Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
Tomb Raider - recenzja PlayStation 3Xbox 360PC

Minął spory szmat czasu odkąd Panna Croft splądrowała swój ostatni grobowiec. Pod nieobecność królowej gier przygodowych wiele się zmieniło, a co najważniejsze jej koronny gatunek został opanowany przez Nathana Drake’a i Uncharted. W tym roku jednak kultowa pani archeolog powraca wspierana przez ekipę Square Enix, aby przywrócić porządek w swoim królestwie i ściągnąć z tronu sztandarową serię Naughty Dog.

Historia zatoczyła koło. Jeszcze kilka lat temu to Uncharted czerpało z przygód Lary, a teraz odkrywając sekrety Tomb Raidera można zobaczyć patenty kojarzące się niejednoznacznie z ekskluzywną marką Sony. Zresztą „wojenka” między produkcjami zapowiadała się już dawno temu, w momencie wypuszczenia przez deweloperów pierwszych materiałów z młodziutką panną Croft roli głównej. To właśnie widmo bezpośredniej konfrontacji z dziełem Naughty Dog sprawiło, że Crystal Dynamics porzuciło klasyczny wizerunek bohaterki i zrestartowało całą serię.



Nową Larę poznajemy podczas jej pierwszej poważnej ekspedycji, gdzie wraz z załogą statku Endurance  wpada w samo serce „Smoczego Trójkąta”, czyli japońskiego odpowiednika słynnego Trójkąta Bermudzkiego. Obszar sam w sobie stanowi nie lada zagadkę, gdyż obiekty znajdujące się w jego okolicy znikają z radarów - statki podzielają los „Tytanica” zmieniając się w podwodne grobowce, a samoloty ni stąd ni zowąd  ryją nosem w ziemię. Na (nie)szczęście nasza ekipa badawcza wychodzi z katastrofy cało rozbijając się na japońskiej wyspie Yamatai opanowanej przez przedstawicieli starożytnego kultu, który przy pomocy krwawych rytuałów ma pomóc im w opuszczeniu tych przeklętych ziem.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Pokazujemy Wam dwa obszerne fragmenty gameplayu (łącznie ok. 25 minut). Mieliśmy zamiar pokazać Wam pierwsze minuty, ale doskonale znacie je z prezentacji z E3, więc nie było sensu tego dublować. Zamiast tych poziomów możecie obejrzeć jedne z późniejszych etapów. Przy okazji zwróćcie uwagę na porównanie angielskiej i polskiej wersji językowej. Materiał pochodzi z naszego kanału na YouTube: onlygamespl.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 


Pierwsze kroki w skórze głównej bohaterki stawiamy w makabrycznej świątyni, której zakamarki skrywają  szczątki nieszczęśników sprzed wielu lat. Od tego momentu jesteśmy świadkami przyspieszonego procesu dojrzewania młodziutkiej Lary. Widzimy jak z niewinnej dziewczyny zmuszonej do zabijania w imię przetrwania wyrasta dobrze nam znana, bezwzględna panna Croft. Od razu muszę powiedzieć, że gra potrafi być naprawdę bardzo sugestywna, jeśli chodzi o brutalność. Czekan z dziecinną łatwością wkomponowuje się w czaszki, kule odsłaniają wnętrzności, a strzały bezlitośnie rozszarpują ciała… Wszystko to ma pokazać ekstremalne warunki, w jakich przyszło uczestniczyć bohaterce. Dodatkowego zastrzyku emocji dostarcza bardzo wiarygodny angielski dubbing Lary, podłożony przez Camille Luddington. Słysząc jęki dziewczyny podczas upadków i nutę nadziei w jej głosie podczas zwycięstw można bez większych problemów wczuć się w wydarzenia widziane na ekranie.


 

Ścieżka fabularna to jeden z najmocniejszych aspektów Tomb Raidera. Choć  gra w zasadzie przez cały czas prowadzi nas za rączkę, to pozwala na swobodną eksplorację okolicy i szukanie alternatywnych sposobów eliminacji przeciwników. A tych jest kilka. Zadowoleni będą szczególnie miłośnicy załatwiania spraw „po cichu”, gdyż tytuł nagradza za takie podejście dodatkowymi punktami doświadczenia. Gdy w pobliżu znajdują się wrogowie Lara automatycznie przechodzi w tryb skradania, dzięki czemu może bez problemu schować się za osłonami. W namierzeniu celów, jak i orientacji w terenie pomaga specjalna zdolność, która nie tylko nazywa się, ale również działa identycznie jak „instynkt” Agenta 47 w Hitman: Absolution - obraz traci barwy, a ważniejsze elementy zostają odpowiednio podświetlone.

Fani bezpośredniej konfrontacji mają nieco trudniejsze zadanie. Co prawda Lara równie dobrze radzi sobie w walce w zwarciu co w roli strzelca wyborowego, jednak niespecjalnie ułatwia jej to życie. Przeciwnicy potrafią napsuć sporo krwi, szczególnie na najwyższym poziomie trudności. Często zmuszają ją do przemieszczania się między osłonami, co nierzadko skutkuje wystawieniem się na serię z karabinów i oczywiście szybkim zgonem.  Pomimo tego, że w grze walki jest o wiele więcej niż w poprzednich częściach, to frajdy z niej płynącej jest tyle, że tylko konserwatywni fani serii mogą narzekać na ich ilość.



Strona artykułu: [1]  [2]      

UID: 7437
Okładka/art:
Tytuł:
Tomb Raider
Developer: Square Enix
Gatunek: Przygoda/Akcja
Data wydania:
EUR: 05/03/2013
USA: 05/03/2013
JAP: 05/03/2013
Poziom trudności:
średni (3/5)
9.3/10
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!