Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
TGS 2006 część IV - raport z pokazów gier PlayStation 3Xbox 360PSP

Lair - wrażenia [PS3]

Do tej pory na rynku nie pojawiÅ‚o siÄ™ zbyt wiele gier opowiadajÄ…cych o smokach. CaÅ‚e szczęście jednak, next-genowy poziom rozgrywki już niedÅ‚ugo zagoÅ›ci na rynku na staÅ‚e, wiÄ™c chÅ‚opaki z Factor 5 zdecydowali siÄ™ wykorzystać ten przeÅ‚omowy moment, jeÅ›li chodzi o rewolucje na rynku elektronicznej rozgrywki i już ponad rok temu na TGS zaprezentowali pierwszy trailer swojej gry, krÄ™cÄ…cej siÄ™ gÅ‚ównie wokóÅ‚ tych wielkich, latajÄ…cych i ziejÄ…cych ogniem bestii.

Na tegorocznych targach, w koÅ„cu sprawdzić można byÅ‚o Lair w akcji i zobaczyć jak prezentuje siÄ™ gameplay, bo do tej pory nie do koÅ„ca wiadomo byÅ‚o czym ten tytuÅ‚ naprawdÄ™ bÄ™dzie. W demku grywane byÅ‚y w sumie dwa momenty - turtorial i przedsmak walki pomiÄ™dzy dwoma armiami na gigantycznym, kamiennym moÅ›cie. W krótkim treningu tÅ‚umaczone byÅ‚y gÅ‚ównie aspekty sterowania, przy czym oczywiÅ›cie smokiem kierujemy gÅ‚ównie za pomocÄ… sensorów ruchu w padzie, co w praktyce prezentuje siÄ™ caÅ‚kiem nieźle. Podczas walki z kolei, wykorzystywać należy gÅ‚ównie system autocelowania, dziÄ™ki któremu po namierzeniu wroga możemy np. wystrzelić w niego ognistÄ… kulÄ™, bÄ…dź jeÅ›li bÄ™dziemy dostatecznie blisko - uruchomić specjalny atak w którym w powietrzu w Å›miertelnym uÅ›cisku zmierzÄ… siÄ™ dwa jaszczury. Dodatkowo należy pamiÄ™tać o tym, że na grzbiecie naszego potwora caÅ‚y czas przebywa jeździec w fachowej zbroi, który podczas bliskich starć może przeskoczyć na smoka przeciwnika (przed wyskokiem wÅ‚Ä…cza siÄ™ zawodowe spowolnienie czasu), a nastÄ™pnie spróbować ukatrupić rycerza kierujÄ…cego nim. CaÅ‚a akcja podczas walki bezpoÅ›redniej prezentuje siÄ™ niezwykle widowiskowo (jej charakter porównać można trochÄ™ do walk z bossami z God of War), szczególnie motywy z przeskakiwaniem na smoka/jaszczura wrogów.

OczywiÅ›cie poza walkami z innymi jeźdźcami i ich smokami, w grze trzeba bÄ™dzie prowadzić również potyczki naziemne. W każdej chwili można wylÄ…dować i zmasakrować zastÄ™py rycerzy, którzy akurat prowadzÄ… wojnÄ™ z wojakami naszej armii. W levelu na moÅ›cie na ekranie przewijaÅ‚y siÄ™ w sumie setki postaci na ekranie, w tle poruszaÅ‚y siÄ™ inne smoki, a w powietrzu lataÅ‚y ogniste kule - wyglÄ…daÅ‚o to w akcji naprawdÄ™ dynamicznie i ciekawie. Jedynym mankamentem byÅ‚a trochÄ™ kulejÄ…ca animacja naziemnych jednostek (bo smoki poruszajÄ… siÄ™ po prostu niesamowicie), detekcja kolizji (postacie w magiczny sposób przesuwaÅ‚y siÄ™ po ziemi kiedy jaszczur poruszaÅ‚ siÄ™ miÄ™dzy nimi), oraz fakt, że praktycznie każdy rycerz wyglÄ…daÅ‚ identycznie... CaÅ‚e szczęście jednak, że twórcy majÄ… jeszcze trochÄ™ czasu, żeby nad tym popracować. ZresztÄ… już na chwilÄ™ obecnÄ… wiÄ™kszość tych wad w peÅ‚ni rekompensuje nieustanna akcja, która caÅ‚y czas rozgrywa siÄ™ na ekranie - praktycznie non stop coÅ› siÄ™ dzieje i podczas poziomu na moÅ›cie nie byÅ‚o praktycznie ani chwili wytchnienia (w pewnym momencie na polu bitwy pojawiÅ‚y siÄ™ wrogie smoki, które w swoich szponach przetransportowaÅ‚y przeroÅ›niÄ™te byki, siejÄ…ce zniszczenie wÅ›ród żoÅ‚nierzy armii bohatera i które trzeba byÅ‚o szybko wyeliminować).




Pod wzglÄ™dem wykonania grafiki ekipa Factor 5 wykonaÅ‚a naprawdÄ™ kawaÅ‚ dobrej roboty - szczególnie smoki wyglÄ…dajÄ… naprawdÄ™ fachowo i niezwykle szczegóÅ‚owo. Otoczenie też jest caÅ‚kiem niezÅ‚e, a kamienny most na demku prezentowaÅ‚ siÄ™ naprawdÄ™ przyzwoicie - byÅ‚ szczegóÅ‚owo zdobiony, zawodowo odbijaÅ‚ efekty Å›wietlne. Ogniste pociski, pÅ‚onÄ…ce miejsca (zniszczenie drewnianego mostu, który po zioniÄ™ciu ogniem widowiskowo siÄ™ rozpada), dym i woda wyglÄ…dajÄ… realistycznie. Trzeba to wszystko dodatkowo zobaczyć w HD, a Lair naprawdÄ™ bÄ™dzie robić caÅ‚kiem niezÅ‚e wrażenie, jeÅ›li chodzi o next-genowy poziom oprawy wizualnej.

Zanosi siÄ™ na to, że Factor 5 dostarczy na rynek naprawdÄ™ dobrÄ… grÄ™, która po dopracowaniu paru bÅ‚Ä™dów może nieźle zarzÄ…dzić i być mocnÄ… stronÄ… w pojedynku konsol nowej generacji. Dobry pomysÅ‚, profesjonalna oprawa i widowiskowość to bez wÄ…tpienia zalety tej pozycji, które gracze na pewno doceniÄ… (lecz dopiero wiosnÄ… przyszÅ‚ego roku). [Nelson]

 

The Eye of Judgement - wrażenia [PS3]

Zapewne każdy z Was pamiÄ™ta filmik z konferencji Sony, ukazujÄ…cy zabawÄ™ dwoma kubkami i wodÄ…, przedstawiajÄ…cy nowe możliwoÅ›ci Eye Toy'a. Generalnie wiÄ™kszoÅ›ci trzeźwo myÅ›lÄ…cym graczom ciężko byÅ‚o uwierzyć w takÄ… integralność ruchów w Å›wiecie realnym i wirtualnym, jednak jedna z gier zapowiedzianych na PS3 pokazuje, że twórcy kamerki do Playstation caÅ‚y czas rozwijajÄ… swoje pomysÅ‚y, a chodzi oczywiÅ›cie o The Eye of Judgment - tytuÅ‚, który wykorzystuje motyw karcianki i nowe możliwoÅ›ci najnowszej wersji Eye Toy’a.

Pierwsze co rzucaÅ‚o siÄ™ w oczy w pomieszczeniu w którym prezentowano TEOJ byÅ‚a lekko zmodyfikowana kamerka (teraz przypominaÅ‚a ona bardziej maÅ‚Ä…, biurkowÄ… lampkÄ™, która ustawiona byÅ‚a bezpoÅ›rednio nad miejscem rozgrywki) oraz lekko zmieniona plansza do gry. Na Tokyo Game Show 2006 nie przedstawiono niestety zbyt wielu nowych aspektów, jeÅ›li chodzi o ten tytuÅ‚. Po raz kolejny twórcy zaprezentowali jak wyglÄ…dajÄ… karty do gry, ukazali fragmenty walk pomiÄ™dzy potworami, oraz interaktywnoÅ›ci w ich zachowaniu.

Sama rozgrywka polega gÅ‚ównie na umiejÄ™tnym rozdysponowywaniu kartami na planszy, skÅ‚adajÄ…cej siÄ™ z kwadratu trzy na trzy pola. Aby zwyciężyć należy zdobyć wiÄ™kszość pól, czyli przynajmniej pięć, a na nasze karty dodatkowo bÄ™dÄ… wpÅ‚ywać żywioÅ‚y, jakie znajdować siÄ™ bÄ™dÄ… na danym polu. Podczas walki pomiÄ™dzy kreaturami kamera robić bÄ™dzie efektowne zbliżenia ukazujÄ…c jak szczegóÅ‚owo zrobione sÄ… potworki i jak fachowo siÄ™ poruszajÄ…, a otoczenie w jakim siÄ™ znajdujÄ… bÄ™dzie w gÅ‚ównej mierze zależeć od tego, na polu jakiego żywioÅ‚u aktualnie siÄ™ rozgrywa akcja (przykÅ‚adowo jedne potworki pojedynkować siÄ™ bÄ™dÄ… w zielonym lesie, a inne na opustoszaÅ‚ej pustyni). Å»eby móc skutecznie zwyciężyć należy poznać podstawowe, strategiczne aspekty rozgrywki i znać statystyki wÅ‚asnej talii, aby wiedzieć jakÄ… kartÄ™ wykorzystać w danym momencie. Ciekawe tylko jakie tryby rozgrywki bÄ™dÄ… dostÄ™pne w grze, bo na ten temat twórcy póki co milczÄ…, a szkoda by byÅ‚o, żeby można byÅ‚o jedynie rozegrać jednÄ… wariacjÄ™ pojedynku, która po krótkim czasie pewnie siÄ™ znudzi.




Przed rozpoczÄ™ciem wÅ‚aÅ›ciwej rozgrywki można najpierw trochÄ™ "pobawić siÄ™" ze swoimi kartami. Możliwe jest przejrzenie ich statystyk, czy sprawdzenie jak reagować bÄ™dÄ… kiedy szturchniemy je swoim palcem. Same karty prezentujÄ… siÄ™ niezwykle różnorodnie (każda posiada swój unikatowy kod, który kamerka odszukuje i dziÄ™ki czemu wie jakÄ… wykÅ‚adamy)- w talii znaleźć można takie potwory jak smoki, gobliny, minotaury, demony, czy inne baÅ›niowe stwory. OczywiÅ›cie każda kreatura posiada unikatowe ruchy, ataki i zachowania, które wykonane sÄ… naprawdÄ™ dobrze. Kiedy kÅ‚adziemy danÄ… kartÄ™ na stole, na ekranie TV widać, jak potwór powoÅ‚ywany jest do życia, wybijajÄ…c siÄ™ z ziemi i wskakujÄ…c na pole walki (każda poczwara pojawia siÄ™ w swój charakterystyczny sposób).

JeÅ›li chodzi o dokÅ‚adność odwzorowania poruszania kartami przez Eye Toy'a, to nie ma na co narzekać - kamerka precyzyjnie przenosi nasze ruchy na wirtualnÄ… planszÄ™. WyglÄ…da na to, że twórcy naprawdÄ™ dopracowali system rozgrywki kartami i ich wspóÅ‚pracÄ™ z kamerkÄ…. Dodatkowo zapowiada siÄ™, że w grze dostÄ™pny bÄ™dzie również tryb online, jednak jak na razie autorzy nie mogli potwierdzić go na 100 %. Sama grafika może nie poraża swoim wykonaniem, lecz na pewno jest miÅ‚a dla oka - otoczenie i kreatury wykonane sÄ… niezwykle szczegóÅ‚owo, ale w koÅ„cu w tym tytule nie wykonanie jest najważniejsze (oprawa wizualna Eye Toy’ów na PS2 też pozostawiaÅ‚a wiele do życzenia).

The Eye of Judgment może stać siÄ™ tytuÅ‚em, który pokaże możliwoÅ›ci next-genów nie tylko pod wzglÄ™dem rozgrywki, ale także nowych systemów rozgrywki i caÅ‚kiem nowego poziomu zabawy. Ciekawe tylko czy autorzy dostatecznie rozwinÄ… swój pomysÅ‚, aby gra siÄ™ zbyt szybko nie nudziÅ‚a i naprawdÄ™ stanowiÅ‚a ciekawÄ… nowość na rynku... [Nelson]

 

FORZA 2 - wrażenia [X360]

Temat maÅ‚ej wojny pomiÄ™dzy Gran Turismo a FORZÄ„ jest już bardzo dobrze znany konsolowym graczom. Sporu, która gra jest lepsza nie bÄ™dÄ™ komentowaÅ‚, bo to raczej subiektywne odczucie i każdy może mieć na ten temat odmienne zdanie. W przypadku gdy Sony zapowiada GT na PS3 gdzie bez koÅ„ca bÄ™dziemy wydawali kasÄ™ na nowe fury i trasy, Billu konsekwentnie jedzie po linii sukcesu i nie wydziwia zbytnio w tym temacie, ulepszajÄ…c przy okazji co siÄ™ tylko da.

Pierwszym i chyba majÄ…cym najwiÄ™ksze znaczenie faktem jest to, że FORZA zmierzajÄ…ca na 360-tkÄ™, pod katem silnika gry caÅ‚kowicie zrywa z poprzedniÄ… częściÄ…. "Dwójka" przygotowywana jest w 100% pod next-gena Microsoftu, co daÅ‚o siÄ™ zauważyć na zamkniÄ™tym pokazie podczas którego pokazywano grywalnÄ… wersjÄ™ owej Å›cigaÅ‚ki. Wedle tego co mówiÄ… developerzy, w chwili obecnej ich gra ukoÅ„czona jest w 60%.

Na tymże prezentowanym pokazie dostÄ™pna byÅ‚a Honda NSX, którÄ… można byÅ‚o przetestować na japoÅ„skim torze Tsukuba. Pierwsze co rzuciÅ‚o siÄ™ w oczy, to oczywiÅ›cie grafika. Naoczni Å›wiadkowie mówiÄ… o bardzo realistycznych modelach fur, a wszystkie okrÄ…gÅ‚e ich elementy sÄ… dopracowane w najdrobniejszych detalach. Najlepiej byÅ‚o to widać przy robionych zbliżeniach np. tylnej lampy danego samochodu, gdzie byÅ‚o widać znajdujÄ…cÄ… siÄ™ w niej żarówkÄ™! ÅšwiatÅ‚o odbijajÄ…ce siÄ™ od karoserii, przechodzÄ…ce przez szyby na zderzakach koÅ„czÄ…c robiÅ‚o iÅ›cie next-genowy efekt, gdzie daÅ‚o siÄ™ zauważyć różnicÄ™ pomiÄ™dzy refleksami pochodzÄ…cymi z lamp od tych z karoserii. CaÅ‚ość ma zamykać siÄ™ w upragnionych 60-ciu fps-ach.




W drugiej części FORZY developerzy skupiÄ… siÄ™ gÅ‚ównie na opracowaniu zwykÅ‚ych, zamkniÄ™tych tras. Prawdopodobnie odejdÄ… od pomysÅ‚u znanego z prequela, gdzie znajdowaÅ‚y siÄ™ odcinki typu point-to-point. Microsoft posÅ‚uchaÅ‚ tutaj graczy i oczywiÅ›cie bÄ™dzie staraÅ‚ siÄ™ o to, aby w jak najwiÄ™kszym stopniu usatysfakcjonować swoich przyszÅ‚ych klientów. Ku mojej wielkiej radoÅ›ci nie zostanie usuniÄ™ta rewelacyjnie sprawujÄ…ca siÄ™ linia pokazujÄ…ca optymalny tor jazdy, która idealnie wprowadzi każdego nowicjusza w grÄ™. Jej najwiÄ™kszÄ… zaletÄ… (jeszcze za czasów Xboxa) byÅ‚o to, że reagowaÅ‚a ona swojÄ… barwÄ… na aktualne poczynania gracza (odpowiedni jej kolor nakazywaÅ‚ przyÅ›pieszenie lub zwolnienie). Można powiedzieć, że ona "myÅ›li", a nie jest tylko suchym znakiem, jaki możemy zobaczyć to np. w GT.




System uszkodzeÅ„ samochodów to kolejna po grafice rzecz, która ulegnie usprawnieniu. Moc Xboxa 360 pozwoli na zastosowanie wiÄ™kszej iloÅ›ci stref zgniotu oraz np. możliwość odpadniÄ™cia któregoÅ› z elementów karoserii. Nie obejdzie siÄ™ także bez popÄ™kanej przedniej szyby i caÅ‚ej masy innych drobnych szczegóÅ‚ów. Zniszczenia bÄ™dÄ… oczywiÅ›cie wpÅ‚ywaÅ‚y na model jazdy, który swojÄ… drogÄ… już w pierwszej części FORZY byÅ‚ niemalże idealny. M$ nie zapowiada rewolucyjnych zmian w sposobie prowadzenia fur (i bardzo dobrze), jedyne co chcÄ… wykonać, to delikatne szlify na swoim diamencie, którym jest wspominany już model jazdy.

RzeczÄ…, która bardzo podobaÅ‚a mi siÄ™ w pierwszej części byÅ‚ praktycznie brak samochodów "mydelniczek", które rozwijaÅ‚y maksymalnÄ… prÄ™dkość do trzech cyferek w dóÅ‚. Tutaj ponownie uÅ›wiadczymy takich marek jak Ferrari, Porsche, Nissan, VW, GM, Lamborghini lub innych wypasionych firm. BÄ™dzie można je dowolnie przemalowywać w stosownym do tego trybie. BÄ™dzie on jeszcze bardziej rozwiniÄ™ty niż to, co mogliÅ›my zobaczyć na pierwszym Xboxie - tak twierdzÄ… ludzie odpowiedzialni za ten tytuÅ‚.

Reasumujac caÅ‚ość, bÄ™dzie jeszcze Å‚adniej, jeszcze wiÄ™cej i jeszcze lepiej. Microsoft w przeciwieÅ„stwie do swojego odwiecznego rywala stawia na caÅ‚kiem nowÄ… jakość, która pomimo tego, że jest ukoÅ„czona w 60-ciu procentach, robi już teraz piorunujÄ…ce wrażenie. [Majonez]

Strona artykułu: [1]  [2]  [3]    

UID: 5258
Okładka/art:
Tytuł:
TGS 2006 część IV - raport z pokazów gier
Developer: -
Gatunek: -
Data wydania:
EUR:
USA:
JAP:
Poziom trudności:
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!