Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
Liczba artykułów: 955
Sortuj:


Call of Duty: Ghost - recenzja

PlayStation 3Xbox 360PCWii UPlayStation 4Xbox One
Recenzje
[20.11.2013] Zawsze moment wejścia na rynek konsol nowej generacji jest dziwny. Multiplayerowe gry nie spełniają do końca oczekiwań – na odchodzących maszynkach nie podnoszą już poprzeczki, a na next-genach prezentują oprawę tkwiącą korzeniami w poprzedniej epoce. Tak też jest z Call of Duty: Ghost. Niby koncern Activision zapowiadał, że dostarczy usprawniony silnik przygotowany na nadejście PS4/Xboxa One, a prawda jest niestety taka, że to dalej ten sam stary, siedmioletni engine, który już dawno na nikim nie robi wrażenia. Już wersje na PS3/Xboxa są przestarzałe, a edycje next-genowe to po prostu śmiech na sali – podbita rozdzielczość i nieco bogatsze efekty specjalne/cząsteczkowe to jedyne, na co było stać twórców.


Assassin's Creed IV: Black Flag - recenzja

PlayStation 3Xbox 360
Recenzje
[17.11.2013]  Dawno, dawno temu, gdy nasi pradziadkowie jeszcze nie istnieli, rozpoczęła się wojna. Jak wiecie, wiele było wojen w historii ludzkości, jednak o tej wiedzieli jedynie nieliczni. Wybrańcy. To właśnie oni stali się motorem napędowym konfliktu. Po wielu latach, gdy nabrał on na sile i osiągnął swój punkt krytyczny coś pękło. Coś się skończyło. Wybrańcy poczuli, że sprawa o jaką walczyli zaszła za daleko. Że zaczyna tracić sens. W tym roku jednak, bitwa między Templariuszami i Assassynami ma na nowo nabrać na sile. Wszystko za sprawą jednego, mężnego pirata z krwi i kości. Takiego, dla jakiego pijackie burdy, ukryte ostrza i piękne kobiety to chleb powszedni. Oto Edward Kenway, a to jego historia.

[11.11.2013] Gdybym miał wymienić dwie Zeldy, które w swoim czasie zrobiły na mnie największe wrażenie, bez wątpienia wspomniałbym o Ocarina of Time (N64) oraz Wind Waker (GC). Ta pierwsza była pod wieloma względami przełomowa i stanowiła szczytowe osiągnięcie epoki Nintendo 64. Gra niemal we wszystkich recenzjach zbierała noty maksymalne i do dzisiaj pozostaje najlepiej ocenianą produkcją w historii gier video. Wind Waker z kolei był najbardziej kontrowersyjny, bo twórcy zaproponowali unikalny styl graficzny, który u fanów wywołał mieszane uczucia. Ludzie chcieli Zeldy w bardziej „realistycznym” wydaniu, a nie kartoonowej grafiki i na oko kilkuletniego dzieciaka w roli Linka. Gdy jednak po pierwszych prezentacjach emocje opadły, a gra w końcu się ukazała, okazało się, że po raz kolejny dostaliśmy genialny tytuł z wieloma rewolucyjnymi dla serii rozwiązaniami.


WRC 4: FIA World Rally Championship - recenzja

PlayStation 3Xbox 360PCPS Vita
Recenzje
[01.11.2013] Studio Milestone co rok wypuszcza kolejne edycje WRC i za każdym kolejnym razem ma problem, aby przebić się do pierwszej ligi. Zawsze czegoś tu brakuje – lepszej oprawy, modelu jazdy, ciekawszych tras, czy po prostu klimatu, z jakiego słynie najpopularniejsza seria rajdowa świata. Czwarta część, która właśnie debiutuje na rynku, jest najlepszą odsłoną serii, ale nie znaczy to równocześnie, że jej jakość powali Was na kolana. Twórcy robią postępy, ale niedostatki w budżecie powodują, że po raz kolejny dostaliśmy grę solidną i… tylko solidną.


Beyond: Dwie Dusze - recenzja

PlayStation 3
Recenzje

[13.10.2013] Szanuję Davida Cage’a (reżysera Beyond) za to, że w każdej swojej grze stara się dostarczyć historię i rozwiązania, które wyróżnią się z natłoku wtórnej papki zalewającej rynek. Nie da się ukryć, że w obecnych czasach rządzą sequele i sprawdzone pomysły, a innowacji w produkcjach wysokobudżetowych jest jak na lekarstwo. Beyond po pierwsze jest zupełnie nową marką, a po drugie stara się przedstawić 15 lat z życia głównej bohaterki dokładając „kontekstowy” gameplay, gdzie system sterowania ograniczono do niezbędnego minimum. To minimalistyczne podejście miało sprawić, że z rozgrywką poradzi sobie każdy, bo przez większość czasu wystarczy jedynie operować gałkami pada, a od czasu do czasu dołożyć do tego wykonywanie sekwencji przypominających QTE (wciskanie właściwych przycisków, których symbole pojawiają się na ekranie). Ma to oczywiście swoje dobre i złe strony. Owszem, z grą poradzi sobie każdy, ale z kolei wyzwanie dla core’owego gracza będzie żadne.


PES 2014 - recenzja

PlayStation 3Xbox 360PC
Recenzje
[02.10.2013] Na PES 2014 wszyscy czekaliśmy między innymi ze względu na FOX Engine. Ludzie z Konami dostarczyli nowy silnik graficzny, który miał wreszcie odświeżyć flagową sportową serię. Twórcy zadziwili wszystkich, bo zapowiedzieli, że w tym roku nie będą próbowali swoich sił na konsolach nowej generacji – zamiast tworzyć w pośpiechu grę na PS4/Xboxa One skupili się na dopracowaniu edycji dedykowanych PS3/X360/PC. Trochę dziwna sprawa, bo przecież silnik FOX był opracowywany głównie z myślą o next-genach, choć jak wspominał Hideo Kojima, jest „skalowalny”, czyli może obsłużyć zarówno te stare, jak i nowe platformy. Trudno więc spodziewać się nowej jakości, ale można obejrzeć przynajmniej namiastkę tego, co prawdopodobnie dostaniemy za rok.


Grand Theft Auto V - recenzja

PlayStation 3Xbox 360
Recenzje

[21.09.2013] Podczas gdy Lost Santos, miasto pełne podupadłych celebrytów, dzielnicowych gangsterów i skorumpowanych biznesmenów jak co dzień zostało na dobre ogarnięte przez miejski chaos, ja siedziałem  za kółkiem białej jak śnieg limuzyny bujając się bez konkretnego celu po obrzeżach metropolii. Po jakimś czasie mój wzrok przyciągnęło coś, co wyglądało na jeden z górskich szlaków, o których piszą w przewodnikach po  mieście. Przez następne  20 minut katowałem widlastą ósemkę usiłując wtoczyć się na sam wierzchołek. W końcu ujrzałem grupę turystów.  "To takie typowe!" - krzyknął jeden z nich, kiedy omal nie potrąciłem go trzytonową kupą złomu staczającą się ze stromej skarpy. Pod moim nosem widać było lekki uśmiech, gdy moja postać zniknęła w bezdennej szczelinie, ekran pokrył się czerwonym filtrem z napisem „zgon”. „Witam w GTA V” - pomyślałem
[11.09.2013] Podobno pieniądze szczęścia nie dają, ale bez nich droga do zadowolenia jest trudniejsza – zwłaszcza w państwach na dorobku, co pokazują badania. Z kolei w krajach o większym stopniu zamożności, stan konta nie wpływa już tak bardzo na zadowolenie z życia obywateli. Faktem jednak jest, że zdecydowana większość ludzi na świecie marzy o tym, by dorobić się przynajmniej pierwszego miliona. Jak co niektórzy mawiają, „choć kasa nie daje szczęścia, to pozwala wygodnie być nieszczęśliwym”. Nie wiem której wersji hołdują bohaterowie Killzone: Najemnik, ale pieniądze są w najnowszej produkcji Guerilla Cambridge motywem przewodnim. Nikt tu się przesadnie nie wczuwa w górnolotne idee czy walkę o przyszłość świata. Ważne jest to, od kogo dostanie się więcej kasy za zlecenie.


Rayman Legends - recenzja

PlayStation 3Xbox 360PCPS VitaWii U
Recenzje
[08.09.2013] Miał być exclusive dla Wii U, wyszła gra multiplatformowa. Rayman Legends przeszedł długą drogę zaliczając po drodze kilka poślizgów. Pierwotnie miał ukazać się już pod koniec zeszłego roku, ale przełożono go na przełom lutego i marca. Developerzy harowali po godzinach, żeby tylko udało się dopiąć wyznaczony termin, a gdy gra była już gotowa, wydawca zdecydował o przesunięciu jej na wrzesień i uczynieniu tytułu multiplatformowym. Można spodziewać się jak musieli poczuć się pracownicy studia Ubisoft Montreal (donosiliśmy Wam o tym tutaj), ale ostatecznie okazało się, że nie odbiło się to na finalnym produkcie. Wręcz przeciwnie – najnowszy Rayman został tak dopakowany w atrakcje, że życzylibyśmy sobie więcej takich poślizgów. Przed Wami jedna z najlepszych platformówek ostatnich lat. Tytuł, który można kupować praktycznie w ciemno.


Splinter Cell: Blacklist - recenzja

PlayStation 3Xbox 360PCWii U
Recenzje

[25.08.2013] Ponad trzy lata przyszło nam czekać na kontynuację Splinter Cell: Conviction. Twórcy miotają się nie wiedząc w którą stronę z tą serią pójść. W poprzedniej części skoncentrowali się na postaci głównego bohatera i fabule, jednocześnie nieco upraszczając rozgrywkę i czyniąc ją bardziej przystępną (casualową). Najnowszy Blacklist wraca jednak do korzeni – bardziej przypomina trzy pierwsze odsłony serii, jest bardziej „surowy”, mniej nastawiony na opowiadanie fabuły i przede wszystkim mniej wybacza podczas rozgrywki. Ucieszyć powinni się zatem zajadli przeciwnicy patentów zastosowanych w Conviction tęskniący za klimatem z pierwszych części. Czy jednak wyszło to całej marce na dobre?


The Last of Us - recenzja

PlayStation 3
Recenzje

[05.08.2013] Wielkie brawa należą się Sony za to, że zapowiadając konsole kolejnych generacji cały czas supportuje obecnie panujące maszynki. Tak było z pierwszym PSX-em gdy ukazywała się PS2, tak samo było z PlayStation 2 gdy w sklepach pojawiła się „trójka” (niezapomniany God of War II, który był lepszy niż wszystkie pozycje lunchowe dla PS3), tak jest i tym razem. W listopadzie dostaniemy przecież PlayStation 4, a japoński gigant wcale nie zwalania z exclusive’ami dla current-genowej maszynki. The Last of Us to najbardziej dobitny przykład poważnego podejścia do fanów – rewelacyjna gra stanowiąca piękne podsumowanie żywota PS3, jeden z najciekawszych tytułów tej generacji. A przecież w zanadrzu jest jeszcze Beyond: Two Souls oraz Gran Turismo 6. Microsoft mógłby od swojego konkurenta wiele się nauczyć…
[02.06.2013] Gdy dwanaście lat temu debiutowała Gamecube (ówczesna konsola Nintendo), jednym z tytułów startowych był Luigi’s Mansion. Zabrakło niestety nowej gry z Mario, co było potem odczytywane jako duży błąd japońskiej firmy. Mimo silnego wsparcia marketingowego i ciekawych założeń rozgrywki, Luigi nie był w stanie dorównać swojemu bratu. To na kolejną część przygód Mario wszyscy czekali z wypiekami na twarzy, a gra opowiadająca o perypetiach Luigiego w gruncie rzeczy została niedoceniona. Trochę niesłusznie, bo mimo że nie była system-sellerem, to jednak była to produkcja na tyle ciekawa, że warto było się nią zainteresować i zapisać ją sobie w pamięci. Długo musieliśmy czekać na sequel, ale warto było. Luigi’s Mansion 2 to według mnie jedna z najlepszych pozycji dedykowanych 3DS-owi. Dlaczego? Za chwilę się dowiecie.


Bioshock Infinite - recenzja

PlayStation 3Xbox 360PC
Recenzje
[19.05.2013] Powoli zbliża się nowa generacja gier i mam nadzieję, że nie przyniesie ona ze sobą jedynie lepszej oprawy audio-wizualnej. Nie mogę zrozumieć dlaczego tak mało twórców poświęca dużą uwagę ciekawej historii. Charyzmatyczni bohaterowie oraz intrygująca, zaskakująca i niekonwencjonalna fabuła to elementy spotykane dzisiaj nader rzadko. Dobrze więc, że możemy od święta liczyć na takich wizjonerów jak Ken Levine. W branży pełnej gier bez wyrazistych historii każda artystyczna wizja na miarę Bioshocka jest przyjmowana z otwartymi ramionami. Niezbyt często zdarza się bowiem, aby po ukończeniu gry tkwić w bezruchu i zastanawiać się nad tym, co przed chwilą się wydarzyło. Myśleć, czy dobrze zrozumiało się całą opowieść i czy naprawdę jest tak, jak sobie to wyobrażamy… Za to należą się ludziom z Irrational Games duże brawa.

[05.04.2013] Po wydarzeniach zamykających historię trylogii Gears of War wydawało się, że zobaczyliśmy już wszystko. Nie wnikając za bardzo w szczegóły, Szarańcza została prawdopodobnie unicestwiona, a ludzie mogą powoli odbudowywać swój zniszczony świat. Wiadomo jednak, że w tak ciekawym uniwersum można opowiedzieć jeszcze wiele wątków. Normalnie pewnie twórcy poczekaliby z nową trylogią na nową generację Xboxa, ale w związku z przedłużającą się obecną generacją trzeba było wyprodukować coś jeszcze. Wymyślono więc prequel, w którym tym razem głównym bohaterem nie został Marcus Fenix, a Damon Baird, który w pierwszej części GOW-a dołączył do Delta Squad pod koniec pierwszego Rozdziału. Teoretycznie zapowiadało się ciekawie, ale szybko okazuje się, że fabuła nie jest najmocniejszą stroną w Judgment.


God of War: Wstąpienie - recenzja

PlayStation 3
Recenzje
[29.03.2013] Według mnie twórcy tworząc prequele rzadko kiedy stają na wysokości zadania. Teoretycznie jest ciekawie – możemy w końcu poznać historię głównego bohatera i przeżyć wydarzenia, które miały rozegrać się w jego życiu przed pierwszą częścią. Problem w tym, że ludzie z Sony Santa Monica w trzech głównych częściach GOW-a umieścili najciekawsze i najbardziej znane postacie i bogów, z których większość padła pod naporem Kratosa. Oczywistym było więc, że we Wstąpieniu życie głównemu bohaterowi musiał uprzykrzać ktoś inny. Tu według mnie tkwi największy problem tej części – mniej porywająca historia oraz bardziej „anonimowi” bossowie.
‹  Poprzednia
Następna  ›
Strona:  ...  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  ...  /  64
  więcej recenzji

Interesują cię inne formy reklamy? Sprawdź TUTAJ.





Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!