Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 13936
Ilość wiadomości: 8310
Ilość artykułów: 1798
Poznań Game Arena 2016 & Warsaw Games Week 2016 - wideo-relacja z imprez | Przedstawiamy Wam wideo-relację z dwóch najważniejszych tegorocznych imprez growych. Sprawdźcie koniecznie.
Uncharted 4: Kres Złodzieja - recenzja [PS4] Murawany kandydat do tytułu "Gry Roku 2016"? Sprawdźcie w naszej wideo-recenzji.
Castlevania: Symphony of the Night - Strefa Retro [PSone, Sega Saturn] Kiedyś niedoceniona, a po latach uznana za jedną z najlepszych produkcji 32-bitowej ery. Czy słusznie?
Nintendo Wii - poradnik kolekcjonera | W kolejnym "Poradniku kolekcjonera" gościmy Nintendo Wii. Kompletny poradnik opisujący Wam który model konsoli wybrać i jakimi akcesoriami warto się zainteresować.
PES 2017 - recenzja [PS4, Xbox One] Czy tegoroczna edycja Pro Evolution Soccer wróciła wreszcie w pełni na właœciwe tory? Sprawdźcie w naszej wideo-recenzji.
Game Boy Advance - poradnik kolekcjonera | Który model konsoli jest najlepszy? Jakich gier szukać? Na te i inne pytania dotyczące GBA odpowiadamy w kolejnym poradniku.
PlayStation 4 PRO - recenzja [PS4] Przed Wami szczegółowy test PS4 PRO - najnowszej konsoli Sony. Warto kupić? Czy warto przesiąść się ze starej PS4? I jak moc PS4 Pro przekłada się na gry?
PlayStation 4 PRO - unboxing | Rozpakowanie nowiutkiego zestawu z PS4 PRO (konsola debiutowała w naszym kraju 10 listopada). Zobaczcie jak prezentuje się sprzęt (wg Sony) dla "profesjonalnych" (?) graczy...
Jak 2: Renegade PlayStation 2

Jak & Daxter jest bez wątpienia jedną z najlepszych platformówek na świecie. Został doceniony także w OGM uzyskując zresztą jedną z najwyższych not w historii magazynu - 9.6/10. Naughty Dog (developer) zna się na rzeczy, co zresztą już nie raz udowodnili. Czy tym razem będzie podobnie? Mam małe wątpliwości, ale zacznijmy od początku...

Znane z "jedynki" czarne eco znowu dostało się w niepowołane ręce i znowu dzielny duet rusza z odsieczą. Może od razu na początku napiszę o tym, dlaczego mam małe obawy odnośnie tego tytułu. Pierwsza część J&D była niemal definicją idealnego platformera - zarówno pod względem grywalności, jak i - przede wszystkim - klimatu poziomów. Nie da się tego wyrazić w słowach, ale developerowi udało się zaprojektować rewelacyjne etapy, dzięki którym po prostu chciało się grać więcej i więcej. Druga część pod tym względem zmienia się. W ogóle ta gra idzie w trochę inną stronę. W klimaty przyszłości, mechaniki... Wiadomo o co chodzi. Już absolutnym odcięciem się od sielankowej momentami "jedynki" jest dodanie broni. Tak, będzie można strzelać niczym w Ratchet & Clank. To mnie właśnie trochę denerwuje. Do tej pory były to dwa, rewelacyjne, odmienne stylowo platformery. Kto chciał czystej esencji, definicji platformówki - sięgał po Jak & Daxter. Kto chciał sobie postrzelać i oczekiwał więcej akcji - grał w Ratchet & Clank. Tymczasem Jak 2 idzie właśnie w stronę tej drugiej gry od zespołu Insomaniac. Czasami mam wrażenie, że jest to kopiowanie co lepszym elementów...

Niezbyt podobają mi się te nowe, industrialne klimaty. Owszem, mógłby to być ciekawy przerywnik, kilka poziomów odrywających od właściwej esencji. Ale wygląda na to, że to właśnie one będą esencją tej pozycji... Na szczęście niedawno wydawca opublikował nowe screeny na których widać więcej poziomów w starym, dobrym stylu - właśnie takich, jakich oczekuję. Mam nadzieję, że stanowić będą one jak najwięcej z gry właściwej, ale szczerze mówiąc trudno mi w to uwierzyć.

Developer zapowiada, że Jak przez ten czas zmężniał i stał się groźniejszy. Zresztą będzie możliwość zamiany w "złego" Jaka, który dostanie nowe możliwości, wygląd i bronie. Szczerze mówiąc prezentuje się to na screenach raczej średnio. Autorzy zapowiadają oczywiście wiele typów broni (choć nie będzie jej tyle, co w R&C), intuicyjny system celowania (prawdopodobnie będzie auto-lockowanie na celu) i lepszą oprawę.

A propos tej ostatniej - o to na szczęście nie musimy się martwić. To będzie bez wątpienia jedna z najpiękniejszych gier - nie tylko na Playstation 2, ale w ogóle! Już jedynka była genialna pod tym względem, a dwójka zapowiada się po prostu fenomenalnie. Autorzy chwalą się, że podczas gdy w pierwszej części postacie składały się z ok. 4000 polygonów, tak w "dwójce" przypada już na nie po ok. 15000 trójkącików! Zresztą widać to na trailerach - rewelacja zarówno pod względem wyglądu jak i samej animacji. Poziomy powalają ilością obiektów i jakością użytych tekstur. Aż dziw bierze, że to ciągle Playstation 2! Levele mają być co najmniej 2 razy większe niż w pierwowzorze i na niektórych z nich dostaniemy specjalną deskę anty-grawitacyjną, dzięki której będzie można przemieszczać się szybciej.

Cóż, pozostaje czekać. Myślę, że warto, ale cały czas obawiam się o ten nowy futurystyczny klimat. Pocieszać się można ciągle tym, że to w końcu Naughty Dog, a oni jeszcze nigdy nas nie zawiedli...

Baron Ski & MAcross

Strona artykułu: [1]        
Dodaj komentarz
do tego artykułu
Komentarzy: 0
Twój kod:
(Przepisz w odpowiednie pole)
Nick*:
E-mail:
Kod*:
Treść*:
* - pola wymagane.
Brak komentarzy

UID: 492
Okładka/art:
Tytuł:
Jak 2: Renegade
Developer: Naughty Dog
Gatunek: platformówka
Data wydania:
EUR: 17/10/03
USA: 14/10/03
JAP: 11/03/04
Poziom trudności:
-
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą byćw całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!