18:05 | Sony od poczÄ…tku buduje przesÅ‚anie, że PS4 jest konsolÄ… dla prawdziwych graczy („This is 4 the Players”). OczywiÅ›cie ma to sens, zwÅ‚aszcza po premierze sprzÄ™tu (gdy cena jest jeszcze wysoka), na który w pierwszej kolejnoÅ›ci rzucajÄ… siÄ™ normalni gracze, a nie casualowcy. WyglÄ…da jednak na to, że podejÅ›cie japoÅ„skiego giganta może siÄ™ w przyszÅ‚oÅ›ci zmienić – tak przynajmniej twierdzi jeden z dyrektorów PlayStation UK.
Tergal Gara z PS UK stwierdziÅ‚, że najważniejszym wyzwaniem dla firmy bÄ™dzie utrzymanie uwagi bazy obecnych użytkowników z jednoczesnym przyciÄ…ganiem „innych grup” klientów. „Nasze obecne podejÅ›cie sprawdziÅ‚o siÄ™ Å›wietnie. NauczyliÅ›my siÄ™, że bardzo ważnÄ… sprawÄ… sÄ… innowacje, które podtrzymujÄ… zainteresowanie w danym obszarze” - mówi Gara.
Kontynuuje: „W tym roku zobaczyliÅ›my przedstawienie funkcji Share Play, PlayStation TV, a przecież kolejne premiery przed nami. PlayStation Now oraz Project Morpheus to nastÄ™pne potencjalne projekty, które mogÄ… pomóc nam przejąć kolejnÄ… część rynku. Åšwietnie wystartowaliÅ›my, ale nie możemy spocząć na laurach, wiÄ™c musimy caÅ‚y czas ekscytować obecnych graczy, a także – co oczywiste – poszerzać grupÄ™ naszych potencjalnych odbiorców”.
„ChciaÅ‚bym caÅ‚y czas widzieć tÄ™ furtkÄ™ z innowacjami, o czym mówiÅ‚em wczeÅ›niej, ale jednoczeÅ›nie chcemy zobaczyć w ciÄ…gu roku albo dwóch lat lepsze dotarcie do rynku masowego. Musimy znaleźć sposób na pozyskanie osób, które ostatnio czujÄ… siÄ™ opuszczone – np. po doÅ›wiadczeniu z Wii. Musimy mieć produkt, który zainteresuje bardziej casualowego klienta. Może jeszcze nie teraz, nie za chwilÄ™, ale w perspektywie dwóch, trzech czy czterech lat – na pewno”.
Czy to oznacza w dÅ‚uższej perspektywie powrót do zakurzonego ostatnio PS Move? A może Sony zaproponuje coÅ› zupeÅ‚nie nowego – poza Project Morpheus, który wydaje siÄ™ być ideÄ… skierowanÄ… raczej dla prawdziwych graczy? [Ski]