Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
Evolve - playtest PCPlayStation 4Xbox One

Evolve rozgrywa się w przyszłości, co widać na wstępie po futurystycznych gadżetach i arsenale. Obecnie panuje straszna moda na produkcje sc-fi. Choć nie ma tym nic złego, powoli jednak odczuwam przesyt w tym dla mnie lubianym gatunku. Nie inaczej jest w przypadku tej produkcji. Generalnie gra oferuje kilka trybów zabawy, ale w podstawowej postaci polega na walce czteroosobowej grupy łowców z bestią, w którą wciela się piąty gracz. Ta nierówna walka wymaga jeszcze zbalansowania, daje się też odczuć duży chaos, który obecnie tu panuje. Do tego w moim odczuciu zbyt mocno dopakowana jest bestia, co przyczyniało się do częstych porażek mojej drużyny.

Same mecze w Evolve odbiegają od tego, co znamy z typowych strzelanek, przez co rozgrywka jest w pewien sposób unikatowa i zupełnie inna ( co zresztą mnie bardzo cieszy). Mając na myśli kooperację oczekuję od niej możliwości pokazania w pełni tego aspektu. I rzeczywiście na tym polu gra nie zawodzi. Drużyna łowców na przykład zaczyna od tropienia potwora, w czym specjalizuje się traper. Natomiast inny gracz w tym czasie z zupełnie inną specjalizacją rozkłada sony dźwiękowe, zaś jeszcze inny przy pomocy harpuna czasowo więzi przeciwnika. Odpowiedni dobór taktyki i stosowne współdziałanie z członkami drużyny potrafią zapewnić sporo dobre zabawy.




Każdy bohater oraz monstrum mają swoją ścieżkę rozwoju. Może nie wpływa to znacząco na przebieg rozgrywki, ale nie każda runda wygląda tak samo. Owszem, robi się schematycznie, gdy opanujemy już wszystkie tricki i poznamy mapę... Mam jednak nadzieje, że to jedynie niewielki wycinek tego, co zaoferuje nam pełna wersja. Tryb polowania jest mało odkrywczy i już w takim Crysis dawał nie gorszą frajdę z zabawy. Jestem tym bardziej ciekaw co przygotowało studio Turtle Rock, bo to na pewno nie koniec atrakcji. Cieszy fakt jakże ważnej wzajemnej komunikacji między grającymi oraz opcja zaproszenia znajomych do gry, co już powinno być standardem w tego typu produkcjach (aczkolwiek nadal nie jest).

Niemniej najgorszą wadą jest powtarzalność, przez co kolejne mecze przestają sprawiać mi najzwyczajniej w świecie radość z gry. A przecież niezbyt dobrze wróży na przyszłość. Póki co czasu na dopracowanie jest jeszcze sporo. Inną bolączką jest optymalizacja tej produkcji. Drastyczne spadki fpsów, rwanie obrazu, kiedy byłem bliski zgonu nie ułatwiało mi zadanie w starciu z przeciwnikiem. Mimo obniżenia detali wcale nie było lepiej. Produkcja napędzana jest przez silnik CryEngine, który swoje wymaga, jednak oczekiwałbym tutaj znacznej poprawy. Sama gra wygląda bardzo dobrze, chociaż i tak daleko jej do pierwszego Crysisa. Modele postaci, broń, potwory - wszystko to prezentuje się solidnie.



Czy Evolve w dniu premiery będzie w stanie zaoferować nam coś więcej? - oto jest pytanie. Na razie niestety gameplay niczym ciekawym nie zaskakuje, a przecież jest to tytuł stricte kooperacyjny i na tym głównie się koncentruje. Oczekuję więc po nim przede wszystkim porządnej i rozbudowanej kooperacji, ciekawych trybów rozgrywki oraz sporej ilości aren. Czy tak się stanie dowiemy się już niebawem, bowiem luty 2015 jest datą światowej premiery. Trzymam kciuki, aby produkcja choćby w połowie była tak dobra jak Left4Dead.

Kamil "Predalien" Nakonieczny


Strona artykułu: [1]  [2]      

UID: 3276
Okładka/art:
Tytuł:
Evolve - Playtest
Developer: Turtle Rock Studios
Gatunek: akcja/ FPS
Data wydania:
EUR: -
USA: -
JAP: -
Poziom trudności:
-
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!