Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
Uncharted 2: Among Thieves - playtest (test wersji beta) PlayStation 3

Z trybów przeznaczonych do rywalizacji bardziej do gustu przypadł mi Plunder niż typowy Deathmach. Sprawdzić mogłem dwie mapki, dość małe jak na fakt, że w obu trybach walczy się w drużynach "pięciu na pięciu". Oczywiście jedna strona to postacie "pozytywne", a więc Nathan, Elena, Sully, etc., natomiast drugi team składa się z różnych skinów oponentów z trybu dla jednego gracza. W trybie Plunder chodzi o to, by do swojej bazy przenieść skarb znajdujący się początkowo na środku mapy. Oczywiście gracz dźwigający puchar jest wolniejszy niż pozostali, więc jego drużyna powinna go wówczas osłaniać. Co jednak ciekawe, skarbem można rzucać niczym granatem - to bardzo przydatne zwłaszcza w krytycznych momentach, gdzie zdajecie sobie sprawę, że za chwilę pójdziecie do piachu. Można wówczas spróbować rzucić pucharem jak najdalej przed siebie, by może ktoś inny z drużyny go przejął i zaniósł dalej (albo przynajmniej w ten sposób oddalić przeciwników od zabrania go do siebie). Gdy już uda się Wam donieść cenną rzecz do swojej bazy, to nie koniec. Należy ją jeszcze wrzucić przez szczelinę na pierwsze piętro, a następnie wdrapać się i włożyć ją do skrzyni. Najlepiej zresztą, by na górze od razu znajdował się jakiś partner, który wyręczy Was w tym ostatnim zadaniu (z drugiej strony, wówczas punkt naliczy się właśnie jemu...). Oczywiście nie muszę chyba pisać, że ulubionym miejscem do campowania przeciwników jest właśnie "pięterko" przeciwnej strony? Ano właśnie... Trzeba przyznać, że Plunder to udany tryb i na pewno będzie lubiany przez fanów Uncharted. Drużynowy Deathmatch tymczasem niewiele zaskakuje - w miarę osiągania kolejnych poziomów doświadczenia odblokowujecie oczywiście nowe zdolności (np. możliwość noszenia większej ilości naboi, itd.).

Grze zdarzało się naturalnie zawieszać, ale już pisałem, że to wina bety. Większe zastrzeżenia mam do samej konstrukcji pojedynków - po każdym ukończeniu danej opcji, trzeba było szukać "pokoju" od nowa, w związku z czym nie dało rady spotkać się z tymi samymi graczami po raz drugi. Poza tym moim zdaniem granaty są trochę zbyt silne, natomiast typowe karabiny słabe. Mam jednak szczerą nadzieję, że w pełnej wersji proporcje zostaną lepiej wyważone.



Oprawa graficzna jest oczywiście śliczna, choć prawdę mówiąc nie spowodowała, by opadła mi szczęka. Lokacje są ładne i bogate w detale, ale mogły przeszkadzać duże ilości bugów i fakt, że tak naprawdę miałem tu do czynienia z dość małymi poziomami. Zwłaszcza etap w Nepalu w trybie kooperacji lekko zawiódł, bo całość przypominała jedynie liniowe przedzieranie się przed siebie i brak możliwości odbicia gdzieś w bok - wszystkie drzwi czy innego rodzaju wyjścia były poblokowane. Nie uświadczyłem niestety tak szokującej miejscówki jak ta zaprezentowana podczas E3, gdzie Nathan wdrapał się na dach jakiegoś budynku i panorama okolicy zadziwiła wszystkich swoim rozmachem. Zdaję sobie jednak sprawę, że trochę inaczej przygotowuje się levele do kooperacji niż do typowej kampanii dla jednego gracza.



Całą beta wersję oceniam jak najbardziej pozytywnie. Żałuję cały czas, że nie dane nam będzie przechodzić całej gry w trybie kooperacji, ale trzeba cieszyć się tym, co jest. Oprócz tego Plunder zapowiada się bardzo dobrze - jestem ciekaw czy kolejne mapy przygotowywane do Multi będą trzymały równie wysoki poziom. Pozostaje czekać i odliczać dni do premiery, bo bez wątpienia szykuje nam się jedna z najlepszych i najbardziej widowiskowych gier końcówki bieżącego roku.

Rafał "Baron Ski" Skierski



DRUGA OPINIA

Sarge: Po rozegraniu kilku partyjek w betę trybu sieciowego Uncharted 2: Among Thieves można z pełną odpowiedzialnością powiedzieć, że nie będzie on dodatkiem przygotowanym na siłę. Szczególnie warto zwrócić uwagę na tryb kooperacji - jak już zapewne się dowiedzieliście z powyższego tekstu, nie jest to pełna kampania z trybu dla jednego gracza, a tylko wybrane jej fragmenty. Zostały one opracowane tak, by aż trzech graczy mogło ze sobą współpracować. Można narzekać na to, że system rozgrywki tutaj jest dość prosty - trafiamy na jedną arenę, na której wybiegają przeciwnicy do zlikwidowania, a następnie przebijamy się na kolejną jej część i znowu musimy rozprawić się z kilkoma wrogami. Trochę wygląda to schematycznie i choć generalnie tryb sprawdza się dobrze, to jednak chciałbym tu widzieć jakieś większe zróżnicowanie i pole do popisu dla graczy. Często napotykane bugi też potrafią uprzykrzyć rozgrywkę, ale jestem niemal pewny, że (przynajmniej w większości) zostaną one jeszcze wyeliminowane - w końcu to tylko beta. Myślę, że standardowe tryby multiplayerowe też powinny się sprawdzić w pełnej wersji i choć nie przebiją one swoją popularnością gigantów sieciowych, to jednak mogą stanowić miłą odskocznię od zabawy dla jednego gracza.

Strona artykułu: [1]  [2]      

UID: 4603
Okładka/art:
Tytuł:
Uncharted 2: Among Thieves
Developer: Naughy Dog
Gatunek: akcja / TPP
Data wydania:
EUR: 25/09/09
USA: Q4 2009
JAP: Q4 2009
Poziom trudności:
-
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!