Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
TGS 2006 część VI - raport z pokazów gier + podsumowanie PlayStation 3Xbox 360PlayStation 2PSPDS

flOw - wrażenia [PS3]

Kiedy moim oczom ukazaÅ‚y siÄ™ pierwsze screeny z tej gry zaczÄ…Å‚em siÄ™ zastanawiać co to w ogóle ma być i jakim prawem może to być samodzielna gra na PlayStation 3, a nie część jakiegoÅ› Wii Sports, czy innego badziewia zÅ‚ożonego z kilkunastu konkurencji, które nie mogÄ… bawić dÅ‚użej niż przez parÄ™ drobnych chwil. Bo spójrzmy prawdzie w oczy – w węża to ja sobie mogÄ™ zagrać na stareÅ„kiej Nokii 3210, a nie sprzÄ™cie nowej generacji i to, przynajmniej na papierze, najmocniejszym spoÅ›ród wszystkich pozostaÅ‚ych.

Nie, moi drodzy – nie przejÄ™zyczyÅ‚em siÄ™ – FlOw to taki odrobinÄ™ bardziej skomplikowany Snake, którego sam pamiÄ™tam jeszcze z NESa (nie ma to jak next-gen) oraz telefonów komórkowych, na których zrobiÅ‚ prawdziwa furorÄ™. Szkoda tylko, że od czegoÅ› o mocy PS3 oczekiwaÅ‚bym znacznie wiÄ™cej niż ttego, co dane mi byÅ‚o ujrzeć.

CaÅ‚a gra w zasadzie polega tylko na tym, by jako podwodny wielokomórkowiec, zjadać mniejsze żyjÄ…tka po to, by stawać siÄ™ coraz to wiÄ™kszym i wiÄ™kszym stworem. NastÄ™pnie, poprzez zjadanie czerwonych blobów mamy nurkować w dóÅ‚, gdzie możliwe bÄ™dzie spotkanie coraz to bardziej skomplikowanych organizmów, o podobnej budowie do tej, którÄ… reprezentuje nasz „bohater”. Na caÅ‚e szczęście istnieje możliwość, że siÄ™ tak wyrażę, rozczÅ‚onkowania ich, co oczywiÅ›cie pozwala na pozbieranie „segmentów” ich ciaÅ‚a, dziÄ™ki którym stajemy siÄ™ wrÄ™cz nieprzyzwoicie dÅ‚udzy.




Co ciekawe, w pewnym momencie grywanego dema, które zostaÅ‚o udostÄ™pnione na Tokyo Games Show pojawia siÄ™ coÅ›, co przy odrobinie samozaparcia i dobrej woli można by nawet nazwać bossem. Nasz „szef” to sporych rozmiarów bydle przypominajÄ…ce swojÄ… budowÄ… kóÅ‚ko od roweru, którego sÅ‚abym punktem jest „gÅ‚owa”. Nie trzeba być Einsteinem, by dojść do wniosku, iż to wÅ‚aÅ›nie z niej należy odrÄ…bać parÄ™ segmentów co powoduje zniszczenie naszego pierwszego i ostatniego oponenta. Jak na niecywilizowanego wyznawcÄ™ prawa dżungli przystaÅ‚o, należy później siÄ™ nim pożywić, by, uwaga uwaga tu niezwykÅ‚a wiadomość – urosnąć do jeszcze wiÄ™kszych rozmiarów (Å‚aÅ‚, nie spodziewaÅ‚em siÄ™ tego ani troszeczkÄ™).

Geniusz nie jest wymagany również do domyÅ›lenia siÄ™, że grafika we FlOw nie jest czymÅ›, co zwalaÅ‚oby z nóg i wypalaÅ‚o gaÅ‚ki oczne. Prawda jest taka, że mamy tutaj 3 kolory wraz z ich odcieniami (biaÅ‚y, niebieski, czerwony) i mniej wiÄ™cej na tym paleta barw siÄ™ koÅ„czy. No, ale ciężko oczekiwać od studia Santa Monica, by w grze o takiej a nie innej tematyce zawarli jakieÅ› niezwykÅ‚e fajerwerki graficzne. Niestety w demie udostÄ™pnionym w Tokyo dźwiÄ™ków również jakoÅ› nie daÅ‚o siÄ™ specjalnie uÅ›wiadczyć, ale prawdopodobnie w peÅ‚nej wersji znajdzie siÄ™ soundtrack utrzymany w podobnej konwencji jak gra sama w sobie – czyli powolnej, spokojnej i relaksujÄ…cej.




Szczerze powiedziawszy, to nie wydaje mi siÄ™ by FlOw miaÅ‚o odnieść sukces nawet przy odpowiednio obniżonej cenie (gra ponoć ma być sprzedawana przez internet). KtoÅ› pewnie powie, że jest to pomysÅ‚ oryginalny i Sony wraz z Santa Monica należy zaÅ„ pochwalić... Moim zdaniem jednak, jest to po prostu rozbudowany wąż. A nie jest to coÅ›, czego oczekiwaÅ‚bym od „full next-gen high definition” konsoli, zwÅ‚aszcza pod hasÅ‚em „oryginalność”. Sorry, no bonus – wolÄ™ siÄ™ relaksować przy Devil May Cry. [Siergiej]

dop. Ski: FlOw to tytuÅ‚ wzorowany na flashowej gierce, która niedawno podbiÅ‚a segment "darmowych gier internetowych". Nie wierzycie? Odpalcie google i wpiszcie w przeglÄ…darkÄ™ sÅ‚owa "flow" i "flash", a bÄ™dziecie mogli zagrać w prototyp next-genowej produkcji od Sony Santa Monica ;).

 

Monster Kingdom: Unknown Realms - wrażenia [PS3]

"The next generation of monster fantasy" – takim hasÅ‚em SCEI reklamowaÅ‚o jeden ze swoich najnowszych tytuÅ‚ów z gatunku role-playing-game o ciekawie brzmiÄ…cej nazwie - Monster Kingdom: Unknown Realms. Podczas Tokyo Game Show 2006 Sony zaprezentowaÅ‚o ponad 15-minutowe demko tej gry, peÅ‚ne eksploracji fantastycznego Å›wiata i widowiskowych walk z różnymi potworami, co budziÅ‚o dość spore zainteresowanie. TytuÅ‚ ten jest peÅ‚nowymiarowym RPG-iem widzianym z perspektywy trzeciej osoby.

W demie wcielić siÄ™ można byÅ‚o w ponÄ™tnÄ… wojowniczkÄ™ ElenÄ™, oraz goÅ›cia zwanego Keats. Wspólnie walczÄ… oni z zastÄ™pami kolejnych przeciwników i zwiedzajÄ… naprawdÄ™ Å›liczne i interesujÄ…ce lokacje, w fantastycznym i magicznym Å›wiecie gry. WyglÄ…d okna rozgrywki nie różni siÄ™ niczym od znanych już standardów: w lewym górnym rogu widać wskaźnik życia i magii (generalnie ograniczona jest ilość ataków zarówno magicznych jak i zwykÅ‚ych), mapka, a w prawym dolnym widać 4 okienka w których umieszczamy wybrane przez nas kreatury walczÄ…ce po naszej stronie (o czym szerzej dalej).




Najbardziej ciekawym patentem w Monster Kingdom jest bez wÄ…tpienia mechanizm samej rozgrywki. Po pokonaniu kolejnych przeciwników, zyskujemy możliwość przywoÅ‚ywania ich, aby walczyli po naszej stronie. Aspekt ten sprawia, że z czasem należy coraz umiejÄ™tniej posÅ‚ugiwać siÄ™ kolejnymi zdobytymi potworami, aby wystawiać je przeciw odpowiednim wrogom. Tak np.: na demku przeciw latajÄ…cym i atakujÄ…cym nas z daleka poczwarom, należaÅ‚o wystawić maÅ‚ego, skrzydlatego i plujÄ…cego ogniem zwierzaka, który wprawdzie nie byÅ‚ zbyt mocarny, ale bez problemu radziÅ‚ sobie z fruwajÄ…cymi przeciwnikami.

JeÅ›li chodzi o Å‚apanie przeciwników żeby nastÄ™pnie móc ich wystawiać do walki, to ten aspekt rozgrywki również zostaÅ‚ ciekawie rozwiÄ…zany. Å»eby móc pochwycić danÄ… kreaturÄ™ musimy najpierw odpowiednio ja osÅ‚abić, a nastÄ™pnie zaatakować specjalnym, magicznym lassem. Nie jest to jednak tak proste jak siÄ™ wydaje, bo aby "przejąć" wroga trzeba najpierw wykonać odpowiednie czynnoÅ›ci na padzie (na ekranie pojawiajÄ… wytyczne). Kiedy uda nam siÄ™ już przezwyciężyć jego opór, to w widowiskowy sposób zostaje on "wessany" przez naszego bohatera/bohaterkÄ™.

Jednym z najciekawszych wrogów z jakimi można byÅ‚o siÄ™ zmierzyć na demku, byÅ‚ na pewno roÅ›lino-podobny boss na koÅ„cu, oraz czarny, przypominajÄ…cy trochÄ™ yetiego stwór, który po wyczuciu zagrożenia zachowywaÅ‚ siÄ™ jak ryba dmuchawiec - nadymaÅ‚ siÄ™, stawaÅ‚ siÄ™ ponad 3 razy wiÄ™kszy, a na jego ciele pojawiaÅ‚y siÄ™ ostre kolce. Wprawdzie nie można siÄ™ byÅ‚o nauczyć żadnej umiejÄ™tnoÅ›ci, ale sprawiaÅ‚ wielu grajÄ…cym spory kÅ‚opot stajÄ…c siÄ™ jednym z ciekawszych (pod wzglÄ™dem designu i pomysÅ‚u) przeciwników.




Pod wzglÄ™dem oprawy wizualnej na pochwaÅ‚Ä™ zasÅ‚uguje na pewno design fantazyjnego Å›wiata i potworów. Sama grafika jednak na chwilÄ™ obecnÄ… nie powala na kolana, a najbardziej odpychajÄ…cy wydaje siÄ™ być fakt, że na demku wyglÄ…dajÄ…cy na rozbudowany i otwarty Å›wiat tak naprawdÄ™ byÅ‚ strasznie ograniczony, przez co bohaterowie mogli poruszać siÄ™ jedynie po wytyczonych Å›cieżkach. Fajnie prezentowaÅ‚a siÄ™ za to animacja zarówno postaci (fajnie powiewa pÅ‚aszczyk gÅ‚ównego herosa), jak i potworów.

HistoriÄ™ przedstawiona w grze także zaliczyć można na plus. Dwójka gÅ‚ównych bohaterów spotyka siÄ™ w tajemniczym miasteczku zwanym Remrick. Elene (studentka) dostaje list od swojej zmarÅ‚ej w dzieciÅ„stwie matki, która pisze że chce siÄ™ z niÄ… spotkać wÅ‚aÅ›nie w tym mieÅ›cie (dop. Ski: Silent Hill siÄ™ kÅ‚ania). Na miejscu spotyka ona Keatsa - dziennikarza, który prowadzi swój wÅ‚asny kÄ…cik okultystyczny w jednej z gazet. Przybywa on do Ramrick z powodu telefonu od nieznajomej dziewczyny, która prosi go o pomoc. Po dotarciu do miasteczka okazuje siÄ™ jednak, iż zmarÅ‚a ona w tajemniczych okolicznoÅ›ciach, a dziennikarz stara siÄ™ rozwikÅ‚ać zagadkÄ™ jej Å›mierci. Monster Kingdom: Unknown Realms na pewno wyróżnia siÄ™ niecodziennym klimatem i designem, który nie każdemu fanowi RPG może przypaść do gustu, ale nie można odmówić twórcom wprowadzenia paru ciekawych patentów. Pozostaje poczekać jak dalej potoczÄ… siÄ™ losy tego tytuÅ‚u. [OGM]

txt.: Nelson

 

Reszta gier + podsumowanie

Oprócz masy pozycji, które dla Was opisaliÅ›my na TGS można byÅ‚o ujrzeć wiele innych tytuÅ‚ów - może nie tak atrakcyjnych, ale jednak wartych uwagi. Inne z kolei byÅ‚y prezentowane jedynie w postaci krótkiego, niewiele mówiÄ…cego trailera. WÅ‚aÅ›nie takimi pozycjami zajmiemy siÄ™ w tym zestawieniu, podsumowujÄ…cym tak naprawdÄ™ wszystko co ciekawe i co chcieliÅ›my Wam przekazać w tym roku na temat Tokyo Game Show.

 

Crisis Core: Final Fantasy VII [PSP]

Crisis Core to kolejna (po Dirge of Cerberus na PS2) wariacja na temat kultowego Final Fantasy VII, na którego popularnoÅ›ci Square Enix ostatnio żeruje. Zapowiedzi wypÅ‚ynęły już dawno, ale od dÅ‚uższego czasu nic na temat tego action-RPGa nie byÅ‚o sÅ‚ychać. Co niektórzy nawet zaczÄ™li przepowiadać rychÅ‚e skasowanie projektu Crisis Core, ale na szczęście tak siÄ™ nie staÅ‚o. Mimo to na TGS gra dostÄ™pna byÅ‚a jedynie w postaci krótkiego trailera.




CC:FFVII bÄ™dzie prequelem Final Fantasy VII, a jego wydarzenia bÄ™dÄ… siÄ™ rozgrywaÅ‚y nawet przed Dirge of Cerberus. Wcielimy siÄ™ w rolÄ™ Zacka - mÅ‚odego rekruta dziaÅ‚ajÄ…cego dla organizacji SOLDIER z Shinra Corporation. Trailer ukazywaÅ‚ wÅ‚aÅ›nie jego w paru akcjach plus kilka innych, nowych postaci. UwagÄ™ przykuwaÅ‚ starszy żoÅ‚nierz Angeal, który najprawdopodobniej odegra tutaj dużą rolÄ™. Można byÅ‚o ujrzeć też znanych bohaterów: Aeris, Tsenga, czy Sephirotha. CaÅ‚ość jak na możliwoÅ›ci PSP wyglÄ…da Å›wietnie i z chÄ™ciÄ… poÅ‚ożylibyÅ›my już na niej swoje rÄ™ce. Szkoda tylko, że premiera w Japonii to bliżej niesprecyzowane "2007", a o Europie i USA na razie w ogóle siÄ™ nie mówi... [Ski]

 

Pilot Academy [PSP]

Oprócz Ace Combat X można byÅ‚o spotkać inny "symulator" lotu - wÅ‚aÅ›nie PA. Tutaj jednak twórcy nie kÅ‚adÄ… nacisku na akcjÄ™ (jak Namco), a bardziej na "doÅ›wiadczanie" lotu. To trochÄ™ taki lotniczy sim - znajduje siÄ™ tu sporo autentycznych modeli samolotów, sporo nawet nie ma możliwoÅ›ci strzelania (nie sÄ… zaopatrzone w dziaÅ‚ka). Bardziej polegać bÄ™dzie to wszystko na wykonywaniu powierzonych zadaÅ„. Czasem trzeba bÄ™dzie przelecieć przez obrÄ™cze, innym razem wykonać żądanÄ… akrobacjÄ™, czy zmieÅ›cić siÄ™ pomiÄ™dzy wysokimi sÅ‚upkami ustawionymi na lÄ…dzie - coÅ› w tym stylu. Gra może nie powalaÅ‚a silnikiem graficznym (spore przestrzenie, ale góry siÄ™ dorysowywaÅ‚y; poza tym obiekty na ziemi nie należą do najpiÄ™kniejszych), byÅ‚a też dość Å›lazarna (jak to symulator), ale prezentowaÅ‚a zupeÅ‚nie inne podejÅ›cie niż Ace Combat. PodejÅ›cie, które może bardzo przypaść do gustu wszystkim graczom twierdzÄ…cym, że hit od Namco jest zbyt prosty. PeÅ‚na wersja ma zadebiutować jakoÅ› na dniach w Kraju KwitnÄ…cej WiÅ›ni. Potwierdzono już wersjÄ™ dla Europy (a dla USA nie), jednak nie podano nawet przybliżonej daty wydania. MyÅ›lÄ™ jednak, że warto poczekać, bo Pilot Academy zapowiada siÄ™ na dość interesujÄ…cÄ… pozycjÄ™. [Ski]



 

Armored Core 4 [PS3]

Gra byÅ‚a prezentowana w grywalnej wersji, ale skrzÄ™tnie ukrywano jÄ… przed prasÄ…. W pierwszym dniu otwartym tylko dla mediów można byÅ‚o dostrzec jedynie krótki trailer. OkazaÅ‚o siÄ™, że nazajutrz, gdy hala stanęła otworem dla publicznoÅ›ci, daÅ‚o siÄ™ znaleźć grywalne demo. Szybko okazaÅ‚o siÄ™, że From Software (to Ci sami ludzie, którzy obrzydzili nam Tenchu na X360) miaÅ‚o powody by siÄ™ bać. AC4 momentami chrupaÅ‚o niemiÅ‚osiernie, szczególnie gdy na ekranie zbyt wiele siÄ™ dziaÅ‚o (eksplozje, tumany kurzu, etc.). Wprawdzie przez wiÄ™kszość czasu dziaÅ‚aÅ‚o pÅ‚ynnie, ale dropy do mniej wiÄ™cej 2 klatek na sekundÄ™ nie sÄ… tym, czego oczekujemy od PS3. Demko oferowaÅ‚o możliwość krótkiego pohasania po mieÅ›cie i postrzelania do latajÄ…cych tu i ówdzie mechów. Wszystko odbywaÅ‚o siÄ™ w nocy na której tle bardzo Å‚adnie bÅ‚yszczaÅ‚y siÄ™ mechy. Na razie wszystko psuÅ‚o to zarywanie animacji, ale mam nadziejÄ™, że do czasu premiery zostanie to poprawione. Tyle tylko, że jakoÅ› nie chce mi siÄ™ wierzyć w tÄ™ grudniowÄ… premierÄ™, którÄ… caÅ‚y czas utrzymujÄ… twórcy. Bo albo dostaniemy później dopracowany, pÅ‚ynny tytuÅ‚, albo grÄ™ na czas, ale chrupiÄ…cÄ… od czasu do czasu, co na PLAYSTATION 3 raczej nie powinno mieć miejsca. [Ski]



Strona artykułu: [1]  [2]  [3]  [4]  

UID: 7077
Okładka/art:
Tytuł:
TGS 2006 część VI - raport z pokazów gier
Developer: -
Gatunek: -
Data wydania:
EUR:
USA:
JAP:
Poziom trudności:
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!