Prezentujemy Wam polskie tłumaczenie wywiadu, jaki przeprowadził Johny Minkley [cav] z Kazunori Yamauchi, szefem Polyphony Digital - autorów gier z serii Gran Turismo...
Q: Czy w Gran Turismo 4 zobaczymy jakąkolwiek wizualizację uszkodzeń?
KY: Prosta odpowiedź na Twoje pytanie brzmi: nie. Nie zamierzamy zaimplementować wizualizacji uszkodzeń samochodów. Planujemy zawrzeć coś, ale nie jesteśmy jeszcze na 100% pewni. Widziałeś na przykład trasę Grand Canyon? Będzie można na przykład spaść z niej na dół. To jest dobry przykład - pokażemy jak samochód spada ze zbocza, ale nie będzie samego momentu uderzenia na dole. Nie bardzo wiemy póki co, do jakiego stopnia możemy się posunąć... Zastanawiamy się też nad wprowadzeniem jakiegoś rodzaju kary dla graczy, którzy będą starali się wykorzystywać bandy i ścinać każdy zakręt tak jak to robili w GT3. Podobnie sprawa wygląda z wypychaniem innych samochodów z trasy - być może będzie to karane w pełnej wersji GT4. Aktualnie myślimy nad tym...
Q: Przewidujesz moment kiedy będziesz mógł zaimplementować uszkodzenia samochodów w grze z serii Gran Turismo?
KY: Jedną z przyczyn dlaczego będzie to trudne jest to, że Gran Turismo jest "real driving simulator" i jeśli zawrzemy wizualizację uszkodzeń, to chcemy żeby była ona jak najbardziej realna. Jest to o wiele trudniejsze, niż mogłoby Wam się wydawać. Dzisiejsze specyfikacje konsol nie pozwalają nam w pełni zrealizować tego, co byśmy chcieli. Jeśli wkroczy nowa generacja sprzętu, wtedy może... Ale to też zależy od tego, czy uda nam się pozyskać odpowiednie licencje, dogadać się z odpowiednimi firmami... To naprawdę nie jest proste. Uszkodzenia samochodów mogliście zobaczyć już w kilku grach. Jednak w takiej pozycji jak GT4, gdzie mamy ogromną ilość samochodów jest to o wiele trudniejsze.
Q: Czy GT4 będzie Twoją ostatnią grą na PS2?
KY: Być może! (śmiech)
Q: Czy możesz nam powiedzieć dlaczego samochody i robienie gier wyścigowych zajmują u Ciebie pierwsze miejsce?
KY: Nie ma w moim życiu jakiegoś szczególnego zdarzenia, które wpłynęłoby na moje zamiłowanie do samochodów. Myślę, że to po prostu instynkt, jaki posiada wielu chłopców - to naturalne, że lubią samochody i myślę, że tak to się zaczęło...
Q: I czy istniały jakieś gry wyścigowe, które inspirowały Twoją prace podczas tworzenia kolejnych gier?
KY: Jedna z nich to "Winning Run" od Namco. Oprócz tego Microprose Grand Prix.
Q: Możesz nam powiedzieć coś więcej na temat trybu online zawartego w grze?
KY: Jeśli chodzi o tryb online, to główną przyczyną dlaczego na razie słyszeliście o tym tak mało jest to, że niestety póki co nie możemy powiedzieć o nim dużo więcej. Dla mnie ten tryb nie jest najważniejszy. O wiele ważniejsze jest to, żeby ludzie rozmawiali o swoich ustawieniach samochodów, sposobie jazdy itd.
Q: Czy zamierzacie zawrzeć komunikację głosową przez USB?
KY: Podczas samego wyścigu? Nie. Dlatego, że GT4 będzie wykorzystywało maksimum mocy sprzętu. Chyba, ze chciałbyś jeździć przez to w 30fps'ach... Ale jestem pewny, że nikt by tego nie chciał.
Tłum.: Ski