Sony zapowiada headset VR o nazwie Project MorpheusPlayStation 4
0000-00-00 00:00:00
00:15 | "Sony Computer Entertainment Inc. (SCE) ogÅ‚osiÅ‚o stworzenie „Project Morpheus” (Morpheus) − systemu rzeczywistoÅ›ci wirtualnej, który przenosi system komputerowej rozrywki PlayStation 4 na nowy poziom immersji i wyznacza przyszÅ‚ość gier wideo. SCE bÄ™dzie kontynuować prace nad „Project Morpheus” i dążyć do wprowadzenia go na rynek komercyjny w przyszÅ‚oÅ›ci.
W SCE innowacje postrzegamy jako szansÄ™ rozwoju naszej misji polegajÄ…cej na przesuwaniu granic zabawy – powiedziaÅ‚ Shuhei Yoshida, Dyrektor SCE Worldwide Studios. „Project Morpheus” to najnowszy przykÅ‚ad innowacji, która wyszÅ‚a spod skrzydeÅ‚ SCE. BÄ™dziemy dążyć do jej trwaÅ‚ego rozwoju, czekamy również na gry, które twórcy zawartoÅ›ci stworzÄ… z udostÄ™pnionych im zestawów SDK.
„Project Morpheus” pozwala na stworzenie doÅ›wiadczeÅ„, które dajÄ… graczom poczucie, jakby fizycznie przebywali w wirtualnym Å›wiecie gry. Obecność tÄ™ można porównać do okna na inny Å›wiat, które intensyfikuje emocje odczuwane podczas gry. „Project Morpheus” skÅ‚ada siÄ™ z procesora i nakÅ‚adanego na gÅ‚owÄ™ wyÅ›wietlacza w formie osÅ‚ony, który pÅ‚ynnie wspóÅ‚pracuje z kamerÄ… PlayStation. W ten sposób gracz otrzymuje niepowtarzalne doÅ›wiadczenie rzeczywistoÅ›ci wirtualnej, która materializuje siÄ™ dosÅ‚ownie na jego oczach.
Czujniki inercyjne wbudowane w wyÅ›wietlacz wspóÅ‚pracujÄ… z kamerÄ… PlayStation, precyzyjnie Å›ledzÄ…c poÅ‚ożenie i ruchy gÅ‚owy. Oznacza to, że kiedy tylko gracz obróci gÅ‚owÄ™, obraz wirtualnego Å›wiata przesunie siÄ™ w czasie rzeczywistym. Odbywa siÄ™ to w naturalny i intuicyjny sposób. Ponadto, w grach z odpowiednim wsparciem gracz może posÅ‚ugiwać siÄ™ kontrolerem ruchu PlayStation Move (PS Move) i tym samym sterować okreÅ›lonym przedmiotem, jak chociażby mieczem. „Project Morpheus” odda ruch rÄ…k gracza i miecza w Å›wiecie gry, dziÄ™ki czemu bÄ™dzie miaÅ‚ on wrażenie, jakby za pomocÄ… miecza fizycznie walczyÅ‚ z wrogiem w wirtualnym Å›wiecie.
„Project Morpheus” stosuje stworzonÄ… przez SCE autorskÄ… technologiÄ™ dźwiÄ™ku 3D. Poza dźwiÄ™kami dochodzÄ…cymi z przodu, tyÅ‚u, z lewej i prawej „Project Morpheus” odtwarza także dźwiÄ™ki stereoskopowe, które dobiegajÄ… z doÅ‚u i znad gracza, jak np. odgÅ‚os kroków na schodach poniżej lub warkot silnika przelatujÄ…cego helikoptera. W zależnoÅ›ci od pozycji gÅ‚owy gracza w czasie rzeczywistym zmieniajÄ… siÄ™ także sÅ‚yszane przez niego dźwiÄ™ki. Powstaje w ten sposób wysoko realistyczne otoczenie dźwiÄ™kowe w immersyjnym wirtualnym Å›wiecie 360o.
„Project Morpheus”, obok kamery PlayStation, kontrolera bezprzewodowego dla PS4 oraz PS Move, zapewni graczom niespotykane dotÄ…d doÅ›wiadczenia rozrywki immersyjnej za poÅ›rednictwem systemu PS4, podkreÅ›lajÄ…c przy tym doÅ›wiadczenie SCE w kluczowych dziedzinach rzeczywistoÅ›ci wirtualnej, m.in. wyÅ›wietlania/optyki, dźwiÄ™ku, Å›ledzenia, kontroli, prostoty użytkowania oraz zawartoÅ›ci.
Twórcy bÄ™dÄ… mogli tworzyć zawartość dla PS4 – platformy, która w zaledwie 3,5 miesiÄ…ca po premierze rozeszÅ‚a siÄ™ w ponad 6 milionach egzemplarzy i niezmiennie cieszy siÄ™ wysokim zainteresowaniem graczy. Dedykowany SDK dla „Project Morpheus” znajduje siÄ™ obecnie w fazie projektu i zostanie udostÄ™pniony po zakoÅ„czeniu prac.
W ramach odbywajÄ…cej siÄ™ w San Francisco Game Developers Conference 2014 r. (19-21 marca) goÅ›cie mogÄ… odwiedzić kabinÄ™ Sony Computer Entertainment America i osobiÅ›cie przekonać siÄ™, na czym polega „Project Morpheus”. MogÄ… tam wypróbować ekskluzywne demo dla tej technologii, jak np. EVE Valkyrie (CCP), czyli symulator walki kosmicznych myÅ›liwców, w którym rzeczywistość wirtualna pozwala graczowi poczuć siÄ™ tak, jakby byÅ‚ prawdziwym pilotem EVE, statku kosmicznego online; Thief (SQUARE ENIX Co., LTD.), w którym gracz poznaje mroczny i ponury Å›wiat tej peÅ‚nej akcji skradanki; The Castle (SCE), gdzie można wejść w różne interakcje ze Å›wiatem wirtualnym za pomocÄ… PS Move, a także The Deep(SCE), czyli gra, w której gracz obserwuje morskie gÅ‚Ä™biny z wnÄ™trza niedostÄ™pnej dla rekinów klatki."
###
Specyfikacja prototypu „Project Morpheus”
Budowa Procesor, nakÅ‚adka na gÅ‚owÄ™ WyÅ›wietlanie LCD Wymiary panelu 5 cali Rozdzielczość panelu 1920×RGB×1080 (960×RGB×1080 na jedno oko) Pole widzenia 90 stopni Czujniki Akcelerometr, żyroskop Interfejs poÅ‚Ä…czenia HDMI + USB Funkcje DźwiÄ™k 3D, ekran spoÅ‚ecznoÅ›ciowy
*Specyfikacje i projekty podano dla prototypu i mogą one ulegać zmianom.
Czy ja wiem... Sony
ciągle cos wymyśla.
Pamięta ktoś jeszcze o
3d w grach? Chwilowy boom
i sie skonczyło. Z tym
pewnie będzie
podobnie.jesli już nawet
sie ukaze to poczekam ze
trzy lata i zobacze jaki
będzie support.
voyanek sobota, 22 marzec 2014r.
Sony poleci z tym ich
wynalazkiem na dno,
ryzykowna inwestycja i
decyzja. Marna kopia
swietnie zapowiadajacego
sie Oculus Rifta na PC
Dla mnie to logiczne że
będzie przełom gdyz to
zupełnie nowe
doświadczenie podczas
grania !! Telewizor
przejdzie do lamusa tym
bardziej że cena
przystępna dla
większości ludu no i
żaden tam bubel bo Sony
bybli nie wprowadza !
Kolega voyanek jak
możesz pisać że marna
kopia oculusa gdzie
wynalazek Sony jest o
niebo lepszy !!! Ja
pier... e nie czaje ludzi
a toże ryzykowne jest
to tak jak ze wszystkim
na tym świecie ale do
odważnych nalezy świat
!!
Piotrek niedziela, 23 marzec 2014r.
Tak samo miało być z 3D
i PS move. No i gdzie sÄ…
gry wspierajÄ…ce te
funkcje? Sam piałeś z
zachwytu nad ps move
jakie to dokładne i w
ogóle, a sony zrobiło
cie w bambuko
wstrzymujÄ…c support.
UwierzÄ™ w te gogle jak
zobaczÄ™ min. 3letni
support.
o wtorek, 25 marzec 2014r.
niby w jaki sposób ta
kaszanka od sony jest
lepsza? jak na razie ma
gorszy ekran, niższą
rozdzielczość, mniejszy
kÄ…t widzenia,
gigantyczne problemy z
zamazanym ekranem,
mniejszą płynność i
ostrość obrazu oraz
podobno ma kosztować
ponad 400$ i działać
JEDYNIE z ps4.
Oculus Rift kosztuje
mniej współpracuje z
wszystkimi systemami
operacyjnymi, wszystkimi
najważniejszymi
silnikami(Cry Engine,
Unity, Unreal Engine), ma
blisko setkÄ™ gier w
pełni działających na
Oculusie oraz
przynajmniej kolejnÄ…
setkÄ™ nadchodzÄ…cych w
tym roku zarówno przez
oficjalne patche jak i
Å‚atki robione przez
samych użytkowników.
niezapominajmy też, że
powstają już gry,
które są zaprojektowane
ekskluzywnie dla Oculus
Rift od podstaw. historia
sony i ich kontrolerów
uczy nas tego, że
skończy się na wielkich
zapowiedziach i 2-3
tytułach, które to
będą wspierać. Oculus
już w tym momencie ma
więcej gier
wspierajÄ…cych to
urządzenie niż Morpheus
będzie miał w ciągu
następnych 10 lat, a
jeszcze nawet nie wydano
wersji konsumenckiej,
która jak potwierdzono
ma mieć jeszcze lepsze
bebechy. podsumowujÄ…c -
Oculus jest tańszy,
lepszy i jest w pełni
wspierany przez zarówno
dużych deweloperów jak
i twórców
niezależnych.
voyanek środa, 26 marzec 2014r.
Oj pzrejeb... facebook
kupil na wylacznosc
oculusa za 2 banki. Czyli
juz mozna byc pewnym ze
na tym nie pogramy na
pewno. A bylo tak pieknie
:x
o czwartek, 27 marzec 2014r.
jednym z warunków kupna
Rift\'a było to, że
Oculus Rift będzie w
pełni niezależny od
Facebook\'a. teoretycznie
Facebook jest
właścicielem Oculus\'a,
ale praktycznie
działają jak dwie
osobne firmy.
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!