Teraz jest 29 mar 2024, o 15:02


Czego Wam brakuje w grach video ? - konkretne pomysły

Dyskusje na tematy związane z grami video. Porozmawiajmy na temat gier używanych, pracy w branży, polskich magazynach o grach, czy growych zboczeniach.

Moderator: Martinex

  • Autor
  • Wiadomość

Gość

Czego Wam brakuje w grach video ? - konkretne pomysły

Post8 lip 2005, o 19:14

Kilka miesięcy temu, grając w Killzona zdałem sobie sprawe czego tak naprawdę brakuje mi w FPSach. Jest to detal, ale myślę że znacząco wpłynąłby na rozgrywkę...
Często jest tak, że gdy gramy w jakąś grę (w tym przypadku FPSa) odczuwamy (my jako gracz) różne emocje. Podczas gdy sterowana nami postać jest w ogóle obojętna tym co sie wokół niej dzieje. Ewentualnie wyczuwane sa wibracje gdy nasza postać powoli traci energię. Ja bym poszedł o krok dalej w tej sprawie, tak aby zachowanie postaci było bardziej "życiowe". Wyobraźmy sobie np.:

Killzone 2

Wpadamy do pomieszczenia (full ammo, full health), ostra wymiana ognia... udaje nam sie przejść dalej.
Stan amunicji i energii zmniejszył się o jakieś 70%. Kolejna lokacja. Pusto. Nagle wychodzi koleś włącza alarm i rzuca w naszą stronę granatem. W wyniku eksplozji tracimy kolejne 20% energii. (Wyczuwamy wibracje które pojawiają się w rytm uderzeń serca oraz słyszymy przyśpieszony oddech i przełykanie śliny. Lewa dłoń może jeszcze przetrzeć twarz z góry do dołu) Ostatnią serią z magazynku zabijamy gostka i przeładowujemy broń...
Oprócz wspaniałej animacji przeładowywania, jest nam dane zobaczyć jak nasza postać jest zestresowana i wystraszona. Przeładowywując nie trafia np. dwa razy w "wejście" w karabinie na magazynek lub nerwowo "szura" magazynkiem po spodzie karabinu. A temu wszystkiemu toważyszy własnie przyśpieszony oddech i wibracje...

Można wymysleć jeszcze kilka innych zachowań postaci w zależności w jakiej sytuacji się znajduje.
W kilku grach możemy spotkać z tym, że dana postać coś powie po np. ostrej strzelaninie. Ale to jednak zbyt mało...
Myślę, ze gdyby to zagadnienie było odpowiednio wykorzystane przez developerów dostalibysmy kolejny zastrzyk emocji, bez względu na to w jakich realiach toczy się rozgrywka.

Co Wy na to ??

Aha, temat jest luzacki... ale sprytnie podciagnęłem go pod Killzone 2 :D Więc proszę Modów o wyrozumiałość :wink:
Offline
Avatar użytkownika

Mario

guru

  • Posty: 885
  • Dołączył(a): 16 paź 2004, o 19:40

Post9 lip 2005, o 09:17

hehehe dobre majonez, dobre :D. Na pewno wraz z nowymi konsolami bedziemy oczekiwać wiekszego realizmu. Ja na pewno nie chce niewidzialnych scian. Jak juz zahaczyłeś o fpsy to na chwile sie przy nich zatrzymam. Mnie wkurza to, ze jestem bardzo ograniczony jak gram w jakiegos FPSa. Czesto niby dostajemy dosc duze połacie terenu ale swoboda jest tylko teoretyczna. Predzej czy pozniej (a raczej predzej) trafiamy na niewidzialną sciane ktora nie pozwala nam wyjsc za obszar przewidziany przez tworcow. Ja wiem ze nie moze on byc nieograniczony, ale niech przynajmniej bedzie z 5-10 razy wiekszy niz to jest obecnie. niech do celu prowadzi kilka roznych drog, niech niektore z nich do niczego nie prowadzą (takie slepe zaulki), zeby gracz myslal ze naprawde uczestniczy w jakiejs akcji, a nie od pocztku do konca gra w ograniczoną gre video.. To tak na poczatek :D
Offline
Avatar użytkownika

Arcadio

wyjadacz

  • Posty: 193
  • Dołączył(a): 25 cze 2005, o 15:52
  • Lokalizacja: Wiocha gdzieś w Polsce

Post9 lip 2005, o 09:46

Trudna sprawa. Do tej pory nie zastanawiałem się nad tym. A może nic mi nie brakowało? Wszystko zależy od konkretnego gatunku. A z realizmem to bym nie przesadzał - w jednych grach by się sprawdził w innych nie.
Np. w FPSach - chcielibyście ginąć co 5 minut od jednej kuli?
Offline
Avatar użytkownika

Sonial13

nikt ważny

  • Posty: 857
  • Dołączył(a): 30 lis 2004, o 19:54
  • Lokalizacja: ze z wioski

Post9 lip 2005, o 11:13

IMHO: ładnych, okrągłych cycków, dobrego, polskiego browarka i samosiejki za darmo...
"(...) pozostało mi do przeżycia od dwóch dni do dwóch miesięcy. Wszystko to czcze spekulacje, na które reaguję uśmiechem. Wybaczcie mi, proszę, moją lekkomyślność. Nie jestem w stanie traktować śmierci serio. Wydaje mi się niedorzeczna."
R. A. Wilson
Offline
Avatar użytkownika

Ganon

bywalec

  • Posty: 22
  • Dołączył(a): 28 maja 2005, o 13:21
  • Lokalizacja: Warszawa - Kabaty Squad

Post9 lip 2005, o 20:41

Erm... zapachu... tak, tego mi brakuje. Chcialbym aby moj obraz, np. Sh byl dopelniony o won, odor rozkladajacych sie cial. Wtedy moje wrazenia moglyby sie poglebic, oraz poznalbym co to syf na Cichym Wzgorzu;]
Offline
Avatar użytkownika

Diuk

wyjadacz

  • Posty: 132
  • Dołączył(a): 16 paź 2004, o 11:59
  • Lokalizacja: Siennica Królewska Duża

Post9 lip 2005, o 20:46

Doznawać bólu to by było coś :D.. idziesz sobie a tutaj kolo z rpg wycelowanym w ciebie i nagle rozrywa cię na kawałki... yeah... jacyś chętni do testów ? :P :twisted:
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Arcadio

wyjadacz

  • Posty: 193
  • Dołączył(a): 25 cze 2005, o 15:52
  • Lokalizacja: Wiocha gdzieś w Polsce

Post9 lip 2005, o 21:03

Diuk napisał(a):Doznawać bólu to by było coś :D.. idziesz sobie a tutaj kolo z rpg wycelowanym w ciebie i nagle rozrywa cię na kawałki... yeah... jacyś chętni do testów ? :P :twisted:


Były już takie ekperymenty - jak przegrywałeś to gra raziła prądem
Offline
Avatar użytkownika

Diuk

wyjadacz

  • Posty: 132
  • Dołączył(a): 16 paź 2004, o 11:59
  • Lokalizacja: Siennica Królewska Duża

Post9 lip 2005, o 21:40

Arcadio napisał(a):
Diuk napisał(a):Doznawać bólu to by było coś :D.. idziesz sobie a tutaj kolo z rpg wycelowanym w ciebie i nagle rozrywa cię na kawałki... yeah... jacyś chętni do testów ? :P :twisted:


Były już takie ekperymenty - jak przegrywałeś to gra raziła prądem


E tam, przecież wiesz że nie o tym mówie :lol:
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Sonial13

nikt ważny

  • Posty: 857
  • Dołączył(a): 30 lis 2004, o 19:54
  • Lokalizacja: ze z wioski

Post10 lip 2005, o 06:39

Jezus, Maria, Józef Święty! Łolaboga, pani Popiołkowa!!! Co ony tam wypisujo u góry ^^!!!
A tak serio, to lekko mi szczęka opadła... "Doznawać bólu, to by było coś...", albo ..."odór rozkładających się ciał..."
Panowie, to nie jest tak do końca OK, bez żartów...
"(...) pozostało mi do przeżycia od dwóch dni do dwóch miesięcy. Wszystko to czcze spekulacje, na które reaguję uśmiechem. Wybaczcie mi, proszę, moją lekkomyślność. Nie jestem w stanie traktować śmierci serio. Wydaje mi się niedorzeczna."
R. A. Wilson
Offline
Avatar użytkownika

Piotrek

guru

  • Posty: 531
  • Dołączył(a): 1 lis 2004, o 22:24

Post10 lip 2005, o 08:52

ja chce na tyle realizmu zeby gry nie kojarzyly sie juz z popierdółkami dla dzieci. zeby wreszcie przechodząc przez ciało postac nie przechodzila przez nie na wylot, zeby nie bylo "wchodzenia w sciagny" i tym podobnych bugow. wiecie o co mi chodzi.
Offline
Avatar użytkownika

Diuk

wyjadacz

  • Posty: 132
  • Dołączył(a): 16 paź 2004, o 11:59
  • Lokalizacja: Siennica Królewska Duża

Post10 lip 2005, o 11:44

Sonial13 napisał(a):Jezus, Maria, Józef Święty! Łolaboga, pani Popiołkowa!!! Co ony tam wypisujo u góry ^^!!!
A tak serio, to lekko mi szczęka opadła... "Doznawać bólu, to by było coś...", albo ..."odór rozkładających się ciał..."
Panowie, to nie jest tak do końca OK, bez żartów...


Bez żartów Sonial, całkowicie bez... :twisted: :twisted: :twisted:
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

mdwoods

wyjadacz

  • Posty: 108
  • Dołączył(a): 15 lut 2005, o 14:44

Post29 lip 2005, o 12:33

Wiecie co z tym realizmem to niech lepiej nie przesadzają.
Jak gra bedzie za bardzo oddawała realizm to to juz nie będzie zabawa tylko mordęga.
Chyba że ktoś lubi się męczyć zamiast po prostu bawić.
Następna strona

Powrót do Tematy okołogrowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

cron