet parę razy można się przestraszyć (grałem w dzień). Fabuła jest całkiem całkiem, a zakończenie bardzo fajne. Gierka wciąga od samego początku, a rozgrywka jest urozmaicona (nie tylko rozwalamy złych), czasem nawet trzeba pogłówkować :) Przeszedłem grę dwa razy (za pierwszym razem w 15 godzin). Polecam wszystkim miłośnikom kosmiczno-horrorowych klimatów. Oklaski dla EA.
Darek
niedziela, 02 listopad 2008r.
Powiem tylko tyle- rewelacja. Wspaniały tytuł wyszedł EA a to o tyle ważne że przecież nie jest to żaden sequel. Ja jeszcze nie ukończyłem (jestem gdzies w połowie) ale już teraz wiem że przejdę dead space niejeden raz. Polecam wszystkim jeszcze niezdecydowanym.
binio
niedziela, 02 listopad 2008r.
no taki hit i do tego horror a ja tyle czasu straciłem na beznadziejnym far cry2 no ale skąd mogłem wiedzieć że fc2 to kupa. Dead Space to dla mnie obowiązek klimat trochę przypominał mi doom3 z matriału dostępnego w necie w sumie wiedziałem że to zaliczę ale nie myslałem że to taki hicior
voyanek
niedziela, 02 listopad 2008r.
far cry 2 kupa lol wez wyjdz ;d
x
poniedziałek, 03 listopad 2008r.
Gra swietna w koncu cos \"mocnego\". A co do farcry to sie z Toba Binio zgodze. W porownaniu do Crysis to ogromny krok wstecz (wizualnie, a nawet i fabularnie), ale podoba mi sie ogien ktory rozprzestrzenia sie.
x
poniedziałek, 03 listopad 2008r.
ps. Goraco czekam na recke Fallouta 3. Gra miazdy, doslwnie miazdy obliviona i gothica 3 razem wzietych (jak dla mnie). Gram juz 10h i w pracy ciagle mysle o tym. Mozliwosciami rowna sie z f2, tylko wszystko w miazdzacej, zrywajacej beret oprawie A/V... Szczeny z ziemi nie moglem podniesc przez pare godzin po ujzeniu nyuklearnego wybuchu bomby (ktora sam zdetonowalem) w miescie MEGATONA ^^ pzdr
Piotrek
poniedziałek, 03 listopad 2008r.
Co wy za herezje przedstawiacie;). Far Cry 2 słaby? A niedawno wychwalaliście (przynajmniej binio) dużo słabszego the force unleashed. A może za krótko graliście by wygadywać takie głupoty? Ja mam obecnie na koncie (w FC2) ok. 45% i uważam że to świetny, bardzo wciągający tytuł.
Mareczek
poniedziałek, 03 listopad 2008r.
x ---> Na jakiej platformie grasz w Fallouta3? Ja czekam na polską wersję na Xboxa. Czytam przeróżne opinie o tej grze, a twoja bardzo mnie nakręca :) Co do Far Cry 2 to miałem go kupić, ale tyle się złego naczytałem że póki co się wstrzymałem. Podobno najbardziej irytuje tam bezsensowny respawning wrogów. Wytłuczesz wioskę, odchodzisz kawałek, wracasz a tam od nowa tłum ziomków. Nienawidzę czegoś takiego. No i jeszcze słyszałem że poziom trudności jest sztucznie podkręcony, tzn. żeby zabić kolesia trzeba władować mu cały zapas amunicji, prawda to?
binio
poniedziałek, 03 listopad 2008r.
Mareczek niestety prawda a misje to dosłownie flaki z olejem (coś na wzór gta tylko że o wiele wiele gorsze zadania przeważnie bardzo do siebie podobne beznadzieja )Mam grę prawie na ukończeniu bo nabyłem w preorderze i to był błąd myslałem że to pewniak tym bardziej że fc1 był powalający. fc2 to tylko ładna graficzka i nic poza tym gameplay na najniższym poziomie niestety bardziej grywalny był mescenaries 2 choć też uważałem ją za nisz no szkoda ale warto gdzieś zobaczyć bo grafika na najwyższym poziomie otoczenia. Gorzej z oponentami i niesamowicie dziwną w zachowaniu zwierzyną. Kupić fc2 to tylko strata kasy moja już wystawiona na allegro jedno szczęście że ludzie to chcą. Już zamówiłem DEAD SPACE żeby nie umknęło. Barona proszę o jak najszybszą reckę fc2 żeby ludzie ochłonęli bo gra to najczystszy nisz z piękną grafą. Fallout3 wydany jest w wersji polskiej x? przymierzam się też do tej pozycji. Do Piotrek - człowieku sw:fu to całkowicie inny klimat nawet rodzaj gry i w swojej klasie jest dobry a przynajmniej grywalny słabszy od far cr2? pod względem grafiki może i tak ale gameplayem sieka go na drobniusieńkie kawałeczki a ja cenie sobie gry za gameplay a nie grafikę choś fajnie jest jak jest na przyzwoitym poziomie. Jak widzisz też nabrałem się na fc2 no cóż życie
x
poniedziałek, 03 listopad 2008r.
Gram na PC. Tu moge wyciagnac z niej ostatnie soki:) Fakt faktem do PS3 nie problem z myszka i klawka, ale cena takze gra role... A poza tym jestem zdania, ze nie iwestuje w gry na konsole gdy mam je na PC (mowa o shooetrach, strategiach)
SAP
poniedziałek, 03 listopad 2008r.
Mi najbardziej podoba się to, że podstawą w walce jest odstrzeliwanie kończyn, a nie ładowanie całego magazynka w bebechy. Klimacik też niczego sobie. EA się postarało.
Lewy
wtorek, 04 listopad 2008r.
Ludzie co wy gadacie o far cry 2? Świetna gra, nigdzie nie widziałem oceny niższej niż 7/10, a przeważają ósemki. Ja mam nadzieje, że zostanie oceniony w OG tak jak na to zasługuje - czyli bardzo dobrze.
x
wtorek, 04 listopad 2008r.
Zamierzacie narzucac mi opinie na temat tej gry? \"Co wy gadacie?\" Mi sie gra nie podoba w ogole! Mam ogromne szczescie, ze jej nie kupilem... zalowal bym wydanych nawet 50zl na ta gre. Ta gra nie ma nic co by mnie do niej przyciagala... no i ta jazda samochodem.
binio
wtorek, 04 listopad 2008r.
niestety x ma racje gra to czysty nisz dziwię się że co niektórym ludziom sie może podobać tak drętwy gameplay a może grafika zaćmiewa zdrowy rozsądek?
Lewy
wtorek, 04 listopad 2008r.
Taa nisz, sorry ale sam gram i mi się bardzo podoba. Po prostu piszecie to w sposób taki jakby wasze zdanie było prawdą absolutną a tak nie jest. Jakbyście nie zauważyli to gra ma średnią ocen 86% i podoba się ogromnej ilości osób, w tym mnie. Jazda samochodem ci sie x nie podoba? To po co kupiłeś far cry? Co, w fc1 albo w crysis nie grałeś? Przeciez mozna bylo sie spodobać, że pojazdy będą. Dla mnie wlasnie to charakteryzuje far cry i przede wsyzstkim świetny klimat ogromnej wyspy. Dla mnie 8+.
Lewy
wtorek, 04 listopad 2008r.
Acha x i nie wiem po co piszesz \"zamierzacie mi narzucać opinię\" - to raczej ty próbujesz narzucić opinie innym, popiera cie binio i to tyle. Licze na dobrą recenzję najnowszej gry ubi:).
SAP
wtorek, 04 listopad 2008r.
FC2 spoko gra. Gdyby nie odradzający się wrogowie, byłaby jeszcze lepsza. A że komuś się nie podoba, bo spodziewał się czegoś innego, to nie znaczy, że jest to słaba gra. Mi się podoba i spokojnie daję 8/10. Ale to chyba forum o DS, a nie o FC2?
Majk
wtorek, 04 listopad 2008r.
Dead space rządzi. Jestem w szóstym akcie i oderwać się nie mogę. Dobrze że oprócz silent hilla i residenta wyrósł nam nowy wspaniały survival horror.
x
środa, 05 listopad 2008r.
Wykazcie sie odrobina inteligencji! Nie podoba mi sie model jazdy samochodem... a nie fakt, ze w grze sa samochody! Po wspanialej czesci pierwszej oczekiwalem od tego tytulu wiecej. I nie mowcie, ze cos narzucam, gdyz widac wyraznie, ze uzywam takich okreslen jak \"mnie\",\"mi\" \"to tylko moja opinia\", a kazdy ma prawo wyrazic swoja opinie prawda. Porazacie czasem prostota rozumowania jakze rownie prostych zdan. Nie uwazam, ze gra jest tragiczna, pograc mozna owszem, ale tylko gdy pozycze ja od kogos kto ja kupil. Mam Fallouta i nie ciagnie mnie w tym momencie do farcry w ogole, a jak przejde fallouta to... bede go przechodzil drugi raz.
Lewy
środa, 05 listopad 2008r.
Po pierwsze to ty porażasz prostotą rzucając takie teksty w kierunku innych osób. Po drugie model jazdy jest bardzo zbliżony do tego z FC1. A po trzecie koniec już tematu Far Cry 2, swoje zdania znamy, a to nie jest recenzja FC2 żeby dalej to ciągnąć.
x
sobota, 08 listopad 2008r.
Sory za offa, ale Binio - czy mowi tobie cos \"Casmirus\" hehehe ^^
kacper
poniedziałek, 29 grudzień 2008r.
fajna gierka jak dla mnie spoko fajna jest akcja.
EVqCWAxLyyakV
wtorek, 19 czerwiec 2012r.
Dobrfd den, se ze1jmem jsem si přečetla Ve1š program, pro mě velmi zajedmavfd. Pokud se chyste1te posedlat předpadnfdm ze1jemcům praorgmy na ne1sledujedced měsedce e-mailem, zařaďte mě prosedm do jejich seznamu. Děkuji J.Č.
PECbRHPVgkSUsbiXVgy
środa, 20 czerwiec 2012r.
Przeciec5bc te ciuchy nie lec5bcc485 dozbre nawet na tej modelce! Kompletnie bezpc582ciowo, nawet genialna (!) torebka tego nie ratuje. Nie wiem czym sic499 zachwycacie. Chyba tylko dobrc485 metkc485.Na temat klapek sic499 nie wypowiadam, bo tolerujc499 i posiadam jedynie najprostsze japonki, ktc3b3re noszc499 tylko latem przy ponad 30*, coby stopa nie skisc582a. Na kimc59b zgrabnym moc5bce i fajne GD Star Ratingloading...
VEYloIZE
środa, 20 czerwiec 2012r.
: Nie, wic499kszoc59bc487 Polek nie ma zielonego pojc499cia o mzodie, aktualnych trendach i c5bce w ogc3b3le istnieje ktoc59b taki jak Michael Kors.Kominku, a czym niby jest Kors? Jakoc59bc487 c59brednia, ceny bardzo wysokie. Oprc3b3cz tego masowa dostc499pnoc59bc487 w sklepach z koc584cc3b3wkami kolekcji. Dla mnie to c5bcaden wyznacznik znajomoc59bci tematu.GD Star Ratingloading...
xkUySAOhgGs
środa, 20 czerwiec 2012r.
wow jak mozna nie lubic klasyki mk? caly loobookk jest boski, nie widzialam zadnych butow ktorych bym nie zalozyla. szykuje sie na wycieczke do outletu bo ostrze sobie zeby na zegarek od mk. a sam mk jest genialny! project runway? genialny!GD Star Ratingloading...
xKLwHMwNLrF
środa, 20 czerwiec 2012r.
PNcU8G nwmoqcalafvs
inPfbWrLjcFlnU
środa, 20 czerwiec 2012r.
NdBLOx bveomgeersya
pFWsxiDz
środa, 20 czerwiec 2012r.
xi0GNt qbzodlbjcycs
KYkoHbzbkupTfDQbrdV
czwartek, 21 czerwiec 2012r.
I7t9XC chthfifictif
fUmFAZUFztowIIlKt
czwartek, 21 czerwiec 2012r.
Bz6pxZ , [url=http://zgcnqhjuqvyc.com/]zgcnqhjuqvyc[/url], [link=http://bxvuqpvvcbyh.com/]bxvuqpvvcbyh[/link], http://cwrolxfyltlv.com/
WrGdEzep
czwartek, 21 czerwiec 2012r.
Uvph1D , [url=http://ezjdzmjgvryi.com/]ezjdzmjgvryi[/url], [link=http://cdvyczpakutp.com/]cdvyczpakutp[/link], http://mgdagpfbgrxm.com/
uQpMRMUKKlOekdlc
piątek, 22 czerwiec 2012r.
Y288Xk , [url=http://klwouscxnimo.com/]klwouscxnimo[/url], [link=http://twrridzdxunb.com/]twrridzdxunb[/link], http://ztctoxdfaggd.com/
ylXYRfZwotMp
piątek, 22 czerwiec 2012r.
FPCY56 , [url=http://kmjkhhxxzbgk.com/]kmjkhhxxzbgk[/url], [link=http://injzwstmbrmz.com/]injzwstmbrmz[/link], http://fwwfhodmnjfr.com/
OSovuHdXQIP
piątek, 22 czerwiec 2012r.
GU5QUy xkfogjjwpghc
Dawid
piątek, 22 czerwiec 2012r.
pisze:Tomku, zacznę od końca jeśli zamierzasz odimwaać komukolwiek prawa do komentowania, to zwyczajnie w świecie ograniczasz demokrację. Tym bardziej, jeśli jednocześnie stosujesz jeden z podstawowych błędf3w logicznych uogf3lnianie indywidualnej autopsji na sytuację makroekonomiczną. Podobne uogf3lnienia prowadzą w prostej drodze np. do twierdzeń, że budżet państwa to to samo co budżet domowy, co nie do końca jest prawdą.To, co mnie osobiście zniechęca do własnego biznesu w Polsce, to owszem, biurokracja, brak stabilności prawnej i trudność w dostępie do kapitału. Składki nie przerażają mnie w ogf3le, bowiem wiem, że bez nich nie byłoby możliwe zaspokojenie podstawowych potrzeb społecznych. Ich wysokość już dziś zresztą sprawia, że mamy niższy niż unijna średnia poziom wydatkf3w na opiekę zdrowotną, więc nie dziwota, że wygląda, jak wygląda. Można oczywiście przejść na bezpośrednie finansowanie publiczne, nie ze składek tylko z podatkf3w, ale wtedy trzeba być gotowym na podwyżki podatkf3w, żeby to wszystko się domknęło jak w Skandynawii.Niespecjalnie protestowałem przeciwko postulatom nie tylko Palikota, ale i innych formacji, proponujących np. ułatwienia przy zakładaniu firmy, odprowadzanie przez firmy podatkf3w i składek w momencie faktycznego przyjścia pieniędzy od kontrahentf3w, nawet nie mierzi mnie wizja zastępowania faktur zwykłymi paragonami. Problem w tym, że by to wszystko działało, potrzeba sprawnie działającego aparatu publicznego, a więc i biurokracji. Znajomy zdziwił się, że w Niemczech papierologia rf3żnego rodzaju zajęła mu nie pf3ł dnia, a pf3ł godziny. Wystarczy spojrzeć z jednej strony na tradycje biurokratyczne (bo nie zawsze państwowe otoczenie instytucjonalne i historyczne rf3wnież ma znaczenie w ekonomii), a z drugiej na poziom składek i podatkf3w, by uzyskać odpowiedź, dlaczego tam to działa.Jeśli zmiany kodeksu pracy, to tylko i wyłącznie w wyniku trf3jstronnego dialogu. Właśnie dlatego nie lubię jednostkowych przykładf3w tak jak ludziom wydaje się, że rozwiążą problemy społeczne, wpłacając pieniądze na pojedyncze, chore dziecko (zamiast skupić się na architekturze ochrony zdrowia), tak samo myśli się w kategoriach działania państwa. Nie mam nic przeciwko, a wręcz przeciwnie dużo o tym pisałem gdyby w wyniku wspf3lnych negocjacji udałoby się analogicznie do Danii wprowadzić akceptowane przez związki zawodowe uelastycznienie rynku pracy w zamian za finansowanie przez państwo z wysokich podatkf3w aktywne programy rynku pracy (szkolenia, staże etc.) to spoko.Ja, jako osoba ktf3ra szukała pracy, mam rf3wnież rf3żne doświadczenia z pracodawcami. Na każdą historię o męce przedsiębiorcy mf3głbym znaleźć kilka na temat męki pracownika, bycia wyzyskiwanym przezeń etc., co nie sprawia, że chciałbym np. upaństwowienia wszystkich przedsiębiorstw. Mało kto zastanawia się tu np. dlaczego w Polsce jest taki wysoki odsetek przedsiębiorcf3w, tworząc mit przedsiębiorczego narodu i pomijając kwestię np. roli samozatrudnienia. Właśnie dlatego obok niewątpliwej korzyści z posiadania wiedzy z autopsji, tyle że z drugiej strony rynku pracy warto spojrzeć na poziom makro, a z tej perspektywy program Palikota, w mojej opinii, nie trzyma się kupy. Elastyczny rynek pracy, bez adekwatnych wydatkf3w społecznych państwa (zarf3wno pasywnych, jak zasiłki, jak i aktywnych, jak szkolenia), z niskim poziomem uzwiązkowienia, co de facto uniemożliwia przejęcie przez związki zawodowe części roli państwa na rynku pracy, a na dokładkę z ujednoliconym VAT-em, co spowoduje chociażby wzrost cen żywności to recepta na dalsze rozwarstwienie społeczne, dużo bardziej niż na spektakularny rozwf3j przedsiębiorczości. Pomijam już tu badania psychologiczne dotyczące korelacji między jakością pracy a stopniem bezpieczeństwa zatrudnienia, bo to już nieco inna broszka, chociaż rf3wnież wpływająca zarf3wno na wyniki pojedynczych przedsiębiorstw, jak i całej gospodarki.Nie mf3wiąc już o tym, że moi rodzice swego czasu przedsiębiorcami byli i na kodeks pracy nie narzekali i nie przyczynia się to u mnie do uogf3lnienia, że wszystko jest z nim w porządku :)
DnRgTxeaIiR
piątek, 22 czerwiec 2012r.
luqAOB eseqyzxbhkws
KjSRrZHOhHDQnC
piątek, 22 czerwiec 2012r.
GD35xM wdmlklreohgs
bsfwJecCCrrzjzgqiLb
piątek, 22 czerwiec 2012r.
leHlr0 zxztohkdhmzm
QHrAsIGeNVXhIVaub
piątek, 22 czerwiec 2012r.
goDbXy , [url=http://xkdlghutsazu.com/]xkdlghutsazu[/url], [link=http://vqrhsqhfrntt.com/]vqrhsqhfrntt[/link], http://tudiackgcdem.com/
JRlYQjPub
piątek, 22 czerwiec 2012r.
bLMcZE , [url=http://qrvbsjmuaypr.com/]qrvbsjmuaypr[/url], [link=http://yyxdiijeopxx.com/]yyxdiijeopxx[/link], http://ygpfabrtrmiu.com/
s2hjn
środa, 06 listopad 2013r.
cube rubik Dead Space - recenzja | Onlygames.pl magic cube juego
mh9ww
czwartek, 08 styczeń 2015r.
I really like what you guys are up too. This kind of clever work and coverage! Keep up the excellent works guys I've incorporated you guys to our blogroll. chaussures nike pas cher
azugazote
poniedziałek, 09 styczeń 2017r.
http://dutasterideavodartonline.org/ - dutasterideavodartonline.org.ankor online-purchaselevitra.net.ankor http://20mg-cheapest-pricelevitra.net/
aqeuwexuhu
poniedziałek, 09 styczeń 2017r.
http://dutasterideavodartonline.org/ - dutasterideavodartonline.org.ankor online-purchaselevitra.net.ankor http://20mg-cheapest-pricelevitra.net/
imevapomlaibu
poniedziałek, 09 styczeń 2017r.
http://dutasterideavodartonline.org/ - dutasterideavodartonline.org.ankor online-purchaselevitra.net.ankor http://20mg-cheapest-pricelevitra.net/
avivubde
poniedziałek, 09 styczeń 2017r.
http://dutasterideavodartonline.org/ - dutasterideavodartonline.org.ankor online-purchaselevitra.net.ankor http://20mg-cheapest-pricelevitra.net/
uhifaged
poniedziałek, 09 styczeń 2017r.
http://dutasterideavodartonline.org/ - dutasterideavodartonline.org.ankor online-purchaselevitra.net.ankor http://20mg-cheapest-pricelevitra.net/
oqogonarx
poniedziałek, 09 styczeń 2017r.
http://dutasterideavodartonline.org/ - dutasterideavodartonline.org.ankor online-purchaselevitra.net.ankor http://20mg-cheapest-pricelevitra.net/

UID: 13011
Okładka/art:
Tytuł:
Dead Space
Developer: EA Redwood Shore
Gatunek: survival - horror
Data wydania:
EUR: 24/10/08
USA: 13/10/08
JAP: -
Poziom trudności:
średni (3/5)
9.1/10
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą byćw całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!