Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
Spotkanie z twórcami gry GodFire: Rise of Prometheus iOS/Android

Mieliśmy okazję przez chwilę pograć w najnowszą produkcję studia Vivid Games – GodFire: Rise of Prometheus, która wczoraj miała swoją premierę na mobilne urządzenia firmy Apple. Obecnie szykowana jest także wersja na system Android, jednak premiery możemy oczekiwać w przeciągu najbliższych kilku miesięcy.

Nie ma natomiast (na razie) żadnych oficjalnych planów wydania tej gry na normalne konsole (warto wspomnieć, że PS Vita otrzymała wcześniej Real Boxing tego samego studia). Pracownicy Vivid Games nie zaprzeczają ani nie potwierdzają, że kiedyś Godfire wyląduje także na handheldach, jednak firma słynie głównie z pozycji na iOS.



GodFire jest podobną produkcją do polskiego Wiedźmina, choć fabularnie jest mu bliżej do God of War. Gracz wciela się w postać Prometeusza i musi stawić czoło różnym mitycznym wrogom, a także głównym bossom. Musimy walczyć z takimi postaciami jak cyklop czy Lamia w postaci ogromnego pająka, który może zmieść Prometeusza z ziemi samym podmuchem z ust.

Do dyspozycji mamy dwa miecze, dwa różne ataki. System jest stosunkowo prosty. Ponadto są specjalne ataki oraz finishery. Finishery są różne w zależności od rodzaju wroga. W trakcie rozgrywki Prometeusz zdobywa punkty doświadczenia, którymi można zasilić niektóre zdolności. Miecz jak i zbroje można "apgrejdować" co odpowiednio zwiększa siłę ciosów i wytrzymałość na otrzymywane razy od wrogów.



W trakcie rozgrywki trafiamy na różne skrzynie z przedmiotami do zdobycia, jednak na najłatwiejszym poziomie trudności nie da się wszystkiego odkryć. To przystawka, którą można ukończyć w trzy godziny. Dla zrobienia gry na 100% trzeba się nieco bardziej wysilić i przejść grę na wyższym poziomie trudności, a także zainteresować się trybem survival – czyli trybem, w którym walczymy z nieograniczonymi hordami przeciwników. Energy drinki można dostać po zabitych wrogach, na mapie jako takich „apteczek” nie ma.

W czasie zabawy trafiamy na różne zagadki, które trzeba rozwiązywać, np. aby otworzyć wrota. Zagadki nie są za specjalnie skomplikowane i można je złamać w kilka sekund w niektórych przypadkach. Polegają np. na ułożeniu obrazka, co luźno przypomina zwykle puzzle. Fabuła gry ciągnie nas cały czas do przodu. Nie da się tu zagubić głównego wątku, nie wiedzieć gdzie dalej iść etc. Można się zaciąć najwyżej na bossie.



Tytuł zawiera mikropłatności, jednak nie trzeba wykładać dodatkowej kasy, by ukończyć Godfire. Grę można całkowicie przejść bez dokonywania dodatkowych transakcji. Oczywiście da się zakupić (za realne pieniądze) lepsze bronie, ale można je zdobyć i w normalny sposób. GodFire będzie otrzymywał aktualizacje, a także DLC rozszerzające rozrywkę, jednak bazowa wersja ma kompletną, zamkniętą fabułę i nie trzeba niczego dokupować by zrozumieć historię.

Gra działa na wydajnym silniku Unreal Engine 3, który zapewnia płynną rozrywkę na poziomie 30 klatek na sekundę. Oprawa graficzna stoi na wysokim poziomie, wszystkie animacje motion capture wyglądają jak należy, choć złośliwi mogą na siłę doszukiwać się minimalnych dropów animacji. Jednak większych spadków animacji nie dało się wychwycić i rozrywka jest płynna także w trakcie większych zadym na ekranie. Co ciekawe, tytuł został zoptymalizowany także na starsze systemy i nie ma problemu, by go odpalić na starym iPhonie'ie 4 oraz systemie iOS7. Apple to mniej konfiguracji niż Android. Andek obsługuje wiele platform, dlatego też wersja na Androida ukaże się później.

Edycja na mobilniaki Apple została wyceniona na 7$. Przygotowana została także edycja kolekcjonerska, która poza samym kodem na grę zawiera również koszulkę, dobry artbook oraz figurkę Prometeusza. Zestaw został kosztuje 49.99 euro, czyli nieco mniej niż standardowa nowa gra na Xboxa 360... [Martin]

Strona artykułu: [1]        

UID: 2102
Okładka/art:
Tytuł:
Spotkanie z twórcami gry Godfire: Rise of Prometheus
Developer: Vivid Games
Gatunek: Akcja
Data wydania:
EUR: 19.06.2014
USA:
JAP:
Poziom trudności:
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!