Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
Bioshock Infinite - recenzja PlayStation 3Xbox 360PC

Choć zmieniÅ‚ siÄ™ klimat w porównaniu z poprzednimi dwiema częściami, to gÅ‚ówne elementy rozgrywki pozostaÅ‚y. To chyba oczywiste, bo przecież mamy do czynienia z sequelem, ale chcÄ™ zaznaczyć, że mimo wielu innowacyjnych detali fani poprzednich części poczujÄ… siÄ™ jak u siebie. Mamy wiÄ™c automaty, w których można rozbudować sobie ekwipunek, mamy przeszukiwanie szafek / pudeÅ‚ / Å›mietników w poszukiwaniu pieniÄ™dzy czy znajomy i niezbyt rozbudowany system strzelania. SÄ… też Vigory, czyli specjalne moce – odpowiednik dotychczas znanych Plazmidów. Bronie nie stanowiÄ… żadnego novum – mamy standardzik, czyli karabiny, pistolety, strzelby, snajperki czy wyrzutnie rakiet. Przy sobie gÅ‚ówny bohater może nosić tylko dwie pukawki, wiÄ™c trzeba siÄ™ na coÅ› zdecydować.

W walce bÄ™dziecie posÅ‚ugiwali siÄ™ również Vigorami, czyli specjalnymi mocami zamkniÄ™tymi w buteleczkach. Wypicie magicznego eliksiru skutkuje czasowym dostÄ™pem do niekonwencjonalnego ataku – możliwość rzucania ognistym „granatem”, elektrycznym „piorunem”, czy unoszenie przez chwilÄ™ przeciwników w powietrzu to tylko niektóre z nich. DziaÅ‚ajÄ… znajomo? Pewnie, w koÅ„cu już dwie poprzednie części oferowaÅ‚y Plazmidy o podobnym zastosowaniu. Co ważne, Vigory można Å‚Ä…czyć i na przykÅ‚ad atakujÄ…ce oponentów zabójcze kruki można dodatkowo naelektryzować, podobnie zresztÄ… jak ludzi stojÄ…cych po kostki w wodzie. Moce bÄ™dziecie zresztÄ… rozbudowywać we wspomnianych już automatach i tym samym uzyskiwać dostÄ™p do coraz ciekawszych efektów. To już jednak powinniÅ›cie odkrywać na wÅ‚asnÄ… rÄ™kÄ™.



Walka nie jest może zrealizowana jakoÅ› wybitnie, ale z czasem coraz bardziej siÄ™ rozkrÄ™ca. Standardowe FPS-owe strzelanie z broni nie jest niczym nadzwyczajnym – brak możliwoÅ›ci przyklejania siÄ™ do Å›cian, wychylania siÄ™ zza nich, czy brak koniecznoÅ›ci celowania przywoÅ‚uje na myÅ›l gry sprzed kilkunastu lat. Trzeba jednak dodać do tego fakt, że przecież mamy możliwość korzystania z mocy specjalnych, haka (skyhook), czy pomocy oferowanej przez Elizabeth. Hak to ciekawe narzÄ™dzie, bo można go używać zarówno jako broni rÄ™cznej, jak i podczepiać siÄ™ pod szyny kolejki i dziÄ™ki temu przelatywać (przejeżdżać) nad gÅ‚owami przeciwników i atakować ich z góry. Twórcy przygotowali czÄ™sto wielopoziomowe pola bitwy, aby można byÅ‚o wykorzystywać skyhook – czasami pomoże on uciec z opresji, innym razem zaskoczyć przeciwników. Może nie odmienia on jakoÅ› diametralnie rozgrywki, ale jest ciekawym urozmaiceniem. Kolejny temat to pomoc ze strony Elizabeth. Dziewczyna stara siÄ™ podczas walki przeszukiwać pomieszczenie i podrzucać nam amunicjÄ™ bÄ…dź apteczki, a w późniejszej fazie gry jest w stanie wpÅ‚ywać także na otoczenie. SzczegóÅ‚y zostawiÄ™ jednak dla siebie, bo powinniÅ›cie zobaczyć to sami. W każdym razie dziÄ™ki tym wszystkim urozmaiceniem walka jest ciekawa, bo samym strzelaniem Bioshock na pewno by siÄ™ nie obroniÅ‚.



Broni siÄ™ za to na pewno oprawÄ… audio/video. Wykorzystywany zostaÅ‚ po raz n-ty silnik Unreal Engine i choć nie powali on w tym roku już nikogo na kolana, to jednak design Å›wiata to coÅ› piÄ™knego. ZdumiewajÄ…ce jak wiele można wycisnąć z tego narzÄ™dzia, szkoda jedynie, że na konsolach zdarzajÄ… siÄ™ w koÅ„cowych etapach chrupniÄ™cia (do tego tematu jeszcze wrócÄ™). Åšwietnie wypadÅ‚a także caÅ‚a oprawa audio na czele ze Å›wietnym angielskim dubbingiem. Niestety wersje konsolowe nie posiadajÄ… polskiej wersji jÄ™zykowej, wiÄ™c trzeba zadowolić siÄ™ angielskÄ… – szkoda, bo tak rozbudowana i trudna w zrozumieniu fabuÅ‚a byÅ‚aby na pewno lepiej odebrana. Niestety, taka decyzja 2K Games – przynajmniej tak to tÅ‚umaczy Cenega. W ostatniej chwili okazaÅ‚o siÄ™, że na PC zostanÄ… dodane polskie napisy – dobre przynajmniej i to.

Nie mogÄ™ pominąć tego, że Bioshock: Infinite to jeden z wyżej ocenianych tytuÅ‚ów w tym roku. W okolicach premiery zachwytom nie byÅ‚o koÅ„ca, a oceny typu 9.5/10 byÅ‚y jednymi z niższych, jakie siÄ™ pojawiaÅ‚y. SugerowaÅ‚o to trochÄ™, że oto dostaliÅ›my tytuÅ‚ niemal doskonaÅ‚y, któremu niewiele da siÄ™ zarzucić. Szczerze przyznam, że nie podzielam tak bardzo przychylnych opinii. Gra jest Å›wietna, to niezaprzeczalny fakt, jednak wedÅ‚ug mnie ma jednak trochÄ™ minusów, które nie pozwalajÄ… wystawić tak wysokiej noty. Ale po kolei.



Przede wszystkim razi mnie praktycznie zerowa interaktywność w Columbii i to sztuczne przeszukiwanie wszystkich pudeÅ‚ / szafek / Å›mietników. JeÅ›li mówiÄ™ o interaktywnoÅ›ci to mam na myÅ›li wpÅ‚yw na otaczajÄ…cy Å›wiat – co z tego, że mijamy różnego rodzaju osoby przemieszczajÄ…c siÄ™ ulicami podniebnego miasta, skoro nie można z nimi nic zrobić. Fajnie jest co pewien czas posÅ‚uchać jakiegoÅ› fanatycznego wywodu czy próby poderwania dziewczyny, ale to jest wÅ‚aÅ›ciwie wszystko, co możemy robić z NPC-ami – sÅ‚uchać. Nie wspomnÄ™ już o samym mieÅ›cie – gra w dużej mierze dalej jest liniowa, nie można wejść do niezaplanowanego przez twórców pomieszczenia czy użyć leżącego na stole przedmiotu. Nie wiem, może za dużo wymagam, ale od tak ciekawego Å›wiata ze Å›wietnym designem oczekiwaÅ‚em mimo wszystko nieco wiÄ™cej. Denerwuje też konieczność przeszukiwania wszelkiego rodzaju pudeÅ‚ / szafek etc. BÄ™dziecie robić to po to, aby zdobyć pieniÄ…dze, odnowić energiÄ™ życiowÄ… czy sodÄ™. Cóż, o ile na poczÄ…tku jeszcze oglÄ…daÅ‚em za każdym razem listÄ™ znalezionych rzeczy, to bardzo szybko przestaÅ‚em to robić i jedynie biegaÅ‚em po pomieszczeniu wciskajÄ…c przycisk odpowiedzialny za szukanie. Po prostu nie ma sensu tracić na to czasu. Tego typu system bardziej pasowaÅ‚by do RPG-ów (patrz: Fallout), natomiast w Bioshocku ma za zadanie chyba jedynie wydÅ‚użyć czas rozgrywki.



Strona artykułu: [1]  [2]  [3]    

UID: 3635
Okładka/art:
Tytuł:
Bioshock Infinite - recenzja
Developer: Irrational Games
Gatunek: FPS
Data wydania:
EUR: 26/03/13
USA: 26/03/13
JAP: 25/04/13
Poziom trudności:
średni (3/5)
9.1/10
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!