Sprzedaż Red Steel 2 w USA poniżej oczekiwańWii
0000-00-00 00:00:00
12:20 | Czy rzeczywiÅ›cie gry dla "prawdziwych" graczy nie majÄ… racji bytu na Wii? Red Steel 2, czyli najnowsza propozycja Ubisoftu dla tzw. hardcore'owców znalazÅ‚a zaledwie 50 tysiÄ™cy nabywców w Stanach Zjednoczonych przez pierwsze 12 dni sprzedaży. Dla porównania, najlepiej sprzedajÄ…ca siÄ™ gra marca w tamtym regionie - God of War III - może pochwalić siÄ™ wynikiem 1,1 miliona sprzedanych kopii (w 19 dni).
Reprezentant Ubisoftu powiedziaÅ‚, że jest jeszcze za wczeÅ›nie by osÄ…dzać czy RS2 okaże siÄ™ sukcesem czy nie. "BiorÄ…c pod uwagÄ™, że dane od NPD sumujÄ… sprzedaż tylko z 12 dni i nie obejmujÄ… wszystkich kanaÅ‚ów sprzedaży, czekamy na kompletne, miesiÄ™czne zestawienie, które pokaże nam na czym stoimy." Historia nauczyÅ‚a nas jednak, że raczej nie należy spodziewać siÄ™ poprawy (podobna sytuacja miaÅ‚a miejsce w przypadku Dead Space: Extraction, The Conduit, czy MadWorld).
Red Steel 2 zadebiutowaÅ‚ w Wielkiej Brytanii na 34. miejscu w cotygodniowym notowaniu najlepiej sprzedajÄ…cych siÄ™ gier. Dla porównania ostatni hit kasowy Ubisoftu dla casuali - Just Dance - jest w chwili obecnej trzeciÄ… najlepiej sprzedajÄ…cÄ… siÄ™ grÄ… od developera third-party w historii Wii. Z kolei Splinter Cell: Conviction, tytuÅ‚ dla hardcore'owców na Xboxa 360, zadebiutowaÅ‚ w zestawieniu sprzedaży gier w UK na pierwszym miejscu... [Ski]
w odroznieniu od gier na
konsolach hd gdzie
sprzedaz w pierwszym
tygodniu stanowi
zazwyczaj jakies 60%
calosciowej sprzedazy
danego tytulu, a gry na
wii sprzedaja sie latami.
nawet te wymienione wyzej
produkcje przyniosly zysk
wydawcom. Dead Space
Extraction przekroczyl
obecnie bariere
250tysiecy sprzedanych
kopii i nadal schodzi
jakies 5k
tygodniowo(raprem 30
tysiecy kopii sprzedanych
w pierwszym tygodniu).
Madworld niedlugo
osiagnie 500tysiecy kopii
i obecnie w kazdym
tygodniu sprzedaje sie w
prawie 10 tysiacach(68
tysiecy w pierwszym
tygodniu). Conduit
dostaje sequel. z ocena
sprzedazy to lepiej
poczekac przynajmniej 3-4
miechy wtedy bedzie
wiadomo. Chinatown Wars
tez podobno bylo
niewypalem, a juz dawno
przekroczylo milion
sprzedanych kopii na
ds\'ie.
ktosik wtorek, 20 kwiecien 2010r.
swoja droga just dance w
pierwszym tygodniu
rowniez kupilo jedynie 25
tysiecy kopii, ale dobra
opinia o tej grze
spowodowala, ze ludzie
zaczeli ja wrecz masowo
kupowac.
GILUPL wtorek, 20 kwiecien 2010r.
Gier hardcorowych na Wii
poprostu nie ma sensu
robic, taka prawda. Skoro
dobre gry hardcorowe na
Xa czy PS3 nie maja
problemu z przeskoczeniem
5tys czy nawet dobiciem
do banki, a jak wiadomo
Xow i PS3ek razem
wzietych jest mniej niz
Wii. Co tu sie
oszukiwac... Wii=swietne
gry od samego Nintendo +
gry dla causali + ogromna
biblioteka gniotow
niewartych nawet 5zeta.
Jak tak dalej pojdzie
wszyscy przestana robic
hardcorowe gry na Wii.
GILUPL wtorek, 20 kwiecien 2010r.
Mialo byc z
przeskoczeniem \"500tys\"
czy nawet dobiciem do
banki ;)
ktosik wtorek, 20 kwiecien 2010r.
ta, a po jakiej ilosci
sprzedanych kopii te gry
sie zwracaja? 2-3mln? gra
na konsole hd kosztuje
srednio ponad 30mln$(gry
na konsolach hd na
podstawie filmow jak
Transformers kosztowaly
po 20mln$ z tego co
potwierdzilo Activision),
a kolejne 20-30mln$ idzie
na kampanie
reklamowa(nawet taki. dla
porownania najdrozszymi
produkcjami od 3rd party
developerow sa
Conduit(7mln budzet
przeznaczony na produkcje
silnika, gry i jej
reklame), House of the
Dead Overkill(koszty
produkcji gry zwrocily
sie juz przy 200
tysiacach kopii wiec
budzet byl jeszcze
mniejszy) oraz pierwszy
Red Steel, ktorego ponad
1/2 budzetu(z 12.75mln$,
ktore wciaz sa najwyzszym
budzetem jesli chodzi o
produkcje na wii) poszla
na zakup i przeportowanie
na wii Unreal Engine 2.5
oraz reklame. gry atlusa
na wii przynosza dochody
juz po sprzedazy
pierwszych 80-100 tysiecy
kopii - pokaz mi jedna
duza produkcje na ps360,
ktora dostala sequel w
momencie sprzedazy
200-300 tysiecy kopii?
ile firm wydajacych gry
na konsolach hd
zbankrutowalo w wyniku
strat(nawet Rockstar
powoli zbliza sie ku
upadkowi)? ponad 20...i
to w zeszlym roku. to
jest biznes i prawda jest
taka, ze gry na wii
przynosza zyski podczas
gdy 80% produkcji na
konsolach hd to same
straty - Ubisoft sam
otwarcie przyznal, ze na
jedna produkcje typu
Assassins Creed, z ktorej
maja spore zyski przypada
kilka lub nawet
kilkanascie gier, ktore
nigdy nie zwracaja
kosztow jakie zostaly
wlozone w ich produkcje
dlatego produkcje gier na
konsole hd sa finansowane
w duzym stopniu z gier
wydawanych na konsolach
nintendo. gdyby wydawcy
musieli wydawac pieniadze
na platformy, na ktorych
je zarobili to oferta
gier na konsolach hd
ograniczylaby sie do
corocznych sequeli typu
FIFA i NFS.
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!