Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
TGS 2006 część V - raport z pokazów gier PlayStation 3Xbox 360WiiDS

Sonic: the HedgeHog / Sonic and the Secret Rings [PS3, X360, Wii]

Sonic to jedna z ważniejszych gier na japoÅ„ski rynek, wiÄ™c nie zdziwiÅ‚o nas specjalnie, że byÅ‚a prezentowana w jakiejÅ› tam wersji na każdego z trzech next-genów. Najbardziej promowana byÅ‚a chyba odsÅ‚ona na Xboxa 360, bo pojawiÅ‚a siÄ™ w grywalnej wersji i to od razu na dwóch stoiskach - i Segi i Microsoftu. Tradycyjnie trudno byÅ‚o siÄ™ doszukać czegokolwiek na Wii, ale w zakamarkach hali puszczany byÅ‚ trailer i tej wersji. Która z konsol dostanie najlepszego Sonica?

Na Xboxie można byÅ‚o bezstresowo pograć wiÄ™c nim zajmijmy siÄ™ najpierw. Do wyboru byÅ‚y trzy postacie: Sonic, Shadow i Silver, którymi można byÅ‚o pokierować na znanej już tematycznej lokacji (zieleÅ„, Å›wiÄ…tynie, etc.). Każdy z bohaterów posiadaÅ‚ inne umiejÄ™tnoÅ›ci. Niebieski jeż tradycyjnie byÅ‚ najszybszy w przeczesywaniu kolejnych poziomów, ale potrafiÅ‚ także wykonywać spiny, które unieszkodliwiaÅ‚y przeciwników. Sekcje przygotowane dla Sonica najczęściej polegaÅ‚y na jak najszybszym sprincie przed siebie, pokonywaniu serpentyn, okazyjnym skakaniu i zbieraniu pierÅ›cieni. Etap Shadowa byÅ‚ trochÄ™ trudniejszy. Przede wszystkim poruszaÅ‚ siÄ™ na specjalnej desce antygrawitacyjnej, przez co nie tak Å‚atwo byÅ‚o utrzymać nad nim peÅ‚nÄ… kontrolÄ™. Mimo, że kierowaÅ‚o siÄ™ nim na częściowo tych samych sekcjach co w przypadku Sonica, to dziÄ™ki wykorzystaniu umiejÄ™tnoÅ›ci Shadowa, ten sam level nie byÅ‚ pokonywany w identyczny sposób. Czarny jeż potrafi strzelać wiÄ…zkami energii, które mogÄ… unieruchamiać oponentów. I w koÅ„cu Silver - znowu na tej samej planszy, znowu z innymi umiejÄ™tnoÅ›ciami. Jako jedyny potrafi dziÄ™ki zdolnoÅ›ci telekinezy unosić przedmioty. Można byÅ‚o podnieść leżące na trasie pudÅ‚a i rzucić nimi we wrogów, czy też "przywoÅ‚ać" sobie schody, gdy droga siÄ™ urwaÅ‚a. Na koÅ„cu tym samym sposobem należaÅ‚o zaÅ‚atwić sprawÄ™ z bossem.

Również wersja na PS3 pokazywana byÅ‚a w grywalnej wersji. W wiÄ™kszoÅ›ci byÅ‚o to dokÅ‚adnie to samo, co prezentowane byÅ‚o już wczeÅ›niej na E3, jednak tym razem doszÅ‚a możliwość pokierowania Silverem. Level srebrnego jeża byÅ‚ jednak inny, postapokaliptyczny. Zawalone miasto, zepsute samochody, czerwone odcienie, zniszczone budynki - tego typu klimat. Nie ma sensu bym rozpisywaÅ‚ siÄ™ po raz kolejny nad zdolnoÅ›ciami poszczególnych bohaterów, bo sÄ… identyczne z tym, co pokazaÅ‚em na przykÅ‚adzie X'a 360.




Zarówno na PS3 jak i na Xboxie 360 Sonic prezentowaÅ‚ siÄ™ dobrze, pÅ‚ynnie i... bardzo podobnie do siebie. Trudno zauważyć jakieÅ› różnice pomiÄ™dzy tymi dwiema wersjami, a raczej nic siÄ™ już pod tym wzglÄ™dem nie zmieni, bo obie odsÅ‚ony już niedÅ‚ugo majÄ… przecież pokazać siÄ™ na rynku. Podobać mogÅ‚y siÄ™ spore przestrzenie do eksploracji, wszechobecne wodospady i Å‚adny poziom w dżungli. SzwankowaÅ‚ trochÄ™ system kolizji, ale to już wizytówka Soniców.

O ile te wersje byÅ‚y bardzo podobne do siebie, tak Sonic and the Secret Rings na Wii bÄ™dzie zupeÅ‚nie odrÄ™bnÄ… częściÄ…. Przygotowywana jest osobno, z innÄ… otoczkÄ… i poziomami. Pokazywano jak na razie etapy w epoce dinozaurów i charakterystyczne dla Sonica leÅ›no-plażowe sekcje. PrezentowaÅ‚y siÄ™ wprawdzie gorzej niż u konkurencji (co oczywiste, z uwagi na mniejsze możliwoÅ›ci konsoli Big N), ale w szaleÅ„czym tempie gÅ‚ównego bohatera nie zwraca siÄ™ na to aż takiej uwagi. Trzeba nadmienić jednak, że jest to tylko nieco wyższy poziom od tego, co znamy z Soniców na current-geny. Najważniejszym aspektem pozostaje jednak sterowanie. W przypadku tego tytuÅ‚u kierować bÄ™dzie trzba Wii-mote'em. Trzeba go obrócić do pozycji poziomej i zÅ‚apać dwoma rÄ™koma. Przyciski na pilocie sÅ‚użą do skakania i wykonywania różnych innych akcji, ale czasami trzeba też przechylać kontroler w wybranÄ… stronÄ™, bÄ…dź trząść nim w szybkim tempie (wykorzystywane sÄ… sensory ruchu). WÅ‚aÅ›nie dziÄ™ki temu innowacyjnemu sterowaniu SatSR zapowiada siÄ™ bardzo ciekawie.




Wszystkie wersje powinny zadebiutować już niebawem. X360 i PS3 otrzymajÄ… niebieskiego jeża na pewno w okolicach listopada (no, przynajmniej w USA), natomiast wersja na Wii poczeka sobie pewnie do poczÄ…tku 2007 roku. Fani poprzednich części nie powinni siÄ™ zawieźć, bo dostanÄ… po prostu wiÄ™cej tego co lubiÄ…, tyle, że w lepszej oprawie, albo z innowacyjnym systemem kontroli (Wii). Nas cieszy przede wszystkim to, że Sega ratuje honor platformówek, których przynajmniej na next-geny od Sony i Microsoftu jest (i bÄ™dzie) jak na lekarstwo. [Ski]

 

Eternal Sonata [X360]

Lubicie nowatorskie pomysÅ‚y? W takim razie Eternal Sonata to tytuÅ‚ dla Was (o ile gracie w RPGi), bo gÅ‚ównym bohaterem tej pozycji jest nasz wspaniaÅ‚y kompozytor Fryderyk Chopin. To jednak nie koniec, bo sama akcja toczyć siÄ™ bÄ™dzie w jego Å›nie (najprawdopodobniej tuż przed Å›mierciÄ…). Cóż, pomysÅ‚owoÅ›ci firmie The tri-Crescendo odmówić chyba nie sposób. Grywalne demko zaserwowane na TGS pozwoliÅ‚o Å›wiatu przyjrzeć siÄ™ bliżej temu szpilowi.

Dobra, najpierw bÄ™dzie o systemie. ES to hybryda eRPeGa taktycznego i akcji. Walki odbywajÄ… siÄ™ w czasie rzeczywistym, a uderzenia zadajecie przeciwnikowi za pomocÄ… przycisków mieszczÄ…cych siÄ™ po prawej stronie pada (można je Å‚Ä…czyć w combosy). Zależnie od tego czy bÄ™dziecie stać za, czy przed oponentem, Wasze uderzenia bÄ™dÄ… mieć różnÄ… siÅ‚Ä™ rażenia (od tyÅ‚u mocniejszÄ…). Wszystko krÄ™ci siÄ™ tutaj jednak wokóÅ‚ punktów akcji, które sÄ… stopniowo zużywane, czy to po zadaniu ciosu przeciwnikowi, czy też podczas próby zabiegniÄ™cia go od tyÅ‚u. Trzeba wiÄ™c myÅ›leć nad tym jak używać swoich punktów. Kilka sÅ‚abszych ataków od frontu, czy może dwa razy mniej uderzeÅ„, ale za to od tyÅ‚u? Taktyka jest tutaj bardzo ważna (można także parować ataki wrogów, ale i to kosztuje sporo punktów akcji). Aha, kiedy nadejdzie czas na ruch jednej z Waszych postaci, bÄ™dziecie mogli wydać jej oczywiÅ›cie jakÄ…Å› komendÄ™ (attack, defend itp.), a piszÄ™ o tym po to, żebyÅ›cie wiedzieli, że i tutaj wpakowano maÅ‚Ä… przeszkadzajkÄ™, a mianowicie dzwonek, który odmierzaÅ‚ bÄ™dzie ilość ruchów wykonanych w menu akcji. Zbyt dÅ‚ugo nie możecie siÄ™ namyÅ›lać. Kilka zÅ‚ych, anulowanych decyzji i strata kolejki.

Starcia w Eternal Sonata prezentujÄ… siÄ™ bardzo apetycznie, ale co z postaciami, którymi przyjdzie Wam grać? W demku można byÅ‚o pobawić siÄ™ trzyosobowÄ… drużynÄ… zÅ‚ożonÄ… z Fryderyka (typowy wojownik dzierżący miecz), Polki (bynajmniej nie chodzi mi tu o jej narodowość, ona ma tak na imiÄ™:), która peÅ‚ni tu rolÄ™ healerki i mÅ‚odego strzelca z drewnianÄ… broniÄ… o imieniu Allegretto. Obcowanie z tymi postaciami jak na razie jest caÅ‚kiem przyjemne i wydajÄ… siÄ™ one sympatyczne, ale dowiemy siÄ™ wiÄ™cej na ich temat kiedy Tri-Crescendo wypuÅ›ci peÅ‚nÄ… wersjÄ™ ES i poznamy fabuÅ‚Ä™ owej pozycji. Bohaterowie po walkach otrzymujÄ… oczywiÅ›cie danÄ… ilość doÅ›wiadczenia, dziÄ™ki której osiÄ…gajÄ… coraz to wyższe poziomy, podnoszÄ…c tym samym swoje wspóÅ‚czynniki.




Przejdźmy teraz na przeciwnÄ… stronÄ™ barykady. Przeciwnicy sÄ… widoczni w czasie trybu eksploracji, dlatego też w Å‚atwy sposób można unikać starć z nimi (ale w którym RPGu byÅ‚o to opÅ‚acalne?). Każdy z nich ma nieco "postrzelony" design, ale japoÅ„skie RPGi sÅ‚ynÄ… przecież z walczÄ…cych cebul i ptaków z broniÄ… w rÄ™kach. MajÄ… różne ciekawe umiejÄ™tnoÅ›ci, sposoby walki i do każdego z nich trzeba bÄ™dzie podejść inaczej (ich pasek z iloÅ›ciÄ… punktów akcji też bÄ™dziecie widzieć). Aha, na koÅ„cu każdego etapu czekać bÄ™dzie na Was boss. W demie byÅ‚a to duża Å›winia, znacznie silniejsza od zwykÅ‚ych oponentów. Trzeba nabić spory level swoim postaciÄ… aby pokonać coÅ› takiego, ale ogólnie walka nie byÅ‚a zbyt trudna, wiÄ™c prawie każdy grajÄ…cy na standzie daÅ‚ sobie z niÄ… radÄ™.

ZastanawialiÅ›cie siÄ™ w jakiej krainie przyjdzie Wam powalczyć Chopinem? Grywalna wersja nie oferowaÅ‚a zbyt wielkiego jej obszaru, bo jedynie maÅ‚Ä… wioseczkÄ™ z kilkoma domkami na krzyż i maÅ‚y las poza niÄ…. Należy wspomnieć jeszcze o tym, że budynki sÄ… wzorowane na tych z poczÄ…tku XIX wieku (drewniane szczegóÅ‚y itp.). Ogólnie wszystko prezentuje siÄ™ bardzo ciekawie, a design pozwoli Wam poczuć lekki powiew pozytywnego oldschoolu. I dobrze, bo ta gra powinna mieć taki feeling.

Na końcu będzie oczywiście o oprawie graficznej tego tytułu. Wszystko przejechane jest tutaj techniką cel-shading i muszę powiedzieć, że jest to bardzo dobre wyjście. Tekstury są jasne, postacie bardzo ładnie animowane - gra wygląda po prostu ładnie i naprawdę nie mam się do czego przyczepić. Nie ma tutaj żadnych udziwnień, ale nie ma też szczękopadu wywołanego oszołamiającymi efektami specjalnymi. Grafika jest bardzo ładna i tyle.




Kiedy po raz pierwszy usÅ‚yszaÅ‚em o Eternal Sonata (najpierw gra nosiÅ‚a nazwÄ™ Trusty Bell: Chopin's Dream) pomyÅ›laÅ‚em, że to chyba jakiÅ› nieudany żart. Jak można tak postÄ™pować z wizerunkiem tak znanego i uwielbianego przez caÅ‚y Å›wiat muzyka? Na szczęście Tri-Crescendo stworzyÅ‚o udane demko, które przekonaÅ‚o mnie do tego, że ich gra nie jest po prostu Å›redniakiem z nowatorskim pomysÅ‚em (albo jeszcze gorzej). ES zapowiada siÄ™ nam na Å›wietnego RPGa z ciekawÄ… historiÄ…. ParÄ™ dodatkowych screenów w wyższej rozdzielczoÅ›ci znajdziecie u nas w GALERII. [Velios]

 

Dragon Quest Monsters: Joker [NDS]

Seria Dragon Quest najsilniejszÄ… pozycjÄ™ ma wÅ‚aÅ›nie w Japonii. To tutaj kochajÄ… jÄ… nie mniej niż Final Fantasy... DS byÅ‚ na TGS mniej wiÄ™cej w takim samym ukÅ‚adzie co Wii, czyli ogólnie mówiÄ…c - prawie go nie byÅ‚o. UdaÅ‚o siÄ™ jednak zauważyć nowÄ… część DQ szykowanÄ… na tego handhelda, którÄ… to Square Enix prezentowaÅ‚o na swoim stoisku. Nie napalajcie siÄ™ zawczasu - Joker nie bÄ™dzie tak naprawdÄ™ klasycznym, japoÅ„skim eRPGiem.

Najkrócej można go okreÅ›lić jako klon Pokemona od "kwadratowych". Oprócz tego, że bÄ™dziesz walczyć swoim bohaterem i podróżować nim po Å›wiecie, trzeba jednak również kolekcjonować różnego rodzaju kreaturki, by potem stawać z nimi do walki. Gra opowiada historiÄ™ tytuÅ‚owego Å›miaÅ‚ka o imieniu Joker, którym to wÅ‚aÅ›nie bÄ™dziesz przemierzać kolejne krainy. Nasz bohater obraÅ‚ sobie za cel zwyciÄ™stwo w turnieju 'GP arena', ale by tego dokonać potrzebuje odpowiedniej liczby dobrych i odpowiednio wyszkolonych potworków.

Oprawa graficzna może nie powaliła na kolana, ale jak na możliwości Dual Screena, to prezentuje się całkiem schludnie. Wszystko ponownie zostało wykonane w technice cell-shading i naprawdę może się podobać. Świat jaki oddano do eksploracji jest duży - można wprawdzie narzekać na małą ilość detali, ale biorąc pod uwagę rozmiary i pełne 3D, jest dobrze. Aha, kamerę można obracać bez problemu o 360 stopni.




Eksploracja wyglÄ…da podobnie do poprzednich części Dragon Questa, natomiast walki przygotowano nieco inaczej. Po pierwsze nie sÄ… randomowe, a po drugie - wykorzystuje siÄ™ w nich w koÅ„cu zdobyte wczeÅ›niej poke... wróć, kreatury (gÅ‚ówny bohater staje wtedy z boku). Menu pojawia siÄ™ na ekranie dotykowym i przy pomocy stylusa należy wybierać odpowiednie komendy. Trzeba dziaÅ‚ać szybko, bo potworki oponentów nie próżnujÄ….

WiÄ™cej o dialogach w grze niestety powiedzieć na razie nie można, bo wszystko byÅ‚o w "krzaczkach". PrawdÄ™ mówiÄ…c nie wiadomo nawet czy gra przedrze siÄ™ poza Kraj WschodzÄ…cego SÅ‚oÅ„ca, ale miejmy nadziejÄ™, że jednak tak siÄ™ stanie. Tak naprawdÄ™ jednak musicie odpowiedzieć sobie na pytanie czy tego typu gameplay Was w ogóle interesuje... Bo nie ukrywajmy - jest tutaj wiÄ™cej z Pokemonów niż z Dragon Questa. JapoÅ„ska data premiery wyznaczona jest na 28 grudnia tego roku. [Baron Ski]

Strona artykułu: [1]  [2]  [3]    

UID: 5084
Okładka/art:
Tytuł:
TGS 2006 część V - raport z pokazów gier
Developer: -
Gatunek: -
Data wydania:
EUR:
USA:
JAP:
Poziom trudności:
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!