Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
Criterion Games - wywiad PlayStation 2Xbox

Rozmowa z Alex'em Ward'em (creative manager w Criterion Games) na temat trzeciej części Burnout.


Q: Jak długo już gra jest w fazie tworzenia?

AW: Zaczęliśmy nad nią pracować praktycznie zaraz po zakończeniu E3 2003. Na początku planowaliśmy wypuścić sequel dopiero na konsole następnej generacji... Jednak po powrocie z E3 mieliśmy masę nowych pomysłów, więc zdecydowaliśmy się zrobić B3 jeszcze na obecną generację maszyn. Zresztą na imprezie nie było wielu nowych, bardzo dobrych gier wyścigowych. Tylko NFS: Underground przykuł bardziej naszą uwagę.

Q: Kto pracuje nad grą?

AW: Tworzeniem zajmuje się Criterion Games Limited - developer mający swą siedzibę w Guildford, w Wielkiej Brytanii. Jest to ten sam zespół, który pracował nad poprzednimi dwiema częściami. Tym razem team jest jednak znacznie większy, gdyż sama gra jest dużo "większa" niż prequele.

Q: Co nowego dodacie do trzeciej części tej serii?

AW: Pracujemy ciężej niż kiedykolwiek. Jesteśmy zadowoleni z tego, co zrobiliśmy w drugiej części, ale ciągle znajdujemy elementy, które można ulepszyć. W drugiej części wycisnęliśmy z PS2 naprawdę dużo, ale z czasem uczymy się nowych sztuczek i obejść, więc możecie spodziewać się gry jeszcze ładniejszej. Trasy mają więcej detali niż kiedykolwiek, samochody wyglądają lepiej, environment mapping na samochodach (odbijanie otoczenia - dop. Ski) jest niesamowity, a wypadki i "crashe" popchnęliśmy to zupełnie nowe, lepsze, piękniejsze doświadczenie.

W pierwszej części dostaliście świetnie ukazane wyścigi na zatłoczonych ulichach. Gra była dosyć trudna i nie wyjaśniała sztuczek, jakie można w niej zrobić - stąd też mógłbym określić ją jako hardcore'ową, trochę w stylu Segi. Nadal jednak była bardzo grywalna. "Dwójka" rozwinęła jeszcze bardziej to co zawarliśmy w prequelu. Musieliśmy być pewni, że wszyscy poradzą sobie z nią na starcie. Nauczyliśmy więc graczy wszystkich sztuczek, które zwiększają poziom "boosta". I gdy myślałeś, że wszystko już "wymasterowałeś", nadchodził 'Crash Mode'. Opracowując trzecią część już pierwszego dnia stwierdziliśmy, że obsługa internetu jest bardzo ważna. Chcieliśmy przelać doświadczenia z serii Burnout także na pole rozgrywek online, by zaczęło się na nim dziać coś nowego. A tą nowością jest ruch uliczny. Żadna inna gra wyścigowa online nie posiada do tej pory ruchu ulicznego, gdyż może to stwarzać dużo problemów i działać wolno. Spędzliśmy dużo czasu nad tym, by dopracować ten element, gdyż gra z serii Burnout musi się rozgrywać przy ruchu ulicznym. Gdy zaczęliśmy się przyglądać rozgrywce online w innych tytułach, zbieraliśmy nowe doświadczenia. Wszyscy znamy ludzi, którzy za wszelką cenę chcą nam utrudnić życie grając online. Raz na przykład trzech graczy zastawiło mi drogę, by uniemożliwić dalszy przejazd. Wtedy zaczęliśmy myśleć o tym, by uczynić Burnout 3 dużo bardziej agresywnym tytułem...

Burnout 3 nie jest już więc grą w której poruszasz się przy ruchu ulicznym. Tu walczyć o przetrwanie w ruchu ulicznym! Zapomnijcie o "grzecznym" wygrywaniu wyścigów. Będziecie raczej dostawać dodatkowy "boost", czy punkty za wypychanie konkurentów z trasy! Nie będzie już jeżdżenia po upatrzonej najlepszej linii przejazdu. Wiemy, że chcecie walczyć z innymi grając online, więc postaramy się Wam to umożliwić. Będziesz musiał zająć pierwsze miejsce i wygrać za wszelką cenę, nieważne czy jadąc ostrożnie, czy wypychając konkurentów z trasy... W wielu grach wyścigowych nie byłoby to punktowane, a raczej karane. W Burnout 3 chcemy, żebyś tak robił! Musisz po prostu przetrwać.

Q: Jak myślisz, co powinno być wyrzucone z najnowszej części?

AW: Mogę Ci powiedzieć, że wywaliliśmy samochody policyjne z trzeciej części. Burnout to wszystko na temat niebezpieczeństwa, ryzyka i wygrywania. To jeżdżenie jak maniak po złej stronie drogi, więc stwierdziliśmy, że samochody policyjne nie będą tu najciekawsze. Gra opiera się na ogromnych prędkościach, i (znamy to z życia codziennego) jest lepiej, kiedy nie ma glin w pobliżu.

Q: Co jest w dzisiejszych czasach źródłem odniesienia sukcesu w grze wyścigowej?

AW: Ludzie lubią prędkość i spektakularne kraksy samochodów. Myślę, że źródło leży pomiędzy tymi dwiema rzeczami. Może jeszcze dodałbym do tego model jazdy w stylu arcade. Wiele z gier wyścigowych w ostatnich czasach próbuje na siłę byś symulatorami, my jednak jesteśmy przekonani, że wybraliśmy dobrą stronę medalu.

Q: Co możesz nam powiedzieć o trybie online? Jak on funkcjonuje?

AW: Wszystkie tryby w grze są grywalne zarówno w offline, jak i w online. Nie ma specjalnych różnic pomiędzy nimi. I tu i tu możecie się spodziewać wyścigów na 6 samochodów i z zawartym ruchem ulicznym.

Q: Czy engine graficzny jest nowy, czy jest to usprawniona wersja silnika z "dwójki"?

AW: Jest całkowicie nowy. Czytałem opinie ludzi, którzy na podstawie pierwszych screenów opublikowanych w internecie stwierdzili, że gra niewiele różni się od poprzedniej części. Myślę, że zmienią swoje zdanie zaraz po tym jak zobaczą grę w ruchu. Burnout 3 "zjada" drugą część pod tym względem.

Q: Jak sprawuje się AI pozostałych kierowców?

AW: Na początek trzeba podkreślić, że tym razem ścigasz się z 5 przeciwnikami, co czyni grę bardziej ekscytującą niż kiedykolwiek. Nasza AI zawsze stała na wysokim poziomie (w porównaniu do innych gier, gdzie samochody jeździły po pustych trasach). Przeciwnicy reagują na poczynania gracza i udanie symulują zachowanie kierowców w prawdziwym życiu :).

Q: Jak usprawniliście kraksy w najnowszej części?

AW: Nie mogę jeszcze mówić o 'Crash Mode' (specjalny tryb przygotowany specjalnie do robienia wypadków - dop. Ski), jednak mogę powiedzieć ogólnie co usprawniliśmy w "crash'ach". Spędziliśmy dużo, dużo czasu na szukaniu nowych pomysłów, dróg do jeszcze większego usprawnienia samochodowych kraks. Naszym celem było pokazanie ich, tak jakby to było ukazane w filmie. Przepisaliśmy więc nasze algorytmy odpowiedzialne za kamerę, system zderzeń i zniszczeń. Tym razem możesz naprawdę potężnie zniszczyć samochód. Drzwi odpadają, klapy otwierają się, można kompletnie "skasować" przód samochodu - będziesz mógł zrobić wiele rzeczy, których wcześniej nie mogłeś. Obejrzeliśmy wiele sekwencji filmowych, by jak najefektowniej oddać ten element. Będziemy szczęśliwi, kiedy na ekranie telewizora zobaczysz to, co chciałbyś zobaczyć w kinie.

Q: Jakie zmiany i nowości wprowadzicie w trybie dla jednego gracza?

AW: Nie chcę zdradzać za dużo szczegółów, ale mogę powiedzieć, że tryb singleplayer będzie dużo większy i głębszy. Jest kilka nowych trybów, są nowe wariacje wyścigów a struktura całej zabawy jest mniej liniowa niż w poprzedniej częsci (dop. Ski: możemy się więc spodziewać zapewne "drzewka" podobnego do tego z NFS: Hot Pursuit 2...).

Dziękujemy za rozmowę.



Tłum.: Ski

Strona artykułu: [1]        

UID: 1118
Okładka/art:
Tytuł:
Criterion Games - wywiad
Developer: -
Gatunek: -
Data wydania:
EUR: -
USA: -
JAP: -
Poziom trudności:
-
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!