Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
TGS 2006 część VI - raport z pokazów gier + podsumowanie PlayStation 3Xbox 360PlayStation 2PSPDS

Valhalla Knights - wrażenia [PSP]

Konsolka PSP chyba nie może narzekać na zbytniÄ… obfitość gier RPG zawartych na dyskach UMD. Z pomocÄ… przychodzi tutaj Marvelous Interactive, która to firma jest aktualnie zajÄ™ta produkcjÄ… nowej gry z tego gatunku. Mowa tutaj o Valhalla Knights, który bÄ™dzie exclusive'em na PSP. Do tej pory informacji na temat opisywanego tytuÅ‚u nie byÅ‚o zbyt wiele a trailer, który jest dostÄ™pny szerokiej publicznoÅ›ci byÅ‚ caÅ‚kowicie w jÄ™zyku japoÅ„skim. Kilka szczegóÅ‚ów już zdradzono, o czym spieszymy poinformować.

JednÄ… z najważniejszych rzeczy w grze RPG jest fabuÅ‚a. A z tego co podano do informacji, nasz bohater "ni z gruchy ni z pietruchy" nagle budzi siÄ™ w nieznanym mu miejscu. Na domiar zÅ‚ego przytrafiÅ‚a mu siÄ™ także utrata pamiÄ™ci. Aby odzyskać swoje wspomnienia rusza w podróż peÅ‚nÄ… przygód i niebezpieczeÅ„stw. Kto jest odpowiedzialny za takÄ… historiÄ™? Dzieci developerów? CaÅ‚kiem możliwe... Naturalne caÅ‚a storyline bÄ™dzie siÄ™ rozwijaÅ‚a i z czasem może nabrać rumieÅ„ców, ale sam poczÄ…tek jak widać nie jest obiecujÄ…cy.

Co do systemu rozgrywki to ludzie z Marvelous szykujÄ… caÅ‚kiem ciekawy mix action-RPG, walki taktycznej oraz elementów skradanki w peÅ‚nym 3D. W caÅ‚ej tej "otoczce" gracz bÄ™dzie miaÅ‚ do dyspozycji aż 10-ciu zawodników z czego maksymalnie szeÅ›ciu może jednoczeÅ›nie znajdować siÄ™ na planszy. W razie potrzeby można ich dowolnie zmieniać. Sama walka oraz eksploracja odbywa siÄ™ w czasie rzeczywistym. Jednym z elementów na który bÄ™dzie siÄ™ skÅ‚adaÅ‚ system walki bÄ™dzie "zatrudnienie" krzyżaka oraz przycisków geometrycznych do ciekawego rozwiÄ…zania, które posÅ‚uży w walce. W lewym dolnym rogu ekraniku widoczny jest krzyżak, a do każdego z jego kierunków przypisana jest odpowiednia akcja w postaci jakiejÅ› komendy lub odpowiedniej taktyki. Do klawiszy geometrycznych zaÅ› przypisany jest konkretny atak. Wszystkie te rzeczy znajdujÄ…ce siÄ™ pod buttonami można dowolnie zmieniać wybierajÄ…c tym samym swoje optymalne ustawienie, które opcjonalnie bÄ™dzie urozmaicane dziÄ™ki progresowi w grze.




Graficznie udaÅ‚o siÄ™ uzyskać kilka ciekawych efektów, które można zobaczyć na otwartych lokacjach takich jak np. sÅ‚oneczne miasteczko czy oÅ›wietlonych pochodniami lochów. UdaÅ‚o siÄ™ również pozbyć denerwujÄ…cych loadingów, co na PSP nie jest Å‚atwÄ… sztukÄ…. Zrezygnowano także z randomowych walk, które mnie osobiÅ›cie zawsze mocno irytowaÅ‚y.

Na chwilÄ™ obecnÄ… nie mówi siÄ™ o premierze Valhalla Knights poza granicami Kraju KwitnÄ…cej WiÅ›ni. Miejmy nadziejÄ™, że jednak ten tytuÅ‚ trafi na nasze póki, bo ciekawy system walki oraz mnogość postaci mogÅ‚yby u nas znaleźć swoich amatorów. ZresztÄ… biorÄ…c pod uwagÄ™, że gra Marvelous uznawana jest powszechnie za jednego z lepszych RPG-ów tegorocznego TGS, szanse na to sÄ… caÅ‚kiem spore. [Majonez]

 

Ace Combat X - wrażenia [PSP]

Czym dokÅ‚adnie może być Ace Combat na PSP? Pytanie banalne i zarazem niepocieszajÄ…ce. Może być tym czym byÅ‚ Ace Combat na Playstaion 2, ot co. Po zaznajomieniu siÄ™ z materiaÅ‚em prezentowanym na TGSie widać, że Namco Bandai odwala kichÄ™ równo. JapoÅ„ski developer coraz bardziej przypomina pod tym wzglÄ™dem EA chorujÄ…cego na syndrom "jeszcze wiÄ™cej tego samego". Jeżeli ta gra nie zmieni siÄ™ do czasu premiery i jeżeli przypadnie mi do recenzji... ojjjjj, to bÄ™dzie siÄ™ dziaÅ‚o;).

Cóż mogÄ™ Wam napisać na temat tej gry moi drodzy? To, że jest absolutnym kotletem, który nie zawiera ani krzty nowych rozwiÄ…zaÅ„ i że Namco liczy na to, że wydamy kasÄ™ bo "woooow, wyszedÅ‚ nowy Ace Cotlet"? Racja, Å›miechu warte. Po raz któryÅ› tam (nie chce mi siÄ™ liczyć) japoÅ„ski developer pakuje graczy do ogromnych stalowych latajÄ…cych maszyn, aby Ci mogli walczyć w przestworzach z groźnymi jak nigdy przeciwnikami i bronić swojej prawdziwszej prawdy lejÄ…c bad-assów. CaÅ‚a akcja bÄ™dzie toczyÅ‚a siÄ™ w pasjonujÄ…cych misjach, których nie uÅ›wiadczymy nigdzie indziej. Developer chwali siÄ™, że bÄ™dÄ™ one okraszone fantastycznÄ… fabuÅ‚Ä…, która poruszy nasze serca i woreczki żóÅ‚ciowe. Kolektywne i gromkie brawa dla twórców :D.

Efekty dźwiÄ™kowe w postaci caÅ‚kiem nowych tracków sprawiÅ‚y, że odpowiedzialni za to ludzie prawdopodobnie sÄ… na skraju wyczerpania fizycznego i psychicznego, bo tylko oni wprowadzili tutaj jakieÅ› zmiany. Zapewne spocili siÄ™ nieziemsko dÅ‚ubiÄ…c na jakimÅ› programie muzycznym dodawanym do "Pani Domu" klimatyczne kawaÅ‚ki, które w przeciÄ…gu kilku sekund wpadajÄ… w ucho na dÅ‚ugi czas. Zapewniam, że bÄ™dziecie te kawaÅ‚ki nucili jeszcze Waszym wnukom.




Ironia mode off. Ktokolwiek będzie chciał zdecydować się na zainwestowanie w Ace Combat X niech ma tę świadomość, że jest on wzorowym przykładem wyciągacza kasy. Grafika "zdołowana" do poziomu PSP. Reszta bez zmian. O, czekajcie znalazło się coś ciekawego... Multi na czterech graczy:]. Kończmy już to, bo opisując takie gry serce zaczyna mnie boleć. Zachowanie developera godne publicznej chłosty. [Majonez]

 

Yakuza 2 - wrażenia [PS2]

Dopiero co na branżowych serwisach posypaÅ‚y siÄ™ recenzje pierwszej części Ryu Ga Gotoku (poza JaponiÄ… tytuÅ‚ brzmi Yakuza), a tu już siÄ™ okazuje, że SEGA czuwa i ma zamiar niedÅ‚ugo wydać jej sequel. Tak wiÄ™c nie dziwne, że na tokijskim Games Show można byÅ‚o zasiąść z padem do PeeS- dwójki i rozkoszować siÄ™ demkiem tejże gry. O tym jak prezentowaÅ‚a siÄ™ ta grywalna wersja, dowiecie siÄ™ za chwilÄ™.

Podobnie jak w części pierwszej pokierujemy zniesÅ‚awionym japoÅ„skim gangsterem, byÅ‚ym czÅ‚onkiem tytuÅ‚owej Yakuzy, który zwie siÄ™ Kazuma Kiryu. Bardzo prawdopodobnym jest to, iż poza gÅ‚ównym bohaterem powrócÄ… również inne postacie, które dane nam byÅ‚o spotkać już podczas gry w Ryu Ga Gotoku numero uno.

Nietrudno siÄ™ domyÅ›lić, że również miejsce akcji pozostaÅ‚o niezmienione. No, ale ciężko siÄ™ dziwić temu, że japoÅ„scy gangsterzy ganiajÄ… akurat po ziemiach Nipponu, a konkretniej – Tokyo i Osace (pierwsze i trzecie co do wielkoÅ›ci miasta w Kraju KwitnÄ…cej WiÅ›ni). Jednak mamy tu pewnÄ… zmianÄ™ – ulice tychże metropolii sÄ… teraz dużo bardziej wypeÅ‚nione ludźmi skorymi do rozmowy z gÅ‚ównym bohaterem. OczywiÅ›cie nie mogÅ‚o też zabraknąć pospolitych rabusiów, raz po raz napadajÄ…cych na KazumÄ™, któremu panowie z SEGI nie omieszkali dodać paru nowych ciosów. Teraz może on chwycić gÅ‚owy dwóch oponentów i uderzyć nimi o siebie nawzajem, wykopać im z rÄ…k broÅ„ lub przy odpowiednim timingu skontrować nadchodzÄ…ce ciosy. Co ciekawe, może siÄ™ okazać, że gapie patrzÄ…cy na bójkÄ™ lub przyjaciele Kiryu podadzÄ… mu pomocnÄ… dÅ‚oÅ„ i doÅ‚Ä…czÄ… siÄ™ do walki, na przykÅ‚ad poprzez przytrzymywanie przeciwników.




Również wachlarz dostÄ™pnych w grze mini-gier zostaÅ‚ zwiÄ™kszony. Teraz można bawić siÄ™ nie tylko poprzez hazard w kasynie, ale również grajÄ…c w krÄ™gle albo baseball. Fani golfa też dostanÄ… coÅ› dla siebie i w Yakuza 2 bÄ™dÄ… mogli pomachać wirtualnym kijem. Możliwe też, że w sequelu Ryu Ga Gotoku znajdzie siÄ™ iÅ›cie simsowska możliwość dekorowania wÅ‚asnego mieszkania tak, by dostosować je do wÅ‚asnej wizji. Jako ciekawostkÄ™ warto nadmienić fakt, iż w tokijskim „Club Sega Arcade” można byÅ‚o natrafić na maszyny oferujÄ…ce... Virtua Fighter 6 ;).

Niestety w oprawie graficznej nie ma w zasadzie żadnych zmian w stosunku do pierwszej części. Co prawda można siÄ™ byÅ‚o spodziewać tego, że „niebiescy” nie siÄ™gnÄ… po żaden nowy silnik na potrzeby drugiej Yakuzy, mimo to pozostaje jednak pewien niedosyt zwiÄ…zany z tym, że jako iż jest to sequel, to oczekuje siÄ™ jednak trochÄ™ wiÄ™cej niż od pierwszej odsÅ‚ony. Dobre jest chociaż to, że loadingi sÄ… teraz krótsze, a tam gdzie potrzeba wiÄ™cej czasu na doÅ‚adowanie siÄ™ gry, widać pewne poprawki w silniku graficznym. Jednak oczywiÅ›cie nie jest to jakieÅ› znaczÄ…ce przemodelowanie oprawy wizualnej.




Yakuza 2 tak jak i jej pierwsza część bÄ™dzie grÄ… dobrÄ…, aczkolwiek uważam, że gdyby trochÄ™ dÅ‚użej miaÅ‚a posiedzieć wewnÄ…trz studia „niebieskich”, to mogÅ‚aby być tytuÅ‚em znacznie lepszym. A tak, dwunastego dnia grudnia dostaniemy w zasadzie tÄ™ samÄ… produkcjÄ™ ze zmienionÄ… fabuÅ‚Ä… oraz paroma usprawnieniami w walce z przeciwnikami. No i pojawi siÄ™ również kilka nowych mini-gier, ale jednak nie jest to dokÅ‚adnie to, czego oczekiwaÅ‚bym od sequela. [Siergiej]

 

It's Wonderful World - wrażenia [NDS]

Ostatnimi czasy znane z tworzenia gier typu jRPG – SquareEnix - rozpoczęło prawdziwe bombardowanie kolejnymi tytuÅ‚ami, które majÄ… zamiar wydać. WÅ‚aÅ›nie jednym z takich tytuÅ‚ów jest prezentowany na Tokyo Games Show szpil o tytule It’s a Wonderful Word, który ukaże siÄ™ na Nintendo Dual Screen. Nie dziwi to specjalnie, bo popularni "kwadratowi" ostatnio zaczÄ™li wykazywać bardzo duże zainteresowanie wÅ‚aÅ›nie kieszonsolkÄ… ze stajni Wielkiego N.

Przede wszystkim cieszyć z tego tytuÅ‚u powinni siÄ™ fani Kingdom Hearts, bo to wÅ‚aÅ›nie z ekipy tworzÄ…cej „Królestwo Serc” w gÅ‚ównej mierze zÅ‚ożona jest ta, która ma zająć siÄ™ wyprodukowaniem Wonderful Word. Niech wiÄ™c nikogo nie dziwi, ze za projektowanie postaci wziÄ™li siÄ™ tacy panowie jak Tetsuya Nomura (braÅ‚ udziaÅ‚ ostatnio też w tworzeniu Final Fantasy VII: Dirge of Cerberus) czy choćby Gen Kobayashi.




Już pierwsze zarysy fabuÅ‚y podane do publicznej wiadomoÅ›ci mogÄ… zapowiadać, że „WspaniaÅ‚y Åšwiat” bÄ™dzie produkcjÄ… stawiajÄ…cÄ… w dużej części na oryginalność. GÅ‚ówny bohater – Neck dowiaduje siÄ™ od Boga Åšmierci, ze zostaÅ‚o mu już tylko ostatnie siedem dni życia, podczas których wraz z dziewczynÄ… imieniem Tsuki musi uratować swoje rodzinne Tokyo przed inwazjÄ… demonopodobnych stworów zwÄ…cych siÄ™ „Nosie”. PrzypominajÄ… one różnorakie zwierzÄ™ta, wÅ›ród których znajdÄ… siÄ™ psy, goÅ‚Ä™bie (prawdziwie demoniczny stwór;]), wilki czy nawet niedźwiedzie.

Sama rozgrywka w It’s a Wonderful World wydaje siÄ™ być niezwykle oryginalna, nawet jak na obfitujÄ…cego w niezwykÅ‚e produkcje DS-a. Jest tak w gÅ‚ównej mierze dlatego, iż obydwie postacie znajdujÄ… siÄ™ na osobnych ekranach. W ten sposób, majÄ…c Necka na touchpadzie możemy mu kazać atakować przeciwników poprzez „ciÄ™cie” ich za pomocÄ… stylusa. JeÅ›li jednak zamiast „ciachać” postukamy w oponentów bohatera, to zacznie on nawalać w nich prawdziwym gradem piorunów. Co ciekawe, nasz heros może za pomocÄ… samej siÅ‚y swojej woli przenosić obiekty, nawet tak duże jak samochody, by utorować sobie dalszÄ… drogÄ™. Tsuki natomiast kierowana jest za pomocÄ… digital pada na górnym ekraniku. Walczenie niÄ… opiera siÄ™ w zasadzie na wystukiwaniu odpowiednich kombinacji na przyciskach kierunkowy tak, by dopasować atak do konkretnego typu przeciwnika. CaÅ‚y system nazywa siÄ™ „Stride Cross Battle” i opanowanie go może być nie lada sztukÄ…, zwÅ‚aszcza gdy przyjdzie walczyć na dwóch ekranach handhelda jednoczeÅ›nie.




OczywiÅ›cie „WspaniaÅ‚y Åšwiat” nie opiera siÄ™ tylko na walczeniu, wiÄ™c przyjdzie nam również eksplorować stolicÄ™ Japonii za pomocÄ… Necka. InteresujÄ…cym wydaje siÄ™ być fakt, że nasz bohater posiada umiejÄ™tność czytania w myÅ›lach i w ten sposób może zagÅ‚Ä™biać siÄ™ w umysÅ‚ każdej napotkanej na swej drodze osoby, by dowiedzieć siÄ™ wiÄ™cej o ich uczuciach, pragnieniach, lub też by poznać odpowiedzi na nurtujÄ…ce go pytania.

JeÅ›li graliÅ›cie kiedyÅ› w wymienionego wczeÅ›niej Kingdom Hearts, to z caÅ‚Ä… pewnoÅ›ciÄ… nie bÄ™dziecie ani trochÄ™ zaskoczeni jeÅ›li teraz napiszÄ™, że It’s a Wonderful World jest grÄ… wrÄ™cz bajecznie kolorowÄ…. OczywiÅ›cie grafika jakÄ… możemy dziÅ› zobaczyć na podwójnym ekranie Dual Screena raczej na nikim nie wywiera wrażenia, jednak trzeba przyznać, że ten tytuÅ‚ prezentuje siÄ™ caÅ‚kiem znoÅ›nie. Aha – po spojrzeniu na arty postaci Å‚atwo jest siÄ™ domyÅ›lić, że w ich tworzeniu maczaÅ‚ palce pan Tetsuya Nomura.

Widzicie wiÄ™c, że zapowiada siÄ™ na to, iż SquareEnix dostarczy na rynek DS-owych gier kolejny mocny tytuÅ‚ przemawiajÄ…cy za tym handheldem. Przede wszystkim produkcja owa zapowiada siÄ™ na niezwykle oryginalnÄ… i choć takich na Dual Screenie nie brakuje, to zdecydowanie Wonderful World wybija siÄ™ z tÅ‚umu. Zarówno fabuÅ‚Ä…, a raczej jej ogólnym zarysem jaki dostaliÅ›my, oraz nietuzinkowym systemem walki, wymagajÄ…cym od gracza skupienia na dwóch ekranach jednoczeÅ›nie. Jestem jak najbardziej na tak. [Siergiej]

Strona artykułu: [1]  [2]  [3]  [4]  

UID: 7070
Okładka/art:
Tytuł:
TGS 2006 część VI - raport z pokazów gier
Developer: -
Gatunek: -
Data wydania:
EUR:
USA:
JAP:
Poziom trudności:
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!