Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 13925
Ilość wiadomości: 8295
Ilość artykułów: 1797
Poznań Game Arena 2016 & Warsaw Games Week 2016 - wideo-relacja z imprez | Przedstawiamy Wam wideo-relację z dwóch najważniejszych tegorocznych imprez growych. Sprawdźcie koniecznie.
Uncharted 4: Kres Złodzieja - recenzja [PS4] Murawany kandydat do tytułu "Gry Roku 2016"? Sprawdźcie w naszej wideo-recenzji.
Castlevania: Symphony of the Night - Strefa Retro [PSone, Sega Saturn] Kiedyś niedoceniona, a po latach uznana za jedną z najlepszych produkcji 32-bitowej ery. Czy słusznie?
Nintendo Wii - poradnik kolekcjonera | W kolejnym "Poradniku kolekcjonera" gościmy Nintendo Wii. Kompletny poradnik opisujący Wam który model konsoli wybrać i jakimi akcesoriami warto się zainteresować.
PES 2017 - recenzja [PS4, Xbox One] Czy tegoroczna edycja Pro Evolution Soccer wróciła wreszcie w pełni na właœciwe tory? Sprawdźcie w naszej wideo-recenzji.
Game Boy Advance - poradnik kolekcjonera | Który model konsoli jest najlepszy? Jakich gier szukać? Na te i inne pytania dotyczące GBA odpowiadamy w kolejnym poradniku.
PlayStation 4 PRO - recenzja [PS4] Przed Wami szczegółowy test PS4 PRO - najnowszej konsoli Sony. Warto kupić? Czy warto przesiąść się ze starej PS4? I jak moc PS4 Pro przekłada się na gry?
PlayStation 4 PRO - unboxing | Rozpakowanie nowiutkiego zestawu z PS4 PRO (konsola debiutowała w naszym kraju 10 listopada). Zobaczcie jak prezentuje się sprzęt (wg Sony) dla "profesjonalnych" (?) graczy...
BioShock 2 - zapowiedź PlayStation 3Xbox 360PC

Wydany niemal dwa lata temu pierwszy BioShock odniósł wielki sukces i już wtedy było wiadomo, że twórcy po prostu muszą pokusić się o wydanie sequela. Specyficzna atmosfera towarzysząca rozgrywce, ciekawe rozwiązania i genialnie wykreowany świat podwodnego miasta Rapture złożyły się na to, że gra oprócz wysokich not w prasie została też doceniona przez samych graczy. Od czasu pierwszej oficjalnej zapowiedzi drugiej odsłony do pojawienia się większej ilości konkretnych informacji na jej temat musieliśmy czekać wiele miesięcy. Gdy jednak rzeczywiście wiemy już coś więcej, warto zebrać te wszystkie wieści w jedną całość, by przekonać się, że naprawdę jest na co czekać...

Od wydarzeń z pierwszej części minęło 10 lat. Przygoda Jacka (głównego bohatera "jedynki") stanowi raczej zamknięty rozdział, ale świat Rapture jest na tyle rozbudowany, że aż prosiło się, by powrócić tutaj raz jeszcze. Dlatego akcja BioShock 2 po raz kolejny powróci do podwodnego miasta, popadającego w coraz większą ruinę. W kogo więc tym razem wcieli się gracz? Tutaj pierwsze spore zaskoczenie - otóż tym razem wcielimy się w rolę Big Daddy'ego. Tak, tego samego, z którym w pierwowzorze stoczyliśmy niejedną walkę. Oczywiście nie dosłownie tego samego, bo w sequelu przyjdzie Ci pokierować pierwszym „Tatuśkiem”, jaki kiedykolwiek powstał i poruszał się po świecie gry. Taki zabieg autorów można zrozumieć - eksperymentalny prototyp nie jest tak silny jak jego przedstawiciele występujący w części pierwszej, a i przy okazji może nas w finalnym produkcie zaskoczyć umiejętnościami, których byśmy się nie spodziewali. Notabene nigdy nie zastanawialiście się, że słysząc nazwę BioShock, jednym z pierwszych skojarzeń był właśnie widok Big Daddy'ego, a nie samego Jacka, którym przyszło nam w końcu kierować? To właśnie ten wielki, okuty w skafander i wyposażony w wielkie wiertło gość pojawił się na okładce gry, powstawały nawet figurki, a artworki z jego podobizną robiły wrażenie. Nie da się ukryć, że ta postać ma coś w sobie i dlatego bardzo cieszę się, że będzie można dłużej samemu nią pokierować.



Co się zmieniło przez te 10 lat w Rapture? Samowolka pozostałych przy życiu splicerów i ciągła chęć walki o znaną już nam dobrze substancję ADAM nie mogła doprowadzić do niczego dobrego - możemy spodziewać się jeszcze bardziej "brudnego" klimatu podupadającego podwodnego miasta bez osoby, która mogłaby nad tym zapanować. Tutaj do akcji wkracza postać, która może zagościć na okładce BioShock 2 - chodzi mianowicie o Big Sister. Tak nazwano naszego głównego przeciwnika w tej części, która będzie swoistym nemezis dla głównego bohatera. Jedna z Little Sisters uratowanych przez Jacka w pierwszej części nie potrafiła na nowo przystosować się do otaczającego ją "normalnego" świata i zapragnęła za wszelką cenę wrócić do Rapture, gdzie w jakiś sposób zmieniła się w twór, który właśnie został nazwany Big Sister. Twórcy nazywają ją hybrydą Big Daddy'ego i Little Sister. Trzeba przyznać, że coś w tym jest - wielkością i wyglądem (charakterystyczny skafander) przypomina „Tatuśka”, ale Big Sister pozostała zwinna i szybka, co wydaje się, że czyni ją jeszcze trudniejszym przeciwnikiem, niż Big Daddy w pierwszej części. Zresztą musi takim być, bo o ile tych jest wielu w całym Rapture, to Big Sister jest jedna i można się spodziewać, że przez całą grę będzie nam uprzykrzać życie.



Właśnie ona zaczęła porywać małe dziewczynki z przybrzeżnych miasteczek i zabierać je do podwodnego miasta, gdzie zamieniała je w Little Sisters chcąc, by wszystko wyglądało jak dawniej. Małe dziewczynki znowu więc powrócą, podobnie jak motyw z możliwością wyboru pomiędzy ich "adoptowaniem" (rola Jacka sprowadzała się tylko do "uzdrowienia" dziewczynki, a w sequelu przyjdzie nam się nią zaopiekować), a harvestowaniem. Wygląda więc na to, że znowu będziemy mieli więcej niż jedno zakończenie, choć póki co to tylko moje domysły... Dlaczego zatem Big Sister będzie tylko Twoim przekleństwem, a mało ją obchodzić będą inni „Tatuśkowie”? Twórcy tłumaczą to tak, że nie jesteś prawdziwym Big Daddy'm, tylko jego prototypem, więc Duża Siostrzyczka uważa Cię po prostu za wadliwą hybrydę, którą trzeba wyeliminować. To zresztą nie jedyny powód - kolejny jest taki, że nieustannie będziemy jej przeszkadzać w realizowaniu jej celu, czyli przywracania życia w Rapture do dawnego porządku, jaki znamy z pierwowzoru.



No właśnie - wcielamy się w Big Daddy'ego, nie mogło więc zabraknąć elementu, który jest charakterystyczny dla tej postaci. Mowa oczywiście o ochronie Little Sisters. Najpierw należy ją odbić od drugiego „Tatuśka” - motyw ciągłych pojedynków z nimi jak najbardziej powraca i może być nawet jeszcze bardziej emocjonujący niż ostatnio. Po wygranej walce mamy możliwość wyboru - zabicie dziewczynki i jednorazowe wzbogacenie się o pewną porcję ADAM-a lub adoptowanie jej i przemierzanie z nią kolejnych pomieszczeń niejako w roli jej ochroniarza. Szukamy wtedy odpowiedniego źródła (innymi słowy po prostu zwłok), z którego siostrzyczka może pobrać trochę ADAM-a - w trakcie tego procesu zaczynają nas atakować kolejne splicery w ilościach hurtowych, a my w ciele Big Daddy'ego jako obrońcy musimy oczywiście ochraniać w tym czasie Little Sister. Jeśli zostanie zabita, stracisz całą ilość zdobytej przez nią substancji ADAM, z kolei jeśli pomyślnie ją odeskortujesz, zakończy się to odesłaniem jej na powierzchnię i... tak jest, oczywiście dodatkową porcją ADAM-a:).

Strona artykułu: [1]  [2]      
Dodaj komentarz
do tego artykułu
Komentarzy: 8
Twój kod:
(Przepisz w odpowiednie pole)
Nick*:
E-mail:
Kod*:
Treść*:
* - pola wymagane.
siwus
poniedziałek, 18 maj 2009r.
czekam z niecierpliwością na ten tytuł, oby był dobry jak część pierwsza
Jasot
poniedziałek, 18 maj 2009r.
No mi się pierwsza część bardzo podobała, za to Killzone 2 to porażka dla mnie na całej linii...
HMM
wtorek, 19 maj 2009r.
Jasot nie wszyscy lubia horrory tak jak ja i wlasnie dla nas lepszym wyjsciem jest K2. Proste. Wiec prosze nie porownuj takich tytulow no chyba ze oczekiwales od K2 horrou hahaha
GsfFslAPjZjnZw
środa, 20 czerwiec 2012r.
Panie Łukaszu, dziękuję za słowa krytyki. To miał być (i jest) artkyuł, ktf3ry w sposf3b jak najbardziej ogf3lny wprowadza do tematyki fotografii podwodnej osoby, ktf3re dotychczas nie miały z nią nic wspf3lnego. Bez zbędnych na tym etapie szczegf3łf3w. I wydaje mi się, że cel udało się osiągnąć. Pana podejście do tematu (chociażby ze względu na pana profesję) z definicji musi być inne. Ale czy ma sens przedstawianie go w taki sposf3b?Ps. proszę zauważyć, że na końcu materiału zdecydowanie zachęcam czytelnikf3w do zapoznania się ze świetnym tutorialem, ktf3ry w sposf3b wyczerpujący załatwia temat fotografii podwodnej. Od ogf3łu do szczegf3łu.
dmbWjUMhqMDUuUboax
środa, 20 czerwiec 2012r.
mU5p7q qrepqmaygjnb
nEfgEUjDuxspiWW
piątek, 22 czerwiec 2012r.
MNYgGD , [url=http://okcosgrwolcc.com/]okcosgrwolcc[/url], [link=http://gipdgzjcgcao.com/]gipdgzjcgcao[/link], http://uwpyirykqpzi.com/
HUdjunNwyxKYRYENcgP
piątek, 22 czerwiec 2012r.
NsSlMj thtrlxrnszad
wssNUtJikinkUMkhz
piątek, 22 czerwiec 2012r.
FljM6c , [url=http://cpcxnmxulugo.com/]cpcxnmxulugo[/url], [link=http://eingklbwylia.com/]eingklbwylia[/link], http://fvdhqqoqeege.com/

UID: 2308
Okładka/art:
Tytuł:
BioShock 2
Developer: 2K Marin
Gatunek: FPS
Data wydania:
EUR: 30/10/09
USA: 03/11/09
JAP: TBA
Poziom trudności:
-
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą byćw całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!