Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kana OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 13936
Ilo wiadomości: 8315
Ilo artykułw: 1798
Pozna Game Arena 2016 & Warsaw Games Week 2016 - wideo-relacja z imprez | Przedstawiamy Wam wideo-relację z dwóch najwaniejszych tegorocznych imprez growych. Sprawdźcie koniecznie.
Uncharted 4: Kres Złodzieja - recenzja [PS4] Murawany kandydat do tytułu "Gry Roku 2016"? Sprawdźcie w naszej wideo-recenzji.
Castlevania: Symphony of the Night - Strefa Retro [PSone, Sega Saturn] Kiedyś niedoceniona, a po latach uznana za jedną z najlepszych produkcji 32-bitowej ery. Czy słusznie?
Nintendo Wii - poradnik kolekcjonera | W kolejnym "Poradniku kolekcjonera" gościmy Nintendo Wii. Kompletny poradnik opisujący Wam który model konsoli wybrać i jakimi akcesoriami warto się zainteresować.
PES 2017 - recenzja [PS4, Xbox One] Czy tegoroczna edycja Pro Evolution Soccer wróciła wreszcie w pełni na właściwe tory? Sprawdźcie w naszej wideo-recenzji.
Game Boy Advance - poradnik kolekcjonera | Który model konsoli jest najlepszy? Jakich gier szukać? Na te i inne pytania dotyczące GBA odpowiadamy w kolejnym poradniku.
PlayStation 4 PRO - recenzja [PS4] Przed Wami szczegółowy test PS4 PRO - najnowszej konsoli Sony. Warto kupić? Czy warto przesiąść się ze starej PS4? I jak moc PS4 Pro przekłada się na gry?
PlayStation 4 PRO - unboxing | Rozpakowanie nowiutkiego zestawu z PS4 PRO (konsola debiutowała w naszym kraju 10 listopada). Zobaczcie jak prezentuje się sprzęt (wg Sony) dla "profesjonalnych" (?) graczy...
Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - Edycja Rozszerzona - recenzja Xbox 360

Wiedźmin 2 miał przed sobą ciężką drogę. Po tym, co stało się z pierwszą częścią, która przecież również zmierzała na Xboxa 360 byłem pełen obaw o „dwójkę”. Tak naprawdę dopiero informacja o przekazaniu gry do tłoczni trochę mnie uspokoiła, choć dalej wielką niewiadomą było to jak wypadnie finalna wersja. Kod preview cierpiał na chrupanie animacji i przydługie doczytywanie danych, zatem liczyłem, że w sklepowej wersji zostaną te problemy wyeliminowane. Poza tym chciałem zobaczyć na własne oczy jak CD Projekt RED zoptymalizuje swój tytuł, aby działał i wyglądał godnie na siedmioletniej już przecież konsoli.

Nie chcę powtarzać tego samego, co napisaliśmy już w naszej recenzji pecetowej wersji drugiego Wiedźmina, zatem jeśli macie chwilę wolnego czasu, zalecam zapoznanie się z tym tekstem. W zeszłym roku premiera wersji na blaszaki była sporym wydarzeniem, zwłaszcza w Polsce. Twórcy dostarczyli jedną z ciekawszych gier RPG w ostatnim czasie, choć nie ustrzegli się też kilku błędów. U nas Wiedźmin 2 został oceniony na 9.5/10, chociaż w moim przekonaniu Dżek (autor recenzji) dał się trochę ponieść emocjom. Wiadomo, każdy ma prawo do swojego zdania, jednak mimo bardzo wysokiej jakości całego programu, cierpiał on na kilka mniejszych lub większych problemów, nie obyło się bez bugów czy nieco obniżających poziom sekcji. Tytuł został w kolejnych miesiącach solidnie połatany i – za co należą się brawa – wszystkie poprawki i dodatki były udostępniane za darmo. Oczywiste jest jednak, że w okolicach premiery oceniamy wersję 1.0 i jej moim zdaniem należała się ciut niższa nota. To taka mała dygresja, choć wygłaszam ją nie bez powodu.



Wiadomo było, że Wiedźmin 2: Zabójcy Królów w wersji na Xboxa 360 ukaże się już ze wszystkimi dotychczasowymi poprawkami, a nawet że twórcy dołożą jeszcze sporo nowego kontentu. Tak się też stało, chociaż muszę zacząć od pochwalenia ciekawej inicjatywy dystrybutora. Gra ukazała się na naszym rynku w dwóch wersjach – ta podstawowa zyskała miano „Rozszerzonej”, natomiast ta bardziej dopakowana – „Mrocznej”. Co jednak bardzo ważne, ta pierwsza została wyceniona na 129,99 PLN (sugerowana cena detaliczna), natomiast bez problemu można ją kupić w okolicach premiery za ok. stówkę. W środku oprócz gry na dwóch płytach DVD znalazła się osobna płytka CD z soundtrackiem, poradnik, instrukcja oraz mapa. Mamy więc do czynienia z taką mini-kolekcjonerką, a sprzedawaną w dniu launchu za cenę niemal o połowę mniejszą od standardowych nowości na konsole. Za około 200 złotych można natomiast kupić bardzo dopakowaną edycję Mroczną, gdzie znalazło się jeszcze kilka dodatków. Mam nadzieję, że inicjatywa dystrybutora się opłaci i gra sprzeda się na tyle dobrze, by zachęcić innych do podobnych ruchów.

Wróćmy jednak do samej gry, bo przecież to ona jest najważniejsza. Edycja na Xboxa 360 zawiera wszystko to, co znamy z PC, a nawet więcej, bo twórcy pokusili się o kilka bonusów. Mamy więc tę samą wciągającą fabułę, świetne dialogi, dokonywanie trudnych moralnych wyborów, bardzo rozbudowany rozwój postaci oraz niezły system walki. To główne atuty drugiego Wiedźmina, choć oczywiście autorzy nie ustrzegli się niedociągnięć i drobnych bugów. Trzeba jednak podkreślić, że X360 dostał jednego z najlepszych RPG-ów ostatnich lat, z którym stawać w szranki w ostatnich miesiącach mógłby co najwyżej Skyrim. Dragon Age II oraz Final Fantasy XIII litościwie przemilczę, bo trudno je układać obok tak ciekawej gry, jaką dostarczył CD Projekt RED.



Na pierwsze miejsce w drugiej odsłonie Wiedźmina wysuwa się chwalona wszędzie fabuła. Edycja na 360-tkę dostała dodatkowo ładnie wykonane intro autorstwa Tomasza Bagińskiego, które wprawdzie nie nakręca scenariusza, ale jest miłym dodatkiem. Nie chcę się wdawać przesadnie w opowiadanie Wam całej historii, bo lepiej poznawać ją samemu. Wspomnę jedynie, że Geralt zostaje oskarżony o zbrodnię, jakiej nie popełnił i rusza w świat, aby oczyścić swoje imię. Po drodze spotyka wiele ciekawych postaci, które są czymś więcej niż płytkim zlepkiem pikseli – każdy bohater ma swój background i wyraziste teorie, które kreują w naszych głowach obraz danego charakteru. Sama fabuła natomiast jakoś szczególnie mnie nie powaliła. Raz, że dobrze jest mieć za sobą Wiedźmina w wersji pisanej, wówczas więcej się zrozumie, a dwa – nie jest to fabuła, która będzie trzymać Was na skraju fotela do piątej w nocy. Jest ciekawie, są liczne zwroty akcji i sytuacje rzucające nowe światło na bohaterów, ale nie jest to też historia, którą zapamiętam na lata. Raczej dobre rzemiosło, udanie popychające grę do przodu.

Pochwalić na pewno trzeba dialogi, jakimi raczą nas co chwilę różnego typu postacie. Krainy w Zabójcach Królów zamieszkałe są przez wiele ras, które mają swoje charakterystyczne cechy. Krasnoludy to osiłki, najchętniej przebywaliby w karczmie na zmianę z „chędożeniem”; ludzie występują najczęściej w postaci prostych chłopów, a elfy są podejrzliwe i ogólnie nielubiane w miastach. Do tego mamy magów, złodziejów czy strefę wyższą z królami na czele. Każdy typ bohatera to odmienny sposób mówienia i choć deweloper zapewnił nam pełną polską wersję językową, to bardziej do gustu przypadła mi angielska (+ polskie napisy), która najdobitniej pokazuje wszelkie różnice i akcenty poszczególnych ras.



Strona artykuu: [1]  [2]  [3]  [4]  
Dodaj komentarz
do tego artykułu
Komentarzy: 4
Twj kod:
(Przepisz w odpowiednie pole)
Nick*:
E-mail:
Kod*:
Tre*:
* - pola wymagane.
binio
wtorek, 15 maj 2012r.
To jedna z najlepszych gier tego roku no maże jeszcze dead space2 ale to inny klimat :) Wielkie brawa! Osobiście wątpiłem w sukces tej pozycji na konsolach ale jak widać się pomyliłem i szczerze mówiąc jestem z tego zadowolony :) Gruba gra obowiązkowa te parę detali co opisuje baron to pikuś przy całokształcie. Ja za grafikę dałbym spokojnie 9/10 za żywotność 10/10 bo te 25h to tak naprawdę granie w wielkim locie grywalność 10/10 bo po nocach nie sposób się oderwać a w dzień czesze banię na maksa. Oryginalność dostał 6/10 no a to nie powielony schemat?! dlatego moja nota to spokojnie minimum 8 Ogólnie 9/10 to bardzo dobra ocena, ale mam wrażenie że Baron zapomniał że grał na przestarzałej konsoli a nie na pc :) Ja osobiście wiedźminowi dałbym minimum 9,7/10 eh normalnie 10/10 nic lepszego na konsole nie wyszło dycha jak nic!
Piotrek
wtorek, 15 maj 2012r.
Gra jest rewelacyjna co do tego nikt nie ma wątpliwości. Ale fakt ma dużo bugów czyli zaszłości z pc i są one denerwujące. Największe minusy to graficzne glitche i popup oraz doczytywanie danych przy przechodzeniu przez każde drzwi (no panowie, tutaj dali dupy). Reszta jednak rządzi i zasłużone 9/10.
Siwy
wtorek, 15 maj 2012r.
Super gra wciągnęła mnie dużo bardziej niż Skyrim. Dla mnie 9+/10
magic cube einfache
środa, 06 listopad 2013r.
rubix Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - Edycja Rozszerzona - recenzja | Onlygames.pl magic cube einfache l?sung http://cube4you.com

UID: 4661
Okadka/art:
Tytu:
Wiedźmin 2: Zabójcy Królów
Developer: CD Projekt RED
Gatunek: RPG
Data wydania:
EUR: 17/04/12
USA: 17/04/12
JAP: -
Poziom trudnoci:
wysoki (4/5)
       

Strony zaprzyjanione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiay zawarte w serwisie onlygames.pl s objte prawem autorskim i nie mog byw caoci
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorw!