Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kana OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 13936
Ilo wiadomości: 8315
Ilo artykułw: 1798
Pozna Game Arena 2016 & Warsaw Games Week 2016 - wideo-relacja z imprez | Przedstawiamy Wam wideo-relację z dwóch najwaniejszych tegorocznych imprez growych. Sprawdźcie koniecznie.
Uncharted 4: Kres Złodzieja - recenzja [PS4] Murawany kandydat do tytułu "Gry Roku 2016"? Sprawdźcie w naszej wideo-recenzji.
Castlevania: Symphony of the Night - Strefa Retro [PSone, Sega Saturn] Kiedyś niedoceniona, a po latach uznana za jedną z najlepszych produkcji 32-bitowej ery. Czy słusznie?
Nintendo Wii - poradnik kolekcjonera | W kolejnym "Poradniku kolekcjonera" gościmy Nintendo Wii. Kompletny poradnik opisujący Wam który model konsoli wybrać i jakimi akcesoriami warto się zainteresować.
PES 2017 - recenzja [PS4, Xbox One] Czy tegoroczna edycja Pro Evolution Soccer wróciła wreszcie w pełni na właściwe tory? Sprawdźcie w naszej wideo-recenzji.
Game Boy Advance - poradnik kolekcjonera | Który model konsoli jest najlepszy? Jakich gier szukać? Na te i inne pytania dotyczące GBA odpowiadamy w kolejnym poradniku.
PlayStation 4 PRO - recenzja [PS4] Przed Wami szczegółowy test PS4 PRO - najnowszej konsoli Sony. Warto kupić? Czy warto przesiąść się ze starej PS4? I jak moc PS4 Pro przekłada się na gry?
PlayStation 4 PRO - unboxing | Rozpakowanie nowiutkiego zestawu z PS4 PRO (konsola debiutowała w naszym kraju 10 listopada). Zobaczcie jak prezentuje się sprzęt (wg Sony) dla "profesjonalnych" (?) graczy...
Tom Clancy's: Splinter Cell PC

Gier firmowanych nazwiskiem Toma Clancy'ego nie było ostatnimi czasy za dużo. Ostatnią był chyba Ghost Recon na PC i konsole nowej generacji, który zbierał pochlebne recenzje. W końcu wychodzi Tom Clancy's Splinter Cell, zapowiadany jako pogromca MGS'a. O dziwo, patrząc na recenzje, to było coraz bliższe prawdy! Coraz więcej magazynów, czasopism potwierdzało tę opinię. Teraz z Xboxa zapowiadane są konwersje, w tym na PC'a. Demo już jest w internecie, a my mamy dla Was świeży playtest na jego podstawie.

Pierwsze, co rzuca się w oczy to naprawdę piękna grafika. Zresztą, tego można się było spodziewać - konwersja z Xboxa na PC'a jest ponoć najłatwiejsza, więc... Przeciwnicy, jak i Sam Fisher (którym grasz) są ładnie wymodelowani. Widać masę szczegółów - guziki na garniturze, sznurowadła na butach, a nawet kolczyki na uchu któregoś strażnika. Świetna jest gra cieni - wszystko idealnie współgra z ruchami w pomieszczeniu i z miejscem ustawienia światła. Jak w rzeczywistości - im pod węższym kątem od światła jesteś, tym cień staje się dłuższy i na odwrót! Tu podobnie jak w MGS'ie 2 strażnik może zobaczyć Twój cień, kiedy ty czaisz się za rogiem. Poza tym warte odnotowania jest fakt, że masz do wyboru tylko poziom trudności Normal i Hard, bez Easy! Można już więc wyczuć, że autorzy chcieli jak największą uwagę zwrócić na poziom trudności. Otoczenia w postaci natury dużo na demie nie można zobaczyć - prawie cała akcja rozgrywa się w budynku, jednak na PC'e nawet w rozdzielczości 1280x1024 drzewo było mocno uproszczone i trzeba przyznać że w wielu już grach widziałem ładniejsze. Jednak to by było czepianie się - grafika ogólnie jest bardzo dobra, szczególnie w podwyższonej rozdziałce i przy maksymalnych detalach cieni. Dlaczego cieni? Ano, dlatego że tylko rozdzielczość i detale cieni możesz zmienić - reszta (oprócz rozdzielczości oczywiście) jest ustawiona na maxa bez możliwości zmiany. Piękna grafika ma oczywiście swoją cenę - wg. producenta minimum to PIII800, 256MB RAM i GeForce 2 na pokładzie! A przypominam, że to jest tylko minimum! Do rozsądnego grania potrzeba mocniejszego komputera.

Bardzo cieszy inteligencja przeciwników, która jest bardzo dobra. Nie wykonują głupich ruchów, są one raczej przemyślane. Gdy kryjesz się za zasłoną i trochę nią poruszysz, a przeciwnik to zobaczy, od razu wszczyna alarm, albo pójdzie to ostrożnie sprawdzić. Trochę jednak zawodzą, gdy rzucisz w puszkę w jakieś miejsce. Po prostu pójdą w tamte miejsce i nic. Raczej nie będą penetrować sąsiednich pokoi.

Dźwięk jest nawet dobry, acz te kawałki, które tu słyszałem są moim skromnym zdaniem po prostu gorsze od tych z serii Metal Gear. Kiedy strażnicy Cię zauważą, albo zobaczą coś podejrzanego, wtedy nagle muzyka jest jakby bardziej dynamiczna i jednocześnie ostrzegająca gracza. Poza tym strażnicy odbywają sobie jakieś gadki, pogwizdują kiedy się nudzą, czyli dość standardowo.

Nie jestem jeszcze gotów do potwierdzenia tej opinii, że SC ma "zjadać Metala na śniadanie" i z pierwszych wrażeń mogę napisać, że gra mi się podoba, ale wątpię, czy jest to lepsze od MGS'a. Nie mogę się doczekać pełnej wersji!

Sarge

MOIM ZDANIEM:

Ski: Moim zdaniem trochę za dużo szumu zrobiło się wokół Splinter Cell. Sam się temu wszystkiemu trochę poddałem i oczekiwałem niemożliwego... Grafika jest piękna, ale głównie jeśli chodzi o grę światła - oprócz tego jest to po prostu wysoki poziom. Nie oczekujcie przełomu. Możliwości Fishera są bardzo duże i porusza się bardzo realistycznie. Dostrzegłem jednak kilka zgrzytów. Podczas zejścia ze schodów, postać jakby zawisa w powietrzu. Zdarzają się też nogi przechodzące przez drzwi:), ale gdzie tego nie ma ? Nie oczekujcie po prostu ideału. Raz też przeciwnik dostrzegł mnie, chociaż nie miał prawa... Ale to może wina wczesnej wersji? Denerwuje za to trochę lakonicznie potraktowana fabuła. Zadanie na początku i to wszystko... Miałem nie porównywać SC do niczego innego, ale zapewne domyślacie się o co mi chodzi... Wymieniłem głównie bugi, ale mimo wszystko, ta wczesna wersja wywarła na mnie duże wrażenie. Ale czy to jest najlepsza "skradanka" na świecie? Póki co nie jestem przekonany, ale ma szansę ! Poczekam do ukazania się pełnej wersji.

Strona artykuu: [1]        
Dodaj komentarz
do tego artykułu
Komentarzy: 0
Twj kod:
(Przepisz w odpowiednie pole)
Nick*:
E-mail:
Kod*:
Tre*:
* - pola wymagane.
Brak komentarzy

UID: 776
Okadka/art:
Tytu:
Tom Clancy's: Splinter Cell
Developer: Ubisoft Montreal
Gatunek: skradanka
Data wydania:
EUR: 28/02/03
USA: 19/02/03
JAP: -
Poziom trudnoci:
średni (3/5)
       

Strony zaprzyjanione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiay zawarte w serwisie onlygames.pl s objte prawem autorskim i nie mog byw caoci
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorw!