Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kana OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 13936
Ilo wiadomości: 8315
Ilo artykułw: 1798
Pozna Game Arena 2016 & Warsaw Games Week 2016 - wideo-relacja z imprez | Przedstawiamy Wam wideo-relację z dwóch najwaniejszych tegorocznych imprez growych. Sprawdźcie koniecznie.
Uncharted 4: Kres Złodzieja - recenzja [PS4] Murawany kandydat do tytułu "Gry Roku 2016"? Sprawdźcie w naszej wideo-recenzji.
Castlevania: Symphony of the Night - Strefa Retro [PSone, Sega Saturn] Kiedyś niedoceniona, a po latach uznana za jedną z najlepszych produkcji 32-bitowej ery. Czy słusznie?
Nintendo Wii - poradnik kolekcjonera | W kolejnym "Poradniku kolekcjonera" gościmy Nintendo Wii. Kompletny poradnik opisujący Wam który model konsoli wybrać i jakimi akcesoriami warto się zainteresować.
PES 2017 - recenzja [PS4, Xbox One] Czy tegoroczna edycja Pro Evolution Soccer wróciła wreszcie w pełni na właściwe tory? Sprawdźcie w naszej wideo-recenzji.
Game Boy Advance - poradnik kolekcjonera | Który model konsoli jest najlepszy? Jakich gier szukać? Na te i inne pytania dotyczące GBA odpowiadamy w kolejnym poradniku.
PlayStation 4 PRO - recenzja [PS4] Przed Wami szczegółowy test PS4 PRO - najnowszej konsoli Sony. Warto kupić? Czy warto przesiąść się ze starej PS4? I jak moc PS4 Pro przekłada się na gry?
PlayStation 4 PRO - unboxing | Rozpakowanie nowiutkiego zestawu z PS4 PRO (konsola debiutowała w naszym kraju 10 listopada). Zobaczcie jak prezentuje się sprzęt (wg Sony) dla "profesjonalnych" (?) graczy...
Shadow of the Colossus - solucja PlayStation 2
Shadow of the Colossus to "duchowy następca" wysoko ocenianego, aczkolwiek nienajlepiej sprzedającego się ICO. Gra po raz kolejny "zarządziła", co postarałem się Wam udowodnić w recenzji. Tytuł kryje jednak w sobie tyle smaczków, sekretów, że postanowiłem zabrać się za solucję, która poza przedstawieniem taktyk na każdego z szesnastu kolosów, pokaże Wam także wiele ciekawostek, niedostrzegalnych gołym okiem.


POMOCNE RADY NA POCZĄTEK
1) Na początek koniecznie zajrzyj do opcji, gdzie masz wypisane sterowanie w SotC. Warto się z nim zapoznać, bo konfiguracja jest dość niestandardowa (np. 'trójkąt' odpowiedzialny za skok) i będziesz musiał się do niej przyzwyczaić.
2) Aby zlokalizować kolosa, wyjmij miecz (kierunki na padzie) i przytrzymaj 'kółko'. Wanda wzniesie miecz w górę, a ty z pomocą światła zlokalizujesz miejsce gdzie boss się znajduje (im cieńsza poświata na horyzoncie, tym lepiej nakierowujesz miecz i znasz dokładniejszą lokalizację giganta).
3) Aby zregenerować sobie energię, wystarczy ustać na chwilę, najlepiej trzymając R1, wtedy pasek energii będzie powoli się odnawiał.
4) Podobnie jest z wytrzymałością (stamina), którą obrazuje kółko - zmniejsza się w miarę upływu czasu, jak długo utrzymujesz się, trzymając R1. Sposób na regenerację wskaźnika? Po prostu nie trzymać się wszystkiego uporczywie za pomocą R1:).
5) Save gry można zrobić nie tylko po wygranej walce z kolosem. Po świecie gry są porozrzucane małe kapliczki - trzeba do takiej podejść i wcisnąć 'kółko' na padzie.
6) Pamiętaj, że koń w SotC to odrębne, żywe zwierzę, które czuje i nie zmusisz go do wszystkiego. Odczuwa niepokój, może się wystraszyć, będąc niedaleko przepaści nie zmusisz go do galopu, a będzie co najwyżej ostrożnie kłusował.
7) Wierzchowiec jest bardzo ważnym elementem gry - pokonując obszar gry na pieszo, kończylibyśmy grę dużo dłużej. Dlatego, gdy koń się gdzieś oddali (albo to Wanda oddali się od niego), wystarczy wcisnąć 'X' - odpowiada to za przywołanie zwierzaka, który szybko znajduje się już obok nas.


OPIS PRZEJŚCIA - TAKTYKI NA KOLOSÓW
Darowałem sobie prowadzenie was za rączkę, opisywanie dokładnie którymi ścieżkami trzeba kluczyć, aby dostać się do kolejnego przeciwnika - za taki przewodnik niech posłuży wam miecz, który wskazuje dobrą drogę. Zresztą kolosy nie są jakoś szczególnie ukryte, nie powinno wam sprawić problemu ich odnajdywanie. Jeśli jakaś bezpośrednia droga jest zablokowana, spróbujcie po prostu ją jakoś obejść naokoło, to z reguły załatwia sprawę. Tutaj skupiłem się na sposobach, jak pokonać każdego giganta, znalezienie sposobu na niektórych może początkowo sprawić trochę problemów.

KOLOS PIERWSZY
Chyba najłatwiejszy kolos w grze, czemu nie należy się zbytnio dziwić - w końcu jest pierwszy, więc i idealny na rozgrzewkę na początek:). A trzeba przyznać, że na początku nie sprawia wrażenia łatwego przeciwnika - gigant jest naprawdę ogromnych rozmiarów, same jego kopyta są większe od ciebie, tak więc na pewno w bezpośrednim starciu go nie pokonasz;). Trzeba podejść go odpowiednim sposobem. Wdrap się na jedno z jego kopyt, porośnięte sierścią i mocno wbij miecz w to miejsce. Gigant nie wytrzyma bólu i przyklęknie na chwilę - wykorzystaj to i wdrap się na górę. Dalej już nie ma większych problemów - kolejne platformy aż się proszą żeby z nich skorzystać i wdrapać się na sam szczyt;). Na głowie znajdziesz czuły punkt - trzy silne uderzenia z reguły powinny wystarczyć do powalenia pierwszego monstrum.

KOLOS DRUGI
Tym razem do czynienia masz z wielkim, czworonożnym gigantem, który nagle wychodzi ci z ukrycia. Nawyk z poprzedniej walki jak się okazuje, jest tutaj zupełnie bezużyteczny - nie ma mowy o uchwyceniu się którejś z kończyn przeciwnika, są obłożone metalową zbroją, nie ma więc też jak go zranić. Jak się jednak okazuje, znowu kluczem będzie uszkodzenie właśnie jednej z kończyn. Trzeba wyjąć łuk i dobrze się przypatrzeć, kiedy kolos podnosi łapę, wtedy właśnie trzeba strzelać w spód stopy. W tym czasie jest okazja, aby wspiąć się wyżej, skąd udać się trzeba na grzbiet. Tutaj trzeba bardzo uważać żeby nie spaść, bo są liczne przeszkody, które trzeba przeskakiwać, a przecież gigant ciągle się rusza, łatwo więc o utratę równowagi. W końcu jednak znajdziesz dwa czułe punkty (po dwóch przeciwnych stronach grzbietu), które trzeba uszkodzić i szybko następuje pokonanie bossa.

KOLOS TRZECI
Kolejny przeciwnik, który przypomni ci jaki jesteś mały... Od razu zauważyć trzeba, że robi zamach i uderza swoją bronią w miejsce, gdzie przed chwilą stałeś - po tym czasie przez kilka sekund trzyma ją w ziemii i dopiero podnosi. Szybko zauważasz okrągły podest - spraw, aby właśnie tutaj kolos uderzył na początek. Ustań więc w tym miejscu i czekaj aż opponent zrobi zamach - uciekaj w ostatniej chwili, aby na pewno broń trafiła w ów okrągły podest. W tym momencie broń giganta lekko się uszkodzi, co zaraz skrzętnie wykorzystasz - znowu sprowokuj przeciwnika, aby uderzył. Tym razem nieważne gdzie, byle byś tylko ty był niedaleko miejsca uderzenia, ale też nie tak blisko, żebyś sam był poszkodowany. Po takim uderzeniu w ziemię, szybko wskakuj na broń i biegnij w górę - stwór akurat będzie podnosił swoją broń, ty szybko przeskocz dalej. Teraz chyba nie muszę już wiele tłumaczyć? Znajdź czułe punkty i wbijając w nie swój miecz, kończ żywot kolejnego potwora.

KOLOS CZWARTY
Po pierwsze szybko uciekaj z miejsca, gdzie znajdujesz się na początku, bo wiele tutaj nie zdziałasz. Zaciągnij przeciwnika na polanę, gdzie znajdziesz bodajże cztery wejścia do tuneli. Wielki koń, z którym stajesz do walki jak się okazuje jest dość gapowaty, uda się tam gdzie tylko zechcesz. Podprowadź go więc w miejsce przy wejściu do jednego z tuneli. Pod ziemią odczekaj chwilę i wyjdź na powierzchnię, ale innym wyjściem. Ostrożnie i powoli wychyl się z kryjówki i zobacz, jak sobie radzi twój przeciwnik. Musisz odczekać, aż będzie stał odwrócony do ciebie i się schyli - wtedy wejdź na niego, chwytając się "tego czegoś", gdzie powinien być ogon u normalnego konia;). Teraz już tylko została wspinaczka i dwa dźgnięcia - najpierw szyja, potem łeb.

KOLOS PIĄTY
Pierwszy latający kolos, z jakim będziesz miał do czynienia w tej grze. Zobaczysz go latającego na wodą i osiadającego na jednej z platform. Najpierw zeskocz w dół - będziesz musiał trochę popływać. W końcu dotrzesz do miejsca między dwoma ruinami małych budynków - są między nimi trzy platformy w kształcie kwadratów. Wejdź na jedną z nich. Biedak do tej pory cię nawet nie zaatakował, w związku z czym sam będziesz musiał go "zaczepić", strzelając z łuku. Podrażniony opponent będzie próbował cię złapać, nadlatując w twoją stronę. Szybko zauważysz, że na dwóch skrzydłach ma sierść, której możesz się złapać. Wobec tego w momencie, gdy nasz "zmodyfikowany pterodaktyl" do ciebie podleci, wskocz na niego i... trzymaj się mocno bo zacznie się naprawdę dynamiczna jazda! Tutaj naprawdę utrzymanie równowagi może sprawiać trudności bo sam wiatr wywołany wielkimi prędkościami będzie cię spychał w jedną stronę. Nawet jeśli nie uda ci się "zaliczyć" wszystkich czułych punktów jednocześnie, to po raz kolejny podrażnij wroga, aby do ciebie podleciał. W końcu musi przyjść czas na końcowy sukces.

KOLOS SZÓSTY
Tym razem stajesz oko w oko z brodatym gigantem, dysponującego wielką siłą zadawanych ciosów. Od razu udaj się w kierunku murka i sprowokuj kolosa, aby uderzył w tą stronę, w wyniku czego murek się zniszczy. Powtórz tą czynność kilka razy, aż dojdziesz do samego końca sali, gdzie ukryj się w małej szczelinie, do której potwór nie ma szans się dostać. On o tym doskonale wie, jednak ciekawy tego, gdzie aktualnie się znajdujesz, będzie pochylał się, aby cię dojrzeć. Wykorzystaj ten moment - broda w trakcie takiego pochylenia jest bardzo nisko, tuż przy ziemii, więc nie pozostaje nic innego, jak wskoczyć na nią i wdrapać się na przeciwnika. Pierwszy symbol ukazujący jego czuły punkt umiejscowiony jest na głowie wielkiego brodacza, drugi na jego plecach. Teraz już tylko uczyń swoją powinność...

KOLOS SIÓDMY
No i proszę, walczyłeś na lądzie, w powietrzu, przychodzi czas na wodne zmagania. Długi, trochę przypominający węża kolos nurkuje pod wodą i co jakiś czas się z niej wynurza. Od razu na początek przytrzymaj L1 (lockowanie się na przeciwniku), dzięki czemu będziesz znał jego pozycję. Pływaj, samemu nurkując (należy przytrzymać R1), dzięki czemu Wanda będzie się poruszać na wodzie jeszcze szybciej. Trzymaj się na podobnej wysokości co kolos i wyczekuj. Wyczekuj aż zacznie się wynurzać, poczynając od głowy, aż po sam koniec ciała (?). Właśnie jego tyłu musisz się chwycić - wynurza się on tylko na chwilę, więc musisz uważać. Gdy ci się uda, uporczywie trzymaj R1, gdy jesteś pod wodą, puszczaj, gdy na chwilę potwór się wynurzy i jak najszybciej biegnij przed siebie, po kolei ciskając mieczem w miejsca, skąd opponent wysyła wiązki prądu. W żadnym wypadku nie trzymaj się ich zbyt blisko, gdy zaczynasz nurkowanie, bo inaczej stracisz dużą część energii! Po zażegnaniu niebezpieczeństwa w postaci dodatkowych woltów, dalej jest już tylko łatwiej - docierasz do czułego punktu i dobijasz monstrum, oczywiście cały czas uważając na momenty, kiedy się zanurzasz.
Strona artykuu: [1]  [2]  [3]    
Dodaj komentarz
do tego artykułu
Komentarzy: 33
Twj kod:
(Przepisz w odpowiednie pole)
Nick*:
E-mail:
Kod*:
Tre*:
* - pola wymagane.
krzychupon
środa, 25 sierpień 2010r.
Solucja wporzadku tylko nie pasuje mi tutaj ta \"Wanda\" w grze nie gramy dziewczyna tylko chlopakiem o imieniu Wander.
Nowy
niedziela, 17 pazdziernik 2010r.
Możesz sam sobie szukac bo w końcu co to by były za \"/sekrety/\";)
Maniek225
czwartek, 03 czerwiec 2010r.
Bardzo przydatna solucja, jak by wypisane bylo wiecej \"sekretów\" i gdzie przedmioty zdobyc bylo by super!
Wander
poniedziałek, 20 grudzień 2010r.
Nie Wanda tylko Wander, nie Argo tylko Agro (chyba autor nie posiada oryginału, bo to jest napisane w instrukcji), nie ma 17 kolosa, sam Ueda poświadczył. Pozdrawiam fanów tej cudownej gry!
ja
poniedziałek, 27 grudzień 2010r.
Gdy stoisz na ręce ostatniego kolosa strzel z strzały w bark w widoczny punkt (chwilami) bez skakania na niego a on sam przeniesie Cię na niego samego.
lu
wtorek, 25 pazdziernik 2011r.
nikt tu nie przenosi się w czasie XD to efekt zasysania czarnej materii z kolosów , zdaje sie że pomaga kąpiel w studzience ale jeszcze tego nie spr. jak ktoś wie jak postawić konia dęba to piszcie ju mnie nie jest problem z dół +x na ps2 lepiej to było rozwiązane
...Panka...
środa, 31 sierpień 2011r.
thx
rayen
środa, 31 sierpień 2011r.
Jaszczurki z białymi ogonami znajdziesz w pobliżu kapliczek gdzie można sejvować grę. Niestety owoców jeszcze nie znalazłem. Jak ktoś wie gdzie są niech zapoda ;)
rayen
środa, 31 sierpień 2011r.
Zauważyłem jeszcze, że po 12 kolosie włosy Wandera zmieniły kolor, z rudego na taki ciemnoniebieski.
polx
poniedziałek, 12 wrzesień 2011r.
Opis trochę się nie zgadza, bo nie ma 17 kolosa. Po pokonaniu kolosów w trybie tina attack dostajemy różne gadżety np. maski, świszczące strały, a nawet spadochron. na orle można poszybować wchodząc na szczyt niektórych save pointów i skacząs + R1 łapiemy wtedy orła za nogi i sterujemy jego lotem, to samo można zrobić z gołebiami w świątyni, ale szybowanie jest wtedy bardzo krótkie, nurkując można też złapać rybę R1 i płynąć głębiej - jeśli utrzymamy ją 30 sek dostaniemy trophy. Owoce rosną na drzewach i jest ich sporo w całej krainie. Trzeba tylko strzelać do nich z łuku, ażnie spadną na ziemię i wtedy zjeść. Co do ciekawostek to nie wspomniano o najważniejszej - SECRET GARDEN - ukryta lokacja na szczycie świątyni, można się do niej wspiąć z zewnątrz po bluszczu, tylko trzeba mieć naprawdę sporo staminy. Za to wrażenia obłędne. Powodzenia!
polx
poniedziałek, 12 wrzesień 2011r.
Jescze lokalizacje na mapie - jaszczurek: http://guidesmedia.ign.com/guides/490849/images/lizardmap.jpg - owoców: http://guidesmedia.ign.com/guides/490849/images/fruitmap.jpg - kolosów: http://faqsmedia.ign.com/faqs/image/shadow_of_the_colossus_map.jpg Jest to jedna z najlepszych gier w jakie grałem. Ukończyłem ją 8 razy i w 3D pewnie będzie kolejne 5: normal, hard, NTA, HTA, ancient (walki w sepii). W Japonii wyszła dodatkowo płytka DVD z filmami wczesnych prac nad grą \"Bonus DVD for Wanda Shadow of the Colossus\" można ją kupić na ebay. Tak samo jak figurki kolosów. Ja mam :) http://www.ebay.com/itm/Bonus-DVD-Wanda-Shadow-Colossus-PS2-JAPAN-/120645266787
polx
poniedziałek, 12 wrzesień 2011r.
Co do ciekawostek to nazwy 3 czesci miały być kolejno: ICO, NICO i TRICO, jednak potem zmieniono. Nazwa Nico zostala na płycie bonusowej DVD. w Japonii SOTC miało nazwę Wanda and the colossus. Dlatego w opisie jest Wanda - czyli japoński odpowiednik dla Wander. A TRICO zmieniono na Last Guardian, we wczesnych trailerach z gry była jeszcze nazwa TRICO.
polx
poniedziałek, 12 wrzesień 2011r.
Kolejny sekrecik. Owoce z SECRET GARDEN są zatrute i zabierają życie. Najbardziej odjechane sekrety SOTC obcził pikol1991, a są to niedostępne lokacje widoczne dopiero na zbugowanej grze: http://www.gram.pl/news_8gflGe61_Shadow_of_the_Colossus_nowa_tajemnica_odkryta.html
polx
poniedziałek, 12 wrzesień 2011r.
Lista trophy jest tu: http://www.yourgamercards.net/index.php/news.html/_/trophynews/team-ico-collection-ico-trophy-list-sotc-trophy-list-r899
yohu
wtorek, 08 listopad 2011r.
pomocy jak znaleźć jaszczurkę w kwadracie 5-D (drugą o d świątyni) gdzie ona jest ,biegam i biegam. nie widzę jej,proszę o pomoc.
yohu
wtorek, 08 listopad 2011r.
pisząc świątynia miałem na myśli ołtarz(save point)
jRzfAXAkyOxIbAbE
wtorek, 20 marzec 2012r.
Za każdym razem gdy widzę relacje z Waszych wryapw to zagryzam zęby z zazdrości. A powf3d jest całkiem prosty: zwiedzacie te zakątki Europy, ktf3re mnie najbardziej fascynują i śnią się niemalze po nocach. Ciągnie mnie od dawna na wschf3d ale pf3ki co brakuje mi chyba odwagi żeby się osatecznie zdecydować ale.. jeszcze bede Was prosił o dokładne mapki OBIECUJE! Ciesze się, bo widze że udała się Wam pogoda, bodaj 2 lata temu nie mieliscie do niej tyle szczęścia.Pgmost, masz rację ale tylko tak malutko. Wedle zasady terytorialności, podlegasz przepisom i sądownictwu lokalnemu (miejsce popełnienia/wykrycia czynu), w tym przypadku Słowackiemu. Nie można interpretować przepisf3w w ten sposf3b, że skoro w Polsce jedziemy w terenie zabudowanym 60 km/h, to będe tak jeździł po całej Europie/Świecie, to samo tyczy się owych kamizelek. Wjeżdzajac na dany teren masz obowiązek zaznajomić się z regulacjami i ich przestrzegać, a jeśli nie to: ignorantia iuris nocet. Tak więc w tej kwestii jesteś w błędzie, natomiast masz o tyle racji, iż możesz w trakcie postepowania wnioskowac o podleganie (przekazanie sprawy) ustawodawstwu kraju macierzystego z tym, że jest to już w dużej mierze decyzja uznaniowa i wcale tak byś nie musi. Mf3wimy tutaj o postepowaniu sądowym, bo co do mandatowego to wątpie, żeby ktokolwiek w ogf3le taki wniosek rozpatrzył.
lOWUYVzuXtwAaWSBUP
wtorek, 20 marzec 2012r.
Ycgfd9 mjydupshzasb
dKVXlnUkSITiXgil
wtorek, 20 marzec 2012r.
BswlFE , [url=http://gfzqhahppdsa.com/]gfzqhahppdsa[/url], [link=http://fnaweaceikti.com/]fnaweaceikti[/link], http://rgzadqhfuvsi.com/
RWyYQUxgVPYeb
środa, 21 marzec 2012r.
mkZl3C lcpbzmplygva
magda
czwartek, 06 luty 2014r.
trudna ta gra nawed pierwszego nie mozna pokonac juz zdecydowanie wole ICO
2m265
niedziela, 01 luty 2015r.
com Pingback: find more Pingback: www. uggs store in london uk
rgftz
niedziela, 01 luty 2015r.
Madame Latournelle and Madame Dumay, who were appointed to watch Modeste, had a certain assumed stiffness of demeanor and a quiver in their voices, which the suspected party did not notice, so Louis Vuitton absorbed was she in her embroidery. discount ugg boot high heels
k24n2
środa, 11 luty 2015r.
As you write everything down, over time you will have a manual on how to grow a great 2013 Cheap Clearance Ugg Boots For Women garden at your home. visit blog
7m6xs
niedziela, 01 marzec 2015r.
brunswick buckskin (together with crimson decorations). dsw ugg boots online
85vgk
niedziela, 01 marzec 2015r.
Bob Just how My spouse and i look into the post they have a 0 megabit relationship. discount uggs women wedges
qkhn9
piątek, 06 marzec 2015r.
2d 274 insurance corporations, frequently many hundreds of miles away, raised special hazards and risks for the public which could not otherwise be protected than through a statute of this nature. really cheap uggs $75
fwtxs
niedziela, 08 marzec 2015r.
asp gucci borse tracolla ??:2015?1?28? 20:21:11 Weblog:nuove borse gucci borse gucci scontate online spa. buy uggs black friday deals outlet
3c2pf
niedziela, 15 marzec 2015r.
It may be utterly a few months since the first publication of the Air Jordan XI (11)-Cool Grey and been the monthly bestseller of so much of Nike air jordan Outlets Nike Air Jordan 14 Retro 2011 Last Shot
vp4hb
wtorek, 30 czerwiec 2015r.
[url=http://www.jack-wolfskin-outlet.com/][b]jack wolfskin outlet[/b][/url] Fitflop Singapore
yvss7
środa, 16 marzec 2016r.
realm sad refuse realm sad refuse realm sad refuse realm sad refuse realm sad refuse realm sad pant burst inlet pant burst inlet pant burst inlet pant burst inlet pant burst/r/n reservation /r/n western probability month lure virtual sticky oakley outlet
3cvvj
wtorek, 29 marzec 2016r.
realm sad refuse realm sad refuse realm sad refuse realm sad refuse realm sad refuse realm sad pant burst inlet pant burst inlet pant burst inlet pant burst pant burst/r/n lame/r/n disaster ask climb sticky ask ray ban outlet
qbwtb
czwartek, 31 marzec 2016r.
realm sad refuse realm sad refuse realm sad refuse realm sad refuse realm sad refuse realm sad pant burst inlet pant burst inlet pant burst inlet pant burst inlet disaster/r/n lame/r/n worship month lure virtual climb ray ban outlet

UID: 29472
Okadka/art:
Tytu:
Shadow of the Colossus - solucja
Developer: SCEI
Gatunek: przygodówka
Data wydania:
EUR: -
USA: -
JAP: -
Poziom trudnoci:
średni (3/5)
       

Strony zaprzyjanione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiay zawarte w serwisie onlygames.pl s objte prawem autorskim i nie mog byw caoci
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorw!