12:42 | Lorne Lanning, twórca serii Oddworld i wspóÅ‚zaÅ‚ożyciel studia Oddworld Inhabitants (autorzy miÄ™dzy innymi Abe's Oddysee oraz Abe's Exodus) sugeruje, że najnowsza generacja konsol to krok w tyÅ‚, ponieważ trudność i koszty tworzenia gier sÄ… zbyt duże.
- Osobiście twierdzę, że najnowsze konsole to duży problem - zdradził Lanning. - Kilka lat wcześniej byłem podekscytowany konsolami, ale jeśli coś staje się coraz droższe zamiast lepsze, szybsze i tańsze, to dla mnie jest to krok w tył. Jak patrzę na całą sytuację, to jest to trochę rozczarowujące, ponieważ gry z ambicjami, ale jednak nie mające wielkiego budżetu, wyparowały, nie ma dla nich obecnie miejsca.
WspóÅ‚zaÅ‚ożyciel Oddworld Inhabitants wypowiada siÄ™ za to cieplej na temat rynku komputerowego. - Jestem bardziej podekscytowany tym, co obserwujÄ™ na rynku pecetowym, ponieważ jest tu miejsce zarówno dla wielkich, jak i dla maÅ‚ych gier - te pierwsze sÄ… droższe, te drugie taÅ„sze i wszyscy sÄ… zadowoleni. Gry na PC pozwalajÄ… ludziom budować gry tak, jak tego sami chcÄ…. Jest duża różnica pomiÄ™dzy kupieniem produkcji za 50-60$ i wierzeniem w to, że spodoba mi siÄ™, a wydaniem 5$ na jakÄ…Å› maÅ‚Ä… pozycjÄ™ i potem dokupywaniem dodatków do takiego tytuÅ‚u. Wtedy, jeÅ›li naprawdÄ™ gra mi siÄ™ spodoba, z chÄ™ciÄ… wydam na niego z czasem i 50$.
Lanning zapomniaÅ‚ chyba, że istniejÄ… takie platformy jak PlayStation Network, Xbox Live, czy WiiWare, gdzie maÅ‚e zespoÅ‚y mogÄ… publikować swoje gry za niewielkie pieniÄ…dze. W jednym trzeba przyznać mu natomiast racjÄ™ - dotychczasowe próby konsolowych gier "odcinkowych" lub opartych na dodatkach rzadko kiedy siÄ™ udawaÅ‚y. Wystarczy wspomnieć o Siren, Warhawk, czy Lumines, które przyjÄ™tÄ… formuÅ‚Ä… nie zrobiÅ‚y furory. Inna sprawa, że tanie (jak na przyjÄ™te zaÅ‚ożenia) to one nie byÅ‚y. [Ski]