Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
Silent Hil 3 - poradnik PlayStation 2

Przed wami "rozwiązanie" do kontynuacji najwspanialszej gry z gatunku Survival Horror. Solucja jest dość nietypowa, ponieważ starałem się aby korzystanie z niej nie zdradzało w najmniejszym stopniu fabuły oraz czyhających na ciebie niebezpieczeństw (!). Co za tym idzie, nie znajdziesz tutaj poradnika, który poprowadzi cię "za rączkę" przez cały ten obrzydliwy świat zawarty w grze, a jedynie ułatwi ci rozwiązanie wszystkich zagadek oraz użycie danych przedmiotów. Do opisu tak czy inaczej sięgaj tylko w ostateczności. [M@jk]

Kilka informacji na początek:
Po wybraniu NEW GAME, staniesz przed wyborem poziomu trudności samej gry oraz zagadek, wybranie tego drugiego ma istotny wpływ na ich rozwiązanie. W poradniku dużymi literami oznaczyłem nazwy przedmiotów (w nawiasach ich tłumaczenie), Nazwa danej lokacji znajduje się na początku danej linijki (zaraz po myślniku). Rozwiązanie danej zagadki ukazuje kolejno dla poziomu EASY, (NORMAL) i na końcu [HARD] (jeśli interesuje cię szczegółowe rozwiązanie obejrzyj dalszą część poradnika)


=PORADNIK=

| SHOPPING MALL |

- Opuść damską łazienkę przez okno.
- Clothes Shop (sklep z ubraniami): weź HANDGUN (pistolet) i HANDGUN AMMO (amunicje).
- Helen's Bakery (piekarnia): weź TONGS (szczypce)
- Pokój na końcu korytarza z save pointem: weź KEY (klucz) za pomocą TONGS (szczypce), obok leżą także: HANDGUN BULLETS i HEALTH DRINKS(napój uzdrawiający).
- My Bestsellers Bookstore (księgarnia): otwierasz ją znalezionym kluczem, weź HANDGUN BULLETS, pozbieraj książki.

Zagadka # 1:
Pozbieraj książki i włóż je z powrotem na półkę w odpowiedniej kolejności, brzegi książek utworzą kod wejściowy do drzwi
Kod: losowy, (losowy), [8 3 5 2]

- Hallway (korytarz): weź SHOPPING MALL MAP (mapa lokacji)
- Elevator (winda): weź RADIO.

| ALTERNATE SHOPPING MALL |

- Pokój obok damskiej toalety: weź FLASHLIGHT (latarka), FIRST AID KITS(apteczka) i HANDGUN BULLETS
- Ladies' Room (toaleta damska): weź BLEACH (środek czyszczący)
- Clothes Shop: get HANGER (wieszak) i BULLET VEST (kamizelka).
- Pokój z drabiną: użyj HANGER (wieszak), aby wejść po drabinie na górę.
- Jeweler's Shop (jubiler): weź WALNUT (włoski orzech).
- Restaurant (restauracja): weź COOKED KEY (klucz).
- F2 HALLWAY (korytarz F2): użyj COOKED KEY na zamkniętych drzwiach.
- Cafe (kafejka): weź HEALTH DRINKS i STEEL PIPE (rurka gazowa - broń).
- Pokój ze zlewem: weź DETERGENT.
- Mothridden Hallway: wyłącz wentylator, następnie połącz ze sobą DETERGENT i BLEACH.
- Włącz z powrotem wentylator.
- Torture Chamberlike Room: użyj WALNUT (orzech) na leżącym na stole lewarku, otrzymasz MOONSTONE (księżycowy kamień).
- F3: owtórz drzwi z księżycem na przodzie za pomocą MOONSTONE. Zejdz po drabinie.




- BOSS: "SPLIT WORM".

| SUBWAY STATION |

- Ticket Booth area (kasy biletowe): weź SUBWAY MAP (mapa lokacji)
- Platform 1: get the NUTCRACKER (dziadek do orzechów).
- Platform 2: odblokuj sobie drzwi za pomocą NUTCRACKER
- Platform 2: weź SHOTGUN (strzelba - broń) oraz SHOTGUN SHELLS (amunicje)
- Platform 3: zatrzymaj pociąg i wsiądz do niego.


| PLATFORM UNKNOWN STATION |

- Pokój z młotem: weź UNDERPASS MAP (mapa lokacji) oraz MAUL (drewniany młot - broń)
- Cellarlike Corridor: weź WINE BOTTLE (butelka po winie), HEALTH DRINKS
- Pokój z grzejnikiem: Napełnij pustą WINE BOTTLE naftą - otrzymasz OILFILLED BOTTLE, weź HANDGUN BULLETS, SHOTGUN SHELLS oraz HEALTH DRINKS.
- Maszynownia: napełnij zbiornik za pomocą OILFILLED BOTTLE.


| SEWERS |

- Trash Collecting Room (miejsce składowania śmieci): weź DRYER (suszarka) i AMPOULE (ampułka uzdrawiająca).
- Sewage Surveillance Room (odplyw scieków): weź HEALTH DRINK.
Podłącz DRYER do gniazdka, i przejdź przez most.


| CONSTRUCTION SITE |

- Hallway: weź HEALTH DRINKS.
- Messy Room (brudny pokój): weź HANDGUN BULLETS, HEALTH DRINKS i SILENCER (tłumik - opcjonalnie), zrzuć na dół MATTRESS (materac) i zejdz w przepaść.


| OFFICE BUILDING |

- Corridor, F5 (korytarz F5): weź SCREWDRIVER (śrobokręt)
- Canvas Store Room: weź KATANA (miecz - broń).
- KMN Auto Parts: weź JACK (lewarek) oraz HEALTH DRINKS.
- Monica's Dance Studio Office: otwórz szufladę drawer za pomocą SCREWDRIVER, otrzymasz ROPE (lina), weż także OFFICE BUILDING MAP (mapa lokacji).
- Elevator with half-closed doors (winda z uchylonymi drzwiami): użyj JACK aby rozszerzyć drzwi, a następnie użyj ROPE aby zejść na dół (F2)
- Pokój z wanną: Odkręć kurek.


| ALTERNATE OFFICE BUILDING |

- Pokój obok Vincenta: weź OXYDOL, FIRST AID KIT, HEALTH DRINK
- Former Bar: weź PORK LIVER i SHOTGUN SHELLS
- KMN Auto Parts: weź MATCHBOOK (pudełko zapałek) i HANDGUN BULLETS.
- Art Gallery: połącz OXYDOL, PORK LIVER i MATCHBOO i użyj to na obrazie
- Pokój handlarza: weź SILVER COIN (srebrna moneta) i użyj ją na automacie. Otryzmasz LIFE INSURANCE KEY (klucz).
- Zamkniete drzwi, F1: otwierasz je za pomocą LIFE INSURANCE KEY, przeczytaj opowieść.

-Wyjdz, skręć w lewo i kieruj do budynku mieszkalnego.


| APARTMENT BUILDING |

- Udaj się to pokoju. #102.

- BOSS: MISSIONARY

- Pokój Heather: weź STUN GUN (pistolet maszynowy) STUN GUN BATTERIES (amunicja do pistoletu).





| SILENT HILL |

- Heaven's Night Bar: weź SHOTGUN SHELLS i FIRST AID KIT


| BROOKHAVEN HOSPITAL |

- Recepcja: weź HOSPITAL MAP (mapa lokacji) i HEALTH DRINK.
- Women's Locker Room (damska szatnia): weź NAIL POLISH REMOVER (zmywacz do paznokci) i PERFUME (perfumy - opcjonalnie).
- Korytarz F2:

Zagadka # 2:

Przeczytaj wierszyk na tablicy informujący w jaki sposób ułożyć 4-cyforwy kod dostępu.
Kody dostępu: 4 6 3 9, (8 6 3 4), [4 8 9 6].

- Pokój M4:

Zagadka # 3:

Wyłącz budzik i zapamiętaj w jakim czasie się on włączył. kodem dostępu do zamkniętej teczki jest podanie dokładnej godziny (np.11:47).
kod: losowy, (losowy), [losowy].
Weź POLAROID CAMERA (aparat fot.)

- Pokój C4: użyj NAIL POLISH REMOVER na ścianie, otrzymasz STAIRWELL KEY (klucz).
- Korytarz w piwnicy: weź SUBMACHINE GUN (UZI) and SUBMACHINEGUN AMMO (amunicja do uzi).
- Magazyn w piwnicy: zrób zdjęcie zza szafy za pomocą POLAROID CAMERA (na zdjęciu otrzymasz kod)
- Korytarz F3: wstukaj kod ze zdjęcia.
Kod: losowy, (losowy), [losowy].
- Pokój S12: odbierz telefon.

| ALTERNATE BROOKHAVEN HOSPITAL |
1 część labirytu:
Idz prosto, prawo, prawo, lewo, prawo, lewo.
- 2 część labirytu:
idz prosto, prawo, lewo, obróć się i idz na wprost.
- Piętro B3 Krematorium:

Zagadka # 4:

Obejrzyj dokładnie łóżka i zapamiętaj ich numery, kolejność ludzi do kremacji wg. schematu jest kodem do otwarcia pieca (jeeezu :)), po otwarciu otrzymasz CREMATED KEY (klucz).
Kody: niema, (losowy, ze względu na nr. łóżek), [9 2 7 1]
- Męska szatnia: odbierz telefon.
- Damska szatnia: weź PLASTIC BAG (torebka platsikowa) i HEALTH DRINK
- Examining Room 4: Napełnij PLASTIC BAG krwią w wiaderku, otrzymasz PLASTIC BAG WITH BLOOD.
- Pokój cermonialny: Użyj PLASTIC BAG WITH BLOOD na ołtarzu.

- BOSS: LEONARD.

- Wez TALISMAN.





| SILENT HILL |

- Udaj się do pokoju nr #106.
- Kieruj się na Północny-zachód (Nathan Avenue).

| AMUSEMENT PARK |

(niema dostępnej mapy dla tej części SH, ale niepowinno być problemów z trafieniem w odpowiednie miejsce)
- Souvenir Shop (sklep z pamiątkami): weź ROLLER COASTER KEY (klucz do kolejki górskiej), HANDGUN AMMO AMPOULE
- Roller coaster control cabin (kabina kontrolna): wyłącz pracę silnika i weź HEALTH DRINKS
- Roller coaster rails (tory od kolejki górskiej): idź w dół prowadźących torów, uważając żeby nie spaść.
- Borley Haunted Mansion (dom strachów): delektuj się zwiedzaniem ;]
(rekomendowane jest aby robić to ze zdjętą kamizelką).
- Stage area (scena): weź CHAIN (łańcuch) and RED SHOE (czerwony pantofelek).
- Swing Rocket (karuzela z rakietami): Przywiąż CHAIN do frontowej kolumny karuzeli, a drugi koniec łańcucha do zablokowanej bramy.
- Control Booth (kabina kontrolna): Włącz silnik.
- Fortune House (pokój jasnowidza): weź DOUGLAS' NOTEBOOK (notatnik) DOLL HEAD (głowa lalki).
- Maerchen Travel Building (ogród z posągami): użyj RED SHOE oraz DOLL HEAD na posągach.
- Karuzela z koniami: Posiekaj wszystkie konie (najlepiej kataną), i przygotuj się na walkę z boss`em.

- BOSS: MEMORY OF ALESSA.

| CHAPEL |

- Church (kościół) weź z ołtarza EYE OF NIGHT TAROT CARD (pierwsza karta tarota: oko mroku).
- Confession Booth (konfesjonał): dokonaj wyboru między przebaczeniem a chęcią zemsty (największy wpływ na zakończenie)
-Na przeciw konfesjnału wisi ręcznie narysowana mapa kościoła - weź ją (CHURCH MAP)
- Long Hallway (długi korytarz): posłuchaj płaczącej kobiety, podążaj za pojawiającymi się krokami, ślady znikną przy obrazie, który należy przesunąć.
- Library (biblioteka): przeczytaj książki, i weź THE MOON TAROT CARD (druga karta tarota: księżyc).
- Elevator (winda): zjedź na dół.
- Human Waste Dump (kostnica): weź THE HANGED MAN TAROT CARD (trzecia karta tarota: wisielec).
- Child's Room (pokój dziecinny): zapoznaj się z pamiętnikiem i weź BRASS KEY (klucz).
- Alessa's sickbed Room (pokój aless`y z łóżkiem): weź THE FOOL TAROT CARD (czwarta karta tarota: błazen), HANDGUN BULLETS, AMPOULE.
- Room with Blanket: weź CASSETTE TAPE (kaseta magnetofonowa), przeczytaj książki.
- Pierwsze piętro: otwórz drzwi znalezionym kluczem (BRASS KEY).
- Claudia's Room(Pokój Claudi): obejrzyj kartę, i weź HIGH PRIESTESS TAROT CARD (piąta karta tarota: najwyższy kapłan).
- Pokój z odtwarzaczem magnetofonowym: użyj CASSETTE TAPE.
- Child's Room (pokój dziecięcy):




Zagadka #5

Ułóż w odpowiedniej kolejności karty tarota na drzwiach, aby je otworzyć.

Kombinacje: (korzystając z zasady; od lewej strony do prawej, zaczynając od lewego górnego rogu)

[EASY] BŁAZEN, nic, KSIĘŻYC, nic, OKO, nic, WISILEC, nic, KAPŁAN.
[NORMAL] OKO, nic, KSIĘŻYC, KAPŁAN, nic, BŁAZEN, nic, WISIELEC, nic.
[HARD] KAPŁAN, OKO, nic, nic, BŁAZEN, KSIĘŻYC, WISIELEC, nic, nic.

Ostateczna rozgrywka: Użyj na Claudi amulet, który posiadasz od początku gry


=ROZWIĄZANIE ZAGADEK=

Generalnie w grze mamy 5 poważnych zagadek, które mogą sprawić niejednej osobie dość spore problemy, w tym miejscu możecie przeczytać dokładne rozwiązenie każdej z zagadek dla poziomu trudności NORMAL (EASY jest na tyle łatwe że praktycznie "każdy gupi" potrafi wpaść na rozwiązanie, natomiast HARD to prawdziwe wyzwanie dla "hardkorowców" (takich jak ja hehe :)) dlatego postanowiłem że nie podam tego do ogólnej wiadomości, kto się czuje "na siłach" niech próbuje!).


NORMAL MODE
1 BOOKSTORE PUZZLE
2 BROOKHAVEN HOSPITAL F2 EAST WING DOOR PUZZLE
3 BROOKHAVEN HOSPITAL ATTACHES CASE PUZZLE
4 BROOKHAVEN HOSPITAL CREMATORIUM PUZZLE
5 CHAPEL TAROT CARD PUZZLE


____________________________
Zagadka#1 "BOOKSTORE PUZZLE"
____________________________

POTRZEBNE PRZEDMIOTY:

SHAKESPEARE ANTHOLOGY 1
SHAKESPEARE ANTHOLOGY 2
SHAKESPEARE ANTHOLOGY 3
SHAKESPEARE ANTHOLOGY 4
SHAKESPEARE ANTHOLOGY 5

Podnieś z podłogi porzucone książki, następnie udaj się do północnej części pomieszczenia do zamkniętych drzwi, przeczytaj notkę znajdującą się obok drzwi

"Fair is foul and Foul is Fair,
Put these books out of order."


Potrzebujesz 4 cyfrowego kodu aby otworzyć zamknięte drzwi.


Rozwiązanie:
Odładając wcześniej znalezione książki na półkę, staraj się zmieniać ich kolejność, jeśli dobrze się przyjrzysz na ich brzegach można dostrzec odręcznie napisane cyfry. Odpowiednia kolejność książek odkrywa zapisany kod (jedna z cyfr jest celowo krzywo napisana aby utrudnić odczyt kodu) Zagadka jest prosta, lecz za każdym razem konsola generuje inny kod do drzwi - co za tym idzie nie ma stałego rozwiązania, które mógłbym tu wypisać

Strona artykułu: [1]  [2]      

UID: 36488
Okładka/art:
Tytuł:
Silent Hill - poradnik
Developer: Konami Tokyo
Gatunek: survival-horror
Data wydania:
EUR:
USA:
JAP:
Poziom trudności:
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!