Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - Edycja Rozszerzona - recenzja Xbox 360

Bardzo udanie udaÅ‚o siÄ™ przenieść na Xboxa 360 oprawÄ™ graficznÄ…. To oczywiste, że nie prezentuje siÄ™ ona tak okazale jak na maksymalnych detalach i najwyższych rozdzielczoÅ›ciach na PC, ale naprawdÄ™ wyszÅ‚o to wszystko Å›wietnie. Przede wszystkim silnik jest w stanie obsÅ‚użyć wiele postaci naraz na ekranie, zapewnia widoczność na bardzo dużą odlegÅ‚ość i utrzymuje staÅ‚e 30 klatek na sekundÄ™. Najważniejsze jednak, że lokacje majÄ… Å›wietny design, dziÄ™ki czemu chce siÄ™ zwiedzić każdy zakamarek mapy. Problemem sÄ… na pewno loadingi, które niestety trzeba oglÄ…dać podczas przechodzenia niemal przez każde drzwi. Wprawdzie 5 sekund doczytywania danych to nie jest dÅ‚ugo, ale biorÄ…c pod uwagÄ™, że nawet poruszajÄ…c siÄ™ w obrÄ™bie jednej wioski trzeba przechodzÄ…c do dalszej jej części obejrzeć loading (podobnie jak przy wchodzeniu do każdego z domków), wówczas nie robi siÄ™ już różowo. Minus też za to, że CDP RED nie poradzili sobie z pop-upem i upscalingiem tekstur. Niezależnie od tego czy gra jest zainstalowana na dysku czy gracie z pÅ‚yty, jakość tekstur jest skalowalna i dzieje siÄ™ to na naszych oczach. Jest to szczególnie uciążliwe podczas przechodzenia z rozgrywki do filmików przerywnikowych i odwrotnie. Psuje to trochÄ™ bardzo dobry efekt caÅ‚oÅ›ci, ale i tak trzeba podkreÅ›lić, że Wiedźmin 2 prezentuje siÄ™ na 360-tce Å›wietnie. Nie jest to może pierwsza piÄ…tka najpiÄ™kniejszych gier na tej konsoli, ale naprawdÄ™ nie ma siÄ™ czego wstydzić na tle konkurencji.



Podobnie zresztÄ… można powiedzieć o oprawie dźwiÄ™kowej, która robi jeszcze lepsze wrażenie. Po pierwsze mamy Å›wietny dubbing, profesjonalnÄ… polskÄ… wersjÄ™ jÄ™zykowÄ…, a do tego Å›wietne dźwiÄ™ki i muzykÄ™ w tle rewelacyjnie budujÄ…cÄ… klimat gry. To wÅ‚aÅ›nie muzyka jest jednym z najważniejszych czynników zachÄ™cajÄ…cych do bÅ‚Ä…dzenia po sporym Å›wiecie, zapobiega nudzie i monotonii. We wioskach jest spokojna i nastrojowa, podczas walki bardziej dynamiczna, ale co najważniejsze – zapada w pamięć i tworzy niesamowity feeling tego Å›wiata. Maksymalnej noty nie wystawiam tylko dlatego, że kawaÅ‚ków mogÅ‚oby być wiÄ™cej. A tak, trzeba przeÅ‚knąć, że powtarzajÄ… siÄ™, ale jeszcze raz powtarzam: nie nużą i chce siÄ™ ich sÅ‚uchać!

CaÅ‚a gra jest do zaliczenia w jakieÅ› 25 godzin, choć zależy to oczywiÅ›cie od tego, czy siÄ™ nie zatniecie podczas przeprawy, czy któraÅ› z walk nie sprawi Wam problemu oraz ile zadaÅ„ pobocznych bÄ™dziecie wykonywać. Mowa oczywiÅ›cie o czasie potrzebnym na ukoÅ„czenie gÅ‚ównego wÄ…tku + ewentualnie kilku misji pobocznych. Wiedźmin 2 ma jednak spory potencjaÅ‚, jak już wspomniaÅ‚em wczeÅ›niej, zachÄ™ca do wielokrotnych przejść. NaprawdÄ™ fajnie jest obserwować różne reakcje postaci w zależnoÅ›ci od wyborów, jakie podejmujemy, a do tego przecież otwierajÄ… siÄ™ wówczas nowe Å›cieżki zadaÅ„ i czÄ™sto zupeÅ‚nie inne lokacje. Dla najwiÄ™kszych fanów dwukrotne przejÅ›cie to bÄ™dzie pewnie minimum.



Chociaż wszyscy nad dzieÅ‚em CD Projekt RED siÄ™ zachwycajÄ…, to nie znaczy oczywiÅ›cie, że jest ono idealne. Powiem wiÄ™cej – bugów i niedociÄ…gnięć jest tu caÅ‚kiem sporo i tylko mocne przyÅ‚ożenie siÄ™ do aspektów, które opisaÅ‚em powyżej, pozwala Wiedźminowi bÅ‚yszczeć w recenzjach. WspomnÄ™ zatem o kilku kwestiach, które nie przypadÅ‚y mi do gustu i tak naprawdÄ™ wymagajÄ… jeszcze poprawek (nie zapominajmy, że na PC autorzy Å‚atali swój tytuÅ‚ już wielokrotnie, a wydana na 360-tkÄ™ „Edycja Rozszerzona” jest także dostÄ™pna na blaszakach, jako n-ta już poprawiona wersja).

Po pierwsze, tak jak na PC narzekano na Prolog gry i Akt III, również w wersji na Xboxa sÄ… one najsÅ‚abszymi fragmentami caÅ‚oÅ›ci. Prolog to ciÄ…gÅ‚e potyczki bez Å‚adu i skÅ‚adu, kiedy jeszcze Geralt nie dysponuje wiÄ™kszoÅ›ciÄ… zaawansowanych umiejÄ™tnoÅ›ci, a gracze nie bardzo rozumiejÄ… jeszcze caÅ‚y system. Takie rzucenie na gÅ‚Ä™bokÄ… wodÄ™ byÅ‚o niepotrzebne, zwÅ‚aszcza że sama jakość tych sekcji pozostawia sporo do życzenia. Trzeci Akt opowieÅ›ci byÅ‚ piÄ™tnowany również na PC i nie bez powodu – wydawaÅ‚ siÄ™ skoÅ„czony naprÄ™dce, jakby twórcom zabrakÅ‚o czasu na godnÄ… koÅ„cówkÄ™. W wersji konsolowej znacznie ten fragment rozbudowano. Developer dorzuciÅ‚ dodatkowe zadania poboczne i - jak mówiÄ… slogany - zapewniÅ‚ nam cztery dodatkowe godziny rozgrywki. Może i tak, ale i tak Akt III koÅ„czy siÄ™ bardzo szybko i jest sporym obniżeniem lotów w porównaniu na przykÅ‚ad z rewelacyjnym Aktem II. Kolejna sprawa to Tutorial. W wersji 1.0 na PC byÅ‚y narzekania, że praktycznie samouczka nie byÅ‚o, a w wersji konsolowej wprawdzie jest, ale wszystkie ruchy naszego bohatera sÄ… przedstawiane w dość chaotyczny i zbyt szybki sposób – możecie być pewni, że nawet po zaliczeniu tego „wprowadzenia” dalej niewiele bÄ™dziecie rozumieć i pamiÄ™tać. Tutaj twórcy powinni solidniej odrobić pracÄ™ domowÄ… i pomyÅ›leć nad bardziej przystÄ™pnym przedstawieniem nam caÅ‚ego systemu sterowania. ZdajÄ™ sobie sprawÄ™, że jest tego wszystkiego bardzo dużo do przyswojenia, ale i tak nie usprawiedliwia to twórców.



Strona artykułu: [1]  [2]  [3]  [4]  

UID: 6468
Okładka/art:
Tytuł:
Wiedźmin 2: Zabójcy Królów
Developer: CD Projekt RED
Gatunek: RPG
Data wydania:
EUR: 17/04/12
USA: 17/04/12
JAP: -
Poziom trudności:
wysoki (4/5)
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!