Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
Silent Hill 4 - opis przejścia poradnik solucja PlayStation 2

APARTAMENT II
Jesteś w swoim własnym pokoju. Tym razem jednak poruszasz się w normalnym widoku TPP. Sprawdź stół, a znajdziesz książkę i czerwony papier. Udaj się do sypialni, a znajdziesz kolejne 4 skrawki czerwonego papieru. Powinna też się włączyć scenka z gadającą głową wystającą z sufitu. Po niej ze ściany (pomiędzy sypialnią a łazienką) wyjmij kilof i zapamiętaj miejsce z którego go wyjąłeś. Udaj się teraz przez portal w łazience do swego pokoju i będąc już w nim użyj zdobytego kilofa na ścianie w tym samym miejscu z którego go wyjąłeś. Wejdź przez dziurę, a po scence przeszukaj ciało. Znajdziesz klucze. Będą one pasowały do kłódek przy głównym wyjściu – wreszcie wyjdziesz na zewnątrz. Dołączy do ciebie Eileen. Pora przeszukiwać pokoje. W 301 będą 3 karły do utłuczenia. W jednym z pomieszczeń w głębi znajdziesz ‘Saint Medallion’. Z kolei gdy zejdziesz na dół po schodach, znajdziesz się w 201, a w tylnych pokoikach będzie ‘Nutrition Drink’. Wyjdź na korytarz – będziesz na drugim piętrze i znowu pojawi się człowiek w płaszczu. Szybko biegnij więc do 202. Tutaj w jednym z pokoi znajdziesz ‘Sword of Obedience’. Przejdź przez dziurę do następnego pomieszczenia. Będzie tu też duch, więc jak najszybciej biegnij do wyjścia. Będąc na korytarzu udaj się do 204. Tutaj na kuchennym blacie znajdziesz ‘Nutrition Drink’. Wyjdź na korytarz i udaj się głównymi drzwiami na klatkę. Tutaj do utłuczenia czeka 5 pielęgniarek. Po załatwieniu sprawy, idź drzwiami naprzeciw do drugiego skrzydła drugiego piętra. W pokoju 205 na tyłach znajdziesz ‘Nutrition Drink’. W 206 z kolei pojawi się znów znajomy pan w płaszczu – działaj więc szybko. Idź do pomieszczeń w głębi – w jednym z nich między łóżkami znajdziesz ‘Holy Candle’, a w drugim będzie dziura prowadząca do 207. Będzie tu duch, a w jednym z tylnych pomieszczeń naboje do pistoletu. Wyjdź na korytarz i po załatwieniu karła zejdź schodami na dół. W 107 jest duch oraz ‘Nutrition Drink’ do którego blokuje on drogę, więc do ciebie pozostawiam decyzję, czy jest to warte zachodu. Za to w 106 jest wiele dobrych rzeczy – ‘Holy Candle’, ‘Portable Medical Kit’ oraz ‘Ampoule’. Pokój 105 (‘Superintendents Room’) jest zamknięty na 6 kłódek, więc ruszaj na klatkę. Na środku leży książka. Udaj się do wschodniego skrzydła na parterze (Eileen zostanie na klatce). W korytarzu czekają do ubicia dwa karły (między pudłami leżą też naboje do pistoletu). W rogu (przy pokoju 104) wisi ciało do sprawdzenia – po czym zniknie. Tak samo na samym końcu korytarza. Po załatwieniu spraw zacznij sprawdzać pokoje. W 104 znajdziesz dwa potwory do utłuczenia na ścianie oraz apteczkę. Na „tyłach” musisz zobaczyć też znikające wiszące ciało. W 103 będą do załatwienia dwa karły, oraz kolejne ciało do sprawdzenia. W głębi znajdziesz też ‘Nutrition Drink’. W 102 jest jeden duch, ‘Nutrition Drink’ oraz piąte ciało do sprawdzenia. W 101 na „tyłach” znajdziesz naboje oraz szóste ciało. Wracaj więc do ‘Superintendents Room’ (105) na drugim skrzydle. W międzyczasie włączy się filmik, a Eileen dołączy do ciebie. Tutaj na regale znajdziesz czerwone pudełko (‘Umbilical Cord’), w głębi zaś jest ‘Nutrition Drink’. Włączy się scenka po czym wyjdź na zewnątrz. Kolejny filmik. Twoim zadaniem jest teraz wrócić całą drogę aż do swojego pokoju. Na dole leży jeszcze rysunek do przejrzenia. Po czym ruszaj schodami na górę i do 207. Z niego dziurą do 206. Po wyjściu z niego, na korytarzu czekają 4 karły do utłuczenia. Potem ruszaj głównymi drzwiami na klatkę, a z niej do drugiego skrzydła i pokoju 203. Tutaj dziurą przejdziesz do 202, a po wyjściu z niego na korytarzu przejdź do 201. Nim schodami na górę i wyjdź na korytarz – czekają do utłuczenia 3 karły. Po ich załatwieniu idź do 302. I teraz tak – możesz oczyścić całe swoje mieszkanie z duchów przy pomocy ‘Holy Candle’ – jest to ważne dla zakończenia, więc radzę to zrobić. Zrób save i zajrzyj do skrzyni. Pobierz wszystko co masz najlepszego. Bardzo przydatna będzie ‘Ampoule’, którą znalazłeś wcześniej – nie tylko pojedynczo zwiększy twoją energię, ale będzie systematycznie ją odnawiała. Proponuję też wziąć pistolet i trochę naboi do niego. Czeka cię finałowa walka. Po pobraniu wszystkiego co potrzebne (musisz mieć też czerwone pudełko, które znalazłeś wcześniej – ‘Umbilical Cord’), wchodź do dziury, którą wcześniej zrobiłeś kilofem w ścianie. Ciało zniknie, ale przeszukaj kałużę pod nim – okazuje się, że można w nią wejść. Włączy się filmik, po czym znajdziesz się w czerwonym pomieszczeniu – wskakuj do kolejnej dziury na środku i kolejna scenka.




FINAŁOWA WALKA
Proponuję najpierw samemu się pogłowić, i zajrzeć do tego opisu w sytuacji kryzysowej. Warto bowiem wpaść na rozwiązanie samemu :).

Ale skoro jeszcze tu jesteś, to zapewne masz spore problemy. Oto rozwiązanie. Musisz zwrócić uwagę na 3 rzeczy – Walter chodzący dookoła jest póki co niezniszczalny. Zwróć jednak uwagę na ogromnego potwora na ścianie, oraz na posągi wokół całego pomieszczenia (jest ich 8) z widłami powbijanymi w nie. Najpierw podejdź do potwora na ścianie i użyj na nim ‘Umbilicard Cord’). Włączy się scenka i zasugeruje ci widły powbijane w posągi dookoła. Musisz pobiegać i pozbierać je, po czym wbijać w potwora wiszącego na ścianie. Gdy wszystkie 8 będzie wbite, Walter wreszcie będzie zniszczalny. Ładuj więc w niego czym tylko masz najmocniejszym – na początek proponuję pistoletem dopóki tylko się naboje nie skończą, a potem dokończyć bronią normalną, typu bejbol, siekierka czy kilof. W międzyczasie będzie ukazywana Eileen, która idzie w kierunku krwi – jeśli dojdzie, dostaniesz na koniec złe zakończenie. Po załatwieniu Waltera włączy się scenka końcowa...

ZAKOŃCZENIA
Uzyskać jakieś dobre zakończenie w tej grze wcale nie jest łatwo (mi udało się dopiero za 3 razem – zawsze można przecież załadować grę z poprzedniego save’a – przed finałową walką). Opiszę teraz mój sposób na uzyskanie czegoś lepszego, niż najgorsze zakończenie. Przed przystąpieniem do walki, zajrzyj do pudła i powyjmuj wszystko, co potrzebne. Wg mojego sposobu powinieneś mieć ze sobą tylko: ‘Rusty Axe’ (czyli siekierkę), pistolet, 4 paczki nabojów do niego, ‘Ampoule’ – na wszelki wypadek, choć tak naprawdę niekoniecznie będzie potrzebna, oraz ‘Umbilicard Cord’. Od razu po przystąpieniu do walki biegnij do potwora na ścianie i użyj ‘Umbilicard Cord’ – zostaną Ci wtedy 3 wolne miejsca w inwentarzu, a to za mało (potrzeba czterech). Mówię w tym momencie o opcji, gdy zabrałeś ‘Ampoule’ – więc użyj ją. Teraz biegnij po jednej stronie i wyjmij 4 pary wideł z posągów (akurat właśnie na te 4 wolne miejsca). Tak obłądowany, skieruj się do potwora na ścianie i włóż je w niego. Manewr powtórz z drugiej strony z kolejnymi 4 parami wideł. Gdy tylko Walter nie będzie już czarny, zwiastuje to, że zacznie normalnie obrywać. Wyjmij od razu pistolet i właduj w niego wszystko co masz. Na koniec trzeba będzie poprawić jeszcze ze dwa, trzy razy maksymalnie naładowaną siekierką i powinno się udać. Trzeba to robić bardzo szybko, bo droga Eileen do koła na środku wcale nie jest taka długa...




Dostępne zakończenia:
- 21 Sacraments (złe zakończenie)
Wymagania: mieszkanie przed walką nie oczyszczone z duchów, Eileen ginie

- Eileens death (lepsze zakończenie)
Wymagania: mieszkanie przed walką oczyszczone z duchów, Eileen ginie

- Mother (dobre zakończenie)
Wymagania: mieszkanie przed walką oczyszczone z duchów, Eileen nie ginie

- Escape (najlepsze zakońćzenie)
Wymagania: mieszkanie przed walką oczyszczone z duchów, Eileen nie ginie, dobra opieka nią podczas gry (tzn. nie może zbyt obrywać od potworów – jest to widoczne po stopniu zakrwawienia i poruszaniu się jej).

------------------------------------
Baron Ski [www.onlygames.pl]
(c) 2004 All Rights Reserved

------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Poradnik jest oczywiście całkowicie bezpłatny. Jeśli jednak okazał się dla Ciebie użyteczny, kliknij proszę jedną z reklam widocznych na pasku po prawej stronie. Docenisz w ten sposób wiele godzin pracy autora, a przy okazji dołożysz kilka groszy (dosłownie!) na utrzymanie i rozwój strony. Dziękuję.
------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Strona artykułu: [1]  [2]  [3]  [4]  

UID: 46911
Okładka/art:
Tytuł:
Silent Hill 4 - opis
Developer: -
Gatunek: -
Data wydania:
EUR:
USA:
JAP:
Poziom trudności:
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!