Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
Sacred 2: Fallen Angel - playtest PlayStation 3Xbox 360

Marka Sacred jest raczej kojarzona z komputerami klasy PC. Pierwsza część została wydana w 2004 tylko na komputery osobiste, rok później pojawiła się także wersja dedykowana telefonom komórkowym, zaś pod koniec ubiegłego roku ukazała się druga część gry z podtytułem Fallen Angel (upadły anioł), która notabene też wyszła tylko na PC. W międzyczasie pojawiła się decyzja o wydaniu tytułu także na konsolach Sony i Microsoftu. Niedawno przyszło mi przetestować omawianą grę (beta) w wersji na PlayStation 3.

Po odpaleniu przywitało mnie proste menu kilkoma opcjami – postaci (sześć do wyboru), czy trybu gry (głównym jest oczywiście Kampania). Pierwsze co się rzuca w oczy to „nieznakowane” loadingi, przez co czasami myślałem, że konsola się zawiesiła. Przydałaby się chociaż obracająca się płytka w rogu ekranu. Loadingi troszeczkę długie, ale można przeżyć. Kraina oddana nam do zwiedzania liczy ok. 12 kilometrów kwadratowych, co już jest sporym obszarem i co ważne całość można zwiedzać „z buta”. Akcję obserwujemy z rzutu izometrycznego, a kamera z rzadka się gubi. Gdy jednak do tego dojdzie, możemy bezproblemowo ją ustawić przy pomocy prawej gałki (oś X), a także przybliżać lub oddalać (oś Y) lub po prostu klepnąć R3 - wówczas kamera automatycznie zwróci się w kierunku północnym. Całość jednak lepiej obserwować z góry niż przy maksymalnym przybliżeniu, ponieważ pozwala to lepiej planować ataki (lub ewentualną ucieczkę:).


W czasie swojej wycieczki spotykałem różne postacie - od sprzedawców poprzez zwykłych cywili, naszych pomagierów, a na przeciwnikach kończąc. Można wykonywać zadania podstawowe jak i poboczne, niewiele związane z główną osią fabuły. Co ważne, jest ich dużo, co przekłada się na ilość godzin grania. Questy zazwyczaj polegają na walce z kimś, choć nie wgłębiałem się w te zadania. Podczas gry spotykałem także ludzi sprzedających osprzęt od których za odpowiednią opłatą mogłem nabyć zarówno zbroję jak i broń, która przydaje się w walkach. Nierzadko przemierzając tereny ktoś mnie „zaczepił”. W walkach można używać zarówno zwykłej broni jak i zaklęć. Po wygraniu pojedynku przeciwnicy znikają, a my zgarniamy złoto, które możemy przeznaczyć na zakup osprzętu (patrz wyżej).


Podczas gry praktycznie nie towarzyszyła mi muzyka, jednak jej zadanie nadrabiały efekty dźwiękowe. „Śpiew” wilków, muchy/meszki czy dźwięk płynącej wody doskonale się sprawdzają. Nie ma ciszy, która często się pojawia w innych grach po wyłączeniu muzyki. Głosy postaci, zarówno głównych jak i pobocznych, są dobrze podłożone i fajnie brzmią. Całość oczywiście obsługuje system 5.1 .


Od strony graficznej rzekłbym „bez rewelacji”. Gra obsługuje najwyższą z dostępnych rozdzielczości 1080p (1920x1080 z progresive scanem), jednak szczegółowością terenu nie powala na łopatki. Gorzej wygląda sprawa z animacją, która w najlepszym wypadku wyciągała 30 klatek na sekundę, jednak zdarzały się jej spadki. Momentami przychodziło mi grać mniej więcej na poziomie 10 fps-ów, a i występowały zawieszki konsoli (grałem w wersje beta, miejmy nadzieję że większość błędów, na które się natknąłem wyeliminują twórcy w pełnej wersji gry).

Generalnie grafika ujdzie, jest nawet znośna gra cieni. Nie mówię tu tylko o obiektach martwych (przenośnia) jak drzewa czy inne elementy otoczenia, ale także głównej postaci, w przypadku której cień padał w zależności od ustawienia względem słońca. Detal, ale cieszy.


Jak dla mnie gra zapowiada się maksymalnie na 8/10, ale jeszcze raz podkreślam, że testowałem zabugowaną wersję beta (konsola kilkanaście razy się zawiesiła i przy okazji odkryłem jeden bug nie pojawiającej się postaci – biegałem „niczym” po mapach, nawet cienia nie było:). Jeśli developerzy poprawią błędy (to obowiązkowo), animację (często gra gubiła klatki animacji, czasami wręcz masakrycznie), trochę zmodyfikują obłożenie przycisków na padzie (miałem z tym mały problem) to będzie dobrze. Dochodzi do tego jeszcze tryb Multiplayer przez Internet, a także co-op dla dwóch graczy przed jedną konsolą bez podzielonego ekranu, z opcją dołączenia do rozrywki w dowolnym momencie (beta nie zawierała jeszcze tej opcji). Premiera w drugim kwartale 2009. [Martinex]


Strona artykułu: [1]        

UID: 2133
Okładka/art:
Tytuł:
Sacred 2: Fallen Angel
Developer: Ascaron Entertainment GmbH
Gatunek: Action RPG
Data wydania:
EUR: Q2 2009
USA:
JAP:
Poziom trudności:
średni
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!