Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
TGS 2006 część VI - raport z pokazów gier + podsumowanie PlayStation 3Xbox 360PlayStation 2PSPDS

WWE Smackdown! vs. RAW 2007 - wrażenia [X360, PS2, PSP]

THQ prezentujÄ…c WWE SmackDown vs. Raw 2007 podczas TGSu trafiÅ‚o na bardzo podatny grunt. Nie od dziÅ› wiadomo, ze Japonia (zaraz po Stanach) to jeden z najbardziej "wrestlingowych" krajów na Å›wiecie, zarówno jeżeli chodzi o czysty wrestling, jak i o hardcore. Omawiany tytuÅ‚ to produkt typowo amerykaÅ„ski, który ma na celu jak najbardziej odwzorować to, co dzieje siÄ™ na galach Smackdown i RAW w najdrobniejszych detalach.

Na Tokyo Game Show można byÅ‚o zagrać w praktycznie ukoÅ„czonÄ… już najnowszÄ… wersjÄ™ WWE SmackDown vs. Raw. Premiera bÄ™dzie miaÅ‚a miejsce 31 października wiÄ™c nic dziwnego, że wydawca zdecydowaÅ‚ siÄ™ na taki ruch. Czy nastÄ…piÅ‚y jakieÅ› zmiany wzglÄ™dem tego co mogliÅ›my zobaczyć na E3? Raczej nie. Od tego czasu naniesiono pewne kosmetyczne zmiany, a wszystkie nowoÅ›ci, które miaÅ‚y zostać wdrożone do tej gry poznaliÅ›my już przy okazji E3. Gwoli przypomnienia pokrótce opiszÄ™ owe nowe rozwiÄ…zania. Po pierwsze to zaktualizowany roster brandów Smackdown i RAW. W tym miejscu zastanawia mnie jedno - dlaczego nie ma tutaj zawodników z federacji (bÄ…dź też brandu, jak kto woli) ECW. Po tym jak ECW zostaÅ‚o "wchÅ‚oniÄ™te" przez WWE rezygnuje siÄ™ z takich zawodników Extreme Championship Wrestling jak Sandman, Tommy Dreamer, Justin Credible, Sabu czy Terry Funk... Jedynym jak dla mnie rozsÄ…dnym wytÅ‚umaczeniem byÅ‚by - ogólnie mówiÄ…c - brak odpowiedniej licencji. Szkoda, wielka szkoda. Na pewno przyda siÄ™ tutaj szeroko rozbudowany edytor, w którym można stworzyć swojego wrestlera. PamiÄ™tamy z poprzedniej części Smackdown vs RAW, że przy odrobinie chÄ™ci można byÅ‚o stworzyć brakujÄ…cych zawodników, a ich postać i ruchy nie byÅ‚y wielce umowne. Nie zapominajmy też o Marketplace, który w przypadku nieobecnych w grze wrestlerów na pewno okaże siÄ™ pomocny.

Możliwość zrobienia reversala zostaÅ‚a uproszczona do wciÅ›niÄ™cia jednego przycisku. Teraz nie ma znaczenia czy przeciwnik atakuje nas np. z rÄ™ki czy próbuje jakiegoÅ› rzutu. Czy takie uproszczenie wyjdzie grze na dobre? W chwili obecnej myÅ›lÄ™, że nie. Zmieniony zostaÅ‚ także system nie tylko rzutów ale i ciosów, który bÄ™dzie teraz opieraÅ‚ siÄ™ gÅ‚ównie na gaÅ‚ce analogowej. Podczas wykonywania jakiegoÅ› rzutu jeszcze w chwili chwycenia siÄ™ "za bary" można wykonać np. trzy różne jego warianty zdefiniowane pod różnymi kierunkami analoga (dóÅ‚, góra, póÅ‚-kóÅ‚ka, wciÅ›niecie gaÅ‚y itd.). DziÄ™ki temu można również na różne sposoby koÅ„czyć rzuty, które zaczynajÄ… siÄ™ takimi samymi - wybaczcie to sÅ‚owo - "wzniesieniami". NowoÅ›ciÄ… bÄ™dzie również walka wÅ›ród publicznoÅ›ci. I tutaj trzeba napomnieć o tym, że pod wzglÄ™dem graficznym publika wykonana jest jakby w dwóch segmentach. Pierwszy to ludzie zgromadzeni blisko ringu, którzy w wersji na Xboxa 360 prezentujÄ… siÄ™ na dobrym poziomie (nie wspominajÄ…c już o tym, że sÄ… w peÅ‚nym 3D). Zapewne tylko w tym obszarze bÄ™dziemy mogli walczyć we wspomnianym już nowym trybie. Reszta bardziej oddalona to znane już niestety pÅ‚askie bitmapki.




Od razu, na pierwszy rzut oka widać, że gÅ‚ównÄ… część swoich prac developer poÅ›wiÄ™ciÅ‚ na bardzo szczegóÅ‚owe odwzorowanie każdego zawodnika pod kÄ…tem graficznym. Wystarczy spojrzeć na kilka screenów z TrzystasześćdziesiÄ…tki, aby zobaczyć dużą różnicÄ™ pomiÄ™dzy current a next- genem. Każda część ciaÅ‚a naszego wirtualnego zawodnika zawiera maksymalnÄ… ilość detali. Ray Mysterio na screenach wyglÄ…da rewelacyjnie, spójrzcie na jego brzuch, czy maskÄ™. Åšwietnie odwzorowane tatuaże w wysokiej rozdzielczoÅ›ci robiÄ… wrażenie. Do tego dochodzi jeszcze efekt spÅ‚ywajÄ…cych kropelek potu, który jest znany choćby z Fight night Round 3 czy NBA Live. Grafika na current-genach nie zaskakuje niczym nowym, bo w sumie nie jest w stanie tego zrobić.




Wszystko wskazuje na to, że WWE SmackDown! vs. RAW 2007 bÄ™dzie jeszcze lepszy od swojego poprzednika, co cieszy mnie niezmiernie. Bardziej rozbudowany zostanie Å›wietny tryb 'General Manager Mode', który dla fanów wrestlingu jest jak opcja tuningu dla wielbicieli Gran Turismo:). Multi przez Xbox Live bÄ™dzie obsÅ‚ugiwaÅ‚ headset i w przypadku jakiegoÅ› wiÄ™kszego bumpsa bÄ™dzie można zaryczeć... SOMEONE CALL 911!! ;). [Majonez]

 

Resistance: Fall of Men - wrażenia [PS3]

CzÄ™sto podczas launchu nowych konsol na rynku gracze narzekajÄ… na poziom gier, które sÄ… dostÄ™pne w dniu premiery. Podobnie sytuacja miaÅ‚a miejsce podczas pojawienia siÄ™ PS2 i od dÅ‚uższego czasu wielu twierdzi, że podobnie bÄ™dzie również z PS3. Lecz wÅ›ród listy tytuÅ‚ów dostÄ™pnych w dniu premiery PLAYSTATION3, jest jedna gra, która budzi wielkie zainteresowanie i jest uważana za najmocniejszÄ… kartÄ™ przetargowÄ… na starcie. Mowa oczywiÅ›cie o Resistance: Fall of Man.

Tworzona przez Insomaniac Games (twórców chociażby kultowej serii Rachet i Clank), nie bÄ™dzie kolejnÄ… kolorowÄ… platformówkÄ…, lecz 100%-owym FPS-em z niesamowitym klimatem i next-genowÄ… grafikÄ…. NajciekawszÄ… nowoÅ›ciÄ… podczas Tokio Game Show 2006 byÅ‚o udostÄ™pnienie grywanego trybu multiplayer, który wedÅ‚ug autorów bÄ™dzie również silnÄ… stronÄ… Resistance. OczywiÅ›cie kampania dla jednego gracza (bÄ…dź dwóch w kooperacji) również zostaÅ‚a pokazana, ale jej prezentacjÄ™ zobaczyć można byÅ‚o już podczas E3.




Tryb dla wielu graczy oferuje wcielenie siÄ™ w jednego z ludzkich żoÅ‚nierzy, albo czÅ‚onka armii obcych. OczywiÅ›cie od naszego wyboru zależeć bÄ™dÄ… zadania jakie bÄ™dzie trzeba wykonać, oraz umiejÄ™tnoÅ›ci i ekwipunek jakie posiadać bÄ™dzie nasz bohater. Obcy pochwalić siÄ™ mogÄ… możliwoÅ›ciÄ… krótkiego przyspieszenia swoich ruchów oraz widzeniem wrogów przez Å›ciany. Oprócz tego posiadajÄ… oczywiÅ›cie gamÄ™ podstawowych ruchów takich jak skok, atak wrÄ™cz, rzut granatem, itd.

W sumie multiplayer umożliwiać bÄ™dzie zabawÄ™ w sumie 40 (!) osobom jednoczeÅ›nie. Na targach zaprezentowany zostaÅ‚ 10-minutowy tryb drużynowy, polegajÄ…cy na przejmowaniu na mapie danych punktów, na których po Å›mierci można siÄ™ byÅ‚o respawnować. Sama rozgrywka jest niezwykle intensywna, a gdy jeszcze gramy obcym i używamy jego specjalnych umiejÄ™tnoÅ›ci, to staje siÄ™ jeszcze bardziej dynamiczna. Fakt, że w tym trybie zmierzyć siÄ™ bÄ™dzie mogÅ‚o aż tylu graczy spowodowaÅ‚, że twórcy stworzyli niezwykle rozbudowane mapki, dziÄ™ki czemu nie bÄ™dziemy musieli siÄ™ obawiać, że co krok czekać na nas bÄ™dzie parunastu wrogów na raz. Pozostaje jedynie mieć nadziejÄ™, że infrastruktura sieci bÄ™dzie na tyle rozbudowana, że nie pojawi siÄ™ problem lagów.




JeÅ›li chodzi o tryb dla jednego gracza, to pokazano parÄ™ nowych filmików z gameplay'u, w tym parÄ™ nowych lokacji i broni. Szczególnie ciekawie prezentowaÅ‚a siÄ™ wymiana ognia z obcymi na klatce schodowej, na której bohater miaÅ‚ wÅ‚Ä…czonÄ… latarkÄ™ i ostrzeliwaÅ‚ siÄ™ z przeciwnikami, którzy przyczaili siÄ™ siedzÄ…c na Å›cianach. Dodatkowo w akcji zobaczyć można byÅ‚o giwerÄ™, której pociski odbijajÄ… siÄ™ od Å›cian (wypasione efekty Å›wietlne), oraz spluwÄ™, która strzela niebieskimi "glutami", które po zetkniÄ™ciu z podÅ‚ogÄ… zaczynajÄ… rosnąć, a po dotkniÄ™ciu wybuchajÄ…. Poza tym na filmiku w którym żoÅ‚nierze walczyli z obcymi w wielkiej hali magazynu/fabryki pokazano nowego przeciwnika oraz broÅ„, która ma możliwość wytwarzania specjalnej tarczy/pola siÅ‚owego, które przez krótkÄ… chwilÄ™ chroni przed pociskami. Najciekawiej jednak tradycyjnie prezentowaÅ‚y siÄ™ momenty w których nasz wojak prowadziÅ‚ wraz ze swoim oddziaÅ‚em szturm na ulicÄ™ klimatycznego miasteczka opanowanÄ… przez wrogów (w powietrzu widać latajÄ…ce transportery, a na poczÄ…tku można przyjrzeć siÄ™, jak jeden z nich - Å‚adnie pÅ‚onÄ…c - rozbija siÄ™).

Resistance: Fall of Man cały czas się rozwija, a z każdą kolejną wystawą widać, że tytuł ten zyskuje coraz większy potencjał. Pozostaje jedynie poczekać, by sprawdzić jak gra zaprezentuje się w pełnej krasie, wraz z premierą najnowszej konsoli Sony. A niebawem w OGM spodziewajcie się obszernej zapowiedzi tego tytułu. [Nelson]

 

Warhawk - wrażenia [PS3]

Na Tokio Game Show 2006 nie mogÅ‚o zabraknąć również kolejnego tytuÅ‚u ostro lansowanego przez Sony na PS3. KÄ…cik Warhawka na expo zbudowany byÅ‚ na wzór stalowego bunkra, a tym razem twórcy skupili siÄ™ na zaprezentowaniu trybu multiplayer oraz pokazywali parominutowy filmik przybliżajÄ…cy aspekty sterowania. OczywiÅ›cie gÅ‚ówne sterowanie statkiem krÄ™ci siÄ™ wokóÅ‚ wykorzystywania sensorów ruchu w najnowszym Dual Shocku. Tym razem jednak w akcji sprawdzić można byÅ‚o gÅ‚ównie inne Å›rodki lokomocji niż znany już statek.

Na stoisku z grÄ… w trybie multi zmierzyć siÄ™ mogÅ‚o w sumie 16 graczy, z czego tylko dziesięć stanowisk byÅ‚o dostÄ™pnych dla odwiedzajÄ…cych targi. Mapka, na której można byÅ‚o stoczyć potyczki skÅ‚adaÅ‚a siÄ™ z dwóch rozlegÅ‚ych wysp poÅ‚Ä…czonych ze sobÄ… mostem. Każda z 2 drużyn rozpoczynaÅ‚a na swojej wyspie, w bazie w której znajdowaÅ‚y siÄ™ znane już latajÄ…ce statki, oraz parÄ™ innych pojazdów, takich jak jeepy, czoÅ‚gi oraz dużo broni, które wykorzystać można chodzÄ…c na piechotÄ™.

NajwiÄ™kszÄ… ciekawość wielu gracy budziÅ‚ gÅ‚ównie latajÄ…cy pojazd oraz sterowanie nim. CaÅ‚e szczęście jednak autorzy w peÅ‚ni dopracowali ten aspekt i np.: lÄ…dowanie nie sprawiaÅ‚o grajÄ…cym wiÄ™kszych problemów. Bronie jakich używać można chodzÄ…c na piechotÄ™ to takie standardowe sztuki jak pistolet i nóż (z którymi siÄ™ startuje), karabin, miotacz, wyrzutnia rakiet, miny oraz granaty (które należy najpierw znaleźć). Szkoda (jak dla kogo) jedynie, że na chwilÄ™ obecnÄ… nie ma żadnych ograniczeÅ„, jeÅ›li chodzi o noszenie giwer, tak że nasz bohater może że sobÄ… nosić wszystko, co tylko uda mu siÄ™ znaleźć.




Już podczas samej rozgrywki, daÅ‚o siÄ™ zauważyć, że niezwykle dobrze radzić sobie można biegajÄ…c na piechotÄ™ - jeÅ›li tylko mamy wyrzutnie rakiet, umożliwia ona zniszczenie innych pojazdów paroma strzaÅ‚ami, w tym także latajÄ…cych. Tutaj wprawdzie należy najpierw namierzyć cel, trzymajÄ…c go przez jakiÅ› czas na celowniku, lecz umiejÄ™tni piloci potrafili unikać przynajmniej poÅ‚owy rakiet. Wprawdzie nie bÄ™dÄ…c w żadnym pojeździe jesteÅ›my o wiele Å‚atwiejsi do unicestwienia (jeden celny strzaÅ‚ z czoÅ‚gu, czy oberwanie z rakiety = Å›mierć), ale sprytne chowanie siÄ™ i czekanie na wrogów przynosi caÅ‚kiem niezÅ‚e efekty, tym bardziej, że wiÄ™kszość graczy rzuciÅ‚o siÄ™ gÅ‚ównie do testowania pojazdów i wykonywania przejażdżek nimi.

Z pojazdów dużą popularnoÅ›ciÄ… cieszyÅ‚ siÄ™ także jeep, w którym zmieÅ›cić siÄ™ mogÄ… w sumie 3 osoby - jedna zajmuje miejsce kierowcy, druga pasażera (który oczywiÅ›cie strzelać może z wÅ‚asnej broni), a trzecia obsÅ‚uguje dziaÅ‚ko zamontowane na pace. Generalnie szkoda byÅ‚o, że twórcy udostÄ™pnili jedynie zwykÅ‚y drużynowy deatmatch, przez co nie można w peÅ‚ni ocenić potencjaÅ‚u multiplayera w Warhawku.




Dodatkowo autorzy zaprezentowali nowych trailer, który ukazuje dużo momentów z misji w których przyjdzie nam walczyć na piechotÄ™. Fajnie prezentuje siÄ™ fakt, że na polu walki caÅ‚y czas coÅ› siÄ™ dzieje (na filmiku widać wiele ujęć w których gÅ‚ówny bohater biega wraz z pokaźnym oddziaÅ‚em swoich pobratymców), dziÄ™ki czemu na nudÄ™ na pewno nie bÄ™dzie można narzekać. Również podczas toczenia pojedynków w powietrzu na horyzoncie widać dziesiÄ…tki innych statków, co robi caÅ‚kiem pozytywne wrażenie.

Pod wzglÄ™dem grafiki tytuÅ‚ ten na pewno nie powala na kolana. Owszem, woda, chmury i inne elementy otoczenia prezentujÄ… siÄ™ caÅ‚kiem nieźle, lecz nie jest to taki skok jakoÅ›ciowy, jakiego wiÄ™kszość graczy oczekuje od konsol nowej generacji. Zanosi siÄ™ na to, że Warhawk bÄ™dzie jedynie Å›rednim tytuÅ‚em, który niespecjalnie bÄ™dzie mógÅ‚ wspomóc PLAYSTATION 3 w walce o dominacjÄ™ na rynku. Obym siÄ™ myliÅ‚. [Nelson]

 

Gears of War - wrażenia [X360]

Jednym tchem posiadacze Xboxów 360 mogÄ… wymienić takie hasÅ‚a jak Gears of War, system-seller, Unreal Engine 3 i zawodowa rzeźnia. Wielce prawdopodobne jest to, że nie robiÄ… tego bez uzasadnienia i majÄ… ku temu jakieÅ› powody. CoÅ›, co nawet nakazuje im tak mówić i wychwalać najnowszy ekskluzywny produkt Epic Games dedykowany konsoli z Redmond, to praktycznie każdy aspekt Gears of War. Ten tytuÅ‚ prawie że nie ma sÅ‚abych punktów.

Wydawca zaprezentowaÅ‚ swojego killera na zamkniÄ™tym pokazie. Do dyspozycji wybraÅ„ców tam znajdujÄ…cych siÄ™ oddano grywalne demo dla pojedynczego gracza, a dokÅ‚adniej pierwszy level noszÄ…cy nazwÄ™ 'Ashes: Trial by Fire'. Sama gra bÄ™dzie zawieraÅ‚a pięć aktów, które bÄ™dÄ… podzielone na chaptery. WedÅ‚ug tego co ujawniono na TGSie, na ukoÅ„czenie Gears of War gracz powinien zarezerwować sobie 10 godzin. Czy to maÅ‚o czy dużo, oceÅ„cie sami. Å»ywotność na pewno przedÅ‚uży tryb multiplayer, którego bÄ™dzie można skosztować dziÄ™ki Xbox Live, zlinkowanym konsolom czy też split-screenowi. W tej ostatniej opcji na jednym TV bÄ™dÄ… mogÅ‚y grać tylko dwie osoby - takie info wyciekÅ‚o z expo. OsobiÅ›cie nie wiem czy zrezygnowanie z czterech okienek na splicie jest dobre, ponieważ w dobie odbiorników LCD czy plazm majÄ…cych po 40 lub 50 cali, granie na 1/4 ekranu nie byÅ‚oby szczególnie uciążliwe. Chyba, że chodzi tutaj o możliwy spadek animacji hehe;). W każdym bÄ…dź razie producent nie skomentowaÅ‚ wiÄ™cej tego swojego "zabiegu". Gra bÄ™dzie obsÅ‚ugiwaÅ‚a także headset, który zapewne okaże siÄ™ bardzo pomocny podczas trybu cooperative, gdzie bÄ™dzie można ustalić np. wspólnÄ… taktykÄ™.




W grywalnym demku można byÅ‚o zaobserwować to, że sterowana postać mogÅ‚a nosić przy sobie cztery rodzaje broni. Dwie pierwsze jako standardowe, czyli pistolet i granaty, oraz dwie dodatkowe, wiÄ™kszego kalibru. CaÅ‚e uzbrojenie jest widoczne na danym żoÅ‚nierzu (patrz: Ghost Recon Advanced Warfighter), przez co pozbyto siÄ™ efektu wyciÄ…gania bazooki z majtek;). W chwili obecnej doskonale spisuje siÄ™ także motyw w którym to reszta naszego teamu udziela siÄ™ nam z pomocÄ… w postaci stworzenia zasÅ‚ony ogniowej. Widać, że kompani dysponujÄ… sporym AI szukajÄ…c jak najlepszej pozycji by wesprzeć kolegów w ciężkich chwilach na froncie. Podczas gry nie stwierdzono żadnego paska z energiÄ…. Zamiast tego w chwili ataku na Å›rodku ekranu pokazuje siÄ™ stosowna ikona zmieniajÄ…ca swój kolor wraz z nastÄ™pujÄ…cymi obrażeniami. Aby podreperować swoje zdrowie należy odczekać chwilkÄ™ gdzieÅ› w ustronnym miejscu.

Nie wydaje siÄ™ aby grafika zostaÅ‚a w jakiÅ› znaczÄ…cy sposób podciÄ…gniÄ™ta; jest doskonale znana z czasu expo w Los Angeles. Nie bÄ™dÄ™ biadoliÅ‚ o tym co jest już bardzo dobrze znane. Animacja dostaÅ‚a od developerów kilka dodatkowych klatek, dziÄ™ki czemu nie można już powiedzieć aby coÅ› zarywaÅ‚o podczas grania. Można narzekać, że jest to tylko 30 fps-ów, ale udaÅ‚o siÄ™ zachować pÅ‚ynność i to chyba jest najważniejsze.




Gears of War bÄ™dzie miaÅ‚ swoja premierÄ™ w Stanach 7 listopada, a dziesięć dni później zawita na Stary Kontynent. W zwiÄ…zku z tym co prezentowano na TGSie, jest już raczej koÅ„cowym produktem, być może bÄ™dÄ…cym jeszcze w fazie beta testów. OglÄ…dajcie screeny, trailery i odkÅ‚adajcie kasÄ™. Ci, którzy mogli zagrać już w ten tytuÅ‚ zapewniajÄ… o 100% hicie na koniec tego roku. MówiÄ… też o tym, że na pewno utwierdzi on w przekonaniu graczy, że Xbox 360 to konsola w którÄ… warto zainwestować. [Majonez]

Strona artykułu: [1]  [2]  [3]  [4]  

UID: 7081
Okładka/art:
Tytuł:
TGS 2006 część VI - raport z pokazów gier
Developer: -
Gatunek: -
Data wydania:
EUR:
USA:
JAP:
Poziom trudności:
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!