Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction - zapowiedź Xbox 360PC

Dwiema nowinkami w rozgrywce, którymi na każdym kroku chwalą się twórcy są "Mark & Execute" oraz "Last Known Position". Pierwsza opcja pozwoli na szturmowanie pomieszczeń w sposób jaki często widujemy w wysokobudżetowych produkcjach filmowych. Przed wejściem do pokoju będziemy mogli rozejrzeć się po nim przy pomocy zastępującego nieodzowną "kamerkę na druciku" lusterka lub przez dziurę w ścianie i zalockować się na przeciwnikach, ewentualnie źródłach światła.  Następnym krokiem jest otworzenie drzwi, po którym Fisher automatycznie celnymi strzałami wyeliminuje zaznaczone wcześniej cele. Drugi patent ujawni się w momencie, gdy wrogowie stracą postać kierowaną przez gracza z pola widzenia. Zdezorientowani strażnicy udadzą się w miejsce, w którym po raz ostatni byliśmy widziani, dając nam chwilę spokoju i możliwość zajścia ich od tyłu i przejęcia kontroli nad sytuacją. Pozycja, w której przerwana została linia wzroku zobrazowana będzie przez przezroczystą sylwetką Sama.




Ten akapit postanowiłem poświęcić postaci, którą przyjdzie nam kierować. Odświeżanie i lifting nie ominęły również naszego bohatera. Fisher wprawdzie  nie może liczyć na wywiad wojskowy i gadżety, ale jest bardziej profesjonalny i śmiercionośny niż kiedykolwiek wcześniej. Nasz heros nigdy nie należał do ułomków, ale tym razem staje się prawdziwym drapieżnikiem. Jest szybszy, zwinniejszy i bardziej precyzyjny niż do tej pory. Możemy domyślać się, że zmiany dosięgną także charakteru i osobowości postaci, która zgodnie z tradycją przemówi chłodnym, budzącym respekt głosem aktora Michaela Ironside'a. Tragedia, która dotknęła doświadczoną maszynę do zabijania musiała zostawić jakieś ślady na psychice. Sam nigdy nie stronił od brutalności, lecz teraz gdy walka przybiera osobisty wymiar można być pewnym, że nie cofnie się przed niczym i wespnie się na wyżyny swych umiejętności "perswazji", aby wydobyć informację mogące przybliżyć go do rozwiązania tajemnicy napędzającej fabułę Conviction. Małą próbkę bezwzględności mogliśmy zobaczyć we wspomnianym wcześniej trailerze w scenie przesłuchania w pewnej obleśnej łazience.




Graficznie mamy do czynienia ze zdecydowanie najwyższą półką. Pierwsze co rzuca się w oczy to świetnie wykonane, doskonale animowane modele postaci. Wykonanie lokacji również stoi na bardzo wysokim poziomie, a do tego dołożyć trzeba ich bardzo dobry design. Ładne tekstury, napakowane szczegółami otoczenie i (do czego przyzwyczaiły nas poprzednie odsłony) fenomenalne oświetlenie. Nie ma mowy o rewolucji, ale na pewno będzie to jedna z najładniejszych produkcji na konsoli Microsoftu. Za soundtrack odpowiedzą nowe osoby nie pracujące do tej pory przy produkcji gier, ale podejrzewam, że pracy nad udżwiękowieniem tak dużego tytułu nie powierzono by komuś z ulicy, więc możemy być spokojni o jakość ścieżki dźwiękowej.


Seria firmowana nazwiskiem Toma Clancy'ego zawsze rzucała nas do pięknych lokacji rozsianych w różnych zakątkach planety i zapewne nie inaczej będzie i tym razem. Ubisoft Montreal zapowiada co najmniej dwanaście godzin pompującej adrenalinę do żył zabawy. Nie zabraknie trybu multiplayer przedłużającego czas spędzony z ta pozycją, lecz nie znamy jeszcze żadnych szczegółów na jego temat. Wielu weteranów serii (do których zaliczam się i ja) na pewno martwi się o spłycenie i ułatwienie wymagającej rozgrywki jaką zawsze niosły ze sobą kolejne części Splinter Cella. Nie da się ukryć, że tym razem cierpliwość, precyzja oraz planowanie każdego ruchu nie będą tak ważne jak do tej pory, a sama gra zrobiła spory krok w stronę graczy niedzielnych. Producenci zapowiadają jednak poziom trudności "Realistic", skierowany w stronę graczy hardcore'owych szukających wyzwania, który ma zaspokoić starych wyjadaczy.




Wszystko wskazuje na to, że długie lata produkcji i ogromne pieniądze jakie niewątpliwie wpompowane zostały w ten projekt nie poszły na marne. Rysuję się przed nami wizja triumfalnego powrotu jednej z najbardziej charyzmatycznych postaci w historii elektronicznej rozrywki. Powrotu, który ma zadowolić wszystkich: spragnionych czystej akcji, wielbicieli podchodów, fanów serii i tych, których odrzucała do tej pory wizja majestatycznego, systematycznego i troszkę powolnego eliminowania wrogów. Tylko jakaś kosmiczna katastrofa mogłaby sprawić, że pod koniec tego roku posiadacze Xboxów 360 i PeCetów nie dostaną prawdziwego megahitu.

Piotr "czort" Bajda

Strona artykułu: [1]  [2]      

UID: 3074
Okładka/art:
Tytuł:
Splinter Cell Conviction
Developer: Ubisoft Montreal
Gatunek: skradanka
Data wydania:
EUR:
USA:
JAP:
Poziom trudności:
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!