Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
TGS 2006 część V - raport z pokazów gier PlayStation 3Xbox 360WiiDS

Lost Odyssey - wrażenia [X360]

Na tegorocznych targach TGS po wielu miesiÄ…cach oczekiwaÅ„ dostaliÅ›my wreszcie grywalnÄ… wersjÄ™ najbardziej interesujÄ…cego tytuÅ‚u od firmy MistWalker. Jak do tej pory, po Lost Odyssey wszyscy spodziewali siÄ™ czegoÅ› niesamowitego. RozlegÅ‚y Å›wiat, Å›liczna grafika, wciÄ…gajÄ…ca fabuÅ‚a (wszystko jak na dobrego eRPeGa przystaÅ‚o). Jego twórcÄ… jest przecież Hironobu Sakaguchi (ojciec serii Final Fantasy), a to już nie lada argument przemawiajÄ…cy na plus dla tej pozycji. Jak LO prezentuje siÄ™ w praniu?

W grach tego typu najważniejszy jest chyba system starć (IMO obok fabuÅ‚y), wiÄ™c od niego zaczniemy. Po pierwsze, walki z przeciwnikami sÄ… losowe. Jest to niewÄ…tpliwie cios poniżej pasa, choćby z uwagi na to, że w Blue Dragon (inny RPG od MW) oponentów widać byÅ‚o także podczas eksploracji, a na dodatek można ich byÅ‚o wtedy osÅ‚abiać, co prezentowaÅ‚o siÄ™ tam wrÄ™cz wyÅ›mienicie. Dlaczego nie zaimplementowano tego patentu w LO i wrzucono tu Random Encountery? Nawet nie chcÄ™ siÄ™ nad tym zastanawiać. OdnoÅ›nie samych potyczek... Brać w nich udziaÅ‚ bÄ™dzie mogÅ‚o aż piÄ™ciu czÅ‚onków Waszej drużyny (wszystkich dostÄ™pnych ma być osiem). W demku dostÄ™pna byÅ‚a niestety tylko jedna postać, wiÄ™c o ich ewentualnych wspólnych atakach, czy podobnych akcjach nie ma na razie co mówić. Ogólnie rzecz biorÄ…c, starcia sÄ… bardzo Å‚atwe, schematyczne i szybkie, ale Sakaguchi powiedziaÅ‚, że w tej wersji gry nie ma dwóch bardzo istotnych elementów gameplayu, wiÄ™c pewnie dlatego walczyÅ‚o siÄ™ tak drÄ™two.

Jak już wspomniaÅ‚em, w demonstracyjnej wersji Odysei popykać można byÅ‚o tylko jednÄ… postaciÄ…. Nie martwcie siÄ™ jednak, bo jej historia zapowiada caÅ‚kiem dobrÄ… i niezmiernie ciekawÄ… fabuÅ‚Ä™ tej pozycji. Kain, bo tak ów bohater siÄ™ nazywa, ma pewien maÅ‚y problem, a mianowicie musi żyć przez tysiÄ…c lat (jest to jakiÅ› wyrok, który na nim zapadÅ‚)! NieÅ›miertelność to jednak bardzo fajna sprawa, bo dziÄ™ki niej heros po prostu nie może umrzeć. Za każdym razem kiedy straci caÅ‚e swoje HP, zostaje wskrzeszony z jego maÅ‚Ä… iloÅ›ciÄ… (oby w późniejszych fazach gry nie zaniżaÅ‚o to jej poziomu trudnoÅ›ci). RozwikÅ‚anie mrocznych tajemnic tej postaci, to z pewnoÅ›ciÄ… podÅ‚oże dla wspaniaÅ‚ej historii jaka szykuje nam siÄ™ za sprawÄ… LO, a nieÅ›miertelnych ma być jeszcze czterech, wiÄ™c na nudÄ™ nie ma szans (może bÄ™dziemy miÄ™li do czynienia z bohaterem zbiorowym?). Aha, umiejÄ™tnoÅ›ci Kaina nie powalaÅ‚y ani swojÄ… iloÅ›ciÄ…, ani też efektywnoÅ›ciÄ… (zwykÅ‚e i standardowe ataki takie jak np. ciÄ™cie mieczem, ulepszenie obrony itp).




Kilka sÅ‚ów należy siÄ™ także przeciwnikom, bo z nimi spÄ™dzicie przecież wiele czasu grajÄ…c w ten tytuÅ‚. W demku można byÅ‚o spotkać kilka rodzajów oponentów - uzbrojonych w lekkie zbroje żoÅ‚nierzy, rycerzy ciężkozbrojnych, typków posÅ‚ugujÄ…cych siÄ™ magiÄ…. Każde z nich prezentowaÅ‚o zgoÅ‚a inne umiejÄ™tnoÅ›ci i style walki, ale każdego można byÅ‚o rozpracować bardzo szybko i potem rozwalić bez żadnych przeszkód. Po wygranych walkach Kain otrzymywaÅ‚ trochÄ™ EXP, a gdy uzbieraÅ‚ jego odpowiedniÄ… ilość, postać podnosiÅ‚a siÄ™ o jeden poziom doÅ›wiadczenia w górÄ™ podwyższajÄ…c tym samym swoje wspóÅ‚czynniki (standard).

Level dostÄ™pny w grywalnej wersji Odyseii byÅ‚ dosyć obszerny. PrezentowaÅ‚ siÄ™ ciekawie, a na dodatek w kilku miejscach można byÅ‚o nim manipulować. Kiedy nie daÅ‚o siÄ™ w żaden sposób przekroczyć strumienia lawy, z pomocÄ… przyszÅ‚y kamienne kolumny, które po przewróceniu mogÅ‚y posÅ‚użyć bohaterowi za pomost. Spodziewać siÄ™ można także innych, bardziej rozbudowanych elementów do destrukcji, czy użycia. Może jakieÅ› skomplikowane zagadki logiczne? ByÅ‚bym za.

Oprawa a/v LO to po prostu majstersztyk. Gra jest ciÄ…gle w fazie prac, ulepszeÅ„, ale grafika wyglÄ…da już teraz fenomenalnie. WspaniaÅ‚e i peÅ‚ne detalów postacie (fajny design), Å›wietnie wyglÄ…dajÄ…ce efekty specjalne i doskonale zaprojektowane levele, a pamiÄ™tajcie, że wszystko można jeszcze dopieÅ›cić. DźwiÄ™k to także klasa sama w sobie. OdgÅ‚osy walki sÄ… bardzo realistyczne, a muzyka ma w sobie to coÅ›, co pozwoli Wam na relaks i odprężenie w czasie dÅ‚ugich sesji spÄ™dzonych z padem w rÄ™kach.




Bardzo liczyÅ‚em swego czasu na Lost Odyssey i mimo, że na TGS'ie zaprezentowano dosyć sÅ‚abo dopracowanÄ… pod wzglÄ™dem technicznym (pomijajÄ…c wizualia) grÄ™, jestem pewny, że posiadacze X360-ki dostanÄ… porzÄ…dnego RPG'a, który pochÅ‚onie ich bez reszty na dÅ‚ugie miesiÄ…ce. JeÅ›li panowie z MistWalkera dopracujÄ… niektóre szczegóÅ‚y (i wyrzucÄ… te nieszczÄ™sne Random Encountery) to mogÄ… liczyć na spory sukces. Aha, Hironobu Sakaguchi zapowiedziaÅ‚ wydanie oficjalnego dema na Xbox Live Marketplace także w USA (na krótko po ukazaniu siÄ™ go w Japonii). [Velios]

 

Viva Pinata - wrażenia [X360]

JeÅ›li lubicie gry z pomysÅ‚em, które odprężą Was po ciężkim dniu pracy/szkoÅ‚y, to z pewnoÅ›ciÄ… Å›ledzicie proces powstawania szykowanej przez Rare Viva Pinata. Na Tokio Game Show zostaÅ‚a zaprezentowana nowa (po ostatnim E3) wersja tego tytuÅ‚u, w której to wiele bÅ‚Ä™dów jej poprzedniczki z E3 już byÅ‚o mniej (m.in. szarpiÄ…cy wtedy ostro framerate). Co przyniosÅ‚y ostatnie miesiÄ…ce prac nad tÄ… pozycjÄ…? Czy VP ma szanse na stanie siÄ™ hitem? Oto co zaprezentowaÅ‚ nam developer...

JeÅ›li do tej pory nie wiecie czym jest Viva Pinata, to spieszÄ™ z wyjaÅ›nieniami. Jest to gra, w której to Waszym zadaniem bÄ™dzie wybudowanie wÅ‚asnego miasteczka i hodowanie w nim jak najwiÄ™kszej iloÅ›ci tytuÅ‚owych Pinat, czyli różnego rodzaju stworków (o Å›wietnym, nieco dziecinnym designie). Nie wszystko jest jednak takie piÄ™kne i na Waszej drodze pojawiÄ… siÄ™ także pewne przeszkadzajki, a mianowicie czarno-biaÅ‚e potworki, które bÄ™dÄ… próbowaÅ‚y zakÅ‚ócić harmoniÄ™ panujÄ…cÄ… w Waszym przybytku (zÅ‚e stworzonka można po pewnym czasie przemienić w kolorowe Pinaty i zaprosić je do swojego ogrodu). CiekawÄ… sprawÄ… jest panujÄ…cy w grze ekosystem (kiedy w Waszym miasteczku pojawi siÄ™ kapusta, to za niÄ… zjawiÄ… siÄ™ i myszy) oraz możliwość zwiedzania ogrodów innych graczy za poÅ›rednictwem XLive (możliwość wysyÅ‚ania im paczek z prezentami included). To by byÅ‚o na tyle ( w skrócie), czas przekonać siÄ™, czy aby Rare nie obijaÅ‚o siÄ™ zbytnio przez ostatnie kilka miesiÄ™cy.




GrÄ™ rozpoczniecie z pustym i zniszczonym ogrodem poroÅ›niÄ™tym gÄ™stymi trawami i rozmaitymi krzakami. Waszym pierwszym zadaniem bÄ™dzie oczywiÅ›cie zrobienie porzÄ…dku z caÅ‚ym tym baÅ‚aganem, a potem powolne "zaludnianie" Waszej krainy. Aby pojawiÅ‚ siÄ™ pierwszy Pinata, bÄ™dziecie musieli na pustym placu rozkopać nieco ziemiÄ™. Wtedy pojawi siÄ™ pod niÄ… Pinarobak i zacznie powoli użyźniać glebÄ™. Kiedy skoÅ„czy, zasadzicie na niej trawÄ™, a wtedy miÄ™dzy jej źdźbÅ‚ami pojawi siÄ™ pierwszy Pinawąż. TrawkÄ™ wkrótce polubiÄ… także robaczki i zacznÄ… one czasem wychodzić na powierzchniÄ™ co by siÄ™ troszkÄ™ powygrzewać, jednak na ich nieszczęście w powietrzu pojawi siÄ™ krwiożerczy PinaPtak, który rozpocznie ich masowÄ… eksterminacjÄ™. Niech ta krótka historyjka posÅ‚uży Wam za przykÅ‚ad gameplay'u, jaki czeka Was podczas grania na VP. Prawda że ciekawe? No tak, to rzecz gustu...

Skoro zajmować bÄ™dziecie siÄ™ hodowlÄ… zwierzÄ…t, nie mogÅ‚o siÄ™ tutaj obyć bez ich parzenia, a sprawa kopulacji Pinat zostaÅ‚a tu rozwiÄ…zana w caÅ‚kiem Å‚atwy i sugestywny sposób (dzieci mogÄ… grać bez obaw). Otóż gdy nad gÅ‚owÄ… - zaÅ‚óżmy - konika pojawi siÄ™ symbol serca, oznaczać to bÄ™dzie, że jest on gotów do zabawy. Zamykamy go wiÄ™c w jednym miejscu z innym koniem (nie wiadomo, czy musi to być pÅ‚eć przeciwna:) i rozpoczyna siÄ™ krótka minigierka, polegajÄ…ca na przedostaniu siÄ™ przez maÅ‚y level najeżony przeszkodami do partnera, który stoi na jego drugim koÅ„cu (każde ze zwierzaków ma innÄ… planszÄ™, po której bÄ™dziecie siÄ™ poruszać). Po jej pomyÅ›lnym ukoÅ„czeniu, Wasi podopieczni udadzÄ… siÄ™ razem do maÅ‚ego domku, gdzie odtaÅ„czÄ… swoje taÅ„ce godowe (wyglÄ…dajÄ…ce raczej gÅ‚upio) i obdarujÄ… Was jajkiem z nowym potworkiem.




Bardzo istotnym elementem bez którego nigdy nie wybudujecie Å‚adnego i dużego miasteczka dla swoich Pinat sÄ… pieniÄ…dze. Zarabiać je możecie choćby sprzedajÄ…c swoje, wyhodowane produkty (owoce i warzywa) do okolicznych sklepów. Pinaosy dla przykÅ‚adu pozwolÄ… Wam na sprzedawanie miodu, którego produkcjÄ… siÄ™ zajmÄ…. Za kasÄ™ można kupić wiele rzeczy: przedmioty dla Waszych, maÅ‚ych podopiecznych, domki dla nich itp. NaprawdÄ™ jest tego dużo i każdy znajdzie tutaj sporo interesujÄ…cych i zabawnych rzeczy. Zastanawiacie siÄ™ pewnie, po co kupować rzeczy swoim zwierzÄ…tkom? Ano po to, żeby Wasi kumple z sieci zapamiÄ™tali wiele przedmiotów po odwiedzeniu Waszego ogrodu lub żeby ucieszyli siÄ™ z otrzymania dobrze wyposażonego Pinaty. NaprawdÄ™ ciekawy patent.

Jeszcze kilka sÅ‚ów odnoÅ›nie ciekawych spraw i praw jakimi rzÄ…dzi siÄ™ Å›wiat, do którego już niedÅ‚ugo bÄ™dziecie mieli okazjÄ™ wsiÄ…knąć. Pinaty pojawiajÄ… siÄ™ o różnych porach dnia i nocy. Jedne wiodÄ… spokojne życie za dnia, a inne szalejÄ… w nocy (tak jak ja, gdy piszÄ™ ten tekst:). Kiedy bÄ™dziecie budować domki dla Waszych podopiecznych (dla każdego innego rodzaju) pamiÄ™tajcie o ich odpowiednim rozmieszczeniu (nie stawiać ryb koÅ‚o kotów etc.). ZresztÄ…, uczcie siÄ™ sami, bo VP to gra z pewnoÅ›ciÄ… uczÄ…ca odpowiedzialnoÅ›ci i planowania, wiÄ™c jest ona przeznaczona również dla dzieci. Ale czy to jakiÅ› wstyd, że bÄ™dziecie Å›linić siÄ™ nad tytuÅ‚em, w który bÄ™dzie graÅ‚o również Wasze piÄ™cioletnie dziecko?




O grafice nie ma co siÄ™ dÅ‚ugo rozpisywać, bo jaka jest, każdy widzi. Ma swój specyficzny design, który jednak nie każdemu musi przypaść do gustu (mi siÄ™ bardzo podoba). Wszystko jest Å‚adne, schludne i kolorowe, ale wiele osób może powiedzieć, że pozycja ta wyglÄ…da zbyt dziecinnie. Nic siÄ™ ze sobÄ… nie gryzie, a i framerate, który na E3 czÄ™sto zwalniaÅ‚, teraz dziaÅ‚a jak należy. Rare daÅ‚o radÄ™.

PodsumowujÄ…c, Viva Pinata to Å›wietnie zapowiadajÄ…cy siÄ™ prdukt, który w miarÄ™ czasu zyskuje coraz to wiÄ™cej usprawnieÅ„, jednak niestety nie spodoba siÄ™ wszystkim, choćby z uwagi na bardzo cukierkowy design. Ja osobiÅ›cie jestem zachwycony tÄ… pozycjÄ… - lubiÄ™ czasem pograć w taki niezobowiÄ…zujÄ…cy tytuÅ‚ i z pewnoÅ›ciÄ… bÄ™dzie można go Å›miaÅ‚o polecić każdemu lubiÄ…cemu relaks po robocie graczowi. [Velios]

 

Crackdown - wrażenia [X360]

Na TGS'ie mieliÅ›my okazjÄ™ zobaczyć, co wyszÅ‚o z sojuszu Microsoftu i Real Time Worlds, którzy to poÅ‚Ä…czyli swe siÅ‚y, by dostarczyć nam "GTA-podobnÄ…" grÄ™, w której wcielicie siÄ™ w rolÄ™ tajnego agenta z wieloma bionicznymi umiejÄ™tnoÅ›ciami (tj. skakanie na ogromne odlegÅ‚oÅ›ci, miotanie samochodami, szybkie przemieszczanie siÄ™ itp.). Jak na razie gra prezentuje siÄ™ caÅ‚kiem ciekawie i ma szanse wybić siÄ™ spoÅ›ród innych Å›redniaków, jakie zwykle wychodzÄ… z tego typu pozycji. Przyjrzyjmy siÄ™ jej bliżej.

W Crackdown jest co robić. Demko pokazaÅ‚o, że w finalnej wersji na pewno znajdzie siÄ™ wiele misji, a na dodatek powinny być one bardzo różnorodne. Zabijanie liderów gangów byÅ‚o jednym z ciekawszych zadaÅ„, bo nie dość, że potrafiÅ‚o nastrÄ™czyć na poczÄ…tku trochÄ™ kÅ‚opotów, to jeszcze podczas ataku zlecieli siÄ™ chyba wszyscy jego czÅ‚onkowie (gangu oczywiÅ›cie:). Jako, że jest to klon GTA, nie mogÅ‚o zabraknąć także misji samochodowych i wyÅ›cigów. Fajna sprawa dotyczÄ…ca tych drugich - otóż każdy osiÄ…gniÄ™ty przez Was czas na trasie bÄ™dzie zapisywany do Å›wiatowego rankingu graczy za poÅ›rednictwem XLive, a wiÄ™c nie leniuchujcie, bo bÄ™dzie wstyd:). Aha, dla motywacji w czasie Å›cigania siÄ™ ciÄ…gle bÄ™dziecie widzieć najlepszy czas w sieci (dot. tego, danego wyÅ›cigu), a to z pewnoÅ›ciÄ… zwiÄ™kszy Wasze chÄ™ci. To tyle odnoÅ›nie ciekawostek, wiÄ™cej dowiemy siÄ™ chyba dopiero z wersji ostatecznej Crackdown.




Fizyka w tym tytule to coś, co zasługuje na osobny akapit. Wszystko - wybuchy, latające obiekty, sam bohater, po prostu wszystko tutaj zachowuje się jak należy. Kiedy będziecie jechać samochodem, możecie liczyć na dobry system kolizji i świetne prowadzenie pojazdu. Jak widać developer wie czego potrzebują tego typu tytuły i postawił na realizm.

Gra korzysta ze sterowania bardzo podobnego do tego, które zostaÅ‚o zaimplementowane w GTA, czy Saint's Row. Kiedy siedzicie w aucie triggery odpowiadajÄ… za gaz i hamulec. PrzyciÅ›niÄ™cie Y pozwoli Wam do samochodów wejść i z nich wyjść. Oprócz tego, gra korzysta z raczej standardowej kamery i muszÄ™ powiedzieć, że daje pod tym wzglÄ™dem radÄ™. Aha, arsenaÅ‚ broni to także to samo co w innych tego typu produkcjach, wiÄ™c nie ma sensu siÄ™ o nim rozpisywać.




Graficznie Crackdown prezentuje siÄ™ bardzo Å‚adnie. Wiele obiektów zostaÅ‚o przejechanych technikÄ… cel-shading, co nadaje grze dosyć komiksowego klimatu. JeÅ›li chodzi o dźwiÄ™k, to i tutaj M$ nie musiaÅ‚ być oryginalny. Kiedy wskoczycie do swojej taryfy odpali siÄ™ muzyczka, którÄ… można zmieniać. Niestety, ze wzglÄ™du na haÅ‚as panujÄ…cy w sali, nie daÅ‚o siÄ™ ich dokÅ‚adniej odsÅ‚uchać.

SpodziewaÅ‚em siÄ™ Å›redniej klasy klona serii GTA, ale muszÄ™ powiedzieć, że mile siÄ™ zaskoczyÅ‚em. Crackdown szykuje siÄ™ nam na pozycjÄ™ solidnÄ… i dość żywotnÄ…. Fani panów z Liberty i Vice City mogÄ… zacierać rÄ™ce. JeÅ›li oczywiÅ›cie chwycÄ… ten klimat. [Velios]

Strona artykułu: [1]  [2]  [3]    

UID: 5088
Okładka/art:
Tytuł:
TGS 2006 część V - raport z pokazów gier
Developer: -
Gatunek: -
Data wydania:
EUR:
USA:
JAP:
Poziom trudności:
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!