21:10 | W roku 2010 nastÄ…pi premiera gry zatytuÅ‚owanej Dante’s Inferno. Powstaje ona wyÅ‚Ä…cznie z myÅ›lÄ… o konsolach PlayStation 3 i Xbox 360. Premiera tej produkcji bÄ™dzie powiÄ…zana z debiutem filmu animowanego na jej podstawie.
Dante's Inferno jest robione na kanwie Boskiej komedii – Å›redniowiecznego poematu Dantego Alighieri, w którym gÅ‚ówny bohater w towarzystwie Wergiliusza przemierza dziewięć krÄ™gów piekieÅ‚, aby odnaleźć ukochanÄ… Beatrycze. Za produkcjÄ™ filmowej adaptacji gry odpowiada twórca animacji pt. Dead Space: Downfall, Joe Goyette. ReżyseriÄ… zajmuje siÄ™ Victor Cook (m.in. The Spectacular Spider-Man oraz Hellboy Animated: Blood & Iron), zaÅ› scenariusz wyszedÅ‚ spod rÄ™ki Brandona Aumana (Iron Man: Armored Adventures).
– Nic podobnego nie pojawiÅ‚o siÄ™ do tej pory. BÄ™dzie to oszaÅ‚amiajÄ…cy wizualnie projekt, bazujÄ…cy na jednej z najważniejszych opowieÅ›ci wszech czasów – powiedziaÅ‚ Jay Fukuto, szef studia Film Roman, odpowiedzialnego za produkcjÄ™ filmu. – Tego typu przedsiÄ™wziÄ™cie może powstać jedynie dziÄ™ki zaangażowaniu, wizji i kreatywnoÅ›ci naszych partnerów z Electronic Arts. W przeszÅ‚oÅ›ci Å›wietnie wspóÅ‚pracowaÅ‚o nam siÄ™ przy tworzeniu Dead Space: Downfall i tym razem również oczekujemy udanego projektu.
– Animowana opowieść bÄ™dzie znakomicie uzupeÅ‚niać siÄ™ z grÄ… – dodaÅ‚ Jonathan Knight, producent wykonawczy Dante’s Inferno. – Film rozwinie wÄ…tki, których nie podejmujemy w grze i pozwoli na szersze spojrzenie na charakter pojawiajÄ…cych siÄ™ w niej postaci. To jest Å›wietny projekt i bardzo cieszymy siÄ™ ze wspóÅ‚pracy z tak utalentowanÄ… ekipÄ… filmowÄ….
[informacja prasowa]