Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
Tekken 5 PlayStation 2

“Welcome To The King Of Iron Fist Tournament 5”

Szósty z kolei, a piąty według numeracji, Tekken udowodnił, że panowie z Namco nadal potrafią robić świetne gry. Najnowsza odsłona turnieju żelaznej pięści zarządzi na całej linii. Opisywane przeze mnie demo pokazuje światu grę prawie idealną. Zapowiedzi, którymi karmione były wygłodniałe mózgi graczy z całego świata, zostały spełnione niemal w stu procentach. Od razu widać, że Namco wzięło sobie do serca wszystkie uwagi. Poprawiono błędy z "czwórki", co znacznie usprawniło system walki. Podciągnięto grafikę, zaimplementowano o wiele lepszą muzykę. Dzięki tym wszystkim elementom gra się teraz naprawdę bardzo przyjemnie…

Let The Battle Regin

Po odpaleniu demka waszym oczom ukaże się dość cienkie intro (jednak pod względem jakości wymięka nawet te z Finala X) - niestety nie to, które zostanie użyte w wersji pełnej (do pobrania z tekkenzaibatsu.com). Jest ono zlepkiem starego (arcade ver.) intra i animacji kończących/rozpoczynających grę. Najciekawszy w całej tej mieszaninie jest rendering prezentujący Ograchiego uwalniającego się z łańcuchów, reszta nie jest najlepsza.

Show Me Your Moves

Do dyspozycji są dwie postacie. Pierwsza z nich to Raven, który prezentuje się naprawdę kozacko. Jego ciosy są bardzo szybkie i efektowne – gdyby nie dostał dość długich recoverów to byłby nie do pokonania. Drugą zaś jest Asuka (cóż za wdzięczne imię). Siostrzenica Jin’a również sprawuje się bardzo dobrze. Obawiałem się, że dostanie ona stare ciosy Kazamów/Mishimów co bardzo by do niej nie pasowało. Na szczęście mamy tutaj raczej Jun dopakowaną nowymi ciosami...

Jak to wygląda? (specjalna dedykacja)

T5 wygląda wręcz oszałamiająco! Postacie są bardzo ładnie wymodelowane (piersi Christie nie są już kwadratowe), ubrania majestatycznie falują na wietrze. Dynamiczny system cieni. Perfekcyjnie wykonana animacja. Anty-alising jakiego nigdy nie widziałem na PS2. Taki właśnie jest Tekken 5. O arenach można by było książki pisać. Na niebie zauważyć można latające ptaki, czy charakterystyczne filtry na poziomie pogrążonym w płomieniach. Sypiące się realistycznie ściany. Nigdzie nie zobaczycie statycznego tła, zawsze coś się dzieje (wodospady itp.). Jedyne, do czego mogę się przyczepić to zbyt obficie odpadające fragmenty podłoża. Nie dość, że sypią się one w gigantycznych ilościach, to dziury po nich znikają w tajemniczy sposób (nie zawsze)... Nareszcie muzyka w Tekkenie zachęca do walki. Usłyszycie tutaj raczej ostrzejsze (czyt.: budujące klimat) kawałki. Dość słaby (tylko w T4) głosik, informujący nas o rozpoczęciu walki i ew. KO nie jest nawet w połowie tak dobry jak ten, który mamy teraz. Wszystko to składa się w spójną całość. Eleganckie dopasowanie czyni z najnowszego Tekkena prawdziwy majstersztyk.

Technical Stuff

Pierwszą rzucającą się w oczy zmianą jest nowy system ss-owania (ss - side step). Jeżeli wciśniemy na padzie kierunek, np. góra/dół to nasza postać po prostu podskoczy. SS wykonujemy szybszym, "wyczutym" wciśnięciem kierunku (góra/dół). Wyrywanie z rzutów również uległo zmianie. Teraz zamiast zwykłego odepchnięcia mamy efekciarską ucieczkę. Dodane zostały również air-throwy. Przywrócono odskoki (nie chodzi mi tu o back dashe) do tyłu. Wystarczy szybko wcisnąć (2x) odskok (dosłownie) do tyłu a nasza postać wykona efektowny unik. Zachowane zostały ataki z użyciem ścian – wykonuje je się (plecami do ściany) tak samo jak "odskok do tyłu".  Zapewne wielu z was nie spodoba się to, że gdy wystrzelimy przeciwnika ponad barierkę (np.: arena na dachu budynku) to uderzy (nie ma ring outów) on w niewidzialną ścianę.

Epilogue

Tekken 5 ma szansę stać się najlepszą bijatyką, jaka kiedykolwiek powstała na konsolę. Dzięki poprawkom, które wprowadziło Namco (za namową graczy) gra stała się prawie idealna. Ja mam tylko cichą nadzieje, że błąd (obfite opady gruzu), który spędza mi sen z powiek zostanie naprawiony w wersji pełnej... Warto czekać.

Kazama Fanatic

P.S.: Namco potwierdziło, że w finalnej wersji znajdzie się specjalny tryb "Arcade History", który zawierał będzie... w pełni grywalne 3 pierwsze części Tekkena! Trzeba przyznać, że to wspaniały bonus dla wszystkich maniaków serii.

MOIM ZDANIEM:

Baron Ski: Demko jest bardzo krótkie, oferuje tylko dwie postacie oraz dwie areny, które doskonale znamy (to te z dwóch screenów powyżej). Katowałem te jednorundowe walki przez kilkadziesiąt minut i udało mi się zauważyć dwie ważne rzeczy: 1) Raven naprawdę jest koszący. Wydaje mi się, że przejmie on rolę Paula z poprzednich części... 2) Nie podobają mi się szczątki gruzu, które sypią się przy każdym upadku. Bo widzicie, każdy upadek waszego przeciwnika (np. po solidnym kopniaku), powoduje, że robi on małą dziurę w podłożu i rozsypują się kawałki np. betonu. Problem tylko w tym, że bardzo szybko wyparowują, a dziura znika i wszystko wygląda jak przed upadkiem. Moim zdaniem wygląda to wręcz tandetnie, i mam nadzieję, że zostanie usunięte w pełnej wersji... Grafika jest świetna, choć bez wodotrysków (taka na 9), muzyka na szczęście znowu rządzi. Warto czekać!

Sarge: Demko, choć krótkie, pozwoliło już przygotować się na to, co może zaoferować Tekken 5. Ciężko mi jest coś więcej powiedzieć o systemie, bo na podstawie rozegranych kilkunastu walk ciężko coś wywnioskować, ale można być spokojnym - wszystko idzie jakby trochę w kierunku "trójki". Grafika prezentuje się świetnie, można chyba spokojnie powiedzieć, że to będzie jak na razie najlepsza graficznie bijatyka na PS2. Bardzo dobre tekstury, świetnie wymodelowane postacie i jeszcze większa interakcja z otoczeniem - teraz twoja postać mocniej uderzona o ścianę może spowodować jej pęknięcie. Z drugiej jednak strony zdarza się, że gruzy znikają i się pojawiają, co ostatecznie nie wygląda najlepiej. Więcej po premierze pełnej wersji, myślę jednak że najnowszy Tekken nie zawiedzie tak, jak "czwórka" (przynajmniej w opinii niektórych osób).

Strona artykułu: [1]        

UID: 1633
Okładka/art:
Tytuł:
Tekken 5
Developer: Namco
Gatunek: bijatyka
Data wydania:
EUR: 24/06/05
USA: 24/02/05
JAP: 31/03/05
Poziom trudności:
-
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!