onlygames.pl napisał(a):Stało się to, na co wszyscy fani RTS'ów od Blizzard Entertainment czekali od dawna - potwierdzono wreszcie oficjalnie wydanie kontynuacji Starcarfta, dziewięcioletniej już i kultowej w wielu kręgach strategii czasu rzeczywistego!
Głównym projektantem czuwającym nad całością jest Dustin Browder, który ma za sobą prace choćby przy serii Command & Conquer. Po raz kolejny do walki zostaną rzucone rasy Terran, Zergów i Protossów, a kluczowymi surowcami będą kryształy oraz gaz Vespene. Pomimo obecności tych samych ras co w pierwowzorze, oprócz znanych już do tej pory oddziałów pojawią się też zupełnie nowe.
Autorzy obiecują świetną, trójwymiarową grafikę, jednocześnie z zachowaniem stylu poprzedniczki. Gra będzie współpracować z systemami Windows XP i Vista (w tym przypadku planowane jest dodanie obsługi najnowszych efektów zgodnych z DirectX 10), oprócz tego będzie można ją odpalić na Macintoshu. Wiadomo też, że Starcraft II korzystać będzie z silnika Havok, co ma nam zapewnić fizykę na najwyższym poziomie.
Oczywiście tryb Multiplayer za pośrednictwem serwisu Battle.net jest tu dla autorów bardzo ważny i z pewnością będzie dopracowywany w najdrobniejszych szczegółach, ale i Blizzard nie zapomni o kampanii dla jednego gracza. Miło słyszeć, że w trakcie bitwy będzie mogło uczestniczyć więcej jednostek niż w "jedynce".
Póki co nie znamy nawet przybliżonej daty premiery gry. Wiadomo tylko, że Blizzard celuje w ogólnoświatowy, równoległy launch. Po pełniejszy obraz zapowiedzianego produktu zapraszamy do GALERII oraz na OFICJALNĄ STRONĘ GRY.
Z pewnością dla wielu osób to świetna wiadomość i z miejsca jedna z najbardziej oczekiwanych produkcji na PC. Szkoda, że Blizzard tak długo się ociągało, ale chyba należy się cieszyć, że w końcu się zdecydowali na sequela.