Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory PlayStation 2XboxPC
Wydawanie kolejnych części co pół roku nie wygląda najlepiej... Być może właśnie dlatego Ubi Soft zdecydował się na przesunięcie daty premiery najnowszego Splintera na pierwszy kwartał 2005? Bo nie oszukujmy się - francuski wydawca podłapał właśnie kurę znoszącą złote jajka i zamierza to jak najczęściej wykorzystywać. Do tej pory "trójka" jawiła mi się jako zwykły mission-pack do części drugiej. Czy zmieniło się coś w tej kwestii?

Zacznijmy od inteligencji przeciwników. Oczywiście ma zostać usprawniona. Dużą innowacją wydaje się dodanie zmiennych warunków atmosferycznych. Mowa tutaj o deszczu, który będzie miał duży wpływ na rozgrywkę. Dla przykładu podczas ulewy oponent może najzwyczajniej schować się pod daszkiem i opuścić na chwilę swój patrol. A to da nam oczywiście pole do popisu... Oczywiście nie będzie tak dobrze - mokra nawierzchnia to także utrudnienie dla głównego bohatera - będzie zostawiał ślady, a jego przemoknięty strój charakterystycznie zacznie błyszczeć. Strażnicy mają być też dużo bardziej czujni niż w poprzedniej części. Dla przykładu przestrzelenie źródła światła wzbudzi od razu podejrzenia, co przecież w prequelach stało na porządku dziennym, a wróg nie reagował. Ale to nie wszystko. W SC:HT będą trzy poziomy niepokoju strażnika. O co chodzi? Dla przykładu narobienie hałasu (ale strażnik Cię nie dostrzega) uruchomi pierwszy poziom niepokoju - oponent pójdzie sprawdzić co się stało będąc cały czas w stanie gotowości. Z kolei sytuacja, gdy stoi dwóch strażników, a ty zabijasz jednego z nich na oczach drugiego, od razu uruchomi trzeci, najwyższy poziom niepokoju. Pozostały (jeszcze :) przy życiu strażnik zacznie ściągać posiłki i będzie poruszał się nerwowo, cały czas będąc przygotowanym na wszystko. Świetnie! I jeszcze jedno - oponenci potrafią od teraz działać w grupach! Dla przykładu jeden (pierwszy) strażnik idzie przodem, a pozostali go osłaniają.

Fisher także dostanie kilka nowych zagrywek. Przede wszystkim największą nowością wydaje się być nóż - wreszcie będzie można fachowo poderżnąć gardło. Bo jak to wszystko wcześniej wyglądało? Tajny agent wśród setek terrorystów, a jedyne co potrafi zrobić, to ich ogłuszyć... Czy naprawdę tak duży wpływ wywierają na gry tzw. "obrońcy moralności"? Zaczęło się od Metala z pistoletem na strzałki usypiające, potem Splinter... Na szczęście do tej pory! Gra ma się stać dużo bardziej brutalna i autentyczna niż poprzednie części. Jeśli wróg stoi przy przepaści można go tam zrzucić bez niepotrzebnego przedłużania sprawy. Nowym ruchem jest zwis z sufitu. Wygląda to bardzo efektownie - Sam zaczepia się nogami o coś (np. o lampę) i zwisa w dół, by w odpowiednim momencie chwycić głowę przeciwnika i skręcić mu kark. Szybko i "bezboleśnie" :). Dojdą też nowe sposoby otwierania drzwi. Jak wiadomo, w pierwszych dwóch częściach można było albo podejrzeć przez dziurkę co się za nimi kryje, albo od razu je otworzyć. Tym razem dojdzie możliwość ich lekkiego uchylenia, a także wywarzenie ich solidnym kopem.

W poprzednich częściach denerwująca była liniowość. Przeważnie droga do celu była tylko jedna (pomijam sytuacje, gdzie można było przejść albo kanałem, albo przez drzwi - i tak prowadziło to do tego samego). Tym razem developer obiecuje większe rozbudowanie poziomów i stworzenie kilku alternatywnych dróg na każdym z nich. Ma to na celu zachęcenie graczy do przejścia gry po raz drugi, bo zdecydowana większość w poprzednich częściach poprzestawała na "pierwszym razie" (ja także). Zresztą teraz każdy level będzie zawierał nie jeden, a kilka różnych questów do wypełnienia (nie wszystkie będą wymagane), a to od razu zwiększa żywotność tytułu. Zapowiadany jest też dużo bardziej rozbudowany tryb multiplayer. Do tego znanego z poprzedniej części, dołączone zostaną specjalnie przygotowane misje cooperative. Wreszcie współpraca, i to z możliwością gry na spleet-screenie! Oczywiście levele w tym trybie (prawdopodobnie inne niż w singleplayer) będą wymagały odpowiedniego działania zarówno ze strony jednego, jak i drugiego gracza. Inaczej poziomy będą nie do ukończenia.

Oprawa graficzna ma zostać kolejny raz podciągnięta, jednak należy spodziewać się raczej tylko kosmetycznych poprawek. Autorzy dużą wagę przywiązują do animacji Fishera. Ilu z was ma dosyć "ślizgania" się po schodach znanego z poprzednich części? Dam głowę, że wszyscy. Tutaj ma to zostać usprawnione. Będzie też (wzorem MGS3) kilka rodzajów animacji, w zależności od tego co aktualnie robimy. Dla przykładu ze skradania Fisher będzie płynnie przechodził do animacji poderżnięcia gardła. Koniec rwanych ruchów.

Gry według najnowszych doniesień należy wypatrywać na wszystkie systemy dopiero w marcu 2005 (wcześniej była planowana na koniec 2004). Moim zdaniem powinno to wyjść jej tylko na dobre. W końcu dodatkowy czas to "więcej wszystkiego" :). Czekamy. [OGM]

txt: Mazaq
Strona artykułu: [1]  [2]      

UID: 2848
Okładka/art:
Tytuł:
Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory
Developer: Ubisoft
Gatunek: skradanka
Data wydania:
EUR:
USA:
JAP:
Poziom trudności:
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!