Microsoft przedstawia Project Natal - innowacyjny sposób sterowania w grach (i nie tylko)Xbox 360
0000-00-00 00:00:00
00:55 | Pod koniec konferencji Microsoftu zaprezentowano urzÄ…dzenie, majÄ…ce w zamierzeniach zachÄ™cić do grania osoby stroniÄ…ce od tego i bojÄ…ce siÄ™ sterowania joypadem. Częściowo potwierdziÅ‚y siÄ™ wiÄ™c wczeÅ›niejsze plotki, które serwowaliÅ›my Wam na kilka dni przed imprezÄ… - Project Natal to nic innego jak kamera z sensorami ruchu, które bÄ™dÄ… miaÅ‚y wykrywać nasze poczynania przed telewizorem. Gadżet bÄ™dzie posiadaÅ‚ także mikrofon, dziÄ™ki czemu bÄ™dzie w stanie wykrywać nasz gÅ‚os i przyjmować proste komendy.
Zaprezentowano kilka demek technicznych, które miaÅ‚y zaprezentować możliwoÅ›ci Project Natal. ByÅ‚y miÄ™dzy innymi wyÅ›cigi, w których bÄ™dziemy wyciÄ…gać rÄ™ce przed siebie i w powietrzu imitować ruchy kierownicÄ… (program bardzo dobrze to wykrywa), czy gra skateboardowa, w której bez żadnego kontrolera można byÅ‚o skakać i wykonywać przed telewizorem ruchy do tej pory zarezerwowane wyÅ‚Ä…cznie dla skaterów. Nie zabrakÅ‚o też gry-teleturnieju, bardzo w stylu Buzza albo Scene it?, gdzie gracze zgÅ‚aszali siÄ™ do odpowiedzi imitujÄ…c rÄ™koma uderzenie w przycisk.
Oprócz mini-gierek przygotowywanych specjalnie pod Project Natal, Microsoft zamierza zintegrować z tym systemem caÅ‚y dashboard Xbox Live. BÄ™dzie można nawigować w menu jedynie ruchami rÄ…k - ruch w dóÅ‚ na przykÅ‚ad przeskakuje do kolejnych kategorii, a poziome przesuniÄ™cie pozwala przeglÄ…dać aktualnie wyÅ›wietlone zbiory.
Na scenie pojawiÅ‚ siÄ™ też Steven Spielberg, który stwierdziÅ‚, że Project Natal wykrywa "nie tyle twoje ruchy, co caÅ‚ego ciebie". Mistrz potwierdziÅ‚ też, że pracuje nad kilkoma projektami do tej nowej technologii, choć na detale jest jeszcze zbyt wczeÅ›nie.
Kudo Tsunoda, jeden z twórców Project Natal, byÅ‚ kolejnÄ… osobÄ…, która zaprezentowaÅ‚a nam parÄ™ demek. ByÅ‚o miÄ™dzy innymi idealne odwzorowanie ruchów (motion-capture) przez avatary w New Xbox Experience oraz mini-gierka w stylu trójwymiarowej wersji Breakouta (trzeba byÅ‚o ruchami ciaÅ‚a odbijać lecÄ…ce w stronÄ™ ekranu kule). PojawiÅ‚ siÄ™ też prztyczek w stronÄ™ Wii: "To nie jest gra, w której wykonujesz predefiniowane ruchy siedzÄ…c dalej na sofie". Pokazano również inne demko, w którym jedna z osób malowaÅ‚a swój obraz - można byÅ‚o przekonać siÄ™ jak urzÄ…dzenie wykrywa komendy gÅ‚osowe. Prezenter wybieraÅ‚ sobie kolor, mówiÅ‚ go gÅ‚oÅ›no (np. "dark brown") i już mógÅ‚ malować przygotowanÄ… powierzchniÄ™. Co ciekawe, jest też funkcja, w której można projektować dowolne ksztaÅ‚ty odpowiednio wyginajÄ…c swoje ciaÅ‚o. Nic nie stoi na przeszkodzie, by zaprosić do zabawy drugÄ… osobÄ™ - prezenter zaprosiÅ‚ Abby, która wczeÅ›niej pokazywaÅ‚a demo wspomnianej wersji Breakouta, i wspólnie odpowiednio siÄ™ wyginajÄ…c przed telewizorem wykreowali ksztaÅ‚t sÅ‚onia. Kamerka zapisaÅ‚a cieÅ„ (ksztaÅ‚t), po czym naniesiono naÅ„ szary kolor i już zwierzak na obraz gotowy.
NajciekawszÄ… rzecz pokazaÅ‚ jednak Peter Molyneux, który od kilku miesiÄ™cy pracowaÅ‚ nad swojÄ… wersjÄ… "wirtualnego chÅ‚opca", czyli Milo. CaÅ‚ość prezentowaÅ‚a Claire, pracujÄ…ca oczywiÅ›cie w Lionhead razem z Peterem. PodeszÅ‚a do telewizora, gdzie byÅ‚o widać wirtualnego chÅ‚opaka siedzÄ…cego na bujaczce - przywitaÅ‚a siÄ™ z nim, a ten podbiegÅ‚ do ekranu i odwzajemniÅ‚ pozdrowienia. NawiÄ…zaÅ‚a siÄ™ krótka rozmowa, w której Milo bardzo dobrze reagowaÅ‚ i wykrywaÅ‚ co też Claire miaÅ‚a na myÅ›li. Pytanie tylko, ile tu byÅ‚o skryptów - czy caÅ‚ość byÅ‚a przygotowana pod prezentacjÄ™, czy rzeczywiÅ›cie Milo bÄ™dzie mÄ…drze odpowiadaÅ‚ na postawione pytania (dowiemy siÄ™ najprawdopodobniej w kolejnych dniach, bo caÅ‚y program ma być prezentowany grupce wybraÅ„ców). ChÅ‚opak zaprosiÅ‚ Claire na brzeg kÅ‚adki nad wodÄ… - prezenterka wykonywaÅ‚a takie ruchy, jakby chciala zanurzyć dÅ‚onie w wodzie albo też poruszać niÄ… (wyglÄ…daÅ‚o to bardzo realistycznie). Milo rzuciÅ‚ jeszcze dziewczynie gogle, a ta przed ekranem telewizora wykonaÅ‚a taki ruch, jakby miala je faktycznie zÅ‚apać - jak podkreÅ›la Molyneux, ludzie siÄ™ tak wciÄ…gajÄ… w wykreowany Å›wiat, że każda osoba zareaguje podobnie. Na koniec Claire narysowaÅ‚a coÅ› na kartce i przyÅ‚ożyÅ‚a do kamerki nad telewizorem - Milo po drugiej stronie "lustra" tym samym niejako dostaÅ‚ kawaÅ‚ek papieru i nawet rozpoznaÅ‚ mniej wiecej co byÅ‚o na nim narysowane (oraz kolor).
Molyneux zakoÅ„czyÅ‚ stwierdzeniem, że od dwudziestu lat jego marzeniem byÅ‚o to, by "spotkać rzeczywistÄ… postać" w grze video, która reagowaÅ‚aby niczym normalny czÅ‚owiek. Teraz wreszcie siÄ™ to udaÅ‚o i to nawet bez koniecznoÅ›ci wypuszczania kolejnej konsoli.
Data premiery Project Natal nie zostaÅ‚a póki co ogÅ‚oszona. Przedstawiciel Microsoftu powiedziaÅ‚ jednak, że gadżet bÄ™dzie wspóÅ‚pracowaÅ‚ z każdym Xboxem 360 dostÄ™pnym na rynku - nie bÄ™dzie żadnych nowych wersji, czy czegoÅ› w tym rodzaju. Póki co nieznana jest też cena nowego urzÄ…dzenia. Polecamy nastÄ™pujÄ…ce filmiki, które najlepiej przedstawiÄ… Wam z czym mamy tu do czynienia:
napisze tylko to LOOOL
buhaha to to juz wogóle
przegiecie totalne !!
zmiast tego dziwactwa
juz lepiej zajeliby sie
jakaÅ› nowÄ… grÄ… ,a nie
odwracaja uwage bo tak
naprawde to straszna
posucha z dobrymi grami
waron wtorek, 02 czerwiec 2009r.
mam nadzieje, ze MS takie
cos zrobi choc wiem, ze
trzeba by poczekac na to
jeszcze kilka lat.
Piotrus zapowiedzial, ze
kilkadziesiat osob z
prasy zostalo zaproszone
na zamkniety pokaz Milo
gdzie beda mogly go
przetestowac w dzialaniu
wiec to nie byl skrypt -
choc zapewne nie jest to
w pelni wolne. zapewne sa
pewne ramy(jak tematy,
ktore zostaly
zaimplementowane w Milo
na ktore mozesz sobie z
nim porozmawiac). to taka
bardzo rozwinieta wersja
Seaman\'a i do xbox\'owej
gry(niestety tytulu nie
pamietam, ale gra byla
dostepna jedynie w
japonii) gdzie
bohaterowie reagowali na
nasz glos i komendy
wydawane przez gracza.
waron wtorek, 02 czerwiec 2009r.
piotrek, to moze miec
zastosowanie w grach
normalnych . zauwaz jak
niesamowicie zaawansowana
sztuczna inteligencje,
rozpoznawanie glosu,
interakcje z graczem oraz
przenoszenie przedmiotow
i osob rzeczywistych do
swiata gry oferuje Milo -
to wykracza bardzo mocno
poza nasze czasy. wyobraz
sobie przygodowke, z
widokiem jak w Mirror\'s
Edge gdzie to my jestesmy
bohaterem(zagladamy przez
szybe i widzimy wlasne
odbicie, ogladamy sie w
lustrze i widzimy sie w
nim), a kamera podazajac
za naszym ruchem glowy
odtwarza go w grze i to
my decydujemy na co
patrzymy i z jakiej
strony. do tego mozliwosc
calkowitego prowadzenia
dialogow przez nas samych
- nawet jesli tylko na z
gory okreslone tematy
cala rozmowa i otrzymane
informacje zalezalyby w
pelni od pytan jakie my
bysmy zadali(i na
przyklad poprzez
nieumiejetne zadawanie
pytan moglibysmy nie
otrzymac wszystkich pytan
albo poprzez umiejetne
zadawanie pytan
moglibysmy wplywac na
reakcje postaci). jesli
ms to dobrze rozegra
bedzie mial prawdziwe
zloto w swoich
rekach(zwlaszcza, ze
wykupil wszystkie firmy
zajmujace sie ta
technologia razem z ich
patentami co oznacza, ze
nikt inny nie bedzie mial
podobnej technologii, MS
ma to na wylacznosc).
Vivi wtorek, 02 czerwiec 2009r.
No ciekawe ciekawe.
Zobaczymy jak to siÄ™
rozwinie bo wiadomo że
na razie to pokazali
tylko tech-demka.
Microsoft dobrze działa
bo oferuje mase gier dla
hardcorowcow a teraz
także i casuale znajdą
dużo dla siebie.
pamietam jak wielki MS
śmiał się z usługi
HOME a tu prosze jeszcze
gorsza lipe wprowadzajÄ…
:))))))) smiech na sali
normalnie czy to nie
żenujące jest !
Piotrek wtorek, 02 czerwiec 2009r.
elka i tak cie wszyscy
już olewają wiec daj
sobie spokój. waron
nakreśliłeś piękną
wizje teraz tylko czekam
żeby to weszło w życie
:) Jedno jest pewne
czegoÅ› takiego jeszcze
nie było i jeśli tylko
ta gadka z milo nie była
oskryptowana na potrzeby
prezentacji to moim
zdaniem to jest
rewolucja!
Gdzie ZuneHD !!!!! NIC
cisza hehe lol no to
sobie nie pogracie w
terenie .
waron wtorek, 02 czerwiec 2009r.
mam nadzieje, ze MS takie
cos zrobi choc wiem, ze
trzeba by poczekac na to
jeszcze kilka lat.
Piotrus zapowiedzial, ze
kilkadziesiat osob z
prasy zostalo zaproszone
na zamkniety pokaz Milo
gdzie beda mogly go
przetestowac w dzialaniu
wiec to nie byl skrypt -
choc zapewne nie jest to
w pelni wolne. zapewne sa
pewne ramy(jak tematy,
ktore zostaly
zaimplementowane w Milo
na ktore mozesz sobie z
nim porozmawiac). to taka
bardzo rozwinieta wersja
Seaman\'a i do xbox\'owej
gry(niestety tytulu nie
pamietam, ale gra byla
dostepna jedynie w
japonii) gdzie
bohaterowie reagowali na
nasz glos i komendy
wydawane przez gracza.
sajmon wtorek, 02 czerwiec 2009r.
Żenujące? Człowieku
trzeba iść z duchem
czasu. To zupełnie cos
nowego i napewno jest to
przyszłościowy
projekty.
Jasot wtorek, 02 czerwiec 2009r.
Dla mnie M$
pozazdrościł wyników
Nintendo i pcha siÄ™ w
casualowe gufno:/
rezydent wtorek, 02 czerwiec 2009r.
powtorze jeszcze raz :ty
elementcostam jest
wiosna, lato zapasem, a
ty dalej nie masz kobiety
(ew, chlopca jak kochasz
inaczej), a tak bys sie
wyladowal i ty bys by
zadowolony i moze ona
(on), szkoda mi ciebie
czlowieku,
zenada.................
@rezyden tylko na takie
kiepskie teksty cie STAĆ
!!! postraj siÄ™ , wysil
orzeszka a moze cos
lepszego wymyślisz w
przeciwieństwie do MS
waron wtorek, 02 czerwiec 2009r.
BTW, ign przetestowal juz
Natala m.in. na grach
prezentowanych na
konferencji MS oraz w
Burnout Paradise!
http://xbox360.ign.com/ar
ticles/989/989269p1.html
- jako, ze jest to
anglojezyczna stronka
linka mozna podac co nie?
Artix wtorek, 02 czerwiec 2009r.
Obejrzałem tech-demo z
Milo i jestem pod WIELKIM
wrażeniem. Wygląda to i
działa niesamowicie, a
przede wszystkim posiada
ogromny potencjał.
Trzeba oczywiście
podchodzić z pewną
dozÄ… sceptycyzmu, ale
prezentacja porywajÄ…ca.
Wow, thanks. I didn\'t
hear about that beorfe.
It looks like a lot of
fun. I\'ve only played
Space Invaders in
Augmented Reality beorfe,
and it only had very low
resolution position
tracking via
GPS.Unfortunately, the
text parsing in Facade is
done with word-spotting,
which isn\'t really
supported by most speech
recognition engines. And
we don\'t have a list of
all the things you can
say. So it\'s hard to
implement speech
recognition for it on
Windows.
Ha! I am a social werokr
who just started reading
your blog. Rest assured,
even though we are social
werokrs, we know that
parenting biological
children and adopted
children is sometimes the
same, sometimes
different, sometimes
awesome, and sometimes
you want to pull your
hair out. We also don\'t
care about how clean your
house is or if your kids
watch more than the 23
minutes of recommended
television per day. We
actually just care that
you love them. :)Hope
that reassures you!
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!