Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
Liczba artykułów: 955
Sortuj:


Metro 2033 - recenzja

Xbox 360PC
Recenzje

[20.05.2010] Metro 2033 to jeden z takich tytułów, które nie mogły liczyć na dużą promocję - wydawca najwyraźniej zacisnął pasa. Nie było hucznych zapowiedzi, reklam, czy dziesiątek zwiastunów zapowiadających grę. Przed twórcami stanęło więc podwójnie trudne zadanie - tytuł po prostu musiał obronić się sam. Wtajemniczeni dziennikarze wiedzieli jednak, że warto czekać, bo szykuje się przynajmniej bardzo dobra produkcja. Za chwilę przekonacie się czy mieli rację.


Alan Wake - recenzja

Xbox 360
Recenzje

komentarze [11185]
[14.05.2010] Alan Wake jest jedną z tych gier, które powstawały w bólach przez długie lata. Przez ten czas zmieniały się założenia i przedstawiane koncepcje na rozgrywkę. Wystarczy spojrzeć na pierwsze materiały udostępniane podczas pierwszych zapowiedzi i porównać je z tym, co znalazło się na półkach sklepowych. Miała być pozycja z otwartym światem i świetnie odwzorowanym systemem zmiany pory dnia, a skończyło się na tym, że mamy do czynienia z tytułem, który autorzy opisują jako "psychological action thriller". Nie narzekałem zbytnio z tego powodu, jako że produkcji w tym stylu mamy ostatnio jak na lekarstwo a panowie z Remedy Entertainment mają jednak niemałe doświadczenie.

[13.05.2010] Branża gier doskonale zna przypadki, gdy na przestrzeni kolejnych odsłon danych serii ich główni bohaterowie zmieniali się. Może to być oznaka starzenia się (Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots), zmiany koncepcji w procesie twórczym (Prince of Persia) albo po prostu wydarzenia fabularne, które odciskają piętno na danym jegomościu. Tu właśnie wchodzi Sam Fisher i najnowsza część znanej i cenionej skradanki od Ubisoftu - Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction. Seria dała nam o sobie zapomnieć na ponad 3 lata - ostatni Splinter Cell: Double Agent dalej był bardzo dobrym produktem, ale twórcy zorientowali się, że prezentowana formuła powoli już się wyczerpuje. Najnowsza część musiała więc zaprezentować się inaczej, a wraz z nią zmienił się także bohater...


2010 FIFA World Cup South Africa - recenzja

PlayStation 3Xbox 360
Recenzje
[07.05.2010] Okolicznościowe edycje FIFY wydawane z okazji Mistrzostw Świata lub Europy zawsze kojarzyły mi się z typowymi wyciągaczami kasy. Jakie zmiany bowiem zawrzeć w takiej produkcji, kiedy ok. pół roku temu wyszła pełnoprawna część serii, a za kolejne pół pojawi się następna? Pomijam już fakt, że w takich edycjach całkiem pomijane są kluby i nawet fakt, że samych reprezentacji do wyboru jest wtedy bardzo dużo, nie do końca to wszystko wynagradza. Po 2010 FIFA World Cup South Africa miałem jednak trochę większe wymagania. Wszystko to dlatego, że wydana w zeszłym roku FIFA 10 bardzo mi się spodobała i choć nie byłem aż tak entuzjastycznie do niej nastawiony jak koledzy z redakcji, to jednak nie sposób było nowej kopanki od EA Sports nie docenić. Dlatego po recenzowanej tutaj produkcji spodziewałem się kontynuowania dobrej passy i poprawienia rzeczy, które nie do końca ostatnio zagrały.


Just Cause 2 - recenzja

PlayStation 3Xbox 360PC
Recenzje

[04.05.2010] Wyspy stanowią tylko nieco ponad 6% powierzchni Azji, chociaż znajduje się wśród nich największy na świecie Archipelag Malajski (zajmujący niemal 1,7 mln km2 (złożony z ok. 20 tysięcy wysp). Nie brakuje tam łańcuchów górskich, bogatej roślinności tropikalnej, a klimat jest wybitnie wilgotny. Jego namiastkę możecie poczuć włączając Just Cause 2, w którym twórcy serwują nam możliwość zwiedzania fikcyjnej wyspy tropikalnej Panau, mieszczącej się w południowo-wschodniej Azji. To jedna z największych lokacji spośród gier sandboxowych, a przy tym różnorodna i urzekająca swoją atmosferą oraz natłokiem zadań do wykonania. Mimo wielkiego terenu, trudno się tu znudzić, bo autorzy umieścili bardzo dużo misji oraz różnego rodzaju sekretów, które nie pozwalają oderwać się od ekranu.


Final Fantasy XIII - recenzja

PlayStation 3Xbox 360
Recenzje

[20.04.2010] Wiele osób obstaje przy stwierdzeniu, że dziś gry z gatunku jRPG nie są już tym samym, czym były za czasów pierwszego, czy drugiego PlayStation. Coś w tym rzeczywiście jest i nie chodzi nawet o jakość wydawanych ostatnio tego typu produkcji (bo ta jest zawsze dyskusyjna), ale o ich ilość, częstotliwość wydawania. Nie da się ukryć, że godne uwagi japońskie RPG na tej generacji konsol stacjonarnych można policzyć na palcach dwóch rąk. Kiedy zaś pomyśleć o pozycji naprawdę wybitnej... cóż, zapewne u wielu z Was w takiej chwili pojawia się pustka. Dlatego nic dziwnego, że wszyscy oczekiwali, że to Final Fantasy XIII obudzi ten gatunek z letargu, a Square Enix dostarczy nam hiciora, który niejako zachęci innych developerów do prac nad podobnymi projektami. Po latach oczekiwań w końcu doczekaliśmy się premiery, a na angielską wersję nie musieliśmy nawet czekać aż tak długo jak w przypadku poprzednich odsłon serii. Oczekiwania można więc skonfrontować z produktem końcowym...


Silent Hill: Shattered Memories - recenzja

WiiPlayStation 2PSP
Recenzje

[24.03.2010] Wznowienia są ostatnio bardzo popularne. Developerzy chwytają się sprawdzonych rozwiązań i marek sprzed lat, bo coraz trudniej jest wypromować całkiem nowy tytuł. Wiedzą co robią, bo ilu z Was z utęsknieniem czeka na remake Final Fantasy VII? Ilu z przyjemnością grało w remake'i pierwszych części Tomb Raidera czy Resident Evil? Teraz przyszła pora na najstraszniejszą grę ery PSone, czyli Silent Hill. Od premiery pierwszej części minęło już w końcu 11 lat, choć ja pamiętam bardzo dokładnie gęsty klimat, jaki towarzyszył mi podczas biegania po kolejnych ulicach zamglonego miasteczka. Firma Konami postanowiła odświeżyć swoją serię, która ostatnio poszła bardziej w kierunku akcji, odchodząc od korzeni, czyli mocnego psychologicznego straszenia. Robotę powierzono ludziom z Climax, którzy zresztą na każdym kroku zarzekali się, że Shattered Memories nie będzie remake'em "jedynki", a raczej jej "powtórnym wyobrażeniem". O co chodzi? Zapraszam do recenzji.


Battlefield: Bad Company 2 - recenzja

PlayStation 3Xbox 360
Recenzje

[22.03.2010] Nigdy nie mam dość wojskowych strzelanek osadzonych w "naszych czasach". Muszę przyznać, że byłem, ba nadal jestem wielkim fanem Modern Warfare, jednak gdy po raz pierwszy zobaczyłem materiały z Battelfield: Bad Company 2 od razu wzbudziły one moje zainteresowanie. Bad Company jako pierwszy tytuł wprowadził destrukcję otoczenia na tak dużą skalę, był również pierwszą grą z serii Battelfield z trybem dla jednego gracza i trzeba przyznać, że chociaż gra nie była idealna to dawała radę.


God of War III - recenzja

PlayStation 3
Recenzje

[16.03.2010] Gdybym miał wymienić jednym tchem pięć tytułów, które zapamiętałem z ery PlayStation 2, bez wątpienia nie zapomniałbym o God of War. To jedna z kultowych już serii, do których z wielką przyjemnością będziemy wszyscy powracali nawet i za 10 lat (o ile tak jak ja lubicie sięgać po retro-gry). Ekipa Santa Monia wykreowała jedną z najsilniejszych marek w dorobku konsol Sony, której mogą pozazdrościć posiadacze innych platform. "Trójka" jeszcze przed premierą była określana przez wiele osób jako God of War II w HD, inni z kolei nie mogli doczekać się występu Kratosa na PS3 i określali GOW III jako bardzo mocnego kandydata do tytułu gry roku 2010. O tym jak jest naprawdę, postaram się Wam opowiedzieć w niniejszej recenzji. 


Aliens vs Predator - recenzja

PlayStation 3Xbox 360PC
Recenzje

[10.03.2010] Wszyscy fani Obcego i Predatora czekali na ten tytuł z utęsknieniem. Minęło już dziesięć lat od czasu gdy studio Rebellion wydało chyba jedną z najlepszych gier w uniwersum tych potworów, czyli Aliens vs Predator na komputery osobiste. Po prawie dekadzie od ukazania się AVP, twórcy oryginału uderzają ponownie. Czy jednak udało im się powtórzyć sukces z przeszłości?


Heavy Rain - recenzja

PlayStation 3
Recenzje

[27.02.2010] Heavy Rain to kontrowersyjny tytuł. Zaproponowana przez twórców formuła zbierze zapewne tyle samo pochwał co krytycznych uwag, ale nikt nie będzie w stanie odmówić tej grze jednego - dobrego scenariusza. David Cage wraz z zespołem Quantic Dream zaproponował nam odważny kryminał z wyborami, które nieczęsto się w grach spotyka. I choćby za to należy mu się duży szacunek.


BioShock 2 - recenzja

PlayStation 3Xbox 360PC
Recenzje

[25.02.2010] Niełatwe zadanie stało przed ekipą 2K Marin - stworzyć sequel gry, która w pamięci wielu osób zapisała się jako jedna z najbardziej intrygujących, klimatycznych produkcji ostatnich lat. Pierwszy BioShock także i na mnie swego czasu wywarł ogromne wrażenie. Każdą minutę spędzoną w podwodnym mieście Rapture chłonąłem z zaangażowaniem, eksplorując wszystkie zakamarki tego świata. Spędziłem z tym tytułem za pierwszym razem kilkanaście godzin i nie mogę powiedzieć, bym choć przez chwilę się nudził. Jako że nie jestem odosobniony w swej opinii, nie było łatwo developerowi sprostać wymaganiom milionów graczy, którzy chcieli po raz kolejny przeżyć to, co przy okazji premiery pierwowzoru. Po wydłużonym oczekiwaniu spowodowanym przesunięciem premiery w końcu przyszło mi skonfrontować oczekiwania z rzeczywistością.


Mass Effect 2 - recenzja

Xbox 360PC
Recenzje

[20.02.2010] Pierwszy Mass Effect to bez wątpienia jeden z najlepszych RPG-ów kończącego się właśnie dziesięciolecia. Studio Bioware wzniosło się na wyżyny, ale i pozostawiło pewne uczucie niedosytu. Marka została w końcu zaplanowana na trylogię, więc fani po ukończeniu „jedynki” nie mogli się doczekać sequela. „Dwójka” wreszcie nadeszła i jest jeszcze lepsza niż część pierwsza. Nie wierzysz? Cóż, lepiej zacznij, bo pojawił się właśnie bardzo mocny kandydat do tytułu gry roku 2010.


MAG - recenzja

PlayStation 3
Recenzje

[15.02.2010] Podczas panowania obecnej generacji konsol daje się zauważyć szczególnie duży nacisk na tryby online w kolejno wydawanych grach. Coraz więcej graczy kupuje niektóre produkcje przede wszystkim z myślą o zabawie sieciowej, jednoosobową kampanię spychając na drugi plan. Nie można się chyba zatem dziwić, że developerzy coraz śmielej rozbudowują wszelkie opcje sieciowe, ukazało się już nawet kilka pozycji stricte sieciowych. Kiedyś to był znak rozpoznawczy pecetów, a na konsolach taka sytuacja była wręcz nie do pomyślenia. Kolejnym tytułem przełamującym pewne bariery miał być MAG - pierwszy sieciowy FPS, w którym na jednej mapie spotkać się miało 256 wojaków. Już przed swoją premierą gra zdobyła zarówno swoich zwolenników jak i przeciwników, którzy z dużą dawką sceptycyzmu podchodzili do kolejnych zapowiedzi, obawiając się przede wszystkim zbyt wielkiego chaosu na polu bitwy. Produkcja od Zipper Interactive w końcu wylądowała, dzięki czemu można się wreszcie samemu przekonać, która strona miała rację.


Bayonetta - recenzja

PlayStation 3Xbox 360
Recenzje

[11.02.2010] Jak wiemy, Sega już wiele lat temu straciła tytuł lidera (czy choćby znaczącą pozycję) na rynku konsolowym. Firma kilka lat wstecz postanowiła zakończyć pewien etap w swojej historii (Dreamcast stał się ostatnią konsolą byłego giganta sprzętowego) i wszystkie swoje siły skupiła na tworzeniu gier. Niestety, w ślad za porażką na polu hardware’u poszły także gry, które sygnowane były logiem firmy Sonica. Nie twierdzę oczywiście, że wszystkie pozycje od Segi są słabe, ale niestety większość z nich plasuje się w przedziale ocen pomiędzy 5 a 6. Wszystko to sprawiło, że do Bayonetty podszedłem z dużym dystansem i lekką obawą. Nie będę jednak owijał w bawełnę, że w chwili obecnej tytuł ten z czystym sumieniem mogę postawić obok takich tytułów jak Ninja Gaiden czy Devil May Cry.
‹  Poprzednia
Następna  ›
Strona:  ...  [10]  [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  ...  /  64
  więcej recenzji

Interesują cię inne formy reklamy? Sprawdź TUTAJ.





Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!