Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
Dead Space 3 - recenzja PlayStation 3Xbox 360PC

Wielkie brawa należą się twórcom za jakość wersji konsolowych. Wersje na PS3 i Xboxa 360 są praktycznie identyczne oferując natywną rozdzielczość 720p i stałe 30 klatek na sekundę. Brawa za to, że nawet podczas obecności kilku nekromorfów i wybuchów animacja jest niezachwiana. Obie wersje posiadają też wygładzanie krawędzi, co w poprzednich częściach nie było tak oczywiste. Oczywiście wersja na PC daje możliwość ustawienia wyższych rozdzielczości oraz wyższej płynności przy dobrych podzespołach, co jeszcze bardziej wpływa na jakość rozgrywki.

Zaskakująco dobrze wypadł tryb kooperacji. Jasne, że odziera on już do resztek grę z klimatu zaszczucia, i staje się ona po prostu shooterem, ale developer nie potraktował sprawy po macoszemu. Dość powiedzieć, że mamy tu okazję poznać bliżej Johna Cartera, jednego z bohaterów, a dodatkowo drogi obu postaci często się rozdzielają, więc nie jest to proste podróżowanie cały czas ze sobą tak samo jak w podstawowej singlowej kampanii. W co-opie ponadto obejrzycie wiele nowych filmików przerywnikowych, które zostały przygotowane specjalnie do tego trybu. Ogólnie rzecz biorąc kooperacja wypadła bardzo dobrze i na pewno sposób jej wprowadzenia jest godzien pochwały.



Co warte odnotowania, Dead Space 3 jest dość długi jeśli brać pod uwagę standardy obecnych gier akcji. Podstawowe przejście kampanii, nawet jeśli będziecie starali się zaliczyć ją jak najszybciej, nie powinno zająć mniej niż 12 godzin. Można przyjąć, że 14-15 to przeciętny czas przejścia, co w dzisiejszych czasach jest bardzo dobrym wynikiem. A wystarczy przecież dodać do tego zaliczanie misji pobocznych i szukanie sekretów i bez problemu zrobi się 20 godzin. Pamiętajmy, że jest tu też tryb kooperacji. Na żywotność nikt więc nie powinien narzekać.

Przyznam szczerze, że z Dead Space 3 bawiłem się bardzo dobrze, ale jednak co jakiś czas (zwłaszcza pod koniec) pojawiał się grymas na twarzy spowodowany zbyt dużą ilością mięsa armatniego do ubicia. Nie jest to już taka miazga (pod względem jakości rozgrywki) jak w przypadku drugiej części, którą ubóstwiam do dzisiaj. Twórcy postawili niestety w dużo większym stopniu na akcję, co niespecjalnie wkomponowało się we właściwości, za które pokochaliśmy poprzednie odsłony. Gra jest oczywiście bardzo dobra, warta uwagi i polecenia, jednak na mnie to „dwójka” pozostawi po sobie najlepsze wspomnienie. Dobrze chociaż, że kampania w trzeciej części starcza na długo, a do tego mamy możliwość przejścia jej w kooperacji… Pamiętajcie tylko, że tylko w singlu można mówić o jakimkolwiek uczuciu strachu. We dwójkę jest już raźniej i z najnowszej produkcji Visceral Games robi się zwyczajna sieka z wycinaniem dziesiątek maszkar na chybił trafił. Mam nadzieję, że w przypadku kolejnej części, o ile takowa powstanie, developer zechce wrócić do atmosfery horroru, osamotnienia i osaczenia, bo „trójka” za bardzo poszła w akcję, aby dalej mocno straszyć.

Rafał „Baron Ski” Skierski



PLUSY
  • Świetna oprawa A/V;
  • Bardzo dobry design większości lokacji;
  • Tryb kooperacji wypadł nadspodziewanie dobrze;
  • Możliwość konstruowania broni;

MINUSY

  • Strzelaniny z ludźmi są zrealizowane bardzo słabo – na szczęście nie ma ich dużo;
  • Przydałoby się więcej straszenia, a mnie bezmyślnej sieczki;
  • Zbyt duży nacisk na akcję;
  • Backtracking;
6
Oryginalność
Twórcy kuponów nie odcinają, bo jednak jest tu sporo nowości (nowy sposób konstruowania broni, nowa lokacja, tryb kooperacji), ale największa zmiana – postawienie w większym stopniu na akcję – nie została ciepło przyjęta przez fanów.
9
Grafika
Z konsol wyciśnięto chyba już wszystkie soki. Oprawa graficzna jest świetna – zarówno pod kątem designu świata, jak i efektów specjalnych (śnieżyca rządzi). Przyczepić można się jedynie do twarzy bohaterów na przerywnikach.
9
Dźwięk
Sfera audio to najwyższa klasa. To dźwięk buduje klimat w tej pozycji i robi to doskonale.
8
Grywalność
Nieco niższa niż w poprzednich częściach z powodu większego nacisku na akcję. Mimo wszystko i tak bez problemu trzyma przy ekranie.
8
Źywotność
Jak na grę akcji, spora. Przejście za pierwszym razem zabiera 12-15 godzin, a przecież jest jeszcze tryb kooperacji oraz masa sekretów do odnalezienia i zadań pobocznych do zaliczenia.
8
Ocena końcowa
Najsłabsza część serii, ale i tak warto zagrać. Nastawienie na akcję nie wyszło jej na dobre, choć i tak potrafi od czasu do czasu wywołać szybsze bicie serca.

Jak oceniamy? Wyjaśnienie naszego systemu ocen tutaj.

Strona artykułu: [1]  [2]  [3]    

UID: 5332
Okładka/art:
Tytuł:
Dead Space 3
Developer: Visceral Games
Gatunek: akcja / TPP
Data wydania:
EUR: 08/02/13
USA: 05/02/13
JAP: -
Poziom trudności:
średni (3/5)
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!