Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
Xbox 360 ujawniony światu Xbox 360

Stało się. Dzisiejszej nocy Xbox 360 został ujawniony. Potwierdzono pierwsze tytuły, pokazano trailery, zdjęcia oraz finalne nazwy. Tak, "Xbox 360" to końcowa nazwa dla konsoli nowej generacji Microsoftu. Kompletnego zaskoczenia nie ma - wiele z rzeczy, którymi karmiliśmy was od kilku tygodni potwierdziło się. Niestety (albo i stety) - również wygląd samej konsoli, który wielu osobom nie do końca przypadł do gustu...

Po pierwsze najważniejsze fakty. Premiera została potwierdzona na listopad w USA. Stany Zjednoczone dostaną swoją konsolę na tydzień przed Europą, Japonia zaś może się spodziewać X360 w grudniu. Niestety, oficjalna cena na starcie nie została jeszcze ujawniona.

Jak mnie widzisz, tak mnie oceniasz...
Nad wyglądem najnowszego Xbox'a Microsoft pracował w pocie czoła od kilku miesięcy. Finalny design jest połączeniem najlepszych pomysłów trzech różnych oddziałów - macierzystego, z San Francisco i z Osaki. Od dłuższego czasu przeprowadzano różnego rodzaju ankiety, badano opinię publiczną, pytano o zdanie jak konsola nowej generacji powinna wyglądać. Najczęściej padały odpowiedzi, że design powinien być bardziej "dziki", bardziej obły w stosunku do poprzednika, oraz że kolorystycznie najlepszym wyborem będzie srebrny/metalic. Rezultatem jest to, co widzicie na screenach obok. Nie mnie osądzać, czy jest to ósmy cud świata, ale gracze na całym świecie podeszli z dystansem do zaprezentowanego designu... Z pewnością ma bardziej obłe kształty i sprawia wrażenie potężnej maszyny. Ludzie z Microsoftu mówili, że ich druga konsola ma być "mniej jak Hulk, a bardziej jak Bruce Lee" - w jakimś sensie na pewno się to udało...




Przód konsoli jest czysty jak łza. Szara tacka na płyty i duży przycisk "power" są nie do nie zauważenia. Omówienia wymaga za to reszta. Dwa większe porty po lewej stronie tacki (patrz screen obok) wbrew pozorom nie są przeznaczone na pady, a... na karty pamięci. Microsoft zamierza standardowo produkować 64MB'owe memory cards, jednak w środku znajdzie się również dysk twardy (standardowo 20GB), więc wszystko wygląda podobnie jak w pierwszym Xboxie. Wróćmy jednak na razie do wyglądu. Jak już zapewne każdy się domyśla, pady są bezprzewodowe, więc najzwyczajniej w świecie nie ma portów dla nich. Konsolka posiada jednak asekuracyjnie dwa porty USB 2.0, oraz trzeci z tyłu konsoli - "Ethernet port". Oprócz tego jeszcze mała wnęka (z tyłu) na Wi-Fi adapter, który nie będzie sprzedawany standardowo w zestawie (chętni będą zmuszeni go dokupić). Konsola może stać zarówno w pionie, jak i w poziomie. Dokładnie tak jak jest obecnie z PS2. Ma być też bardzo zbliżona rozmiarami do obecnej konsoli Sony Wygląd zewnętrzny będzie też "wymienialny". Jeszcze nie wiadomo dokładnie w jaki sposób, ale Microsoft zapowiedział, że każdy będzie mógł dopasować kolorystycznie swoją konsolę wedle uznania.

Jak już wcześniej wspomniałem, joypady będą bezprzewodowe. Obejdzie się więc bez zbędnych kabli na środku mieszkania, nie wiadomo jednak jak będzie wyglądała sprawa z "ładowaniem" kontrolerów, tzn. na ile starczy jednokrotne ładowanie. Oczywistym jest, że zasilać je będą jakiegoś rodzaju baterie. Mam jednak świetną wiadomość dla osób, dla których bezprzewodowe pady są złą informacją (to przecież dodatkowy koszt!). Microsoft pomyślał o wszystkim, i będzie można podpiąć kontrolery standardowo - przy pomocy kabla USB, do dwóch portów o których pisałem wyżej. Bardzo dobry pomysł! Design padów jest zbliżony do serii "kontrolerów S" z pierwszego Xbox'a, tyle że dwa przyciski (czarny i biały) zostały wyrzucone z przedniego panelu. Zastępują je dwa dodatkowe "spusty" z tyłu, a więc bardzo podobnie jak w joypadzie do PS2. Tylne "spusty" zostały nazwane jako LB, LT, RB, oraz RT (od left button, left trigger, right button, right trigger). Zarówno analogi, jak i cyfrowy pad są bardzo zbliżone do "Kontrolera S" z pierwszego Xbox'a. Przyciski "Start" i "Back" zostały przeniesione na środek pada, po obu stronach loga Xbox'a 360. Microsoft zapewnia, że joypady idealnie leżą w dłoni, są zaokrąglone tam gdzie trzeba i posiadają wibrator w środku. Co do wibracji, to krążą plotki, że będzie można zmieniać częstotliwość wibracji (dwa poziomy do regulowania), ale nic nie jest jeszcze pewne na 100%.




W związku z portami USB Microsoft został zapytany o możliwość podpięcia klawiatury do Xbox'a 360. Oto odpowiedź: "Będziesz mógł podpiąć klawiaturę USB do konsoli. Okaże się to bardzo pomocne przy wprowadzaniu tekstu. Jednak jeśli pytasz o możliwość grania w gry, odpowiadam - nie, nie będzie takiej możliwości". A więc tylko wprowadzanie tekstu.

Przed pokazem krążyło wiele plotek. Wiele mówiono o dysku twardym, o nośniku danych jaki będzie wykorzystywał nowy Xbox (Blue-ray? HD? DVD?), kartach pamięci... Wreszcie wszystko zostało wyjaśnione. Standardowo dysk twardy będzie miał pojemność 20GB, choć jak zapewnia Microsoft, ma być "wymienialny", tzn. każdy będzie mógł dokupić taki, jakiego pragnie. Jednak według speców z firmy Billa, 20GB powinno spokojnie wystarczyć dla przeciętnego użytkownika (ściąganie plików przez Xbox Live, przechowywanie zdjęć, muzyki, filmów oraz stanów z gier). Stany z gier będzie można tak jak wcześniej zapisywać na dysku, jednak co zrobić, gdy chcesz zanieść jakiś save do kumpla? Z pomocą przyjdzie 64MB'owa karta pamięci. Oczywiście trzeba będzie ją dokupić - nie znajdzie się standardowo w zestawie. Najwięcej emocji wzbudza rodzaj zastosowanego napędu. Otóż będzie to... DVD-ROM o 12krotnej prędkości. Formaty jakie obsłuży to: DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R/RW, DVD+R/RW, CD-DA, CD-ROM, CD-R, CD-RW, WMA CD, MP3 CD, oraz JPEG Photo CD. Obeszło się więc bez większej rewolucji. Aha - napęd ma być jak najbardziej wyciszony.




Co w środku?
Pocesor ma być oparty o archi- tekturę IBM PowerPC, natomiast ATI dostarczy chip graficzny nowej generacji, znacznie przewyższający obecne Radeony, figurujące po ok. 2tyś zł w sklepach. Na razie mamy dwie niewiadome - cenę oraz wsteczną kompatybilność. Cena oczywiście zależy od tego, co jest w środku pudełka, a trzeba przyznać, że dostarczono komponenty z najwyższej półki. Miejmy nadzieję, że nie odbije się to aż tak bardzo na poziomie startowej ceny, bo jak wiadomo producenci konsol zarabiają tak naprawdę na grach, a nie na sprzęcie... Microsoft pracował z IBM oraz ATI przy produkcji procesora oraz chipa graficznego. Procesor ma być trzyrdzeniowy, oparty o architekturę IBM PowerPC. A teraz najważniejsze - częstotliwość taktowania wynosi 3,2GHz. Biorąc pod uwagę specyfikę konsol, jest to doskonała perspektywa na najbliższych kilka lat. Nowy Xbox posiadał będzie chip graficzny nowej generacji od ATI, według producenta znacznie przewyższający to, co potrafią obecnie najsilniejsze Radeony X850 (podobno chip siedzący w X360 jest około 3 razy mocniejszy!). Układ jest taktowany jest zegarem 500MHz i, co oczywiste, wspiera również 'shader model 3.0'. Tak zaawansowane technologie wymusiły na Microsofcie odpowiednie działania. Firma będzie więc bardzo nalegała, by każda z gier obsługiwała technologię HDTV, wspierała dźwięk 5.1, oraz posiadała przełącznik na tryb 16:9 wyświetlania obrazu. Jedną z najważniejszych rzeczy w konsoli jest pamięć. Developerzy zawsze chcieliby jej więcej, niż mają do wykorzystania. Wszyscy spodziewali się, że Microsoft będzie implementował kości 256MB, tymczasem wpakowano potężną (jak na konsolę) kość 512MB! Oznacza to tylko jedno - więcej, bardzo zaawansowanych, ostrych tekstur w grach! Standardowo konsola wspierać ma dźwięk 5.1, jednak będzie przystosowana również do 6.1, czy 7.1! [...] Nie potwierdzono póki co wstecznej kompatybilności, jednak X360 z pewnością jest wystarczająco silny, by emulować pierwszego Xbox'a.



Dla ciekawych - pełna specyfikacja
Procesor graficzny i pamięć
System Memory 512MB, 700MHz DDR
Vector Units 1 VMX-128 unit per core (3 total)
CPU Math Performance 9 Billion Dot Product Operations per Second
System Memory Bandwith 22.4 GB/s, 256 GB/s to EDRAM
Memory Architecture Unified Memory Architecture
Shaders 48-way Parallel Floating Point Dynamically-Schedualed, 48 billion Operations/s
Graphics Processor Custom ATI Processor
Video Memory 10MB Embedded DRAM
Fill Rate (pixels) 16 Gigasamples/s using 4X MSAA
Fill Rate (triangles) 500 Million/s


Nośniki, akcesoria, łączenie z siecią
Digital Media Formats DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R/RW, DVD+R/RW, CD-DA, CD-ROM, CD-R, CD-RW, WMA CD, MP3 CD, JPEG Photo CD
Game Media Format Dual-Layer DVD-ROM
I/O Connectors 3 USB 2.0, 2 Memory Slots, Ethernet Port (RJ45)
Controller Ports Supports up to 4 Controllers
Memory Card Ports 2-Memory Slots, Support Starting at 64MB
Integrated Communications 802.11 A/B/G Wi-Fi


Procesor
Processor Customer IBM PowerPC CPU
Processor Clock Speed 3 Cores at 3.2 GHz, 2 hardware threads per core
L2 Cache 1MB


Pamięć systemowa
Main Memory Bandwidth 22.4GB/s


Napędy
Media Drive 12 x Dual-Layer DVD-ROM
Hard Drive 20GB Removable


Audio
Decompression Channels 320 Independant Decompression Channels
Surround Sound Multichannel Output
Audio Performance 32-bit, 256 Channel
Sampling Frequency 48KHz 16-bit

Strona artykułu: [1]  [2]      

UID: 11566
Okładka/art:
Tytuł:
Xbox 360 ujawniony światu
Developer: -
Gatunek: -
Data wydania:
EUR:
USA:
JAP:
Poziom trudności:
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!