Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
TGS 2006 część IV - raport z pokazów gier PlayStation 3Xbox 360PSP

MotorStorm - wrażenia [PS3]

JednÄ… z grywalnych gier jakie pojawiÅ‚y siÄ™ na standach Sony byÅ‚ Å›wietnie zapowiadajÄ…cy siÄ™ jak dotÄ…d MotorStorm, czyli szybki i arcade'owy racer w stylu "Paryż-Dakar". Adrenalina, wielkie emocje, krople potu na czole i banan na twarzy po pokonaniu w dobrym stylu swoich rywali - takie odczucia majÄ… towarzyszyć Wam w czasie grania w ten tytuÅ‚. Czy dostaniemy Burnouta wÅ›ród wyÅ›cigów terenowych, czy może raczej prostÄ… i Å›redniawÄ… Å›cigaÅ‚kÄ™?

W tego typu grach liczy siÄ™ bez wÄ…tpienia intuicyjne sterowanie, a takie miano należy z pewnoÅ›ciÄ… przyznać temu w MS. Prawy trigger to gaz, lewy odpowiada za hamulec, a X sÅ‚uży do odpalania nitro (o tym że skrÄ™ca siÄ™ "krzyżakiem" wspominać chyba nie trzeba:)). Proste i Å‚atwe do przyswojenia. I dobrze bo to nie symulacja, a czysty arcade, w którym liczy siÄ™ refleks i intuicja. JeÅ›li myÅ›licie, że nitro zostaÅ‚o tutaj wrzucone na siÅ‚Ä™, to niestety bardzo siÄ™ mylicie, bo jego odpowiednie używanie jest dosyć istotne w czasie wyÅ›cigu i trzeba naprawdÄ™ uważać jadÄ…c na booÅ›cie. Chodzi mi o miernik temperatury, który pokazuje jak gorÄ…cy jest w aktualnym czasie silnik Waszej maszyny. JeÅ›li siÄ™ przegrzeje, pojazd wybucha.

To jednak nie jedyne utrudnienie w czasie wyÅ›cigu, bo Wasi oponenci to dobrzy kierowcy i nie raz przeklniecie ich za zbyt dobrÄ… jazdÄ™:). BÄ™dÄ… usiÅ‚owali zrzucić Was z trasy w przepaść (w demku do dyspozycji graczy oddano trasÄ™, z której dość Å‚atwo byÅ‚o spaść), wprowadzić Was w poÅ›lizg itp. SÄ… dosyć natrÄ™tni, ale to czyni tÄ™ grÄ™ jeszcze bardziej ciekawszÄ… i wymagajÄ…cÄ…, a wiÄ™c dobrze, że tak siÄ™ staÅ‚o. Aha, jeÅ›li zdarzy Wam siÄ™ wypaść z trasy, to konsola szybko "wrzuci" Was z powrotem na niÄ…, wiÄ™c zbyt wiele czasu nie stracicie.

Teraz czas na parÄ™ sÅ‚ów o samych pojazdach. W demonstracyjnej wersji MotorStorm developer zaserwowaÅ‚ graczom trzy rodzaje maszyn. Pojeździć przyjdzie Wam przystosowanymi do jazdy po górzystych trasach motorami, samochodami o napÄ™dzie 4x4 oraz mniejszymi, niższymi, ale znacznie bardziej zwrotnymi offroadami. RóżnÄ… siÄ™ one od siebie wieloma cechami i sÄ… dobre do różnego rodzaju tras, wiÄ™c na brak odmiennoÅ›ci nie ma co liczyć.

Same trasy sÄ… bardzo duże i w wielu miejscach bÄ™dziecie musieli dokonać szybkiego wyboru, którÄ… drogÄ… pojedziecie np. szybkÄ… i peÅ‚nÄ… zakrÄ™tów szosÄ…, czy peÅ‚nÄ… skoczni szutrowÄ… drogÄ…. Poza tym każda z lokacji bÄ™dzie mieć wiele obiektów, które bÄ™dziecie mogli zniszczyć, m.in. barierki nad przepaÅ›ciami, bramki na drogach itp. Używanie takich obiektów przeciwko Waszym przeciwnikom na pewno siÄ™ przyda (trÄ…cenia w nich kawaÅ‚ka bramy itd.).




Oprawa A/V w MotorStorm to wszystko to, czego można na dzieÅ„ dzisiejszy oczekiwać od konsoli nowej generacji. Åšwietne efekty, lekki blur, który zwiÄ™ksza siÄ™ w miarÄ™ przypÅ‚ywu literek na liczniku Waszej maszyny, lekko trzÄ™sÄ…ca siÄ™ kamera. Takie efekty dajÄ… duże poczucie prÄ™dkoÅ›ci, a mimo że ekran byÅ‚ przez niemal caÅ‚y czas zapeÅ‚niony przeciwnikami i akcjÄ…, animacja nie zwalniaÅ‚a ani na moment. JeÅ›li lubicie Å‚adnÄ… grafikÄ™, to MS z pewnoÅ›ciÄ… sprosta Waszym wymaganiom.

Czas na maÅ‚e podsumowanie. MotorStorm okazaÅ‚ siÄ™ nie być jedynie zwykÅ‚ym, standardowym racerem, lecz dynamicznÄ… i naszpikowanÄ… akcjÄ… grÄ…, która nie pozwoli Wam ani na chwilÄ™ oderwać oczu od ekranu (zamknijcie je, a znajdziecie siÄ™ na dole kanionu;)). Åšwietna grafika, masa efektów, dobrze wyważony poziom trudnoÅ›ci... JeÅ›li prace nad tym tytuÅ‚em bÄ™dÄ… szÅ‚y nadal w tak dobrym kierunku, to na pewno dostaniecie arcade’owÄ… Å›cigaÅ‚kÄ™ na dÅ‚ugie godziny. Burnout wÅ›ród wyÅ›cigów motorowych? Czemu nie. Po najnowsze screeny w wysokiej rozdzielczoÅ›ci zapraszamy Was do GALERII. [Velios]

 

Tenchu Senran - wrażenia [X360]

Pewnie część z Was, drodzy czytelnicy, pamiÄ™ta jak opublikowaliÅ›my pierwsze screenshoty z nowego Tenchu, które tym razem ma ukazać siÄ™ na Xboxa 360. I jeÅ›li wciąż owe obrazki pamiÄ™tacie, to naprawdÄ™ Wam wspóÅ‚czujÄ™, bo mnie samemu te maszkarony Å›niÄ… do dziÅ›. Na caÅ‚e szczęście nie jest już tak źle i tym razem można na nadchodzÄ…ce dziecko From Software patrzeć już bez odruchów wymiotnych i żywić nadziejÄ™, że ta znana seria w udany sposób zadebiutuje na next-genie ze stajni giganta prosto z Redmond.

JednÄ… z pierwszych rzeczy, jaka rzuca siÄ™ w oczy jest to, iż tym razem zamiast grać Rikimaru, Ayame oraz innymi ninjowsko-samurajskimi zabójcami, możemy sami stworzyć sobie wÅ‚asnego bohatera (lub bohaterkÄ™) i to wÅ‚aÅ›nie nim grać. Co prawda w udostÄ™pnionym na Tokyo Games Show demku specjalnie dużo opcji nie dane nam byÅ‚o uÅ›wiadczyć, jednak warto wierzyć, że zostanie to poprawione i możliwe bÄ™dzie jak najwierniejsze odwzorowanie siebie samego, lub kogokolwiek kogo sobie tylko zażyczymy.

Szkoda tylko, że z tego co do tej pory udaÅ‚o mi siÄ™ zaobserwować, jest to pierwsza i chyba niestety ostatnia wiÄ™ksza innowacja z jakÄ… możemy siÄ™ w grze zetknąć. Poza tym w zasadzie wszystko zdaje siÄ™ być żywcem wziÄ™te z poprzednich odsÅ‚on. W interfejsie oprócz tego, że zamiast wykrzykników mamy japoÅ„skie znaczki, nie zmieniÅ‚o siÄ™ nic. Niestety, wyglÄ…da na to, że w sztucznej inteligencji też specjalnie dużo nie podÅ‚ubano. Przeciwnicy, tak jak to już nieraz w serii Tenchu bywaÅ‚o, majÄ… zasiÄ™g wzroku tak ograniczony jakby oczy mieli... no, nieważne gdzie, ale w każdym bÄ…dź razie nie tam gdzie je mieć powinni. I nie tylko to w ichniejszym AI szwankuje i chyba każdy kto zetknÄ…Å‚ siÄ™ kiedyÅ› z tÄ… seriÄ… wie, jak czasami potrafiÄ… reagować na nas strażnicy. Niestety zdaje siÄ™, ze nie ma tu też mowy o czymÅ› takim jak wspóÅ‚praca miÄ™dzy nimi, a szkoda, bo to na pewno bardziej zmotywowaÅ‚oby graczy do starania siÄ™ o to, by przedrzeć siÄ™ niezauważonym.




Jak już wspomniaÅ‚em wczeÅ›niej, wzglÄ™dem pierwszych screenów jakie opublikowano, swojÄ… drogÄ… żenujÄ…co sÅ‚abych, grafika zostaÅ‚a poprawiona, aczkolwiek prawda jest taka, że nie jest to jakieÅ› specjalne osiÄ…gniÄ™cie, tak samo jak i to, że nie powoduje ona odruchów wymiotnych. Spójrzmy prawdzie w oczy – ekipa From Software to jednak nie sÄ… specjaliÅ›ci od tworzenia Å‚adnej oprawy wizualnej i nic nie wskazuje na to, by Tenchu na 360-tkÄ™ miaÅ‚o ten smutny fakt zmienić. Animacja również nieco szwankuje, aczkolwiek może czepiam siÄ™ tu trochÄ™ na siÅ‚Ä™. Dobrze chociaż, ze sytuacjÄ™ ratuje przynajmniej w niewielkim stopniu opublikowane już intro, które jak przez pierwszÄ… poÅ‚owÄ™ jest co najmniej bardzo dobre, to już później robi siÄ™ mniej ciekawie, ale jednak liczy siÄ™ ono dla tej gry zdecydowanie na plus. Podobnie byÅ‚oby z udźwiÄ™kowieniem X-owego Tenchu, ale jest coÅ›, co mnie osobiÅ›cie potwornie wrÄ™cz siÄ™ nie spodobaÅ‚o. Niby wszystko piÄ™knie, Å‚adnie, muzyka niezÅ‚Ä… siÄ™ zdaje być, aż tu nagle nastÄ™puje walka i... odgÅ‚osy wydawane przez strażnika przyprawiÅ‚y mnie mdÅ‚oÅ›ci – kto to nagraÅ‚? KtoÅ› powie, ze to drobny szczegóÅ‚ – ale za to jakże irytujÄ…cy!

Tak wiÄ™c kolejna odsÅ‚ona skÅ‚adanki od From Software na dzieÅ„ dzisiejszy nie prezentuje siÄ™ najlepiej, aczkolwiek jest ona ukoÅ„czona dopiero w 60% i wciąż jest czas na to, by doszlifować grafikÄ™ i mam ogromnÄ… nadziejÄ™, że również sztucznÄ… inteligencjÄ™, bo o ile sÅ‚abÄ… oprawÄ™ AV można znieść, to już walczenie z przygÅ‚upami jest żenujÄ…co niefajne. Ale nie ma siÄ™ co martwić – siÅ‚a tej serii zawsze tkwiÅ‚a w unikalnym klimacie feudalnej Japonii i dosyć specyficznym designie, wiÄ™c ci, którzy sÄ… jej fanami prawdopodobnie i tak siÄ™ nie zawiodÄ…. Chociaż nie bÄ™dÄ™ ukrywaÅ‚, ze miÅ‚Ä… niespodziankÄ… byÅ‚oby pojawienie siÄ™ kilku nowych, oryginalnych patentów. Pierwszy krok – robienie wÅ‚asnej postaci – TS już poczyniÅ‚o. Teraz chyba czas na nastÄ™pne. [Siergiej]

 

Lost Planet - wrażenia [X360]

Zarówno podczas E3, GC w Lipsku, tak i teraz w Tokyo Lost Planet od Capcomu po raz kolejny budzi zainteresowanie wÅ›ród zwiedzajÄ…cych. Na temat samej gry w trybie single wiadomo już sporo (tu odsyÅ‚am do playtestu, który ukazaÅ‚ siÄ™ już na naszych Å‚amach), natomiast sprawa multiplayera musiaÅ‚a poczekać aż do dnia dzisiejszego. Dzisiaj to wÅ‚aÅ›nie do przetestowania zostaÅ‚ oddany grywalny tryb wieloosobowy, który wzbudziÅ‚ spory entuzjazm oglÄ…dajÄ…cych oraz znakomicie dopeÅ‚nia Lost Planet.

Specjalnie dla prezentacji trybu multi Capcom poÅ‚Ä…czyÅ‚ ze sobÄ… osiem konsol tworzÄ…c tym samym zestawienie 4 vs 4, a osoby które chwyciÅ‚y za pady mogÅ‚y wybrać klasyczny już Team Deatchmatch. OdnoÅ›nie jakoÅ›ci grafiki nie bÄ™dÄ™ siÄ™ rozpisywaÅ‚, warto natomiast wspomnieć o tym, że przy ostrej rozwaÅ‚ce na multi animacja nie przycinaÅ‚a trzymajÄ…c siÄ™ na bardzo dobrym poziomie. Z trybu dla pojedynczego gracza znany jest motyw, w którym można zasiąść za sterami mecha, bÄ…dź też zabrać jego broÅ„. Z sukcesem udaÅ‚o siÄ™ przenieść ten pomysÅ‚ do rozgrywki wieloosobowej, bo praktycznie w jednej chwili pole bitwy mogÄ… zapeÅ‚nić roboty siejÄ…ce pożogÄ™. Także i tutaj znakomicie spisuje siÄ™ wystrzeliwana linka dziÄ™ki której nasza postać szybko znajdzie siÄ™ np. na wyższym poziomie budynku. Praktyczne zastosowanie owej linki spisuje siÄ™ rewelacyjnie, sÅ‚usznie zwiÄ™kszajÄ…c mobilność naszego herosa. KolejnÄ… sprawÄ… pozytywnie przyjÄ™tÄ… przez grajÄ…cych po sieci okazaÅ‚ siÄ™ obrót kamery o 90 stopni, co daje bardzo dobre rozeznanie w terenie. W wieloosobowej jatce ma to niebagatelne znaczenie, a sama kamera nie robi problemów i ukazuje dokÅ‚adnie to, co ma pokazywać. Ludzie, którzy testowali grÄ™ odchodzili od niej z uÅ›miechem na ustach, a to już na pewno o czymÅ› Å›wiadczy.




CiekawÄ… sprawÄ… jeżeli chodzi o uzbrojenie okazaÅ‚y siÄ™ "dummy granades". CaÅ‚y ich urok polega na tym, że wyrzucone nie wybuchajÄ… od razu - najpierw upodabniajÄ… siÄ™ do czÅ‚onka innej drużyny zwabiajÄ…c tym samym do siebie przeciwników, i gdy znajdÄ… siÄ™ oni w odpowiedniej odlegÅ‚oÅ›ci taki granat wybucha. Trzeba przyznać, że rozwiÄ…zanie nieczÄ™sto spotykane. Miejmy nadziejÄ™, że taki "wynalazek" wpÅ‚ynie pozytywnie na gameplay. Reszta uzbrojenia jest już znana choćby z dema, które swego czasu ukazaÅ‚o siÄ™ na Marketplace.

Level na którym toczyÅ‚a siÄ™ walka ogólnie mówiÄ…c byÅ‚ zaprojektowany z myÅ›lÄ… zarówno o mechach, jak i walce poruszajÄ…cych siÄ™ o wÅ‚asnych siÅ‚ach żoÅ‚nierzy. Otwarte tereny w poÅ‚Ä…czeniu z ruinami budynków tworzÄ… bardzo przemyÅ›lanÄ… i spójnÄ… caÅ‚ość podanÄ… oczywiÅ›cie w zimowych klimatach. Należy też dodać, że sama konstrukcja planszy napÄ™dza szybkÄ… akcjÄ™, a każda broÅ„ znajdzie tutaj swoje zastosowanie. Jest sporo miejsca na walki mechów, wysokie budynki idealne na przyczajkÄ™ ze snajperkÄ… w Å‚apie. Cóż powiedzieć wiÄ™cej... Po prostu Å›wietnie przygotowana plansza pod tryb multi.

Lost Planet za każdym razem robi coraz lepsze wrażenie. O tryb single możemy powiedzieć, że jesteÅ›my już o niego spokojni. Na temat multiplayera osoby, które graÅ‚y i widziaÅ‚y wypowiadajÄ… siÄ™ równie pozytywnie, wiÄ™c chyba nie ma obaw o to, że bÄ™dziemy unikali grania z kumplami w ten tytuÅ‚. I nie miaÅ‚bym nic przeciwko gdyby LP na Live! zajmowaÅ‚ czoÅ‚owe lokaty... WiÄ™cej zdjęć znajdziecie w GALERII. [Majonez]

Strona artykułu: [1]  [2]  [3]    

UID: 5257
Okładka/art:
Tytuł:
TGS 2006 część IV - raport z pokazów gier
Developer: -
Gatunek: -
Data wydania:
EUR:
USA:
JAP:
Poziom trudności:
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!