Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
Shenmue - solucja
CD 2

Po wyjściu z autobusu skręcaj w lewo i idź cały czas przed siebie, aż dojdzie do sekwencji QTE. Jednym z gości, z którymi walczyłeś jest niejaki Goro - zapamiętaj go, bo potem jeszcze się z nim spotkasz;). Musisz iść cały czas prosto i poszukać magazynu numer 8, w którym masz spotkać Mistrza Chena. Jeśli nie możesz odnaleźć magazynu, najlepiej udaj się w miejsce, w którym przed chwilą walczyłeś i popytaj się o magazyn kręcących się tu ludzi - któryś w końcu wskaze ci gdzie masz iść:). Magazyny są oznakowane cyferkami, więc bez problemu rozpoznasz, który to nr. 8. Spróbuj do niego wejść. Strażnicy jednak cię zatrzymają - bez specjalnego pozwolenia nie możesz tam wejść... Idź więc na drugą stronę budynku. Zobaczysz skrzynie przy ścianie - na górze jest okno. Jednak "normalnie" tam nie wejdziesz. Musisz zająć się jedną skrzynią gdzieś tu obok stojącą - popchnij ją pod wielkie skrzynie pod oknem. Potem wystarczy się tylko wspiąć po skrzyniach i wejść do magazynu nr.8 przez okno. Teraz idź w prawo i zbadaj teren - w końcu uslyszysz rozmowę dwóch panów, w której usłyszysz, że jest jeszcze jeden magazyn nr.8 . Tak więc tutaj Mistrza Chena nie ma... Wyjdź z budynku (znowu oknem). Aby dotrzeć do kolejnego magazynu nr. 8, musisz kierować się na północny zachód (skorzystaj z kompasu w prawym dolnym rogu ekranu - przypominam że litera 'N' oznacza północ:)). Dla pomocy możesz też się popytać tutejszych ludzi o wskazanie ci drogi. Dla ułatwienia podam, że tuż przy starych magazynach jest Tom - jeśli jego odnajdziesz to jesteś już baaardzo blisko:). Kiedy już dojdziesz do bramy pilnowanej przez straż, spróbuj przez nią przejść. Niestety, strażnik znowu cię zatrzyma - nie możesz wejść. Musisz więc poczekać do wieczora - wtedy będzie o wiele łatwiej. Do tego czasu zwiedzaj port. W końcu być może natrafisz na kobietę-sprzedawczynię (jest w małym sklepiku przy automacie do Coli), której możesz pomóc znaleźć jej siostrę. Ta jest przy magazynie nr.17 (skorzystaj z mapki, bądź z oznaczeń na podłożu). Rozprawisz się jeszcze z koleżankami siostrzczki i już możesz uspokoić sprzedawczynię, że jest już dobrze:). Doręczysz jeszcze przesyłkę do starych magazynów (tam, gdzie masz się zakraść) - zauważysz kartę, z której wnioskujesz, żeby przejść przez bramę między 20.00, a 21.00 . O tej godzinie idź tam. Jeszcze sekwencja QTE i już jesteś 'jedną nogą' w starych magazynach (OLD WAREHOUSE DISTRICT). Okazuje się, że jest tu kilka magazynów - musisz znaleźć "ósemkę". Sprawę utrudniają strażnicy patrolujący teren, ale nie są oni najmądrzejsi i nie powinieneś mieć większych problemów. Jeśli jednak takowe będziesz miał i strażnicy złapią cię 5 razy, wtedy spotkasz dziadka, który da ci mapę, w której jest narysowany rozkład magazynów. Jeśli jeszcze sobie nie poradzisz, za dziesiątym razem dziadek narysuje ci trasę, według której poruszają się strażnicy - teraz naprawdę powinno pójść bez problemów...
UWAGA! W TYM MOMENCIE PRZEJŚCIE TEGO ETAPU JEST ZALEŻNE OD ZAKOŃCZENIA GRY! MUSISZ WIEDZIEĆ, ŻE KIEDY STRAŻ CIĘ TU ŁAPIE, MIJA JEDEN DZIEŃ. JEŚLI WIĘC BĘDZIESZ SIĘ TAK DAWAŁ ŁAPAĆ DO KOŃCA KWIETNIA, WTEDY NA KONIEC GRY UJRZYSZ... ZŁE ZAKOŃCZENIE! POLECAM SPRAWDZIĆ ZA KTÓRYMŚ PRZEJŚCIEM GRY:).
Gdy w końcu wejdziesz do magazynu, zauważysz z pewnością regały z różnymi rzeczami. Na jednym z nich leży biały, wyróżniający się od innych talerz. Podejdź do niego i naciśnij A. Ryo stłucze talerz i przyjdzie Mistrz Chen (MASTER CHEN) ze swoim synem (GUI ZHANG). Z rozmowy okaże się, że oprócz lustra, które zabrał Lan Di, jest jeszcze jedno - PHOENIX MIRROR. Co ciekawe, najprawdopodobniej znajduje się ono w twoim domu:). Wracaj się więc tam i idź spać. Gdy się obudzisz, odrazu idź do dojo. Na podłodze leży podłużna skrzynia - otwórz ją kluczem, który zdobyłeś na początku gry w szufladzie biurka ojca (MYSTERIOUS KEY). Przypominam, że aby otworzyć tę skrzynię, trzeba do niej podejść, nacisnąć 'Y' i wybrać klucz. W skrzyni leży miecz katana, którego weźmiesz. Zaraz obok na ścianie wiszą dwa podłużne zwoje. Zacznij od tego z prawej. Odkryj go i w otwór w ścianie włóż miecz. Po odkryciu drugiego zwoju, ukaże się przed tobą kolejny otwór - jednak nie masz nic przy sobie o podobnym kształcie. Wracaj się do domu i porozmawiaj z Ine-san. Ta powie ci, że czeka na ciebie w dojo Fuku-san. Porozmawiaj z nim, a zaraz potem idź do Dobuity. Poszukaj sklepu o nazwie BUNKADO ANTIQUES (pamiętaj o mapie!) i wejdź do niego. Dostaniesz od pewnego dziadka pamiątkę rodzinną (SWORD HANDGUARD), która kształtem wyraźnie przypomina ten z otworu w ścianie w dojo... W Sakuragaoce spotkasz jeszcze syna Mistrza Chena, z którym odbędziesz walkę. Po wejściu na dziedziniec domu porozmawiasz jeszcze z Fuku-sanem. Teraz idź do domu do pokoju z ołtarzykiem. Jest tam Ine-san - porozmawiaj z nią. Jak się okazuje, SWORD HANDGUARD jest też jakimś "znakiem Hazukich" i że ostatnie wydarzenia nie są bynajmniej przypadkowe. Teraz w końcu idź do dojo i użyj SWORD HANDGUARD'a na otworze po lewej stronie. Otworzą się tajemne drzwi. Zejdziesz teraz po drabinie. Konieczna jest latarka - zapal więc ją używając przycisku 'Y'. Przeszukaj DOKŁADNIE pomieszczenie - znajdziesz w nim parę interesujących rzeczy. Między innymi: zapałki, nowy cios (STAB ARMOR), zdjęcie (PHOTO OF FATHER), świece (CANDLES)... Ponadto, na pewno zauważyłeś przy jednej z szuflad zatartą podłogę. Przesuń więc tę szufladę - na dole ściany zauważysz niedomalowaną ścianę - weź siekierę (leży tu gdzieś) i zniszcz ten kawałek ściany. Wtedy otworzysz pudełko, a w nim znajdziesz... PHOENIX MIRROR! Wyjdź z dojo i wejdź do domu. Zadzwoń do Mistrza Chena (numer jest w notesie) i podaj hasło (schemat podałem we wcześniejszej części opisu). Masz się z nim spotkać tradycyjnie w starym magazynie nr.8.
Teraz straznik odrazu cię wpuści, więc nie będzie problemów. Kiedy będziesz rozmawiał z Mistrzem, w pewnym momencie wejdzie "dziwny" szpieg i będzie ci próbował zabrać PHOENIX MIRROR. Uaktywni się sekwencja QTE - jeśli wykonasz ją poprawnie, odzyskasz PHOENIX MIRRROR. Wtedy szpieg ucieknie oknem. Jak się okazuje, jest to jeden z gangu MAD ANGELS. Poza tym Mistrz Chen powie ci, że Lan Di prawdopodobnie jest już w Hong-Kongu... Wracaj do domu i porozmawiaj z Fuku-sanem w jego pokoju. Trzeba będzie jakoś przekonać Ine-san, żeby dała pieniądze na "wycieczkę". Fuku-san chce ci w tym pomóc. Idziecie więc do kuchni, ale Fuku-san zawala całą sprawę i odrazu otwarcie oświadcza, że Ryo chce na wycieczkę do Honk-Kongu, aby się zemścić za jego ojca. Oczywiście opiekunka kategorycznie odmawia, więc musisz sobie jakoś sam poradzić z tym problemem. Idź do miasta w poszukiwaniu taniego biura podróży. Idź więc do Dobuity, a konkretnie do GLOBAL TRAVEL AGENCY. Jak się okazuje, tam wycieczka do Honk-Kongu jest stanowczo za droga - kosztuje aż 218.000 jenów!!! Na szczęście jest jeszcze jedno biuro podróży. Podobno jest całkiem tanie, tylko że obsługa niezbyt uprzejma... I rzeczywiście pełniąca tam swoje obowiązki "pani" nie jest zbyt sympatyczna. W końcu wyciąga ofertę - tutaj trochę taniej - 158.000 jenów, ale to wciąż za drogo! Wracaj do domu naradzić się z Fuku-sanem. Jeśli będziesz miał (nie)szczęście, wracając do domu w Yamanose może sie okazać, że kot zniknął. Możesz więc go teraz poszukać. Usłyszysz jego miałczenieidąc w stronę domu - jest po drugiej stronie ulicy na dole obok roweru. W domu pogadaj z Fuku-sanem. Rozbije skarbonkę i odda ci twoje oszczędności. Wracaj do Dobuity. Porozmawiaj z Nozomi (tradycyjnie powinna być przy AIDA FLORIST. Powie ci, że do Honk-Kongu ma niedługo jechać statek - wycieczka nim musi być tańsza. Idź do ASIA TRAVEL COMPANY. Rzeczywiście, na podróż statkiem starczy ci kasy. Dajesz kasę, jednak po bilet masz przyjść za 3-4 godziny. Kiedy już minie ten czas, idź do ASIA TRAVEL COMPANY. Niestety, właściciel prawdopodobnie próbuje zabrać ci bilet i pieniądze. Musisz teraz więc do domu położyć się spać. Następnego dnia zadzwoni telefon - odbierz. Po bilet masz się zjawić o 12.00 w ARCADE YOU. Idź więc do Dobuity. Przeczekaj do 12.00 i wejdź do ARCADE YOU. Jest i bilet do Honk-Kongu, ale razem z nim jest członek MAD ANGELS, którego spotkałeś wcześniej w starym magazynie numer 8. Nawet jeśli wygrasz walkę, przeciwnik zwieje, a wcześniej... zje ci bilet! Pójdziesz do domu, a następnego dnia idź do ASIA TRAVEL COMPANY wyżyć się na właścicielach:). Mimo, że biuro "jest zamknięte", ktoś otworzy ci drzwi i będziesz gonił teraz przez ulice Dobuity właściciela. Oczywiście sekwencja QTE - dość długa i w końcu gdy dopadniesz gościa, obejrzysz filmik, a po tym czeka cię save i zmiana płyty na CD 3!

CD 3

Teraz musisz znaleźć pracę. Wsiadaj więć do autobusu i jedź do NEW YOKOSUKA HARBOR. Pytaj się teraz każdą osobę, gdzie możesz znaleźć pracę. Okazuje się, że ktoś szuka pracownika w magazynie nr 18 - porozmawiaj ze stojącym w środku człowiekiem. Powie ci, żebyś poszedł do magazynu nr 12. Wejdź do środka tego magazynu, odnajdź kobietę i porozmawiaj z nią. Niestety, już znalazła sobie innego pracownika i ciebie nie potrzebuje. Terac pokręć się trochę w okolicach, w których droga prowadzi do magazynu nr 17, a spotkasz się z Goro - gościem, któremu sprawiłeś lanie, gdy pierwszy raz przyjechałeś do tego miasta. Teraz chce ci pomóc i ma ci znaleźć pracę (!). Masz się zjawić jutro o 12:00 przy magazynie nr 1. W umuwionym czasie i miejscu powinien się zjawić Goro z (prawdopodobnie) Mai. Mówią, że znaleźli ci pracę. Na spotkanie z szefem masz się zjawić przed drugą w ALPHA TRADING OFFICE. Po rozmowie z szefem wyjdziecie na zewnątrz, gdzie boss przedstawi ci Marka - jednego z pracowników, który nauczy cię fachu. Będziesz kierowcą wózka widłowego. Praca ta polega po prostu na zabraniu skrzyni i zawiezieniu jej do wyznaczonego magazynu - im więcej zaniesiesz skrzyń, tym większe wynagrodzenie. Najpierw Mark zrobi ci krótki sprawdzian. Nauczy cię sterowania wózkiem. Najpierw więc rusz kierownicą w lewo i prawo. Potem wciskasz prawy triger (R), dzięki czemu przyspieszysz. Następnie wciśnij lewy triger (L), a uaktywnisz hamulec/bieg wsteczny. Jeszcze tylko porusz podnośnikiem, wciskając A. gdy to zrobisz, musisz zawieźć jak najwięcej skrzyń do magazynu nr 3, który znajduje się tuż obok. Po upływie określonego czasu pracy, dostaniesz wynagrodzenie od szefa, a potem porozmawiasz z Markiem, który mówi, abyś zjawił się w pracy przed 9:00. Okołó 19:00 (jeszcze tego samego dnia) udaj się w okolice ALPHA TRADING OFFICE, a spotkasz się z członkami MAD ANGELS i odbędziesz z nimi wyścig na motorach. Odbędzie się sekwencja QTE - tym razem, jeśli przegrasz, nie powtózysz już wyścigu, więc się postaraj:). Jeśli wygrasz, staruszek którego uratowałeś, podziękuje ci. Idź do domu spać. Następnego dnia o 9:00 odbędzie się wyścig sześciu wózków widłowych. Za zajęcie dowolnego miejsca dostaniesz figurkę tego wózka z cyferką zajętego miejsca (FORKLIFT). Teraz codziennie przed pracą odbędzie się taki wyścig. W czasie pracy musisz wozić skrzynie zaznaczoną na mapie drogą do magazynu nr 18. W przerwie na launch (od 12:00 do 14:00) odbędzie się walka z gościami z MAD ANGELS. Po pracy zaczepi cię Goro. Około 18:00 pokręć się koło ALPHA TRADING OFFICE, a Gui Zhang nauczy cię nowego ciosu (SWALLOW DIVE) - zrobisz go naciskając Tył+A. O 20:00 pokręć się z kolei koło HARBOR LOUNGE). Tam spotkasz staruszka, ktorego ratowałeś przed ludźmi z MAD ANGELS. Nauczy cię nowego ciosu (SHADOW STEP) - wciśnij Przód+B+Y. Poinformuje cię równocześnie, że teraz trenować możesz w magazynie nr 4. Następny dzień i znowu: wyścig wózków, praca (wozisz skrzynie do magazynu nr 3), przerwa na launch i dalsza część pracy... W pewnym momencie (kiedy pracujesz), zaczepią cię MAD ANGELS. Pokaż im, kto tu rządzi i pracuj dalej, a po pracy idź do magazynu nr 17 i pomóż Markowi - MAD ANGELS "zaczepili go". Kiedy skończysz, Mark opowie ci o swoim bracie, który zaginął i prawdopodobnie już nie żyje... Około 20:00 udaj się w okolice HARBOUR LOUNGE, a spotasz dziadka, który nauczy się kolejnego ciosu (SHADOW BLADE) - wykonujesz go, przyciskając Przód+X+B+Y . Potem pogadaj z nim jeszcze raz i idź do domu. Następnego dnia po wyścigu zawozisz skrzynie do magazynu nr 18. W przerwie na launch spotkasz się z Nozomi i zrobisz sobie z nią zdjęcie. Ta mówi ci, że jedzie do Kanady. Po pracy porozmawiaj z Goro. Około 19:00 pokręć się znowu obok HARBOUR LOUNGE. Po pościgu na motorach, odbędziesz walkę z MAD ANGELS. Po tym wszystkim wracaj do domu i kładź się spać. Następnego dnia snowu wyścig, praca (zawozisz skrzynie do magazynu nr 18), przerwa na launch, praca... Jednak pod koniec prace zostanie przerwana - czeka cię kolejna walka z MAD ANGELS. Po tym skończ pracę, a potem zagadnie cię Mark. Wieczorem idź do domu spać. Następnego dnia po wyścigu skrzynie będziesz zawoził trochę inaczej niż zwykle. Najpierw wozisz "zwykłe" skrzynie do magazynu nr 8, a z magazynu nr 8 z kolei zabierasz czerwone skrzynie do magazynu nr 18. W przerwie na launch spotkasz Goro i Mai, którzy jak się okazuje... chcą się pobrać. Po przerwie kontynuuj pracę. Jak zwykle zostanie ona przerwana przez MAD ANGELS. Będziesz też ich znowu ścigać. Dowiesz się też o bossie MAD ANGELS. Po pracy szef przekazuje ci list od Gui Zhanga. Po rozmowie z Mistrzem Chenem udaj się obok HARBOUR LOUNGE (najlepiej wieczorem), a powinieneś spotkać znajomego staruszka, który nauczy cię jeszcze jednego ciosu (CROSS CHANGE) - wykonujesz go, przyciskając Przód, Przód, B+X. Idź do domu spać. W nocy Ryo się obudzi, a Ine-san powie, że Nozomi do tej pory nie wróciła do domu. Zaraz potem zadzwonił telefon. Okazuje się, że MAD ANGELS ją porwali i jeśli chcesz ją uratować, musisz się pospieszyć i pojechać do NEW YOKOSUKA HARBOR, do magazynu nr 17. Pędź na przystanek autobusowy. Niestety, autobusy o tej porze nie kursują. Na pieszo nie zdążysz, więc może lepiej byłoby porzyczyć od kogoś motora. Idź do KNOCKING MOTORCYKLE SHOP. Niestety, nie możesz zabrać motoru ale dowiesz się że Naoyuki z Sakuragaoki już naprawił swój pokój. Idź więc do Sakuragaoki i pożycz od Naoyukiego motora - stoi przed domem, do którego zadzwoń. Ten zgadza się na pożyczenie, więc wsiadaj czym prędzej do motora i jedź do NEW YOKOSUKA HARBOR. Masz bodajże dwie minuty (swoją drogą, całkiem niezły model jazdy:)). Przed magazynem nr 17 odbędziesz dwie walki, a potem uwolnisz Nozomi. Możesz ją zabrać do domu pod warunkiem jednak, że zabijesz Gui Zhanga. Zgadzasz się na to. Wracaj do domu i kładź się spać. Rano jedź do pracy. Niestety, szef zwalnia cię z pracy bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Teraz idź do Toma, a ten nauczy cię nowego ciosu (TORNADO KICK) - wykonujesz go naciskając Przód, Przód, A, A . Kiedy się go nauczysz, Tom powie ci że wraca do Ameryki. Wieczorem będziesz walczył Gui Zhangiem, a potem zajmiesz się ludźmi Terry'ego (boss MAD ANGELS). Uważaj, jest ich aż około siedemdziesięciu! Rano Ryo Hazuki opóści dom z plecakiem, wybierając się do Honk-Kongu. Jeszcze przed wyjazdem Mistrz Chen nauczy cię kolejnego ciosu (SWALLOW FLIP) - przyciskasz Tył + X, A. Zaraz po tym odbędziesz ostatnią, najtrudniejszą walkę ze szpiegem wroga (Chai'em), który wcześniej zjadł ci bilet. Walka jest trudna - używaj jak najmocniejszych ciosów, a także uników. Po pokonaniu go uważaj, bo jeszcze pojawi się sekwencja QTE. Po pokonaniu Chai'a, zobaczysz, że Lan Di tak naprawdę dopiero TERAZ płynie do Hong-Kongu.
Przed wejściem na statek jeszcze przypomnienie Nozomi i oto jesteś świadkiem tego, że Ryo Hazuki wsiada na statek w pogoni za Lan Di :D. Ciąg dalszy w następnej części...

Przyg. Sarge
Strona artykułu: [1]  [2]      

UID: 11064
Okładka/art:
Tytuł:
Shenmue - solucja
Developer: Sega-AM2
Gatunek: przygodówka
Data wydania:
EUR: 06/11/00
USA: 07/11/00
JAP: 29/12/99
Poziom trudności:
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!