Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 13925
Ilość wiadomości: 8295
Ilość artykułów: 1797
Poznań Game Arena 2016 & Warsaw Games Week 2016 - wideo-relacja z imprez | Przedstawiamy Wam wideo-relację z dwóch najważniejszych tegorocznych imprez growych. Sprawdźcie koniecznie.
Uncharted 4: Kres Złodzieja - recenzja [PS4] Murawany kandydat do tytułu "Gry Roku 2016"? Sprawdźcie w naszej wideo-recenzji.
Castlevania: Symphony of the Night - Strefa Retro [PSone, Sega Saturn] Kiedyś niedoceniona, a po latach uznana za jedną z najlepszych produkcji 32-bitowej ery. Czy słusznie?
Nintendo Wii - poradnik kolekcjonera | W kolejnym "Poradniku kolekcjonera" gościmy Nintendo Wii. Kompletny poradnik opisujący Wam który model konsoli wybrać i jakimi akcesoriami warto się zainteresować.
PES 2017 - recenzja [PS4, Xbox One] Czy tegoroczna edycja Pro Evolution Soccer wróciła wreszcie w pełni na właœciwe tory? Sprawdźcie w naszej wideo-recenzji.
Game Boy Advance - poradnik kolekcjonera | Który model konsoli jest najlepszy? Jakich gier szukać? Na te i inne pytania dotyczące GBA odpowiadamy w kolejnym poradniku.
PlayStation 4 PRO - recenzja [PS4] Przed Wami szczegółowy test PS4 PRO - najnowszej konsoli Sony. Warto kupić? Czy warto przesiąść się ze starej PS4? I jak moc PS4 Pro przekłada się na gry?
PlayStation 4 PRO - unboxing | Rozpakowanie nowiutkiego zestawu z PS4 PRO (konsola debiutowała w naszym kraju 10 listopada). Zobaczcie jak prezentuje się sprzęt (wg Sony) dla "profesjonalnych" (?) graczy...
Superfrog HD - recenzja PlayStation 3PS Vita

Team17 to zespół, który w epoce królowania Amigi był jednym z najbardziej lubianych przez graczy developerów. Nie bez powodu – brytyjskie studio dostarczyło takie hity jak Worms, Full Contact, Body Blows, czy Alien Breed. Był jednak jeszcze jeden tytuł, który zapisał się w historii jako jedna z najlepszych platformówek lat dziewięćdziesiątych. Tak, chodzi właśnie o SuperFrog.

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Recenzję możecie zarówno obejrzeć, jak i przeczytać - decyzję pozostawiamy Wam. Jeśli wybierzecie oglądanie powyższej wideo-recenzji, nie zapomnijcie zajrzeć na drugą stronę niniejszego artykułu, gdzie znajdziecie plusy, minusy oraz oceny końcowe gry. Zapraszamy też na nasz kanał na YouTube (onlygamespl), gdzie znajdziecie wszystkie nasze wideo-materiały.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 

 

Gra debiutowała w 1993 roku i od razu zarządziła. Bajeczna oprawa graficzna, długie i rozbudowane poziomy, a do tego dość wysoki poziom trudności nie pozwalały oderwać się od monitorów. Teraz, dwadzieścia lat po premierze oryginału twórcy zdecydowali się odświeżyć Super-Żabę i dostarczyć remake w HD. Obiecywano nową oprawę graficzną, lepiej zbalansowany poziom trudności, a także dodatkowe funkcje obecne na konsolach Sony.

Superfrog HD jak na razie ukazał się na PlayStation 3 i PS Vita. W przygotowaniach jest jeszcze wersja pecetowa, która ma być gotowa jeszcze w tym roku, ale dokładnej daty premiery nie podano. W tle możecie oglądać wersję na PS3, ale pokażemy Wam fragment również z handhelda. Czas jednak przejść do meritum, bo pewnie ciekawi Was jak wypadło wskrzeszenie tego klasycznego tytułu… Za chwilę wszystkiego się dowiecie.



Przed premierą nie śledziłem każdej wzmianki wypuszczanej przez twórców, więc zaskoczył mnie fakt, że pierwszy odpalony poziom mocno różnił się od startowego levelu znanego z Amigowej wersji. Szybko zorientowałem się, że nie jest to remake w rodzaju „1:1”, a raczej nowe poziomy bazujące światach z oryginalnej edycji. Na szczęście, zwłaszcza dla fanów pierwotnego wydania, przygotowano również klasyczne etapy, które doskonale znamy z Amigi, tyle że w odświeżonej oprawie – trzeba je jednak najpierw odkryć.

Główna kampania składa się z 24 nowych poziomów podzielonych na sześć różnych światów. Podobnie jak w oryginale mamy tu Zaczarowany Las, Zamczysko, Cyrk, Egipt, Śnieżną Krainę i Kosmos. Każdy świat to cztery poziomy do zaliczenia, a po nich trzeba rozprawić się z bossem. Tak się składa, że wszystkie pojedynki toczy się z tym samym przeciwnikiem, czyli przebrzydłą wiedźmą, odpowiedzialną za los głównego bohatera.



No właśnie, nie wspomniałem Wam jeszcze o fabule, więc nadrabiam zaległości. Głównym bohaterem jest Książę, którego ukochana została porwana przez wspomnianą wiedźmę, a on sam – zamieniony w żabę. Wydawało się, że dla Księcia nie ma ratunku, ale spostrzegł on płynącą strumykiem butelkę z jakimś eliksirem – po jego wypiciu zamienił się w Super-Żabę, zdolną dopaść i unicestwić wiedźmę i uratować swoją ukochaną. Co ciekawe, w oryginalnej wersji magiczny eliksir był napojem Lucozade – gra była sponsorowana przez produkujący ten płyn koncern. W remake’u butelka jest „no-name”, czego zresztą należało się spodziewać.

Złośliwi od razu wychwycą kilka irytujących detali. Intro nie jest animowane, a przecież już na Amidze było. Cóż, trzeba się z tym faktem pogodzić. Druga sprawa to fakt, że w nowych poziomach nie ma konieczności zbierania określonej liczby złotych monet, aby odsłoniło się wyjście – trzeba po prostu dotrzeć do celu. Kolejna sprawa to znacznie obniżony poziom trudności – mniej jest kolców, które z miejsca unicestwiają głównego bohatera, zieloną kulką służącą za broń można zabić wszystkich przeciwników, no i checkpointy są poustawiane tak, aby niepotrzebnie nas  nie frustrować.



Cóż, nie da się ukryć, że grę znacznie ułatwiono – to jest fakt. Twórcy przed premierą wypowiadali się na ten temat twierdząc, że stare mechanizmy często były po prostu nie fair wobec graczy. Skoki w ciemno, sekcje z kolcami tak trudne, że często trzeba było mieć więcej szczęścia niż zręczności, a do tego konieczność zbierania wyznaczonej liczby monet i jeszcze wyrobienia się w limicie czasowym… Stwierdzili więc, że dzisiaj takie obostrzenia by nie przeszły. Gry przecież są dużo, dużo łatwiejsze niż jeszcze dwadzieścia lat temu. Nowa kampania jest zatem zjadliwa dla wszystkich, także niedzielnych graczy, którzy nie znoszą powtarzać poziomów po dziesięć razy i uczyć się ich na pamięć.

Dla malkontentów przygotowano, jak już wspomniałem wcześniej, oryginalne poziomy, jednak aby je odkryć trzeba przechodzić podstawowe etapy i pomiędzy nimi grać w mini-grę, czyli jednorękiego bandytę. To właśnie tutaj wygrywając odkrywa się stare levele, które są tak samo trudne jak dawniej, tyle że przygotowano je na nowym silniku. Nie mam nic do odświeżonej oprawy graficznej, bo prezentuje się według mnie bardzo dobrze, ale jednak szkoda, że twórcy oprócz odświeżonych poziomów nie pokusili się jeszcze o dorzucenie do zestawu pełnej klasycznej wersji znanej z Amigi. Przed premierą liczyłem na to, że będę mógł zagrać w starą dobrą edycję z 1993 roku i zobaczę ją w pełnej okazałości na wielkim telewizorze HD. Niestety, przeliczyłem się.



Kilka słów jeszcze na temat nowych poziomów. Gdy odpalicie po raz pierwszy kampanię i ujrzycie nowe etapy, będziecie zastanawiać się czy bazują one na poziomach z oryginału, czy jednak zostały przerobione. Odpowiedź jest następująca – owszem, bazują na oryginalnych wersjach, ale wprowadzono w nich szereg modyfikacji, najczęściej mocno wydłużono, dodano nowe sekcje i ułatwiono rozgrywkę. Można je więc traktować jako zupełnie nowe poziomy umiejscowione w światach znanych z oryginału. Zaprojektowano do nich nawet nową muzykę i szczerze mówiąc jest to jeden z większych minusów tej nowej kampanii. Kawałki są nudne, powtarzalne i na dłuższą metę irytujące – nie umywają się do kompozycji znanych z Amigowego oryginału. Na szczęście klasyczne poziomy, które z czasem stopniowo się odkrywają mają już odświeżone, ale klasyczne utwory muzyczne, więc wspomnienia powracają.

Strona artykułu: [1]  [2]      
Dodaj komentarz
do tego artykułu
Komentarzy: 7
Twój kod:
(Przepisz w odpowiednie pole)
Nick*:
E-mail:
Kod*:
Treść*:
* - pola wymagane.
Iirooniia
wtorek, 13 sierpień 2013r.
Jedna z gier mojej mlodosci. Do dzis potrafie nucic utwory z takich kultowych etapow jak zimowy czy ten ostatni, na ksiezycu. Ta gra mnie po prostu rozwlila kiedys, bylem takim manikiem, ze konczylem ja wielokrotnie, czasami raz na dzien:-) Najlepsze to bylo kiedy dowiedzialem sie, ze jak wlozy sie trzecia dyskietke jako pierwsza to obejrzy sie intro. Dowiedzialem sie o tym po chyba roku:-)
Martin
czwartek, 15 sierpień 2013r.
Nawet fajnie im wyszło, szkoda że nie ma edycji pod Xboksa:(
philipo
sobota, 24 sierpień 2013r.
Świetna recenzja, czekam na kolejne :)
mbt shoes
niedziela, 27 pazdziernik 2013r.
women\'s sneakers cheap Superfrog HD - recenzja | Onlygames.pl mbt shoes http://cuedspeech.org/mbt-shoes.asp
mbt shoes online
niedziela, 27 pazdziernik 2013r.
dsw shoes Superfrog HD - recenzja | Onlygames.pl mbt shoes online http://cuedspeech.org/mbt-shoes.asp
mbt ari
wtorek, 29 pazdziernik 2013r.
mbtshoes clearance com Superfrog HD - recenzja | Onlygames.pl mbt ari http://www.gmeron.com/kabisa-mbt.asp
gucci bags clearance
poniedziałek, 04 listopad 2013r.
gucci mane ft. future Superfrog HD - recenzja | Onlygames.pl gucci bags clearance http://www.qgszyxxy.org

UID: 2422
Okładka/art:
Tytuł:
Superfrog HD - recenzja
Developer: Team 17
Gatunek: platformówka
Data wydania:
EUR: 31/07/2013
USA: 06/08/2013
JAP: -
Poziom trudności:
średni (3/5)
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą byćw całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!