Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 13925
Ilość wiadomości: 8295
Ilość artykułów: 1797
Poznań Game Arena 2016 & Warsaw Games Week 2016 - wideo-relacja z imprez | Przedstawiamy Wam wideo-relację z dwóch najważniejszych tegorocznych imprez growych. Sprawdźcie koniecznie.
Uncharted 4: Kres Złodzieja - recenzja [PS4] Murawany kandydat do tytułu "Gry Roku 2016"? Sprawdźcie w naszej wideo-recenzji.
Castlevania: Symphony of the Night - Strefa Retro [PSone, Sega Saturn] Kiedyś niedoceniona, a po latach uznana za jedną z najlepszych produkcji 32-bitowej ery. Czy słusznie?
Nintendo Wii - poradnik kolekcjonera | W kolejnym "Poradniku kolekcjonera" gościmy Nintendo Wii. Kompletny poradnik opisujący Wam który model konsoli wybrać i jakimi akcesoriami warto się zainteresować.
PES 2017 - recenzja [PS4, Xbox One] Czy tegoroczna edycja Pro Evolution Soccer wróciła wreszcie w pełni na właœciwe tory? Sprawdźcie w naszej wideo-recenzji.
Game Boy Advance - poradnik kolekcjonera | Który model konsoli jest najlepszy? Jakich gier szukać? Na te i inne pytania dotyczące GBA odpowiadamy w kolejnym poradniku.
PlayStation 4 PRO - recenzja [PS4] Przed Wami szczegółowy test PS4 PRO - najnowszej konsoli Sony. Warto kupić? Czy warto przesiąść się ze starej PS4? I jak moc PS4 Pro przekłada się na gry?
PlayStation 4 PRO - unboxing | Rozpakowanie nowiutkiego zestawu z PS4 PRO (konsola debiutowała w naszym kraju 10 listopada). Zobaczcie jak prezentuje się sprzęt (wg Sony) dla "profesjonalnych" (?) graczy...
Sega Rally 2006 PlayStation 2

Długo przyszło nam czekać na najnowszą część Sega Rally... Najpierw zapowiadana na początek 2005 roku, w końcu została przesunięta, podobno w celu dopracowania całości. Nie będę ukrywać, że liczyłem na ten tytuł... Pamiętam jak blisko 10 lat temu zagrywałem się w pierwszą część, rozpływałem się nad genialnymi (wtedy) poślizgami, a każdą z tras znałem na pamięć. To były czasy, kiedy Sega rządziła w wielu gatunkach... Niestety, czas nieubłaganie płynie, na rynku obowiązują już inne zasady. Tymczasem "niebiescy" jakby stoją w miejscu co udowodnili wydając Sega Rally 2006, której japońską wersję miałem okazję porządnie ograć.

Niestety, lekko się zawiodłem. W zapowiedziach wyglądało to ładnie - kilkaset tras, licencjonowane samochody, nowy rozbudowany tryb kariery... Myślałem, że firma Sonica poszła wreszcie z czasem do przodu. Przeliczyłem się, bo zaserwowany został mi gameplay, który rządził, ale 10 lat temu...

Do wyboru są dwa główne tryby - 'Arcade' oraz 'Career'. Ten pierwszy nie różni się w zasadzie niczym od swojego odpowiednika z pierwszej części, tyle że trasy się zmieniły. Znowu startuje się z 15 pozycji a zadaniem jest zaliczenie 4 tras, po drodze mijając względnie wolno poruszających się oponentów (statyści). To mogło się podobać, ale dekadę temu. Obecnie wydało mi się na maksa przeterminowane i naprawdę, dużo większą przyjemność sprawiało mi granie w pierwszą, wiekową część (o niej za chwilę), niż zaliczanie 'Arcade' w SR2006.

Kariera z kolei była maksymalnie "zakrzaczona". Japońskiego nie umiem, więc zbyt wiele powiedzieć o tym trybie nie mogę. Metodą prób i błędów udało mi się wprawdzie sprawdzić wszelkie opcje i przejechać parę wyścigów, ale nie miałem ochoty babrać się z tym dalej. Jedno jest pewne - jest tuningowanie fur, jest zabawa ustawieniami, jest wreszcie zarabianie kasy za kolejne wyścigi by móc ją przeznaczyć na wszelkie ulepszenia. Niby wszystko fajnie, ale same wyścigi pozostawiają wiele do życzenia. Nie wiem, może dalej będzie lepiej, ale jak na razie (z tego co udało mi się sprawdzić) zaliczało się kolejne trasy jeżdżąc trzy razy to samo okrążenie, by na koniec najlepszy czas z tej trójki miał decydować o mojej pozycji względem innych kierowców podanych przez konsolę. Archaiczne rozwiązanie, chyba sami przyznacie... W dodatku zakładając, że jedno okrążenie trwa ok. 45 sekund (załóżmy), to weźcie pod uwagę, że loadingi trwają ok. 1/3 tego czasu... Koszmar.

Same trasy także niczym nie zachwycają. Są jakby "defaultowe", zupełnie jakby ktoś miał gotowy edytor losowych "poziomów" i zapisywał sobie kolejne modyfikacje. Może trochę przesadzam, ale możecie zapomnieć o wyuczeniu się jakiejś trasy na pamięć, jak to było za czasów kultowej "jedynki". Teraz wygląda to podobnie do jakichś wyścigów WRC - tras jest dużo, ale raczej żadna z nich nie zapadnie Wam w pamięć... Model jazdy również przemodelowano. Nie jest już tak "radosny" jak za starych dobrych czasów. Samochody wprawdzie nadal "pływają" po zakrętach, ale już nie tak bardzo jak dawniej. Krok w kierunku realizmu? Moim zdaniem chybiony, bo Sega Rally zawsze celowała przecież w arcade. Plusem są za to odczuwalne różnice w prowadzeniu różnych modeli fur. Dla kontrastu szwankują kolizje i wizualizacja uszkodzeń. Kilka razy udało mi się "wbić" samochodem w płotek, a lekkie otarcie zderzakiem czasami kończyło się pęknięciem tylnej szyby :). Coś tu jest jeszcze nie tak.

Jakby tego było mało oprawa audio/video również jest daleka od ideału. Samochody oraz otoczenie wyglądają wprawdzie bardzo dobrze (choć czasami trochę tu pusto...), animacja trzyma płynniutkie 60 klatek... W czym więc problem? W dorysowywaniu się horyzontu. Zależy to od trasy, ale na niektórych z nich prezentuje się to doprawdy koszmarnie! Przepraszam, mamy 2006 rok, czy czasy pierwszych gier 3D? Po cichu liczę, że zostanie to jeszcze dopracowane do czasu wypuszczenia "zrozumiałej" wersji, ale jakoś nie bardzo w to wierzę... Dźwięk jest charakterystyczny dla tej serii, czyli słaby :). Pilot wprawdzie nie jest tragiczny (kto lubił go w poprzednich częściach, ten i teraz go polubi), odgłosy także, ale muzyka przygrywająca w tle jest tak słaba i nie pasująca do zmagań na ekranie, że jak najszybciej radzę ją wyłączyć.

Dla mnie świetnym bonusem okazało się dodanie do pełnej wersji SR2006 drugiej płytki - z kultową pierwszą częścią! Niestety, i z tym wiąże się pewien zgrzyt. Otóż jest to konwersja "jedynki" z automatu, a nie z Saturna. Oznacza to, że nie dostajemy nic poza głównym trybem ('Championship'), oraz 'Practice', które przecież na dłuższą metę jest bezużyteczne. Nic innego poza tym nie ma - nawet 'Time Trial' :/. Szkoda, bo reszta jest bardzo zachęcająca. Nie spodziewałem się tego, ale konwersja została dopakowana względem oryginału! Po pierwsze pracuje w trybie 16x9, a po drugie ulepszono ją graficznie. Z 30 fps'ów w oryginale zrobiło się 60, z rozpkselowanych obiektów zrobiły się nieźle wyglądające rozmycia, ograniczono też bardzo mocno rzucające się w oczy dorysowywanie horyzontu (teraz jest już praktycznie niewidoczne). Jak więc widać Sega się postarała, szkoda tylko, że nie zaserwowała nam konwersji z Saturna, tylko z automatu... Wiąże się też to z podniesionym poziomem trudności. Niestety, prawdopodobnie bonusowa płytka nie przekroczy granic Japonii, bo zaraz na wstępie pojawia się informacja, że "Sega Rally 1995" została przygotowana tylko na rynek japoński...

Rozczarowałem się Sega Rally 2006. Nie wiem dlaczego przyszło nam czekać tyle czasu na tak niedopracowany tytuł. Ostatecznego werdyktu nie chcę wystawiać do czasu ukazania się "zrozumiałej" wersji, ale prawdę mówiąc bardzo wątpię w jakieś radykalne poprawki czy zmiany... Na razie w moich oczach Sega nie zasłużyła na więcej niż 6.9/10.

Baron Ski

Strona artykułu: [1]        
Dodaj komentarz
do tego artykułu
Komentarzy: 1
Twój kod:
(Przepisz w odpowiednie pole)
Nick*:
E-mail:
Kod*:
Treść*:
* - pola wymagane.
magic cube preis
środa, 06 listopad 2013r.
magic cube trick Sega Rally 2006 | Onlygames.pl magic cube preis http://cube4you.com

UID: 937
Okładka/art:
Tytuł:
Sega Rally 2006
Developer: Sega
Gatunek: wyścigi
Data wydania:
EUR:
USA:
JAP:
Poziom trudności:
-
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą byćw całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!